Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
XSC
Uživatel
Příspěvky: 1529
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od XSC » 02.12.2019 14:57

Nejspíš proto, že tam není nic, co by ta data poslalo. A taky přes co, platit další prachy mobilním operátorům?

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3715
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 02.12.2019 8:32

Podobný nápad nebo spíš otázku mám u výhybek. Výhybka je prý tak chytrá, že zaznamená zastrčení tága do kapsy, kontrolu uzamčení tágem na správném místě u jazyků atd. Tak proč nemůže sama nahlásit svou závadu (trvalý blok nebo bod) nějakou datovou zprávou na dispečink nebo rovnou do chytrého mobilu servismanů :?:

K Otakarce: po preferenci na Kubáni a Olšanských hřbitovech je potřeba neusnout na vavřínech a vytyčit si nové a smělé cíle a pracovat na nich. A ne, že je něco dobré, tak jak to je. :D (-X

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3590
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od P_V » 01.12.2019 19:41

Diagnostika pouze softwarová. Řadič by jen vedle své obvyklé činnosti dělal statistiku impulzů pro jednotlivá čidla a odesílal ji. Počítal by i vyhodnocené detekce z dalších zdrojů, jako video, indukce a kdoví co do něj ještě leze, jelikož i to se může pokazit.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3373
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 01.12.2019 17:00

A než investovat energii a peníze do chodu tohoto řešení, raději bych zainvestoval do moderních bezkontaktních detektorů, nebo změnit systém a zamakat na aktivní detekci. Ale toho se bát myslím nemusíme :-W

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6023
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od demon » 01.12.2019 16:18

Brnkátka naše, řadič a diagnostika Eltodo. Vyhodnocovat bude kdo ? Nemyslim si, že už to někoho nenapadlo, nebo že už tam něco takovýho neběží, ale problém bude asi ta komunikace...

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3373
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 01.12.2019 16:08

Čidlo je skoro silné slovo. Jedná se o potrubní zátku, myslím 160ka:
https://www.topeninejlevneji.cz/cz/e-sh ... zatka.html
Dále svorka na trolej, čokoláda, 2 packy z vodivé pryže a kolem vulkanpáska a dvoužilovým kabelem pryč. Nejdražší bude ta trolejová svorka. Budou jich stovky, přes tisícovku určitě. Levné dodo, za zlomek ceny skutečných detektorů. Jen samotná diagnostika by, se obávám, přelezla cenu celého současného vybavení. To jentak pro ilustraci, jinak sis myslím odpověděl dostatečně. A ještě rýpnutí: zda se Ti, že se to se_e málo, aby se přidávala další ku_vítka? :devilsmokin

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3590
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od P_V » 01.12.2019 14:58

Když tu čtu opakovaně o tom, jak se někde porouchalo čidlo a nebýt toho, že to někdo napíše sem, tak se s tím nic neděje - co takhle ty řadiče vybavit diagnostikou těch čidel? Předpokládám že řadič má nějaká datové spojení na centrálu, tak by tam občas posílal i zprávu o stavu čidel. Když čidlo neposílá impulzy, nebo naopak je sepnuté furt, je to asi jasné. Případně by se mohla v pravidelných intervalech odesílat četnost detekcí na jednotlivých čidlech od poslední zprávy. V centrále by se z toho jednak vyhodnocovala hustota provozu, jednak když by nějaké číslo začalo ujíždět od obvyklé hodnoty, mohl by to být začínající problém.

Ovšem aby to nedopadlo jako dálkový monitoring výtahů v našem bytovém domě, který sice teoreticky funguje, ale prakticky na to dlabou, dokud jim tu poruchu někdo nenahlásí... :(

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3373
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 01.12.2019 13:14

A dopadne to stejně jako na Jana Masaryka, kde semafor a nekázeň "umí" vyrobit ve špičce kolony už od Míráku a dolní Francouzské. Takže tady by z toho byl štrůdl od Paloučku a Horek. Obávám se, že současné řešení je při DOSTUPNÝCH možnostech opravdu nejmenší zlo [-o<

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 838
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od mart337 » 01.12.2019 12:39

Jenom mne napadlo, nešlo by to vyřešit alá Podolí či Jana Masaryka semaforem u zastávky DC, na kterém by vždy padla červená, když by do zastávky zamířil BUS? Odstanicoval by a snad by se za tu dobu štrůdl trochu přerušil, aby se mohl zařadit a pak by zase padla zelená. Akorát se tam do toho plete přechod. Nevím ??? Může být řízená jenom část?

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3715
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 01.12.2019 8:52

Grossák píše:
30.11.2019 16:52
SSZ Otakarova - Bělehradská, možná spíše varianta 2, ale samozřejmě je třeba křižovatku dovybavit zařízením pro detekci BUS a upravit DŘ. Navíc s přesností lokalizace BUS bychom možná nebyli schopní zajistit, aby se nám BUS nepřihlásil ještě v zastávce, ale aby se nám jistě přihlásil hned, když z ní popojede. Varianta s jízdou na čočky je ještě horší ze stejných důvodů. Pokud bychom použili pasivní detekci (kameru), opět narážíme na spolehlivost. Dávat od kamery preferenci na zatížené křižovatce může vyvolat značné kapacitní problémy. Osobně se domnívám, že občasné zablokování tramvaje BUSem je menší zlo.
Možná by stačilo zkusit malé prodloužení zelené od Synkáče. Na Otakarce je mnohdy ve špičce zarážející právě to, že kolona IAD je jen od Synkáče, resp. auta blokují už křižovatku Nuselská x Vladimírova. Z ostatních směrů kolony aut nebývají. A podívat se na DORISU, jakou dostávají l. 11, 14 a 18 na Synkáči DC ve špičce sekyru, není problém. (Já posledně s 18 asi 3 minuty, protože zelená byla tak krátká, že projela 3 auta a BUS se do pruhu stejně celý nevešel a zůstal zadkem v profilu. Takže 1 BUS a já čekal 2 cykly než zmizel.)

vecavasek: rozhození přestupní vazby, lidi by museli 100 metrů pěšky z jedné zastávky na druhou, to neprojde. :wink:
Naposledy upravil(a) von Špilberk dne 07.12.2019 12:57, celkem upraveno 1 x.

vencavasek
Uživatel
Příspěvky: 246
Registrován: 07.1.2007 15:10

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od vencavasek » 01.12.2019 8:01

Otakarova - Bělehradská:
Jestli by nebylo nejjednodušší, aby BUS jezdil (alespoň v tomto směru) ulicí Na Zámecké.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3373
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 01.12.2019 0:55

Jo, v preferenci na Olšanech jsem přestal doufat už dávno. Čekal jsem max obnovu ála Kramelitská. A hle, nejenže to docela funguje, ale v noci i na blikačku. A dalo by se říct, že se plíživě a opatrně na blikačka na vybraná místa vrací =P~

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 579
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 30.11.2019 16:52

Hezký den,

SSZ Otakarova - Bělehradská, možná spíše varianta 2, ale samozřejmě je třeba křižovatku dovybavit zařízením pro detekci BUS a upravit DŘ. Navíc s přesností lokalizace BUS bychom možná nebyli schopní zajistit, aby se nám BUS nepřihlásil ještě v zastávce, ale aby se nám jistě přihlásil hned, když z ní popojede. Varianta s jízdou na čočky je ještě horší ze stejných důvodů. Pokud bychom použili pasivní detekci (kameru), opět narážíme na spolehlivost. Dávat od kamery preferenci na zatížené křižovatce může vyvolat značné kapacitní problémy. Osobně se domnívám, že občasné zablokování tramvaje BUSem je menší zlo.

SSZ Revoluční - Řásnovka. Díky za upozornění. Předáno.

Nad Džbánem. Detekce funguje v obou směrech, SSZ zjevně bez úprav. V obou směrech se prodlužuje volno na dobu 28 - 40 s od přihlášení. Výrazná většina tramvají se vejde těsně pod 28, což jsem na místě opět ověřil. Samozřejmě, pokud je výjimečně více lidí, kočárek, dobíhající sportovci, můžete čekat déle a volno může utéct. Pak se však zkrátí kolizní fáze a poměrně rychle jde další volno.

Kubáň se, myslím, z hlediska preference vcelku povedla. Rezervu bych viděl právě pro zajíždění do smyčky a výjezd ze smyčky, protože volno podruhé v cyklu nepadne a může to znamenat občas pozdní odjezd z nástupní, nebo shluk tramvají ve výstupní, včetně zdržení pokračujících linek. Pokusíme se najít nějakou dohodu s úřady a projektantem. Momentálně závada odhlašováku ZC, pravděpodobně na řadiči.

Horní Mírák blbnul asi jen 2 dny. Nefungovalo více kontaktů. Nikdo nezjistil příčinu, závada zmizela. Může jít o podobný problém na řadiči jako na Kubáni.

Švandovo divadlo mělo odpojenou detekci TRAM z rozhodnutí úřadu v době, kdy byla zúžena Holečkova a ještě několik dní poté. Následně po zapojení nebyl v pořádku přihlašovák DC. Snad již opraveno.

Malý Vypich: gratuluji, jednalo se o náhodu. :)

Velký Vypich: závada, dočasně byl na SSZ pevný program, mělo by být OK.

Závad je s ochlazením a dešti poměrně dost.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3373
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 28.11.2019 22:49

Revoluční - ano, na vlastní bulvy viděn poškozený přihlašovací kontakt nad sjezdovou výhybkou u Letenského tunelu. Jedna pacička chybí, druhá ulomená, takže účinnost 50:50. Nahlášeno a pravděpodobně už opraveno.

Kubáň - volno přímo mi přijde dost luxusní a prodlužované. Oblouky ale vkládá jen 1x v cyklu na 2 místech.
A jestli to pustilo tram do obratiště a ty jsi ještě nebyl (včas) přihlášen pro výjezd, nebo jej nestihl, tak další volno má nárok až v dalším cyklu a v nejhorším případě tedy i po všech možných prodlouženích ostatních fází. Vzhledem k tomu, že jde o výjezd do dvou směrů, by tam volno do oblouků mohlo být vkládáno 2x za cyklus a hlavní by rozhodně kolonami netrpěla, neboť toto výjezdové volno stačí jen krátké a nemusí být prodlužováno. Když se nestihne počká se na další a nečekalo by se na něj celý cyklus. Ale holt :smt102

parrot
Uživatel
Příspěvky: 237
Registrován: 25.9.2013 16:26

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od parrot » 28.11.2019 17:23

Karosák píše:
26.11.2019 13:59
parrot:
Červený Vrch si žije vlastním životem. Vrtá do toho ústředna, zelené vlny - kolony, do toho to frézování. Občas se do/ze smyčky nedá dostat a musí tě vysvobodit hlídka PČR, která jede okolo :prase Jindy to zase padne obojí do jízdy... Nedělal bych závěry.

Revoluční - dnes vyrážím na 8, tak mrknu.

Dále:
-horní Mírák DC, vypadá, že opraveno
-V Korytech závada CML, do opravy Eltodem provizorně pevný cyklus
-Kubáň, stále luxus, včera 6x čistý průstřel =D>
Na té Revoluční to vypadá na utržený kontakt nad sjezdovou výhybkou u Letenského tunelu na začátku mostu. To je přihlašovací kontakt?

Jaké máte Vy všichni ostatní zkušenosti s Kubání při jízdě ven z obratiště? Volno tam padá v rozsahu od pár vteřin až po nejdéle co jsem měl možnost vychytat, a to po 110 s od přihlášení do SSZ (to když padlo volno pouze tramvaji ve směru do obratiště, potom běželo volno po hlavní, potom souběžná zelená pro auta a pááááák teprve volno na odjezd z obratiště).

Odpovědět