Tak to je hodně podnětů.
Obecně platí, že oddělené výběry protisměrných signálů jsou obvykle způsobeny buď otevřením možnosti kombinovat různé signály, jak asi každý tuší, ale také zohledněním výrazně rozdílných mezičasů, čímž lze ušetřit všem dost času. A může se stát, že nastane souhra okolností, která vypadá fakt blbě a reálně zdrží. Že to každý druhý cyklus ušetří i více než 5s, už tak vidět není.
Konkrétně. SSZ Želva od NNŽ: 19/26 ZC dostává volno i před Votickou, ale pouze za předpokladu že se toto volno nerealizovalo před Vinohradskou, nebo že je období slabšího provozu, v PD 18 - 7 hod. Jde o výsledek jednání se státní správou a dá se říct, že toto byl jediný významnější ústupek z kvality. Původně hrozilo, že každý tramvajový oblouk se bude moci vybírat pouze jednou za cyklus, což by bylo zhoršení a nebyla by to preference. Ale podařilo se vysvětlil. Samozřejmě s letošní změnou LV, kdy přibyla linka od Jana Želivského vlevo, se ústupek začal projevovat. Ale toto jsou dohody a jistě všichni uznají, že celkově to stálo zato. Třeba to bude možné ještě otevřít, jde o parametickou = snadnou úpravu.
Kohinoor: Nevím, jak často toto nastává. 22 ZC si obvykle prodlužuje kolizní fázi, dokud se nepřihlásí na EOV. Pokud se však ještě před přihlášením 22 ZC na výjezdu ze zastávky začne vybírat 22 DC, která má mnohem kratší vyklizení a tedy i mezičas vůči přechodu přes Vršovickou, to protější volno se už asi nedoplní. Opět, i tohle by stálo za zvážení a dovybrání, pokud se vejde do cyklu. Asi trochu větší úprava. Při nějaké příležitosti.
Na Vinici úplně přesně nevím. Ale hlavní volna se ukončují téměř symetricky, s jedinou výjimkou. Když jede TRAM od Strašnické (a rozsvítí se jí vidle), ukončí se volno po Vinohradské ZC, pokud tram není TRAM. Má to prostý důvod. Tato TRAM má nejhorší mezičas vůči najíždějícím TRAM ze Strašnické, které by pak musely vždy zastavit. Takhle to většinou ukutálí bez zastavení, protože po přihlášení na EOV už se ukončují jen signály s krátkými mezičasy. Spekuluji, ale asi nastalo přihlášení 3 TRAM v nějakém krátkém čase po sobě v určitém sledu, a bylo to. A vůbec nevylučuji, že se to stává častěji, protože jízdní řád tomu může nahrávat.
SSZ Nuselská - Vladimírova umí doplnit oblouky 18 DC i ZC do zelené bez TRAM. A umí doplnit 18 DC k 18 ZC. Neumí 18 ZC k 18 DC, ale volno 18 ZC padá i od vzdáleného kontaktu. S přidáním 19 se připomínka stává aktuálnější a občas k "neštěstí" dojde. SSZ je ve ZP a potřebuje doladit ve více ohledech, takže snad nezapomenu a požádáme. Trochu větší úprava.
SSZ V Olšinách - Pod Rapidem - informace není pravdivá. Prodlužuje volno pro TRAM na dobu přes 45 s, dokonce to může být při čekání na koordinaci i výrazně více. Samozřejmě každé volno jednou končí a může to potkat už 2. TRAM. Standard.
SSZ V Olšinách - Průběžná. Ano, když jede 7 a přidaná 19, obvykle projede jen 1. Parametrická úprava umožní, aby se volno přímo prodlužovalo i od vzdáleného kontaktu, pokusím se. Ostatní vjezdy standardně čekají na 2. TRAM.
Na SSZ Vršovická - Litevská jsou poměrně malá maxima pro TRAM, takže druhá opravdu někdy neprojede. SSZ by mělo poznat, že TRAM odstanicovala ve 2. pozici, ale sám občas nevím. Přitom SSZ Vápenka je po obnově uděláno ve stejném stylu a podobné problémy tam vůbec nejsou. No, jsou tam delší ta maxima.