Stránka 183 z 460

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 22.5.2015 23:52
od Grossák
modroko píše:Jen takový dotaz, proč světla které pouští tram z(do) Vltavský umějí podržet volno pro tramvaj směrem do centra ale když jedu z centra(tedy směr tržnice)tak to pustí jednu soupravu a okamžitě to padá na stůj? To prostě ta křižovatka nemůže počkat těch 20 vteřin na průjezd druhé soupravy? Dyť když to umí z opačného směru mělo by to jít i z druhého ne?
Ona to samozřejmě umí, ale musíte se přihlásit dřív, než se tramvaj v opačném směru odhlásí. Přihlašovák je na výjezdu ze zastávky Vltavská.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 22.5.2015 23:51
od parrot
Grossák píše:Prosím o info, kdy (den, čas) byly sledovány chyby preference Na Groši a na Korytech. Pomůže i popis situace. Díky.
Na Groši dnes (pátek) v dopoledních hodinách. Po příjezdu do zastávky DC se rozsvítí výzva a jakmile odstanicuješ a rozjedeš a brnkneš si o 2. přihlašovák, který tam je umístěný za zastávkou DC, výzva zhasne a světla zpravidla padají na stůj. Podobě se chovají i Koryta DC, ale tam výzva zůstává svítit. Dnes dopoledne ale byly Koryta potmě a v 2. kole když fungovaly volno vydrželo, ale asi je držel vlak, který ještě odbavoval lidi v zastávce Nádr. Strašnice ZC. Nevím. Jaké mají zkušenost ostatní? Napište prosím.

Mám ještě jednu prosbu. Daly by se zkontrolovat SSZ na křižovatce Evropská/Etiopská DC? Výzva někdy svítí, jindy ne. Přijde mi to jako že výzvu rozsvěcí pouze vlaky ZC, DC nikoliv, a když křižovatkou projede vlak z centra padá to tam obvykle vlaku jedoucímu do centra na stůj.

Jak jsi se ještě ptal na Mezi hřbitovy. Myslím si že tam běhají 2 režimy (denní a noční). Ve dne volno ve směru od NNŽ na Želvu většinou vydrží. Ale v nočním režimu, který končí někdy ráno mezi 6-7 hod., to i přes svítící výzvu padá do jízdy na stůj.

PS: nevíš jakou úpravu synchronizace světel dělalo asi před měsícem Eltodo na Vypichu - Obora Hvězda? Hlavní křižovatka na Vypichu drží volno jen z centra, ale do centra je to bída. Dnes jsem stál u Obory DC, měl odbaveno a čekal na volno. Společně s padnutím volna u Obory jsem sledoval jak se na hlavní křižovatce překlápí na stůj. Po dojetí k SSZ a vyčkání celého cyklu padlo na volno ale zase jsem z dálky viděl jak se překlápí na stůj SSZ u výjezdu ze smyčky, tak jsem pěkně skákal od světel ke světlům a nabíral drahocenné vteřiny, které pak chyběly na svačině na Pavláku.... 8-)

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 22.5.2015 23:00
od modroko
Jen takový dotaz, proč světla které pouští tram z(do) Vltavský umějí podržet volno pro tramvaj směrem do centra ale když jedu z centra(tedy směr tržnice)tak to pustí jednu soupravu a okamžitě to padá na stůj? To prostě ta křižovatka nemůže počkat těch 20 vteřin na průjezd druhé soupravy? Dyť když to umí z opačného směru mělo by to jít i z druhého ne?

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 22.5.2015 22:42
od Grossák
Prosím o info, kdy (den, čas) byly sledovány chyby preference Na Groši a na Korytech. Pomůže i popis situace. Díky.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 22.5.2015 22:42
od Grossák
Plnohodnotný odpočet je neslučitelný s dynamickým řízením. Pokud je pravda, že chodci nevadí, když čísla budou poskakovat, můžeme to nacpat všude. Trochu se opět zvětší a prodraží dopravní řešení a asi se bude muset vymyslet nějaké rozhraní pro komunikaci mezi řadičem a odpočítadly.

Pokud chodci nebudou vadit ani dvě různá čísla, můžeme to taky nacpat všude. Ještě o něco více se zvětší a prodraží dopravní řešení. A nakoupí se dvojnásobné množství ampulí. Vlastně super. :roll:

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 21.5.2015 16:02
od P_V
Kdo pořád tvrdí, že odpočet je neslučitelný s dynamickým řízením? Číslo prostě občas poskočí. V každém okamžiku je k mání něco jako odhad. Chodec by mohl rozumět i dvěma číslům jako rozmezí max a min odhadu :)

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 21.5.2015 14:51
od mart337
Tady máte odkaz na novinku v Praze.

http://www.novinky.cz/domaci/370098-svi ... vatce.html

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 21.5.2015 14:14
od Martin Šubrt
Encore: Pokud máme 75% SSZ s dynamickým řízením, tak vzor Pavlák rozšiřovat nelze. Tam to funguje jen proto, že tam je záměrně kvůli zatížení všech vjezdů a plošnému řízení pevný cyklus a tak jde odpočítávat i délka červené do zelené - celá. To jinde nejde, semafory si mění délky fází třeba podle preference tramvají, prodlužují a zkracují, tj. nemůže to počítat, za jak dlouho dostanete zelenou. Rozsvítí se jen poslední 4 sekundy červené, kdy už i řadič ví, že ta zelená fakt bude. A to je k ničemu. Možno vizuálně posoudit na obou stranách Čechova mostu a u Kladské a Sázavské na Korunní ulici.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 21.5.2015 13:54
od Marek B.
Martin Šubrt píše:To bych bral ;-). Ale není to odpočet a v Praze zase kdosi (a fakt nevím kdo) touží pořád něco nějak číselně nebo graficky odečítat ;-)
Mě je to tedy jasné, kdo. Ten, jehož jméno nesmíme vyslovit:-)

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 21.5.2015 12:01
od Encore
Osobně bych radši viděl rozšíření odpočítávání ve stylu Legerova, Sokolská. Zvlášť u přechodů, kde je delší čas červené. Lidí pak ví, kdy přijde na ně řada a nepřemýšlejí tolik nad tím, jestli tu budou tvrdnout ještě dvě minuty a jestli to radši nepřeběhnu hned. Zároveň vím, jak moc mam pospíchat při přecházení. Ikdyž chápu, že jsou lidi, kteří prostě při tom přecházení to uspíšit nemohou, ikdyby chtěli.

Ukazatel vyklizovací doby mi nepřijde tolik přínosný, většinou je to seřízeno, že každý průměrný člověk stihne přejít. A řidiči, kteří na přechodu potkají ploužícího se člověka, už stejně ukazatel svítit neuvidí.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 21.5.2015 9:55
od Martin Šubrt
P_V píše:MMM: Předpisy jsou jedna věc, praxe druhá. V předchozím příspěvku jsem to smazal, ale tak to tedy napíšu znova: občas vídám poněkud agresivní přístup řidičů, kteří při odbočení na přechod, pokud tam svítí červený panáček, troubí, zprudka brzdí, pokřikují co tam lezeš na červenou. Vyklízecí signál by dotyčné omezence zklidnil. Toho panáčka by mohli vidět dokonce ještě o nějakou sekundu dřív, než chodce skoro za rohem.
K tomu existuje názor, že bude problém po skončení toho vyklízecího signálu, kdy na přechodu pořád ještě nějaký pomalejší chodec může být. Argumentuje se tím, že pak dostanou řidiči samozřejmě jen psychologické "právo" ho přejet s dovětkem, že už tam nemá co dělat. Jinak samozřejmě musí dát přednost i v tomto případě.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 21.5.2015 9:52
od Martin Šubrt
P_V píše:A co třeba žlutého blikajícího panáčka pro chodce, blikajícího na vyklizení současně s rozsvícením červeného, umístěný ve společné sestavě? Tento signál má dokonce i oporu v zákoně, takto by mu přibyl ještě význam mnemotechnický pro chodce. Tohle by pak bylo jednoznačné i pro ty odbočující řidiče.
To bych bral ;-). Ale není to odpočet a v Praze zase kdosi (a fakt nevím kdo) touží pořád něco nějak číselně nebo graficky odečítat ;-)

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 21.5.2015 9:01
od MM-Mikulovsky
P_V: S 1. částí skutečnosti souhlasím, ale opakuji, že je-li instalován "žlutý blikací panáček", tak musí blikat po celou dobu "naplánovaného kolizního výskytu chodců na přechodu s odbočujícími vozidly" = souběhu volna vozidel a VOLNA + vyklizovacího času CHODCŮ.

Chápu, že vzpomínáš opačnou situaci = vyklizovací čas IAD na přechodě před křižovatkou / čas pro potenciální (mnou již vzpomenutý/navržený) signál "POZOR - PŘIPRAV SE NA PŘECHÁZENÍ", ale:
1.) i kdyby ten signál existoval a byl na konkrétním místě nainstalován, tak by nepovoloval vstup na přechod!
2.) opravdu nikde jsem neviděl jediný důkaz, že ten vzpomenutý pardubický PČR v civilu, ALE VE SLUŽBĚ započal napomenutí chodců (za porušení obdoby předchozího bodu) hulvátskými výkřiky = naprosto "živě" si dokáži představit, že to je účelová lež dotyčných chodců, která má omluvit jejich následující "kašlání" na toho PČR!

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 21.5.2015 1:51
od P_V
MMM: Předpisy jsou jedna věc, praxe druhá. V předchozím příspěvku jsem to smazal, ale tak to tedy napíšu znova: občas vídám poněkud agresivní přístup řidičů, kteří při odbočení na přechod, pokud tam svítí červený panáček, troubí, zprudka brzdí, pokřikují co tam lezeš na červenou. Vyklízecí signál by dotyčné omezence zklidnil. Toho panáčka by mohli vidět dokonce ještě o nějakou sekundu dřív, než chodce skoro za rohem.
p.s. ta příhoda s policajtem, který ve vyklízecím čase řval a poté uplatnil hmaty chvaty na chodci, je docela nedávná... i když šlo o jiný vyklízecí čas než o kterém se bavíme, prostě to názorně ukazuje, že takoví jedinci existují.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 20.5.2015 23:50
od MM-Mikulovsky
Došel jsem k návrhu:
Když se dají na přechody s dynamicky řízenými SSZ tyto grafické odpočty (raději v, již navržené, žluté barvě než dnes instalované bílé), tak by s jejich pomocí - rozblikáním celého symbolu (všech pruhů) šlo udělat signál "POZOR - PŘIPRAV SE NA PŘECHÁZENÍ", protože i MŠ uvádí, že i v té dynamice řadič SSZ minimálně poslední 4sekundy ví, že to volno přidělí!

P_V: fakt asi neznáte předpisy
Jak MŠ v diskuzi pod článkem na i- dnes (mimo jiné) píše:
No oni obecně musí chodci dát přednost vždy, i kdyby šel úplně na červenou. Tj. i potom, co tam něco svítí nebo nesvítí. (20.5.2015 22:08)
Z:arrow:
361/2000Sb., § 5 - Povinnosti řidiče, odst. 2 - Řidič nesmí,odrážka g) píše:ohrozit chodce přecházejícího pozemní komunikaci, na kterou řidič odbočuje, a dále nesmí ohrozit chodce při odbočování na místo ležící mimo pozemní komunikaci, při vjíždění na pozemní komunikaci a při otáčení nebo couvání.