Stránka 3 z 420

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 06.6.2020 10:20
od vencavasek
Karosák píše:
04.6.2020 22:28
Když se toto, Veletržní, Jankovcova i Hloubětínská, podařily spustit po obnově ihned, proč se čeká na Práčské a Údolní? :-k
Většinou se obnova SSZ oddaluje tím, že se čeká na zpracování, schválení a naprogramování dopravního řešení. Samotná obnova se potom započne sice se zpožděním proti plánu, ale zase až ve chvíli, kdy už je dopravní řešení skoro hotové, a tedy při dokončení obnovy je možné hned nasadit finální dopravní řešení.
Na Údolní nebo Na Břehu se ale samotná obnova neoddalovala (udělala se v koordinaci s obnovou povrchů vozovek nebo RTT) a nyní jsme ve stavu, kdy je obnoveno, ale dopravní řešení ještě není hotové. Proto tam běží dočasné pevné plány - ty se totiž dají zpracovat a schválit během pár dnů.

Pokud jde o Práčskou, k té bohužel nic nevím.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 04.6.2020 22:28
od Karosák
Rozumím. Jinak VDZ se mi zdá srozumitelné měl jsem pocit, že je respektováno více, než ta závora. No pravda je, že borec, co tu závoru prohulil, mi pak překážel u prvních dveří. Takže to asi funguje jak má Z:idea:

Když se toto, Veletržní, Jankovcova i Hloubětínská, podařily spustit po obnově ihned, proč se čeká na Práčské a Údolní? :-k

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 04.6.2020 22:11
od Grossák
Závora dává autům červenou jednak od TRAM a jednak od červené na křižovatce. Pokud by tomu tak nebylo, auta by zaplnila prostor zastávky a tramvaj by najížděla často k plnému "nástupišti".

Že někteří řidiči fungují zvláštním způsobem, je pravda. Věřím, že časem se to trochu zlepší.

Jinak SSZ funguje stejně jako dříve, pouze se přihlášení z mostu dalo už na odhlašovák předchozí křižovatky, takže vyklizování je trochu účinnější než dřív.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 04.6.2020 20:50
od Karosák
Dukelských hrdinů x Veletržní po obnově, šlape krásně dynamicky, navíc s předvýběrem kolizní fáze :wink: @3644
Na Čechově mostě spuštěno taktéž SSZ po obnově, ale naprosto se v tom nevyznám :smt101 Světelná závora bohužel dává červenou, ikdyž tam tramvaj není a tak , když IAD vidí zelenou na hlavním semaforu, dlabe se na to. Taktéž při stanicování mně jeden fešák najel až do půlky soupravy, kde se ráčil zastavit. Každopádně z mostu to docela vyklízí a má odbočení jsem také nečekal. Takže snad jen vyladit tu závoru Z:idea:

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 22.5.2020 18:48
od 9001
Ústečák: To bylo všeobecně ;-) Ještě jsem nezažil, že by se udělalo oboje, pokud to nebylo v rámci nějaké větší reko...

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 22.5.2020 16:44
od Bobik
Karosák píše:
22.5.2020 12:18
Když se chystá rekonstrukce, tak už tam mohlo vydržet i to staré SSZ
Esli von nebude problém v tom, že než na tu rekonstrukci reálně dojde, bude zralé na výměnu už i to nové SSZ. :D

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 22.5.2020 12:18
od Karosák
Když se chystá rekonstrukce, tak už tam mohlo vydržet i to staré SSZ #-o Na tohle asi nemám buňky nebo informace.

Modřanská x U Kempinku po obnově v pevném cyklu :roll:

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 22.5.2020 9:32
od Ústečák
Pruh pro kolečkáře tam pokračuje do Jankovcovy, docela tam i jezdí, byť si myslím, že se to dalo sfouknout elegantněji tak, že prostě jeden chodník bude pro chodce a druhý pro pumpičky, no co už.

Každopádně investovat tam nějak více do povrchů asi nemá smysl, když se chystá rekonstrukce - a těch pár let to takhle ještě vydrží. Proto tam asi taky ty různé ostrůvky a úpravy vznikly v provizorním řešení. Mě spíš mrzí, že se nepodařily přemalovat pruhy na sdružený přímý směr s pravým odbočením a levé se neudělalo zvlášť, abychom měli lepší představu o tom, kdo nám vjede pod tramvaj.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 22.5.2020 9:11
od 9001
Upřímně tohle mě dostává.... Dají se miliony do obnosy SSZ, utratí se mraky za nové barvičky na silnici, ale nechá tam tam stoletý asfalt s x dírama.... #-o

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 22.5.2020 7:26
od von Špilberk
Preference je prd. Ale z mostu je nově ke křižovatce cyklopruh :!: Sice odnikud nikam, ale je. 8-)

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 21.5.2020 19:46
od Karosák
Libeňský most x Jankovcova po obnově zdá se s původní preferencí. Malý uprgade jsem si všiml od mostu, že do červené padlo volno pro tram se vcelku velkorysým 5 vteřinovým předstihem Z:idea:

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 21.5.2020 15:10
od Bobik
No, on spíš bude problém ani ne tak v zákoně jako takovém, jako v tom, že mnozí ouřadové v tom dělají bordel, ať už z vlastní neznalosti, v "dobré víře", nebo kombinací obojího. Je fakt, že kolikrát v těch "malůvkách" aby se :prase vyznalo.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 21.5.2020 15:06
od P_V
Vždycky právě že ne. Buď je tam namalovaný pruh, pak je to pruh, a ten se buď nějak upřesní, nebo je pro všechny. Nebo tam není namalovaný pruh, a pak je to trampás implicitně, protože za normální situace musí auta jezdit vpravo a na kolejích pak budou tramvaje opravdu především. Tady prostě značení význam trampásu ruší. Zřídili tam další pruh, ale jezdí jim v něm auta... (parafráze na Cimrmana) :)

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 21.5.2020 14:57
od Bobik
Myslím, že se drobet míjíme. Tramvajový pás (v úrovni komunikace o kterém je řeč), je každá "plocha s kolejemi" na komunikaci. Vždycky. Jenže kdyby v zákoně místo "především", bylo třeba "výhradně", pak už by se na ten tramvajový pás v případě nutnosti nedal - vlastně ani nesměl - namalovat i pruh pro auta. No a vzhledem k tomu, že mnohde to kvůli nedostatku místa jinak nejde, je v zákoně právě to "především".

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 21.5.2020 14:46
od P_V
Nepopírám, co se smí nebo nesmí dělat na tram pásu. Ale jak je ten pás v zákoně definován. Až když je nějaká plocha tramvajovým pásem, pak teprv na něm platí nějaká omezení.
Dle zákona je tramvajový pás část komunikace určená především pro provoz tramvají. Takže nestačí jen, že tam jsou koleje, to by v zákoně stačilo jen napsat, že je to část komunikace s kolejemi. Musí to být PŘEDEVŠÍM pro tramvaje. V nejjednodušší podobě tím, že tam nebude vyznačen druhý všeobecný jízdní pruh, čímž je jasné, že auta mají dle zákona na své 6 m široké půlce vozovky jezdit při pravém kraji a to zbylé místo je už jen ten tramvajový pás. Nebo že tam pruh vyznačen bude, a to vyhražený.
Plná čára by problém řešila taky, to by pak sice stále nebyl tramvajový pás, ale jen běžný pruh, do kterého se přes tu čáru nesmí vjet.

Nejlépe to slovo "především" z definice vypustit.