Stránka 23 z 375

Re: Preference / antipreference MHD

OdeslatNapsal: 30.9.2017 19:18
od Karosák
Ano, Elsnicovo DC potvrzuji s chybou detekce a nefunkční.
Ke Stírce jsem neměl větší problémy.
Pražák na h#vno jako vždy, hází stůj před vlak a zhasínají VN, obousměrně si to žije vlastním životem.

Re: Preference / antipreference MHD

OdeslatNapsal: 30.9.2017 19:13
od MM-Mikulovsky
demon napsal:
MM-Mikulovsky napsal:Promiň, jak často tam jezdíš?
Já tam za 9 let i několikrát:
a) "měl" (více či méně "před čumákem" TRAM) průjezd IAD...
b) stál než se nabourané/á silniční vozidlo/a podařilo odstranit z profilu oblouku TT!
Blablablabla...

Často. To co popisuješ se běžně děje na každý druhý křižovatce...

Při současnym řešení tam prostě nějakej ten rok budeš zažívat podstatně nebezpečnější situace při vyhýbání s autobusy, jelikož se tam oba naráz nevejdete a díky pevnýmu cyklu tam na sebe narazíte při každym průjezdu.
Resumé: současné řešení je pro provoz MHD v úseku nebezpečnější než minulé.
NIKOLIV - ZAMLČUJEŠ, ČI SI ANI NEUVĚDOMUJEŠ, ŽE TADY SE KŘÍŽIL ŘÍZENÝ PROU IAD (Z JS VLEVO DO CHODOVSKÉ) S NEŘÍZENÝM PROUDEM IAD (Z CHODOVSKÉ ZC ROVNĚ DO SPOŘILOVSKÉ) :!:
Toto je stav značně nesmyslný až nebezpečný, a proto (dle mě) protiprávní, který si u vzájemného křížení dvou směrů IAD jinde ani nevybavuji - u TRAM x CHODCI jej máme (reálně bez vyznačení přechodu) u začátku zast. MUZEUM k IPP a (oficiálně s vyznačeným přechodem spojujícím přerušený chodník) VJEZDEM/VÝJEZDEM OBRAT. ČERNOKOSTELECKÁ, KDY V OBOU PŘÍPADECH OBĚMA SMĚRY MÁ TRAM PROJET JEN NA SVÉ VOLNO UDĚLENÉ SSZ/TZV. ČOČKAMI, ALE CHODCI TAM NEMAJÍ ŽÁDNÉ SSZ = NEMOHOU VĚDĚT, ŽE ZROVNA ŽÁDNÁ TRAM JET NESMÍ A NAOPAK PŘÍTOMNÁ MUSÍ :!: :!: :!:

EDIT to o zamlučuješ je důvod častých nehod uváděných v citaci jednoho z mých předchozých příspěvků - a ten důvod jsem (mimo to zde v RE na tebe) již uvedl v tomto jiném předchozím příspěvku

Re: Preference / antipreference MHD

OdeslatNapsal: 30.9.2017 6:33
od von Špilberk
mart337 napsal:Jak už jsem napsal někde výš, měl se ten oblouk pro MHD rozšířit směrem dovnitř aby busy mohly "seknout" oblouk zadní částí víc dovnitř a nahnat sjíždějící auta do pravého pruhu.

Ale holt se nestalo, to by soudruzi projektanti museli trochu myslet víc v praxi...

No, jak ty autobusy při tom vyjíždění pozoruju, tak by jim taky pomohlo, kdyby se odstranilo ještě pár metrů obrubníku, protože jim to i docela zatáčí, ale musí se trefit na TT. A ten obrubník jim brání v plynulejším nájezdu. Takže to musí vytočit na kolej ZC.
(a byl by to docela jednoduchý zákrok, který by snad šel relativně rychle provést)

Ještě je otázka, jestli DP nějakou úpravu vůbec požadoval a nebylo mu vyhověno, nebo dělal, že se ho to netýká. :-k

Re: Preference / antipreference MHD

OdeslatNapsal: 30.9.2017 5:36
od mart337
Jo a dneska zase senza preference mhd. Mezi Stejskalovou a Div. pod Palmovkou to tam hezky padalo před čumákem na stůj, pak nevím jak to je s preferencí od Okrouhlické na Stírku, protože když se tam přiblížím, tak to asi reaguje na světla a pouští to neexistující auta a pak teprve tram. A klasika na Pražského povstání - průjezd na čočky spodní křižovatkou, na horní padají čočky na stůj, pouští to neexistující auta na magistrálu a pak teprve zase mne. :absolut

Re: Preference / antipreference MHD

OdeslatNapsal: 30.9.2017 5:19
od mart337
Jak už jsem napsal někde výš, měl se ten oblouk pro MHD rozšířit směrem dovnitř aby busy mohly "seknout" oblouk zadní částí víc dovnitř a nahnat sjíždějící auta do pravého pruhu.

Ale holt se nestalo, to by soudruzi projektanti museli trochu myslet víc v praxi. No nic, fakt je ten, že zase nyní je do příjezdu od smyčky víc vidět a tak to teď řeším tak, že zůstanu stát cca 10 m před obloukem a případný přijíždějící autobus, který je docela dobře vidět, pouštím a pak teprve jedu.

Re: Preference / antipreference MHD

OdeslatNapsal: 29.9.2017 20:24
od demon
MM-Mikulovsky napsal:Promiň, jak často tam jezdíš?
Já tam za 9 let i několikrát:
a) "měl" (více či méně "před čumákem" TRAM) průjezd IAD...
b) stál než se nabourané/á silniční vozidlo/a podařilo odstranit z profilu oblouku TT!
Blablablabla...

Často. To co popisuješ se běžně děje na každý druhý křižovatce...

Při současnym řešení tam prostě nějakej ten rok budeš zažívat podstatně nebezpečnější situace při vyhýbání s autobusy, jelikož se tam oba naráz nevejdete a díky pevnýmu cyklu tam na sebe narazíte při každym průjezdu.
Resumé: současné řešení je pro provoz MHD v úseku nebezpečnější než minulé.

Re: Preference / antipreference MHD

OdeslatNapsal: 29.9.2017 4:59
od Bobik
MM-Mikulovsky napsal: Chceš popírat, že po obnově SSZ v Praze sice tyto (snad vždy) běží v pevném cyklu, ale tam kde bývala preference TRAM nakonec (byť .... to trvá neúměrně dlouho) je opět po čase spuštěna :?:
Je potřeba definovat "po čase" a je potřeba definovat "preference". Ale v zásadě ano. Pro běžného člověka není "po čase" za rok či déle, ba ani za půl roku a pro běžného člověka není "preference" většina těch paskvilů, co se za ně prezentuje.

(Například "podmíněná preference" je stejný nesmysl jako podmíněné těhotenství. Těhotenství buď je, anebo není. Stejně tak preference. A pokud je něčím podmíněna, pak to není preference, nýbrž paskvil.)

Re: Preference / antipreference MHD

OdeslatNapsal: 28.9.2017 22:47
od XSC
V podstatě se to vrátilo do podoby vyhlášky 100:
http://www.cjf.cz/files/stranky/zavody/informace-pro-prepravce/dopravni_znacky%20s%20koment%C3%A1%C5%99em%20cspsd%20294.pdf, strana 15
Zatímco ještě v roce 2013 to bylo jinak:
http://www.ibesip.cz/data/web/soubory/legislativa/dopravni-znacky-s-komentarem-cz-rozirena-verze-s-upravou.pdf, strana 10
Je taky vidět, jak ty předpisy bobtnají a jak je píšeme čím dál tím složitěji. Zajímavé je, že zákaz předjíždění pro nákladní automobily B22a limit 3,5t pořád má.

Re: Preference / antipreference MHD

OdeslatNapsal: 28.9.2017 22:01
od 9001
XSC: A jak to tedy platí dnes?

Protože pak zase z toho bude totální kočkopes, protože jsem měl O1 s mříží koupenou po firmě, protože to bylo super kvůli psovi a pak nebudu moc oficiálně zajet k domu, ale pokud si koupím T5 v osobní verzi tak jsem v pohodě... :roll:

Re: Preference / antipreference MHD

OdeslatNapsal: 28.9.2017 21:38
od XSC
Ano, pravidla pro kruhový objezd stihli během pár let otočit o 360°...
S těmi náklaďáky je to spíš tak, že v 60. letech, kdy úmluva vznikla, rozlišovaly vozy víc podle konstrukce, než podle určení. A taky tolik druhů nebylo. Jinak si nemyslím, že domalovat na značku 3t by měl být takový problém. Pokud ano, měl na to zákonodárce myslet a stanovit přechodné období.
Jestli si 1203 mohla nebo nemohla koupit soukromá osoba je přece jedno, značky platily i pro podnikové řidiče. A tehdy ve vyhlášce bylo jasně, že je to prostě zákaz vjezdu nákladních vozidel, bez udání hmotnosti: "Značka "Zákaz vjezdu nákladních automobilů" (č. B 4) platí i pro speciální automobily postavené na strojových spodcích nákladních automobilů nebo autobusů; neplatí však pro speciální obytné automobily."

Re: Preference / antipreference MHD

OdeslatNapsal: 28.9.2017 21:10
od 9001
XSC: No kruhový objezd je asi delší pohádka, protože v roce 2006, kdy jsem u dělal autoškolu u DP, tak zrovna byla novelizace zpátky, že kruhový objezd bez dalších značek = přednost zprava...

"Nákladák". No nebylo to kvůli odpočtu DPH, ale taky Octavia byla v užitkové verzi a combi prakticky stejné auto. A 1203 si z rozhodnutí strany a vlády nemohla soukromá osoba koupit :devilsmokin

Ale trochu vážněji... I tak je to nesmyslnost... Co třeba řemeslník s pickupem? Bez dodatkové tabulky musí po svých? Ale pokud budu mít velkou rodinu a budu tam jezdit s Transporterem v osobní úpravě, tak jsem v pohodě? Trochu blbost ne?

Re: Preference / antipreference MHD

OdeslatNapsal: 28.9.2017 20:49
od XSC
9001 napsal:P_V: Ono to je převzaté z Vídenské umluvy o dopravě, značení atd. (MM jistě doplní správný název). Aspon takhle to bylo na idnesu vysvětleno při zavedené.
Samozřejmě je to reálně kravina, protože jsem nikdy neviděl policajta něco takovýho hlídat a už vůbec ne pokutovat auto s mříží, že vjelo do tohohle zákazu...
Ano, je to přejaté z Vídeňské úmluvy. A faktem je, že to původně bylo ve vyhláškách 90 i 100 správně interpretováno, stejně jako třeba to, že značka kruhový objezd je jen značka typu přikázaný směr a neřeší přednost v jízdě (takže bez další značky platí přednost z prava). To až v 90. letech začala ta správná tvořivost zákonodárců. U těch náklaďáků je důležitá i ta věc, že v 60. letech nikoho nenapadlo "vyrábět" náklaďák z osobáku kvůli odpočtu DPH...

Re: Preference / antipreference MHD

OdeslatNapsal: 28.9.2017 20:23
od MM-Mikulovsky
9001 napsal:Petr: Jednotka dočasnosti = jeden furt? :D.
toto pořekadlo znám, tak jako důvod jeho vzniku, který vyplývá od názvu naší měny "koruna", který při rozpadu Rakousko-Uherska byl právě oficiálně zvolen jako dočasný a vydržel již nejen 99let, ale hlavně období tzv. komunismu, ve kterém vše monarchistické bylo jedním z úhlavních nepřátel!

Bobik: #-o Chceš popírat, že po obnově SSZ v Praze sice tyto (snad vždy) běží v pevném cyklu, ale tam kde bývala preference TRAM nakonec (byť dle nás - jejich každodenních uživatelů to trvá neúměrně dlouho) je opět po čase zpuštěna :?:

Re: Preference / antipreference MHD

OdeslatNapsal: 28.9.2017 19:42
od Bobik
Pokud nějaký pan Novák v čísle 5 skutečně bydlí a jedeš za ním, tak ano. :D Jinak se to naprosto neumí kontrolovat. I když mě napadá, že spíš nechce, než nejde.

Re: Preference / antipreference MHD

OdeslatNapsal: 28.9.2017 19:33
od 9001
Petr: Jednotka dočasnosti = jeden furt? :D.

P_V: Ono to je převzaté z Vídenské umluvy o dopravě, značení atd. (MM jistě doplní správný název). Aspon takhle to bylo na idnesu vysvětleno při zavedené.
Samozřejmě je to reálně kravina, protože jsem nikdy neviděl policajta něco takovýho hlídat a už vůbec ne pokutovat auto s mříží, že vjelo do tohohle zákazu...

Dopravní obsluha: Takže pokud řeknu jedu za panem Novákem z čísla 5, tak jsem ok? :devilsmokin