Příspěvek
od Grossák » 27.8.2021 21:33
Sešlo se zde hodně dotazů. Aspoň na nějaké odpovím. Na úvod díky za sdělené poznatky o závadách. I když třeba hned neodpovím, tak většinou předám k řešení. Doporučuji však hlásit i na PDT, můžu být mimo. A jednou tu nebudu vůbec.
1) Palouček. Je to opravdu otřesné. Původní řízení bylo jednak v koordinaci s Pražského povstání a jednak pro TRAM byly delší zelené. Nyní je na Pražského povstání řízení s preferencí MHD, s proměnnou délkou cyklu v dynamické koordinaci obou SSZ, které funguje slušně. A na Paloučku je pevný program, čili koordinace nefunguje a nebude fungovat. Cílový stav je samozřejmě preference i na Paloučku. Je třeba to urychlit. Vynasnažíme se. Považuji to za prioritu, společně s velkým Edenem.
2) Chodovská - U Plynárny. Stejný osud, pevný program, ale trvá to už podstatně déle. Technologie hnije. Ostuda.
3) Muzeum. Pokračování stejného příběhu. Stůj pro TRAM = 95 sekund. Neuvěřitelné. Zde o to smutnější, že cca 15 let zde byla prostá výzva TRAM ve dvou polohách v cyklu. A nic nebránilo tomu zde podobné ultra jednoduché řešení zachovat, než bude plnohodnotná dynamika. A mimochodem, tramvaj zde magistrálu nekříží. Reálně tu přes koleje nejezdí skoro nic, navíc se odsunul z kolejí i ten dlouhý přechod přes Vinohradskou, takže plná dynamika by mohla přinést velmi pěknou preferenci. Zde už jde úkol tu hrůzu odstranit, ale musíme být velmi důslední.
Podobné scénáře bohužel mohou velmi brzy následovat. Každou preferenci je třeba vyprojektovat, kompletně projednat se státní správou, naprogramovat a nasadit. Letos se buduje extrémně moc, protože končí dlouhodobá smlouva na SSZ, která je pro město finančně výhodná. Z dojmu nelze dělat jednoduché zkratky. Je mnoho okolností a subjektů, které věci komplikují, nebo jim naopak pomáhají. A v našich končinách to nejde jako v Uzbekistánu, kde se vládce nějak vyspí a za pár měsíců se zruší, nebo naopak postaví celá tramvajová síť. V posledních cca 2-3 letech se v preferenci povedlo mnoho věcí. Letos mi to přijde slabé. Pracujeme dál, aby přišly další změny. Nejen viz výše.