Stránka 208 z 460

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 26.11.2014 8:33
od Petrpes
Mám takové obavy, že až se spustí všechna nová SSZ kolem Blanky, dostanou tramvaje zase pořádně na :zadnice
Podobně jako je to na kříženích TT se smíchovským okruhem, ale i mnohde jinde...
Auta mají stále zelenou, nemají kam jet, stojí už na kolejích a přesto mají zelenou. Pak to milostivě pustí tamvaj která v zásadě nemá kam jet!

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 26.11.2014 7:22
od Bobik
Grossák píše: Signál jde přes devatero řadičů...
:shock: Sakra. To to bude (je) nějak komplexně propojený od Leteňáku až po Špejchar? Kvůli Blance?

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 25.11.2014 22:50
od Grossák
Sparta už zase funguje. Signál jde přes devatero řadičů, takže to nebyla běžná legrace.

Kdyby jel někdo přes Mezi hřbitovy, mrkněte na výzvu do centra. Díky.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 25.11.2014 22:36
od Grossák
Komunardů: je to příprava na vzdálené rádio. Je cca 2 m před označníkem. Mělo by nahradit ztrátu směrového přihlášení do SSZ ještě před zastavením zastávce. Zatím je tam však jen chránička a nevím, kdy to bude dodělané.
Malovanka: byla závada na kabelu DP. A nejen na kabelu. Díky za info.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 25.11.2014 22:23
od 9001
K té fotce z Na znamení kolon na Smíchově... To je nárazové a nebo pravidelný jev?

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 25.11.2014 20:44
od Karosák
Malovanka DC již v pořádku, děkuji! Ona ta sipicka svítí i když není přihlášeno, ale jen slabě, tam vzniklo trochu nedorozumění. Díky!

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 25.11.2014 16:41
od Polaanek
V rámci rekonstrukce ulice Komunardů a výstavby "vídeňské" zastávky Dělnická jsem si všiml, že byla do vozovky osazená nová "krabička" - přijímač ROV. Přibližně metr před úroveň označníku. Stávající je cca 3 metry za koncem vyvýšení zastávky. Jaký bude význam? Pouze posun ROV, aby to již bralo stanicující tramvaj? Dle pozorování "to zatím nic nedělá"

Nenašel jsem vhodnou fotku, vypůjčil jsem si jednu z Na znamení, kam jsem přibližně naznačil. Stávající je přibližně na dolním okraji fotky.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 23.11.2014 21:00
od MM-Mikulovsky
Grossák píše:OK. Tak to zkus vymyslet tak, aby zastávek současně nepřibývalo. Nebo jsme rezignovali na pěší dopravu?
dovoluji si plnit ukol pro pana Šubrta:
Je to zcela jednoduche (az na odbourani prave dokoncene vidne) = 4 stavajici zastavky (u pruhonu, tusarovu a 2x delnickou) nahradit cca (=+/- 80metrů) ve stejne poloze zastavkami v protismeru a zrusit maniny zc, místo níž by vznikla k libeňáku 3.zastavka delnicka s oznacnikem (jako ty dve predelane) cca 100m za krizovatkou + maniny dc bych posunul "o blok zpět" (proti směru jízdy) = za SSZ od Libeňáku

Ovsem jsem toho nazoru, ze opravdu z duvodu rostouciho poctu potencialnich cestujicich a velke vzdalenosti k dalsim zastavkam by to chtelo 2 nove zastavky = 1 za ssz smerem k libenaku a druhou cca 100m za zrusenou soucasnou tusarovou dc k vltavske Z:arrow:
a) místo jednosměrné Tusarovy jsem pro obousměrné zastavování (jen je otázkou jestli nepřejmenovat na Jateční - podle ulice kolem jejíž křižovatky by v ul Komunardů zastávky byly)
b) (díky zřízení nových zastávek Dělnická pro spoje jedoucí od Libeňáku + jedné Dělnické směrem k Libeňáku) pro posunutí současných dvou zastávek Maniny více ke středu úseku ohraničeného křižovatkou Dělnická a zastávkami Libeňský most = do okolí SSZ řízené křižovatky s ul. Jankovcovou (a asi bych preferoval název Přístav Holešovice).
c) mezi novou zastávkou Dělnická k Nádr.Holešovice a zastávkou Ortenovo nám. pro poměrně malou vzdálenost (cca jen o 110m víc než od dosavadní zastávky U Průhonu) zavrhuji vkládání jakékoliv zastávky = nová zastávka U Průhonu od Orteňáku/Nádr.Holu by rozhodně měla zůstat "osamocenou" = lichou/jednosměrnou!

Jo preferuji protismerne zastavky "odsazene" = nikoliv ve stejne urovni vedle sebe, coz "navadi" lidi prebihat tt v cele delce zastavek a nejlepe za zadi stojici tramvaje!
Martin Šubrt píše:MMM:
1) Rozšíření osovky se řešilo, ale 0,5 m navíc betonové desky není zrovna levný špás, navíc rozšíření by už zasahovalo tuším do ochranného pásma nějakého vodovodu, tj. znamenalo by i přeložku sítí a vyšší náklady. ....
- ještě mne k tomuto napadlo:
1.) Musí být betonová deska pro obě sousední koleje vcelku = není možné udělat desku pro každou kolej zvlášť a mezi nimi mít pás široký 0,5m (případně i víc) z "pouze" udusaného podloží vozovky?
2.) Sítě (určitě voda a plyn a možná i něco dalšího) se přece v Komunardů také "překopávaly" = opravdu nešlo je při tom posunout dál od středu komunikace/TT a tím umožnit rozšíření osové vzdálenosti TT?
Z:arrow: Myslím totiž, že jsem nebyl jediný řidič TRAM, kterému v minulosti kdesi (nejpravděpodobněji při jízdě Korunní ul. DC) protijedoucí auto (nejspíš nějaké nákladní svým levým zpětným zrcátkem) "štrejchlo" o levý bok TRAM (tam z něj vystupující "boční" levou směrovku, kterou tím poškodilo) = u TT pojížděných IAD je záhodno mít větší boční odstup TRAM od protijedoucí IAD než je běžné jen od TRAMvaje!

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 23.11.2014 18:02
od gabuliatko
Dělnická (respektive to že zastávka na každém rohu se jmenuje jinak) má své kouzlo. Žádný vyhledávač Vám tam nenalezne uspokojivé spojení.
Politiku mnoha zastávek v kombinaci s vymetákem 156 nechápu, ale snad na radnici ví co dělají.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 23.11.2014 14:18
od 9001
Problém zastávek v zástavbě je ten, že vždy někomu to bude vyhovovat... Viz vozovna Strašnice u vozovny... Ano lidi tam nastupují, protože to dost lidem stojí před domem, ale tihle samí předtím neměli problém si dojít k Vodafonu...

A nárůst počtu zastávek zabije už tak mizernou cestovní rychlost tram...

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 23.11.2014 14:02
od Grossák
OK. Tak to zkus vymyslet tak, aby zastávek současně nepřibývalo. Nebo jsme rezignovali na pěší dopravu?

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 23.11.2014 13:53
od Martin Šubrt
Grosák: Díky za doplnění a upřesnění.

S těmi Holešovicemi se ale neshodneme. Jak U Průhonu, tak u Tusarovy a na břehu u Manin se předpokládá další růst osídlení/obchodů/čehokoliv a poměrně brzy nás tak současné rozmístění zastávek "dožene". Když jedu od Palmovky, nemůžu na Dělnické vystoupit vůbec a vždy musím odněkud pochodovat dopředu či zpět. Když jedu do Alzy, tak taky vždycky přejedu a dost daleko se vracím. Když vyřizuju něco v Dělnické, vždycky je to loterie, kterým směrem jít na tramvaj na Palmovku. Obsluha západní části Dělnické je tak vlastně částečně substituována busem 156. Nepracoval jsem tam, ale kdykoli tam jedu, tak mi rozmístění zastávek nevyhovuje a zlobí mě. Jsem mladej a zatím se proběhnu, ale hlavou mi to proletí vždy.

Pokud jde o vídeňské zastávky, doufám, že tato realizace napomůže tomu, že budou v Praze rehabilitovány. Přidal bych ještě vodící knoflíky před nájezd, jinak mi přijde, že je zastávka udělána výborně. Hlavně proto, že bylo odoláno pokušení dělat tu vozovku v prostoru zastávky z dlažby nebo jí natírat na červeno apod. Optické provedení jako běžné vozovky a asfaltový kryt pomáhají, že zastávka funguje.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 23.11.2014 13:44
od P_V
U Dělnické by pomohlo dokončit to rozšiřování ulice, které bylo za první republiky započato. Pak by se nemuselo přemýšlet kam co vecpat, na všechno by bylo místa dost.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 23.11.2014 13:39
od MM-Mikulovsky
Grossák píše:... Na rozdíl od Martina si nemyslím, že zastávky v Holešovicích jsou rozmístěny špatně. Jsou jen nezvykle. ....
člověče, nakousli jste nechtěně další oblast tématu, jež jsme prodiskutovali včera na přednášce - umístění zastávek u SSZ/křiživatek:
1.) přednášející pracovník ROPIDu prezentoval, že přes problematiku odhadnutí délky stanicování je lepší mít zastávky před SSZ, protože zastávky jsou většinou na 2 svozidla, ale to 2. tam je jen v mizivém % případů = cestující od SSZ/přechodu musí jít k vozidlu zbytečně dál než, když to vozidlo stojí před SSZ/přechodem
2.) ale uvedl, že bod 1 platí při nekřížení linek v křižovatce, ale v případě křížení linek v křižovatce (např. Strossmayerovo nám., Újezd atd.) je opravdu pro cestující lepší poloha zastávek za křižovatkou = nemusí stát na rohu a dobíhat na zastávku z níž jim jede dřívější spoj!

= se zvýrazněným souhlasím a tedy souhlasím s MŠ o chybném rozmístění zastávek v a okolo křižovatky Dělnická!

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 23.11.2014 13:30
od Grossák
vencavasek píše:Samé dobré zprávy. Díky. Kéž by se podobné úsilí věnovalo i splítce v Letenské... Ve čtvrtek odpoledne jsem schválně chvilku sledoval SSZ na Malostranském náměstí směr splítka. Ze 4 tramvají dvě dostaly volno téměř ideálně, jedna se zdržela přesně minutu a jedna přesně dvě minuty. Pokud to takhle funguje celý den, tak se těm kolonám, co tam teď vznikají, opravdu nedivím...
Podle mne to vyřešit nelze. Detekovat autobusy kamerami a z toho odvozovat preferenci, která je zde opravdu vysoká a velmi zatěžující provoz, je fatální omyl. Zrušit! To není jako když na běžné zatížené křižovatce fixluje kamera a prodlužuje se kvůli tomu fáze do maxima, což se v silném provozu prodlužuje stejně.