Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4515
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 20.12.2019 5:34

To sice ne, ale fůra jich jim zakazuje jezdit tam, kde nemají. Třeba po tramvajových kolejích, když maj vedle pruh, třeba vjíždět do křižovatek, když je nemůžou projet, atakdále, atakpodobně... :wink:

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 610
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 19.12.2019 21:26

Obávám se, že žádný předpis nezakazuje autům jezdit.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4515
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 18.12.2019 2:03

Grossák píše:
18.12.2019 1:57
Klíčem pro trvalou preferenci je...
..zajistit, tedy vymáhat, dodržování předpisů. Když se na nějaký vymáhání zvysoka se.e, tak to dopadne přesně takhle - vypínáním preference, protože jinak se auta rozlejou naprosto všude a zablokujou úplně všechno...
Na vymáhání dodržování předpisů se dlabe, na dokončení potřebných dopravních staveb se taky dlabe, jen se o tom roky mluví a pak to dopadá takhle. Ale všechny politický strany si stejně na letáky tisknou kecy o preferenci MHD... :roll:

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 610
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 18.12.2019 1:57

Naprosto Tě chápu. Klíčem pro trvalou preferenci je trvale snížit počet aut, nebo odstranit řízený přechod, který je cca 100 m za naší křižovatkou. Opatření autům pomáhá. Je to rozdíl. Bohužel i pro tramvaje. I tak, co jsem včera viděl, za půl hodiny odhadem 40 % tramvají projelo SSZ plynulle. Kolona od tanku nebyla. Jen jedna tramvaj za cca 30 minut byla zablokována kolonou za zastávkou a nestihla prodlužované volno.

Kdyby neexistovalo vypínání preference, včera večer by nastal kolaps v oblasti v řádu desítek minut. Doprava by se začala rozlévat do okolních ulic, byl by větší tlak do Holečkovy, která by nepobírala a část aut by se vracela do Štefánikovy. Nebo snad i do Karmelitské?

Samozřejmě je otázka, jak by se doprava chovala po týdnu, po měsíci, až by si změna sedla. To samozřejmě nikdo neví a muselo by se to vyzkoušet.

Připomínám, že v Holečkově je nyní omezení a SSZ pro kyvadlové řízení provozu, kousek od tanku. I to má zřejmě za následek více aut přes Kartouzskou.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6270
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od demon » 17.12.2019 22:39

Grossák píše:
17.12.2019 20:10
Pokud by se preference nevypnula, problémy by se přenášely do širokého okolí. Při velkém zatížení křižovatky se projevuje velmi nízká vzdálenost k dalším SSZ po směru jízdy. Vlivem dočasného rozbití koordinace dochází k poklesu reálné kapacity.
Takže se vylévá vanička i dítětem. Aby nám náhodou nedošlo ke koloně aut V botanice, vytvoříme úmyslně kolonu vozidel (včetně nezanedbatelného počtu tramvají) ve Štefánikově. Reálně to IAD stejně nepomůže, protože úzká hrdla jsou u Tančícího domu a pak Kartouzská x Plzeňská.
To je ta mnohokrát proklamovaná preference MHD v praxi... ](*,)

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 610
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 17.12.2019 20:10

SSZ Štefánikova - Kartouzská: dynamické řízení, i v inkriminované době. Při udržení delší kolony v ulici v Botanice a současně volnému odjezdu Kartouzskou dochází automaticky k vypnutí preference. Nyní před Vánoci je to častější a dělo se tak i dnes odpoledne a večer. Pokud by se preference nevypnula, problémy by se přenášely do širokého okolí. Při velkém zatížení křižovatky se projevuje velmi nízká vzdálenost k dalším SSZ po směru jízdy. Vlivem dočasného rozbití koordinace dochází k poklesu reálné kapacity.

Vypnutí preference spočívá v zákazu narušování koordinace pro auta nároky MHD. Ale není to pevný program, ani původní způsob řízení. I v tomto režimu dochází k mírnému prodlužování kolizní fáze, k prodlužování vlastní fáze, k odložení volna pro souběžná auta, k reakci na vzdutí od tanku delšími zelenými.

Více bych uměli, pokud by zde jezdilo méně aut. Po zprovoznění Blanky došlo k poklesu, nejsem si však jist, zda tento pokles ještě platí.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3593
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 12.12.2019 15:35

Mezi zastávkou Sparta ZC a bývalým McDonaldem vzniká nová křižovatka, pro vjezd / výjezd z nově vznikajícího areálu (bývalé hřiště vedle velké Sparty). Zatím je to jen HW připraveno a z celého SSZ funguje jen světelná závora pro proud IAD ZC (od Letenského nám.), která je zastaví, pokud videodetekce zaznamená na kolejích gumokol, který bude chtít odbočit od Hradčanské vlevo přes koleje do staveniště.

MPL
Uživatel
Příspěvky: 150
Registrován: 06.1.2010 8:29

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MPL » 12.12.2019 14:16

ZXS91 píše:
12.12.2019 13:14
Od jedné hodiny zprovozněn přejezd přes TT na Letné, SSZ pouze pro IAD. Tak schválně, kdy tam bude první nehoda? :)
Můžeš to víc rozvést? Kde k tomu došlo?

Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
Příspěvky: 930
Registrován: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od ZXS91 » 12.12.2019 13:14

Od jedné hodiny zprovozněn přejezd přes TT na Letné, SSZ pouze pro IAD. Tak schválně, kdy tam bude první nehoda? :)

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4001
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 08.12.2019 17:43

Grossák píše:
07.12.2019 20:47
SSZ Nuselská - Vladimírova: kdy se to stalo naposledy? Může někdo potvrdit?
Mně se to stalo ve čtvrtek asi v půl 11 večer, ale zapomněl jsem to napsat hned druhý den. Ale obávám se, že moc hlášení této závady nebude, protože to asi kolegové na lidu a autoprázdné křižovatce řeší "vlastním" způsobem.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4515
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 08.12.2019 5:01

Grossák píše:
07.12.2019 20:47
SSZ Průběžná - V Korytech je větší technický problém s HW a prý to vypadá na větší opravu. Neumím říct, proč nesvítí VN, ale odhaduji, že nefungují právě kvůli závadě. Ano, je to blbé.
Díky, chápu. Nicméně - nešlo by u podobných závad vydat nějakej podnikovej oběžník (nebo jinak informovat), aby řidič věděl?

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 610
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 07.12.2019 20:47

Vždyť to říkám. :)

SSZ horní Motol: zřejmě závada odhlašováku DC, předáno.
SSZ Štefánikova - Kartouzská: prověřím.
SSZ Újezd: umí se tam vložit fáze dle TRAM. Pokud byla skutečně vložena fáze pro TRAM od mostu vpravo bez TRAM, není to normální. Ale také se mohlo stát, že vložená fáze byla ta první od tanku přímo. Pak už by bylo další pořadí OK. Prověřím.
SSZ Průběžná - V Korytech je větší technický problém s HW a prý to vypadá na větší opravu. Neumím říct, proč nesvítí VN, ale odhaduji, že nefungují právě kvůli závadě. Ano, je to blbé.
SSZ Nuselská - Vladimírova: kdy se to stalo naposledy? Může někdo potvrdit?

Díky za info.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4001
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 07.12.2019 12:56

Tak já sice nechci práskat, ale musím hlásit, že SSZ Nuselská x Vladimírova opět nebere odbočení vlevo od Horek. Výhybka se přehodí, ale stromeček se nerozsvítí (resp. rozsvítí se jen rovně) a musím s kličkou do krabičky.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4515
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 07.12.2019 12:08

Taky se přidám - SSZ Radošovická (Průběžná x V Korytech), v noci pevný cyklus. O.K., stane se, problém je ale v tom, že nesvítil stromeček - a to, že svítí celý stromeček trvale bývá obvykle jediná informace, navíc ne moc spolehlivá, že asi jde o pevný cyklus. Potřeboval jsem do smyčky, takže jsem chvíli stál a když se "nic nedělo", tak jsem holt vylezl s kličkou. Samozřejmě ve chvíli, kdy jsem byl venku, padly čočky na odbočení. :zadnice

Čili co chci říct - řidič nemá spolehlivou informaci o stavu SSZ a neví, jak se má v danou chvíli zařídit. To je jedna část problému. Druhá část problému je ta, že řidiči obecně velmi neradi hrají kličkovanou.

Chodci se už naučili chodit na červenou prakticky všichni. Řidiči aut se jezdit na červenou učí už docela slušně. Evidentně někomu vadí, že řidiči tramvají zatím poměrně odolávají a jezdit na stůj se jim moc nechce. No, je na velmi dobré cestě je to naučit taky. Hlavně v noci, na zapadlejších křižovatkách a zbytečnějších světlech.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6270
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od demon » 07.12.2019 11:21

Grossák píše:
07.12.2019 10:07
Nejčastějším podnětem jsou opravdu postřehy z terénu. Naštěstí jich není málo, protože Češi mají tendenci si stěžovat a žalovat. :)
OK, takže - SSZ mezi Krematoriem a Motolem - I. v pořadí přihlásí na vzdáleném přihlašováku, odhlásí na blízkém, následkem čehož zřejmě II. v pořadí nepřihlásí vůbec, takže obvykle stůj do jízdy...
- Štefánikova x Kartouzská přes den v pevném cyklu, díky čemuž kolona až na Kinských, v noci už zase šlapala preference.
- Újezd x Vítězná - je tam nějaká forma preference ? Včera od Kinských volno rovně na Hellichovu, následuje volno pro směr Vítězná vpravo k Hellichově (aniž byla v dohledu tramvaj), pak opět volno rovně a až následně volno vpravo od Kinských do Vítězné. Přitom obvykle to volno pro tenhle směr vkládá pravidelně i když nikde nic, na což nadávam, když mam 22/23, protože mi to akorát pustí autíčka... #-o
- potvrzuju zvláštní chování ND, 2/18 dávno fuč a stále drží odbočení
- na čočkách na Chmelnici ZC (II. v pořadí) při SZZ na blikačku svítí všechny body... :lol:

Odpovědět