Stránka 13 z 460

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 16.5.2022 15:10
od kruťák
Že jsem tak smělý, včera mne doruda vytočilo už dlouho mě štvoucí SSZ Vršovická x Petrohradská, na které jsem se tu ptal nedávno. Vede se nějaký log událostí vnitřní logiky, nebo to bych chtěl po tom primitivním kusu křemíku moc? :twisted: Zajímalo by mě, na základě čeho křižovatka vyhodnotila, že v neděli odpoledne, když jsou poloprázdné ulice, hodí tramvaji od Bohemky před čumák čočky na stůj a pustí levé odbočení, ačkoliv nic tímto směrem nejede. Jednalo se o linku 6 směrem z Bohemky do centra v 15:01.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 14.5.2022 8:36
od von Špilberk
ZXS91 píše:
09.5.2022 16:50
P.S. Oproti první etapě jezdí ulici U Brusnice dolů stejně tramvají, ale auta už mohou pro levé odbočení najíždět na koleje. Proč?!
Vrátila se původní úprava. Nevím kdy přesně, ale nějaký dobroděj zdejší nářky zaregistroval. :D

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 13.5.2022 17:42
od ZXS91
Západní přechod na Hradčanské byl po dobu výluky uzavřený, nicméně poslední dva/tři dny tam vesele běhá SSZ :lol:

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 12.5.2022 17:39
od von Špilberk
Preferuje Přístaviště i Jiráskáč.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 12.5.2022 11:22
od Bobik
Podle hlásání od kolegů by to už mělo šlapat jako dřív, tedy opět preferovat.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 12.5.2022 10:13
od Neo_Moucha
Kontrolní otázka, řeší se nefungující preference při sjezdu z Modřanské k zastávkám Přístaviště? Co jsem tak pozoroval, je to od doby stavby, ale pořád to trvá?

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 02.5.2022 10:03
od 9001
Přidám se se sice netramvajovou SSZ, ale MHD to brzdí.

Křižovatka Vysočanská x Ke Klíčovu, kde z důvodu stavby koridoru resp. stavby nového baráku je zakázené odbočení do obou stran a jezdí se jenom rovně. Šla by podat podnět na vypnutí SSZ? Zbytečně to brzdí MHD :-(

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 28.4.2022 12:57
od ZXS91
Díky za vysvětlení

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 26.4.2022 13:57
od Grossák
Ohrada měla problém s detekcí od Spojovací. Již OK. Dnes ověřeno. Na vlaky čeká. Když tak pište. Díky.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 24.4.2022 4:19
od Bobik
Nojo, no, tak já si jdu zase plácat bábovičky, no.... 8-[
:D

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 24.4.2022 0:20
od Karosák
"Řidič neví", ty seš dobrej :^o Máš snad pocit, že mezi ševci je nějaký valný zájem se něco dozvědět, pracovat s informacemi a přemýšlet o věcech? =P~ :) Zajímají snad Grossákovy informace víc lidí, než pár lidí na fóru? Já mám při svých kontaktech s kolektivem silný pocit, že ani náhodou a jestli řidiče něco stresuje, tak to fakt nejsou cykly křižovatek. Tyto problémy se přece hravě vyřeší zvonkem a prostředníčkem. Netřeba se tím hlouběji zabývat, když jsou placení od hodiny, no ne? :roll:
A i bez ironie je ti asi jasný, že Grossák nám to může maximálně vysvětlit a tím to vadne. Takže argumentovat nám tady, i kdybys měl sebevíc pravdu, je prostě úplně volný :-W O:)

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 22.4.2022 16:48
od Bobik
Grossák - promiň, ale tyhlety teorie od stolu jsou použitelné maximálně v laboratorních podmínkách. V praxi to řidiče minimálně stresuje, protože řidič NEVÍ. A neví spoustu věcí. Jak je to nastavené, jestli to počká, jestli to stihne projet, jestli je to nastavené správně, jestli nemá náhodou dávat pozor i na něco jiného, protože to nastavení hapruje, jestli se to nerozhodilo, jestli mu to tam díky tomu nepošle někdo jiný...atd, atd. Má snad někdo pocit, že řidič má celkově málo stresu?

Ano, tramvaj do tramvaje předpokládám nevrazí, ovšem s auty už je to horší. Navíc je to většinou o tom, aby to taknějak vyšlo, tak je potřeba to drtit přesně 15 a i tak je to kolikrát o prsa (korejské dívky).

Takhle na tom byl Štross s levým odbočením na Letnou - čočky vlevo padaly ve chvíli, kdy byla vedle kabina protijedoucí tramvaje a pokud ten s tím nejel přesně 15, tak utíkaly ve chvíli, kdy míjel zadek. Pokud 15 jel, tak utíkaly s rozjezdem. A pokud se do odbočení člověk rozjel v okamžiku, kdy mu ty čočky nad hlavou utekly, tak než předrncal křížení, už se rozjížděla auta - a na kolizní situaci bylo zaděláno, protože "já mám zelenou, já jedu a ty se mi tu s tou tramvají už nemáš co motat". Přesně o tomhle jsme se tu kdysi už bavili a tys mi tvrdil, že to je v pořádku, protože podle zákona.... A já se ti (marně) snažil vysvětlit, že sice máš pravdu, jenže mezi teorií podle zákona a běžnou praxí je diametrální rozdíl a na nějakou teorii se ve skutečnosti zvysoka kašle.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 22.4.2022 12:34
od Karosák
Když už jsem byl tázán, tak jen dodám, že tam s tím žádné zapamatováníhodné postřehy nemám. A jsem radši, když je fáze zařazena a vezmu to volněji, než to mít čisté, ale čekat na to další minutu. S tímto nemám problém (obecně).

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 22.4.2022 10:02
od Grossák
ZXS91 píše:
20.4.2022 20:29
Dotázek k Želvě: Odbočuju si tak s 26 od Hřbitovů k metru, ve chvíli, kdy jsem prvním článkem stále ještě v prvním křížení, už se rozjíždí 13 od Olšan. Je to takto v pořádku? Co třeba kolega Karosák, nemá z dneška nějaký postřeh na toto téma? Předem děkuji :)
Samozřejmě by bylo třeba vyhodnotit konkrétní situaci, ale v principu to v pořádku je. Jednak mezičasy se počítají jako rozdíl vyklizovacích a najížděcích časů, přičemž linka 13 najíždí ze stopčáry do kolizního bodu na dráze delší než 30 metrů. A jednak délka tramvají dle TP se obecně používá 15 m (včetně třeba Německa, kde jsou vlaky často výrazně delší), takže někdy je třeba zvolnit před vyklízejícím vlakem. Nepředpokládá se, že by najíždějící řidič do vyklizujícího vlaku narazil, protože ten je velký a jen stěží lze přehlédnout. Bylo by technicky možné mezičasy nafouknout na 30metrové tramvaje, avšak nejviditelnějším výsledkem by bylo větší zdržování dopravy, včetně tramvají. Souvisí s tím fakt, že minimální délka volna je 5 s, odhlašováky jsou často dle technických možností až kousek za stopčárou, jsou různé polohy pantografů dle typu TRAM, reakční doba řadiče SSZ v rozpětí 0,5 - 2 s. Nicméně opakuji, že toto hodnocení neplatí na úplně každou situaci.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 22.4.2022 9:35
od von Špilberk
Tak na Přístavišti skutečně došlo k mírnému vylepšení. Nikoliv častějším, ale delším volnem, takže 2 vlaky projedou najednou. Aspoň tak.