Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3606
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 03.9.2020 16:11

Seifertova x Krásova dnes vypadala, že již s funkční detekcí (neříkám preferencí, tak dávejte pozor (-X )

Seifertova x Italská pevný cyklus a vazba k Bulharovi stále není. Technický problém, řeší se.

R05+SSZ V Olšinách - má to mouchy, ladí se.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4553
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 28.8.2020 7:36

No, dneska v noci to fungovalo, tak jsem si to prohlédl. Trvalé volno od radnice k Moráni je vlastně to samé, co je na Ohradě od Krejcárku. Tohle vítám, to mělo být už dávno, navíc tramvaj najetá až k druhým světlům směr Moráň ničemu a nikomu nebrání. Druhé čočky od Ječné vlevo k Moráni už mi tak príma nepřijdou, protože při jakékoli nefunkčnosti celýho systému dojde k zablokování oblouku od radnice k Ječné. Naopak zmizení starých čoček v oblouku k Ječné (tedy těch, jejichž smysl nechápal asi nikdo a byl to jen jakýsi historický relikt) je super.

K trati na VN - právě protože si uvědomuju složitost až téměř nemožnost liniových staveb, zůstávám skeptik. Podělat se toho může ještě hodně. V zásadě neuvěřím, dokud se alespoň nekopne.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 964
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od mart337 » 28.8.2020 1:23

Tady je ze stránek facebooku PIDu citace:

Řidiči tramvají, kteří směřují na Moráň, mohou nově vždy pokračovat až k hlavnímu návěstidlu u Resslovy ulice. Předchozí signál na výložníku ve směru přímo ukazuje trvalé volno. Tím se zkracuje doba vyklizení obvodu výhybky pro první vlak a tím je v mnoha případech umožněn i průjezd druhého vlaku ve směru přímo.

Pokud dostane volno tramvaj odbočující od Spálené směrem do Ječné, k trvalému volnu ve směru přímo přibude signál doleva.
(Naopak doplňkový signál pro odbočení od Spálené do Ječné pro tramvaje zmizel. Tramvaje 6 a 22 tak projíždějí křižovatkou pouze na pokyn první signalizace na výložníku u Techniky.)

V křižovatce se objevil také nový ostrůvek a na něm nová doplňková signalizace pro odbočení z Ječné doleva. Její efektivita bude plně využita až při dynamickém řízení křižovatky. Zatím je nasazen pevný signální plán o délce 60 sekund (podobný dosavadnímu).

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 612
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 27.8.2020 19:27

Smysl původních druhých čoček neznám. Ale mohla to být nějaká souvislost, která v historii ztratila význam. Pro dnešní stav potřeba nejsou. A jsou pryč.

Myslím, že i kdybychom měli trať přes Václavák, takové zlepšení se hodí. Trať přes Václavák se připravuje a domnívám se, že na přelomu roku by mohla být dokumentace pro společné povolení. Samozřejmě víme, kdo v minulosti trať přes Vn blokoval. A také víme, že výstavba zejména liniových staveb je velmi složitá v celé zemi. Čili není to záležitost pouze Prahy, ale toho, jaké složité projednávání staveb si společnost nastavila.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4553
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 27.8.2020 19:15

von Špilberk píše:
27.8.2020 19:08
Případně se už teď bojím opaku, že někdo odjede od prvních čoček, druhé utečou a on to tam zamázne...Naštěstí se mi to stalo za ty roky jen párkrát, ale stalo se. #-o #-o #-o
Tak já ty kolegy i chápu. Všude samá kamera, jedeš tam 15, bo vexle a křížení, navíc do kopce, takže na "nedokázal bezpečně zastavit" se to ukecat nedá. Kdo by stál o případnou buzeraci od nějakýho předpisožrouta. Je fakt, že párkrát mi ty druhý čočky taky utekly, ale přiznám se, že v noci jsem je bezostyšně ignoroval... :D
No, ohledně "správné a trvale kvalitní" funkce celých těch světel mám taky obavu.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4553
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 27.8.2020 19:08

Myslím, že už to chápu. Vlastně něco, jako bylo doteď jenom od Karláku rovně na Moráň, kdy se nejdřív rozsvítily první čočky nad vexlí na přímo, dojelo se ke druhejm u semaforu a ty se na volno rozsvítily o něco později - a tohle bylo právě kvůli oné nemožnosti současného svícení kolizních skupin. Dobře, tady, v tomhle směru bych to ještě chápal. Jenže smysl druhejch čoček od Karláku vlevo nahoru ke Štěpánský mi unikal vždycky. To je proto, aby tě ty první čočky nad vexlí mohly pustit, protože v opačném směru ještě svítí (bude svítit) volno vlevo od Štěpánský k Moráni?

Hu, přijde mi to děsně a zbytečně složitý (čím větší složitost, tím větší šance, že se to podělá). Ale chápu, že při současné neschopnosti města nějak řešit dopravu jako celek (odlehčující trať přes Václavák nebude asi nikdy), to nejspíš jinak ani nejde, to by se to množství tramvají, co tam jezdí, křižovatkou nedalo procpat.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4042
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 27.8.2020 19:08

To se bude muset udělat tramvajákům nějaké superškolení, protože se bojím, že spousta řidičů se bude bát rozjet od prvních čoček, když na druhých bude vidět ještě stůj v obavě, že ty druhé čočky nepadnou. Případně se už teď bojím opaku, že někdo odjede od prvních čoček, druhé utečou a on to tam zamázne.
To mi už několik borců a borkyň na Karláku udělalo, když jsem jel od Moráně rovně a oni odbočili od Lazarské, pak si všimli stůj na těch druhých čočkách a místo toho, aby vypadli (od Štěpánské nic v zastávce), tak tam iniciativně zastavili. Já musel zůstat u čoček od Moráně. Naštěstí se mi to stalo za ty roky jen párkrát, ale stalo se. #-o #-o #-o

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 612
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 27.8.2020 18:55

Teď zase já nějak nerozumím. Není třeba za tím hledat nic jiného, než co jsem opravdu napsal.
Mezičas mezi Resslova vyklizuje a Ječná vlevo najíždí vychází tak minus 2 až minus 3. To znamená, že když končí zelená z Resslovy a začíná volno TRAM od Ječné vlevo, mohly by oba signály svítit 2 - 3 s společně. Jenže společné svícení volna kolizních signálních skupin je v principu vyloučeno. Takže volno TRAM by začalo zbytečně o tyto 2 - 3 sekundy později. Řešení: vloží se druhé čočky. Rázem může na prvních čočkách svítit volno vlevo společně s auty z Resslovy, protože kolizní s Resslovkou jsou až ty druhé čočky.
Je to opatření, které umožní zvýšit plynulost provozu. V původním řešení by bylo zbytečné, protože tento sled fází v původním pevném řízení nebyl.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4553
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 27.8.2020 17:57

Hele, já jsem jenom obyčejnej trouba, mohl bys to prosím napsat nějak česky? :lol:
Chápu správně, že se (opět) jedná o neschopnost řešit dopravu ve městě jako celek, takže se (opět) přikračuje k místnímu "cpeme tlustý do tenkýho", tedy snažíme se toho protlačit křižovatkou co nejvíc za co nejkratší čas, aby se nám netvořily (takový) kolony, nevypadalo to blbě a my, zodpovědní magistratus jako neschopní?

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 612
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 27.8.2020 17:49

Druhé čočky se obvykle používají pro eliminaci záporných mezičasů v křižovatce. Záporný mezičas by totiž teoreticky umožňoval svícení některých signálů společně po krátkou dobu, ale reálně není možné svítit vzájemně kolizní skupiny. Proto se vloží další čočky, které už nemají záporný mezičas a současně ty původní zůstanou, ale již nejsou kolizní. V případně Karláku vidím záporný mezičas mezi Resslova vyklizuje a tramvaj od Ječné vlevo najíždí. Takže až bude jednou dynamika, která se bohužel opět nestihla, bude se to velmi hodit.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4553
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 27.8.2020 16:43

Ghounu. Jenom trotl postaví světla doprostřed křižovatky.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4042
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 27.8.2020 15:13

Na Karláku jsem nepochopil ty druhé čočky uvnitř trojúhelníku. Dřív byly druhé čočky při jízdě z Karláku (od Lazarské) do Štěpánské. Teď jsou druhé čočky na Karláku od Štěpánské k Moráni. K čemu to je :?: :-k

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1457
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Radek » 27.8.2020 6:41

9001 píše:
26.8.2020 19:41
A výsledky? Nebo možná právě proto pan radní zachoval prázdninový provoz i od září? :D
Odpoledne už bylo zase potmě, ale kolem poledního pohoda, žádné kolony, vše odsejpalo.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4553
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 27.8.2020 5:53

Radek píše:
26.8.2020 13:34
Nová SSZ na Karláku svítí :)
V noci zaplaťbůh ne! (doufám, že to zůstane i trvale)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9883
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 26.8.2020 19:41

A výsledky? Nebo možná právě proto pan radní zachoval prázdninový provoz i od září? :D

Odpovědět