Stránka 191 z 460

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 28.2.2015 15:08
od von Špilberk
Grossák píše:Demínku prosím nahlašte.
Dnes 5 průjezdů přes Demínku. Směrem od Muzea na Pavlák nutná klička. Po 2. průjezdu nahlášeno PDT, po 4. průjezdu Eltodo na místě. Poslední průjezd OK. Tak snad to vydrží. :D

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 28.2.2015 13:51
od Grossák
Ano, na Spojovací už detekce a preference BUS funguje, i když ne zcela spolehlivě. Funguje to celkem dobře, akorát když se v určitém okamžiku rozhoduje mezi TRAM a BUS, jde BUS od Balkánu. Ten před sebou ale ještě vytlačuje auta, takže preference BUS není tak účinná a TRAM je zdržena více, než byl byl zdržen autobus od tramvaje. Nechápu, proč je to tak udělané. A o příliš brzkém výběru volna pro TRAM jsme mluvili. Ale jak říkám, celkově to funguje slušně.

Na Limuzské je preference BUS velmi silná, zvyšovaná asi ve dvou krocích, a to především na úkor TRAM, nikoli na úkor aut... Dokonce autobus s vyšším stupněm preference usekne tramvaji volno klidně těsně před nosem. A TRAM tam někdy čekají dost dlouho, protože aby BUS projel, musí před sebou vytlačit tu kolonu aut, což mnohdy ani nejde, protože tam chtějí odbočovat dvě auta vlevo a zaseknou celou křižovatku. Takže výsledkem občas je, že tramvaj čeká skoro minutu a autobus stejně neprojede. Prostě dokud nebudou mít BUSy samostatný pruh skrz křižovatku, nejde to tak snadno. Tady by hodně pomohl zákaz levých odbočení z boků.

Na Harfě je to přesně naopak. Tam tramvaj seká autobus. Snad se to změní.

Obecně kanibalismus mezi MHD vzájemně, a nemusí se jednat jen o TRAM x BUS, ale klidně BUS x BUS nebo TRAM x TRAM je špatný. Obvykle vede ke ztrátám.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 28.2.2015 11:31
od Martin Šubrt
Řízení kruháku uprostřed s tramvají by výrazně snížilo celkovou kapacitu křižovatky k neprospěchu všech účastníků provozu. Malovala se i změna na průsečnou čtyřramennou křižovatku se semaforem, ale to zase naráží na památkovou ochranu prostoru náměstí jako kruháku.

Na Bělehradské - Bruselské je stále požadavek na realizaci SSZ v návaznosti na RTT (od prahy 2 na základě dle mého pochopitelných a opakujících se požadavků zde přecházejících lidí). Současně s RTT se to ale asi nestihne. Aktuálně se zpracovává detailní model, jak by to tam po instalaci SSZ jezdilo. Podle toho, jak to vyjde, se SSZ buď postaví nebo nepostaví.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 28.2.2015 0:03
od Fořtík
Filip píše:Teď před chvílí jsem projížděl velký kruhový objezd na Vítězném náměstí s pětkou do Podbaby a nic moc z hlediska výhledu. Zajímá mě, jestli někdy byly úvahy o SSZ zde? Osobně nepotřebuji, ale jen se ptám se zvědavosti.
Prý bude nové SSZ na Belehradske
Ani na Dejvické, ani na Bělehradské semafory potřeba nejsou. Jezdí se tam X let bez problémů...

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 27.2.2015 23:49
od Filip
Teď před chvílí jsem projížděl velký kruhový objezd na Vítězném náměstí s pětkou do Podbaby a nic moc z hlediska výhledu. Zajímá mě, jestli někdy byly úvahy o SSZ zde? Osobně nepotřebuji, ale jen se ptám se zvědavosti.
Prý bude nové SSZ na Belehradske

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 27.2.2015 16:23
od MF
9001 píše:
Karosák píše:A mimochodem na Spojovací už asi běhá preference pro busy. Je to trochu znát, ale opravdu minimálně a klukům to přeju ;-)
U busů to je asi hodně dané tím, že ne každý bus dokáže se SSZ komunikovat.
Tak moc jich není co to neumí. Ale občas na něj narazím. Naposledy na 102, kde jsem kysal všechny světla. Spásou byl jiný bus za mnou či proti.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 27.2.2015 16:21
od MF
Karosák píše:A mimochodem na Spojovací už asi běhá preference pro busy. Je to trochu znát, ale opravdu minimálně a klukům to přeju ;-)
Zato přiblblá Harfa. Tam člověk prostojí důlek než rozvážně projedou tou patnáctikilometrovou rychlostí všespásné tramvaje. To samé Limuzská, tam jezdí spoustu bus linek a po kolejích jedno prázdný solo do UD.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 27.2.2015 16:14
od 9001
Karosák píše:A mimochodem na Spojovací už asi běhá preference pro busy. Je to trochu znát, ale opravdu minimálně a klukům to přeju ;-)
U busů to je asi hodně dané tím, že ne každý bus dokáže se SSZ komunikovat.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 27.2.2015 16:10
od Karosák
A mimochodem na Spojovací už asi běhá preference pro busy. Je to trochu znát, ale opravdu minimálně a klukům to přeju ;-)

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 26.2.2015 22:04
od Karosák
Tuklatská byl asi jen pešek, dneska 4x a pohoda, v pondělí 4x taktéž. Ale že mi ta smůla trvala 2 týdny, pojal jsem podezření.
Dneska i Demínka 4x OK, ale mám ji v merku a budu kdyžtak hlásit.

Podbaba:
Přijedu do výstupní jako druhý s 5 za linkou 8. Chvíli si postojíme, přecijen to nepadá ihned. 8 zhasne brzdovky a odbočuje do smyčky. Já se jí nechci lepit na kufr, dodržuji bezpečný odstup, takže jen odbrzdím a kutálím to k označníku. Jen co odbočující souprava mine označník, čočky padají na stůj (to bych ještě pochopil, bo to neprodlužuje) avšak pohasíná i proužek s výzvou. Jako by to mě, druhého, vymazalo z fronty. Zrádné na tom je, že ten proužek svítí jen o malinko méně, než v přihlášeném stavu. Pokud bych se na něj díval jako nezávislý příchozí/přijíždějící, držel by mne v přesvědčení, že jsem navolen. Ale není tomu tak-po odjezdu předchozího vlaku a přepadnutí čoček na stůj proužek trochu pohasne (totéž na KZ). Takže výlet s kličkou, výzva i šipička KZ se rozsvítí jasněji a já si počkám další minutku. Čili jednou věcí je matoucí nepříliš rozdílná intenzita svitu výzvy/KZ a druhou, podstatnější věcí je, že 2. vlak do smyčky musí jít s kličkou, protože je samovolně odhlášen. Rozumíme si?
Stalo se mi to letos 2x bo zase tak často tam na kufru nikomu nepřijedu. Ale když už tam za něčím stojím, tak to je žrádlo :?

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 26.2.2015 12:59
od Grossák
Tuklatská nevím. Není tam bohužel absolutní preference, takže když máte smůlu, tak právě na těch 25 - ZC musíte přibrzdit - a do zastávky se zase často trochu rozjet.

Demínku prosím nahlašte.

Podbaba: co se přesně stalo? A kolikrát? Díky.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 26.2.2015 12:45
od Grossák
Vápenka a Poliklinika Modřany: prosím, pokud byste tam měli problém, zaznamenejte čas a nejlépe i popis toho, co se dělo. Napiště to sem. Díky.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 24.2.2015 15:20
od Filip
Během posledních 14 dní jsem měl několik průjezdů s linkou 52 v Modřanech a SSZ šlape jako hodinky. Děkuji moc za nápravu !!!! Vážně =D>

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 20.2.2015 6:50
od Karosák
Mám 2 podezřelé:
Tuklatská u Zborova ZC -je na stůj, přijde mi víc, než ie zdrávo. Jakoby to chtělo neustále přidělovat volno z vedlejší a na odbočení, i když nikde nic. Stalo se mi posledních 10 dní ve dne i brzy ráno i večer. Zkrátka málokdy jde volno do jízdy, ve většině případů musím pribrzdovat tak na 25-30.

Demínka od Muzea se moc nechce navolovat. Minulý týden jsem šels kkličkou jen první ranní kolo, ale včera jsem z 6 průjezdů šel 3x a to už by za prověření stálo.

A ještě Podbaba do smyčky, to už jsme tu sice řešili, ale proč mě to jako druhého do smyčky odhlásí? A ještě ta prašivá výzva zůstává svítit jen o malinko méně, než v prihlášeném stavu, takže než člověku dojde, že musí jít zakvrdlat...

Děkuji

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 19.2.2015 19:30
od MM-Mikulovsky
parrot píše:.... Já tam jel za poslední 2 dny 9x v každém směru a vždy na volno:) Na stůj ale teď natvrdo padá přechod u Divadla na Fidlovačce.
mám totožné zkušenosti se SSZ řízenými přechody pod Nuselákem (u zast. Svatoplukova) a u Fidlovačky.
- dodávám, že dnes po poledni jsem u druhého uvedeného viděl složky DPP včetně plošiny = počítám, že prověřovaly trolejové kontakty!