Stránka 22 z 428

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 02.1.2020 19:25
od Petr
demon píše:
02.1.2020 17:37
Ale jo, o tom neni sporu, každopádně se bavim o období, kdy druhé vložené volno obvykle padá (PD odpoledne), nejsem odhlášen, ale právě nepřihlášen a že mi padne hlavní volno i když nejsem přihlášen je mi známo taky. Jde mi právě o to vložené.
Jenže na téhle křižovatce prostě žádné obvykle není. Například v brzkých ranních hodinách je tahle křižovatka schopná ve směru dc prodloužit volno způsobem, že vynechá zelenou pro auta jedoucí od mostu a drží a čeká a čeká. Jindy odpoledne druhé volno nevloží, ač k tomu jaou všechny podmínky... Prostě záležití na tom, jestli bába Kropáčková má, nebo nemá náladu... . :lol:

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 02.1.2020 17:37
od demon
Petr píše:
02.1.2020 13:22
Svícení výzvy ještě v pražských podmínkách neznamená vůbec nic, Stejně tak jako nesvícení. Ve směrz dc pak navíc stačí pár cm u sloupku a stačíš se sám odhlásit :-) A věř, že i když nic nepojede zc, stejně ti hlavní volno padne ač nebudeš navolen.
Ale jo, o tom neni sporu, každopádně se bavim o období, kdy druhé vložené volno obvykle padá (PD odpoledne), nejsem odhlášen, ale právě nepřihlášen a že mi padne hlavní volno i když nejsem přihlášen je mi známo taky. Jde mi právě o to vložené.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 02.1.2020 13:22
od Petr
demon píše:
02.1.2020 6:18
Ahoj, to samozřejmě vím, ale neproběhne ani často přihlášení D - rozsvícení předvolby. Ta by se imho měla rozsvítit vždy, stejně jako ZC.
Občas tě vysvobodí tramvaj ZC, ale vždycky tam není...
Svícení výzvy ještě v pražských podmínkách neznamená vůbec nic, Stejně tak jako nesvícení. Ve směrz dc pak navíc stačí pár cm u sloupku a stačíš se sám odhlásit :-) A věř, že i když nic nepojede zc, stejně ti hlavní volno padne ač nebudeš navolen.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 02.1.2020 6:18
od demon
Ahoj, to samozřejmě vím, ale neproběhne ani často přihlášení D - rozsvícení předvolby. Ta by se imho měla rozsvítit vždy, stejně jako ZC.
Občas tě vysvobodí tramvaj ZC, ale vždycky tam není...

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 01.1.2020 21:43
od Petr
demon píše:
01.1.2020 17:46
- Lidická x Zborovská DC - často nespolehlivé přihlášení do SSZ, takže neproběhne vložené volno
Vložené volno neprobíhá vždy, ale pouze v určitých časových polohách dne a v závislosti na splnění 9 999 999 dalších podmínek (například bába Kropáčková nesmí v Lidické svítit na WC), takže tohle není vůbec o přihlášení #-o

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 01.1.2020 17:46
od demon
Takže si zopakujeme pár evergreenů:
- Pražský hrad - stále se náhodně odhlásí po několika vteřinách a je nutno jít s kličkou,
- V Korytech x Průběžná - stále nefunkční, mezi svátky naštěstí vypnuto, ale co bude od zítra...,
- Švehlova x Vladycká - stále nefunkční stromeček (ale bliká před změnou signálu),
- na čočkách na Chmelnici ZC (II. v pořadí) při SZZ na blikačku svítí všechny body... :lol:
Novinky:
- Lidická x Zborovská DC - často nespolehlivé přihlášení do SSZ, takže neproběhne vložené volno
- Švehlova x Topolová ZC - pravděpodobně nefunkční přihlášení (nebo odhlášení), po odjezdu ze zastávky padá na stůj.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 01.1.2020 15:44
od sajmon
Nevím jestli mám smůlu, ale mám pocit, že se mi čím dál častěji na octárně od Sibeliovy stává, že SSZ drží volno fakt dlouho. Nicméně ve chvíli kdy před výhybkou přejedu brnkačku tak mě to odhlásí a okamžitě padne na stůj. Včera na 96 to bylo při všech třech průjezdech. Nikde nikdo nebyl, tak jsem to už projel, ale přes den to zdržuje...

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 31.12.2019 17:52
od Grossák
Mělo by být opraveno. Díky za případnou zpětnou vazbu.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 30.12.2019 15:15
od von Špilberk
Vzdálené rádio Otakarova od Synkáče nereaguje na požadavek rovně (l.11), na l.18 reaguje normálně.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 20.12.2019 5:34
od Bobik
To sice ne, ale fůra jich jim zakazuje jezdit tam, kde nemají. Třeba po tramvajových kolejích, když maj vedle pruh, třeba vjíždět do křižovatek, když je nemůžou projet, atakdále, atakpodobně... :wink:

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 19.12.2019 21:26
od Grossák
Obávám se, že žádný předpis nezakazuje autům jezdit.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 18.12.2019 2:03
od Bobik
Grossák píše:
18.12.2019 1:57
Klíčem pro trvalou preferenci je...
..zajistit, tedy vymáhat, dodržování předpisů. Když se na nějaký vymáhání zvysoka se.e, tak to dopadne přesně takhle - vypínáním preference, protože jinak se auta rozlejou naprosto všude a zablokujou úplně všechno...
Na vymáhání dodržování předpisů se dlabe, na dokončení potřebných dopravních staveb se taky dlabe, jen se o tom roky mluví a pak to dopadá takhle. Ale všechny politický strany si stejně na letáky tisknou kecy o preferenci MHD... :roll:

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 18.12.2019 1:57
od Grossák
Naprosto Tě chápu. Klíčem pro trvalou preferenci je trvale snížit počet aut, nebo odstranit řízený přechod, který je cca 100 m za naší křižovatkou. Opatření autům pomáhá. Je to rozdíl. Bohužel i pro tramvaje. I tak, co jsem včera viděl, za půl hodiny odhadem 40 % tramvají projelo SSZ plynulle. Kolona od tanku nebyla. Jen jedna tramvaj za cca 30 minut byla zablokována kolonou za zastávkou a nestihla prodlužované volno.

Kdyby neexistovalo vypínání preference, včera večer by nastal kolaps v oblasti v řádu desítek minut. Doprava by se začala rozlévat do okolních ulic, byl by větší tlak do Holečkovy, která by nepobírala a část aut by se vracela do Štefánikovy. Nebo snad i do Karmelitské?

Samozřejmě je otázka, jak by se doprava chovala po týdnu, po měsíci, až by si změna sedla. To samozřejmě nikdo neví a muselo by se to vyzkoušet.

Připomínám, že v Holečkově je nyní omezení a SSZ pro kyvadlové řízení provozu, kousek od tanku. I to má zřejmě za následek více aut přes Kartouzskou.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 17.12.2019 22:39
od demon
Grossák píše:
17.12.2019 20:10
Pokud by se preference nevypnula, problémy by se přenášely do širokého okolí. Při velkém zatížení křižovatky se projevuje velmi nízká vzdálenost k dalším SSZ po směru jízdy. Vlivem dočasného rozbití koordinace dochází k poklesu reálné kapacity.
Takže se vylévá vanička i dítětem. Aby nám náhodou nedošlo ke koloně aut V botanice, vytvoříme úmyslně kolonu vozidel (včetně nezanedbatelného počtu tramvají) ve Štefánikově. Reálně to IAD stejně nepomůže, protože úzká hrdla jsou u Tančícího domu a pak Kartouzská x Plzeňská.
To je ta mnohokrát proklamovaná preference MHD v praxi... ](*,)

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 17.12.2019 20:10
od Grossák
SSZ Štefánikova - Kartouzská: dynamické řízení, i v inkriminované době. Při udržení delší kolony v ulici v Botanice a současně volnému odjezdu Kartouzskou dochází automaticky k vypnutí preference. Nyní před Vánoci je to častější a dělo se tak i dnes odpoledne a večer. Pokud by se preference nevypnula, problémy by se přenášely do širokého okolí. Při velkém zatížení křižovatky se projevuje velmi nízká vzdálenost k dalším SSZ po směru jízdy. Vlivem dočasného rozbití koordinace dochází k poklesu reálné kapacity.

Vypnutí preference spočívá v zákazu narušování koordinace pro auta nároky MHD. Ale není to pevný program, ani původní způsob řízení. I v tomto režimu dochází k mírnému prodlužování kolizní fáze, k prodlužování vlastní fáze, k odložení volna pro souběžná auta, k reakci na vzdutí od tanku delšími zelenými.

Více bych uměli, pokud by zde jezdilo méně aut. Po zprovoznění Blanky došlo k poklesu, nejsem si však jist, zda tento pokles ještě platí.