Stránka 11 z 460

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 27.5.2022 16:27
od ZXS91
Po pěti (skoro) čistých průjezdech jsem si při příjezdu od Národní třídy říkal, co se to tomu Demonovi nelíbilo :D Tak to přede mnou pustilo 2 a 18 od Staroměstský a prozřel jsem

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 27.5.2022 12:24
od Karosák
Já mám taky tip ty stavební práce - hlavně v místě výstavby nových zastávek ND na jihu za kapličkou, je v pracovní době obousměrná OR10 #-o Tou se tram plazí tak akorát, aby zazdila směr na/z mostu a následně jí to uteklo :zadnice

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 27.5.2022 6:15
od Bobik
Osobně tipuju, že je to kvůli přestavbě nábřeží, tak aby se tam netvořily moc dlouhý kolony.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 26.5.2022 22:06
od demon
Národní divadlo je poslední dobou pěkně na ránu. Průměrné zpoždění směru z/na most dosahuje tak 2 minuty. Ne že by to takový 22 extra vadilo, v úseku Malostranská-Újezd vinou provizorního SSZ ve splítce a třech nových nesmyslů v okolí Hellichovy stejně nachytá aspoň 5 minut, takže ty 2 od divadla jsou už jen třešnička, ale proč je nutný tak dlouhý volno po nábřeží, zatimco víc zatíženýmu směru musí stačit jeden spoj za cyklus ?

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 26.5.2022 15:44
od sajmon
Za Březiněveskou se poslední cca. týden navolí na SSZ odbočení vlevo na Střelničnou, i když je výhybka rovně na Kobylisy. Napoprvé mě to při výjezdu ze smyčky s 3 pěkně vylekalo a musel jsem se jít kouknout ven na jaké koleji stojím, jestli jsem náhodou nesjel. :o

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 24.5.2022 18:18
od Petr
Karosák píše:
24.5.2022 13:12
V případě Hellichovky (resp. všech SSZ v Karmelitské) se shodneme do puntíku - blikání, které shodí čudl, nebo zelená, kterou shodí čudl, případně nějaká detekce poletujícího listí - to je prostě sabotážní odpad :prase :evil:
Bohužel tohle aktivování na čudlík je pěkná sviňárnička. SSZ nad Husineckou (pardon Viktorií Žižkov) ve směru k Lipanské, co snad Lipanskou zůstane... Rozjíždím se s 15T na povolených třicet. Je víkend, SSZ právě ukončilo vyžádaný cyklus tlačíkem pro chodce, zhasínají čočky, bliká žlutá pro auta. Pár metrů přes SSZ vidím chodce. Přijde, zmáčkne. SSZ se OKAMŽITĚ přepíná do režimu stůj pro tramvaj i auta, aby chodec přešel. Řeknu vám, z toho tahu v rychlosti 30 km/h poměrně zběsilá situace, orosené čelo i zadek, abych to nějak ubrdzil a nepoházel si v tramvaji lidi.... Fakt geniální. #-o

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 24.5.2022 13:12
od Karosák
V případě Hellichovky (resp. všech SSZ v Karmelitské) se shodneme do puntíku - blikání, které shodí čudl, nebo zelená, kterou shodí čudl, případně nějaká detekce poletujícího listí - to je prostě sabotážní odpad :prase :evil:

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 24.5.2022 12:47
od Bobik
Pokrok to je, ovšem jenom mírný, v mezích zákona. Hlavně Helichovka ZC, kde na pohled to vypadá sice hezky, ovšem prakticky se vlastně nezměnilo nic - předtím trvalá zelená po hlavní s tím, že pokud SSZ zaregistrovalo auto z boku, nebo čudla od chodce, okamžitě ho pustilo, teď blikačka, ovšem pokud chodec zmáčne čudla, okamžitě ho to pustí. Chodců - zejména těch mačkajících čudla i na blikajícím semaforu a pak stejně jdoucích, bez ohledu na to, co svítí - se tam v noci vyskytuje asi tak stejně, jako aut z boku, takže ve výsledku šulnul.

Teda, uvědomuju si, že někteří kolegové (nechci Karosáka jmenovat :D ) o mě řeknou, že furt jenom prudim, ale skutečně nebudu jásat na něčím, co je zlepšením jen kosmetickým. Až tam tu blikačku udělaj natvrdo, pak klidně zatleskám.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 24.5.2022 8:10
od von Špilberk
Semafory v Karmelitské se večer přepínají na blikačku, což považuji za pokrok. :D

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 23.5.2022 16:39
od demon
P_V píše:
23.5.2022 15:35
O §71 odst 7 neslyšeli? Hlavně by ale řidič neměl orgánovi říkat, že ví, že tady to stůj obvykle padá předčasně.
A tak zcela jistě slyšeli, ale i takovej odborník Standa Huml (budiž mu země lehká) na to měl osvědčenej systém jednadvacet, dvaadvacet a všechno navíc už je na "červenou", kterej se coby bejvalej policajt a soudní znalec v oboru dopravy nestyděl prezentovat v TV....
Zcela jistě se v něm shlídli i nějací jeho pokračovatelé, o čemž se občas při jednání s touhle složkou můžeme osobně přesvědčovat.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 23.5.2022 16:04
od 9001
Bobik: Jsem v šoku, nevím, nic si nepamatuji ;-) To je základ, at řídíš cokoli....

Pak tě klidně odsoudí i za to, že srazíš kokota na dálnici....

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 23.5.2022 15:35
od P_V
Bobik píše:
23.5.2022 7:58
Zrovna momentálně jeden kolega řeší ve správním řízení právě takový problém - shození volna protijedoucí tramvají v kratší, než zábrzdné vzdálenosti, následná pochopitelná jízda na stůj, jenže bohužel s následnou nehodou. A nevypadá to pro něj dobře, protože ze strany správního orgánu je to kolovrátek na téma - jízda na stůj, chyba řidiče, neubrzditelná vzdálenost nezájem, měl s něčím takovým počítat a jet tak, aby zastavit stihl... #-o :roll:
O §71 odst 7 neslyšeli? Hlavně by ale řidič neměl orgánovi říkat, že ví, že tady to stůj obvykle padá předčasně.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 23.5.2022 15:00
od Karosák
Rozumím. Tohle je ale otázka, která ševce trápí snad od instalace prvních čoček. A tento systém padajícího trusu je aplikován napříč legislativou všemožných lidských činností. Příkladů najdeme stovky, ne-li tisíce. Například kauza vysypaných rajek s vápencem u Mariánských Lázní je toho zářným příkladem. Toto si myslím bude velký zádrhel při zprovozňování různých autonomních vozidel na nevyhrazených komunikacích - jedna věc jsou morální dilemata, ale podstatnější myslím bude, když autorům dojde, že pokud to vypustí do světa bude odpovědnost za nehody na nich. To jsem na kravaťáky zvědav :devilsmokin

Ale zpět k preferenci - jak možná cítíš, otázka zavedení dynamického řízení s preferencí a ošetření zábrzdných vzdáleností není stejná. Je provázaná, ale ne totožná. Problematiku upozorňujících návěstí je třeba řešit na legislativní úrovni. A protože na to umírá málo lidí, a řidič je nahraditelný, nikam se to nehýbe.
Technologicky by tomu šlo pomoci aktivní preferencí, ale na to v dohledné době neseženeme peníze. A i kdyby, stále to bude jen pomůcka bez opory v nějakém paragrafu. Ta by přišla až přechodem na technologii se statutem zabezpečovacího zařízení a to už jsme v úplně jiných nulách.

To jsou všeobecně známé věci, ze kterých lze tedy poměrně snadno vyvodit, že 100% bezkolizní průjezd momentálně nelze na SSZ zabezpečit nikde, tuplem ne za 2 měsíce na Petřinách. A protože toto je všeobecně známo a i zde se to probralo v průběhu času odshora i odspoda a v českém právním prostředí i dopravě se oba pohybujeme stejně, přijde mi Tvůj dotaz prostě trochu... povrchní, nebo snad dětský :D Prostě ve stylu "bude to stát stejně za ho..." a spíše než dotaz na výsledné technické řešení v tom silně cítím potřebu ventilovat nespokojenost se systémem. Já si také rád postěžuji, ale přijde mi zbytečné s tím plevelit zde, kde se spíše snažíme hledat způsoby, než důvody Z:idea:

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 23.5.2022 7:58
od Bobik
Karosák píše:
22.5.2022 19:08

Poznámka o shazování volna působí poněkud povrchně a subjektivně zbytečně snižuje autorův kredit o orientaci v problematice
Nikoli. Poznámka o shazování volna reaguje na realitu. Zrovna momentálně jeden kolega řeší ve správním řízení právě takový problém - shození volna protijedoucí tramvají v kratší, než zábrzdné vzdálenosti, následná pochopitelná jízda na stůj, jenže bohužel s následnou nehodou. A nevypadá to pro něj dobře, protože ze strany správního orgánu je to kolovrátek na téma - jízda na stůj, chyba řidiče, neubrzditelná vzdálenost nezájem, měl s něčím takovým počítat a jet tak, aby zastavit stihl... #-o :roll:

To, že si někde na magistrátu v kanclu něco naprojektují tak, aby to vyhovovalo jim, je sice hezký, jenže my jsme ti, co to odnáší a za ty jejich vejmysly pak trpí. A poroučet zákonům fyziky se v kurzu taky neučí.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 22.5.2022 19:08
od Karosák
Já bych asi nejprve položil otázku, jestli se vůbec nějaká preferenční dynamika projektuje, aby se dala spustit společně s celým SSZ, nebo jestli nás čeká další Chodovská, Eden...apod.?

Poznámka o shazování volna působí poněkud povrchně a subjektivně zbytečně snižuje autorův kredit o orientaci v problematice ("A budou v tom novým Kauflandu ty potraviny taky tak drahý?" :roll: ). Lidově se tomu říká "výkřik do tmy".
Jak známo, nástroje pražských preferenčních signalizací jsou v povětšinou tyto: prodlužování vlastní fáze, předvýběr volna, předvýběr kolizní fáze, a když vychází dobře intenzity, může být i opakovaný výběr. To vše je ovlivněno konkrétními dispozicemi křižovatky, intenzitami v jednotlivých směrech, délkami přechodů, atd, atd. Do toho vstupují požadavky dalších subjektů (mimojiné DP). Také nezapomínejme, že jde stále o preferenci pasivní, tedy bez ohledu na skutečnou rychlost a polohu vozidel. A pak to dostane na stůl nebožák, který to má realizovat, další hráč to musí správně pochopit a podle toho nainstalovat. A když se to podaří nasadit a spustit, následuje zkušební provoz a odladění. Vše jde náležitě pomalu z personálních, finančních i byrokratických důvodů a ne všechny požadavky se podaří uspokojit. Situaci velmi přesně ilustruje tento známý "vývojový diagram" :D Z:arrow: https://media.loupak.fun/soubory/obrazk ... 67cedc.jpg

Při současném stavu problematiky tedy rozhodně nelze očekávat a požadovat absolutní preferenci pro každý (2., 3., 10.,...) vlak, a to především z důvodu existence přilehlé zastávky, která má kapacitu pouze jednoho vlaku Z:idea: Můžeme si přát nasazení dynamiky od prvního dne a k tomu doufat, že bude umět předvýběr kolizní fáze (především pro vlaky DC) a prodlužování fáze (ZC i DC) a mít možnost vybrat volno vícekrát do cyklu (tedy i předvýběr vlastního volna) a bude vybavena náležitě funkční detekcí. IMHO relativně nízká intenzita TRAM a minimální "vláčkování" by to mohly umožnit :wink:

Jestli přes veškeré snahy zúčastněných přecijen nastane stav, kdy to "flákne stůj před čumák", ať už z důvodu závady, nebo vyčerpané časové dotace dané fáze, nelze v tuto chvíli přejímat, ale vše, co je fyzikálně možné, samozřejmě může jednoho dne nastat Z:idea: