Stránka 25 z 432

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 01.2.2020 9:38
od Grossák
Blikaní výzvy není technicky až tak jednoduché. Žlutá pro auta je součástí jakýchsi systémových vlastností řadice. Takže pokud při zelené nastane v jakémkoli způsobu řízení červený rozkaz, řadič jde automaticky přes žlutou. Narozdíl od toho se blikání výzev programuje, obvykle tedy nefunguje ve všech způsobech řízení, a pokud by to skutečně mělo fungovat, jde o technicky zcela nové řešení.
Mě by právě ty nehody vcelku zajímaly.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 01.2.2020 5:54
od Bobik
Při vší úctě, ale než vymýšlet broskvoviny, nebylo by lepší raději sjednotit současný stav? Tedy stromečky? Ty vpodstatě žádnou legislativní oporu moc nemají, jen vnitropodnikovou, takže není potřeba kvůli nim složitě měnit zákony a vyhlášky, stejně fungují všude možně, takže při řešení programů křižovatek se s nimi počítá, všichni jsou na ně zvyklí. A zvládnou více funkcí najednou (informace o ne/přihlášení do signalizace a příslušného směru, informace o ne/funkčnosti preference, výzva před koncem/začátkem volna). Akorát "jenom" fungují pokaždé jinak, takže nějaké sjednocení by bylo jen ku prospěchu věci.
Grossák píše:
01.2.2020 1:01
Dochází k nehodám při průjezdu TRAM po konci volna?
Dochází. Ale nedokážu říct, jak často, jestli jich je moc, nebo málo a jestli se to nějak dá vyčíst ze statistik.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 01.2.2020 1:01
od Grossák
Podle Technických podmínek z roku 2015 se pro TRAM například na volné trati počítá s bezpečnostní dobou po konci volna 3 s, vyklizovací rychlostí 35 km/h a délkou tramvaje 15 m. To o cca 1 s prodlužuje mezičasy proti původním TP, kde byla bezpečnostní doba 0 s a vyklizovací rychlost 25 km/h.
Pro doplnění, pro auta se používá bezpečnostní doba 2 s, vyklizovací rychlost 35 km/h a délka vozu 5 m.
Dochází k nehodám při průjezdu TRAM po konci volna?

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 31.1.2020 23:30
od P_V
Tak už podle stávající legislativy je začátek Stůj brán jako Pozor, v signálním plánu je to započteno s nějakou magickou prodlevou, krájet netřeba. Pak by asi stačilo jen to informativní upozornění na konec volna.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 31.1.2020 22:44
od 9001
P_V: To už je na hlubší povídání. Technicky se dá zvyknout na všechno. Viz německá pražcová návěstidla i o 16 "koulích"...:-)

Za mě silniční analogie je ok. Spíš jde o to, že řidič tram bude mít víc času na reakci, vždy to zůstane na jeho úsudku.

A nebo pak je varianta, žádná změna legislativy, ale prostě ukrojit tram třeba 2s z volna, aby tam vznikla ještě větší rezerva zmizet z křižovatky.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 31.1.2020 22:02
od P_V
Ještě by to zasloužilo rozvést. Na silničním semaforu je pozor před stůj, které znamená, že se nesmí jet, kromě situace, že to nelze bezpečně zastavit. Ovšem v některých zemích mají i blikající zelenou, což je návěst informativní - jet se může, jen to informuje že zakrátko už ne. Prý se to experimentálně zkouší i v Česku.
Blikající čočka by tedy znamenala co? Paralelou dle podobnosti by spíš znamenala tu informativní návěst, než opravdové Pozor. Tak aby se do toho nevnesly nějaké neintuitivní rozpory. Ovšem i tato informativní návěst by mohla být byla užitečná.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 31.1.2020 21:31
od 9001
P_V: "Pozor" před volnem potřeba není resp. z pohledu bezpečnosti je jeho důležitost vyrazně nižší než "pozor" před stůj.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 31.1.2020 12:11
od MOp
Jedná se o ilustrační příklady.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 31.1.2020 11:35
od P_V
Jak konkrétně blikat? Jak rozlišit pozor před stůj a pozor před volnem, jak to rozlišit při více směrech. Nebo na pozor před volnem nechat stromeček?
Při pozoru před stůj by mohla blikat horní čočka pro ten směr, kde bude stůj. Pozor před volno by šlo použít jen z totálního stůj, jinak by se to pletlo.
Slováci by měli vysvětlit, jak si oba druhy "čakaje" s tou jednou čočkou představují, asi to nějak nedomysleli, když to do té vyhlášky napsali.

(Víte, že nemáme ve vyhlášce signál Volno do všech tří směrů? Ale zde na prtkách je :) )

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 31.1.2020 9:31
od 9001
Ono by bohatě, kdyby začaly čočky blikat....

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 31.1.2020 2:33
od P_V
Na Slovensku zavedou pro tramvaje čočkový signál Pozor (nový název Čakaj) - jedna čočka uprostřed. Signál Stůj se mění na 3 čočky vodorovně, což je ale v rozporu s tím, že vyhláška se výslovně odkazuje na možnost kombinování se Stůj jakožto příprava na rozjezd.
https://www.slov-lex.sk/legislativne-pr ... P-2019-804

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 24.1.2020 1:27
od Karosák
Preference pražských tramvají píše: 23.01.2020 Signalizace u Nádraží Strašnice opět s preferencí
SSZ 0.370 Průběžná - V Korytech, kterou trápila hardwarová závada, již opět funguje v dynamickém řízení s preferencí tramvají a autobusů. Problémy na zařízení nastaly v listopadu minulého roku a neustávaly ani přes opakované zásahy. Semafor byl obvykle řízen pevným programem, případně byl v blikající žluté. Preference MHD byla na signalizaci zavedena v roce 2011 a později ještě vylepšena
=D> =D>

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 12.1.2020 10:22
od von Špilberk
Vladimírka od Horek vlevo funguje, vzdálené rádio na Synkáči pro l.11 taky. @3644

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 06.1.2020 19:27
od Karosák
Švehlova x Topolová ZC vypadá opraveně Z:idea:

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 03.1.2020 11:26
od vencavasek
Jak psal Grossák, na křižovatce Lidická - Zborovská se chystá zcela nová logika SSZ. Tak mu držme palce, aby změna byla schválena. Ideálně v dohledné době.

S výzvama víme asi všichni, že na každém SSZ je to jinak.
Dnes by zde výzva měla svítit vždy, když je tramvaj přihlášená. A tedy nesvícení výzvy je opravdu závada.

V nové logice SSZ bude již navrženo svícení výzvy dle nejnovějšího trendu, tedy:
Při stůj výzva svítí, pokud bude následně vybráno příslušné volno.
Při volnu výzva svítí, pokud SSZ na příslušnou tramvaj čeká.