Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 18.10.2013 18:34

http://www.stream.cz/nejnovejsi/gebrian ... vo-nabrezi

Názor pane Gebriana. Bohužel mě tento pán opět nezklamal... Sice se o Karmelitské zmíní hned na začátku, ale pak se to zvrhne ve chválu města.

Faktem je když jsem tam viděl podjezd domem bez světel v kombinaci s tramvají, tak mě zamrazilo...

parrot
Uživatel
Příspěvky: 243
Registrován: 25.9.2013 16:26

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od parrot » 15.10.2013 9:10

*Motol-často nesvítí stromeček a chová se dosti zrádně. Pozoruji již přes půl roku, ale jedu tam jednou za uherskej a tak si do ma nevzpomenu, ale stálo by za prověření, prosím pěkně! ZC umí padnout přesně po odstanicování a DC je dobrý hezky přibrzdit, protože věřit se mu teda nedá, díky

Máš pravdu, ten Motol DC je občas zrádnej. Často je to v pořádku, ale občas se rozsvítí stromeček a po 2 vteřinách opět zhasne, kuličky padnou na stůj a SSZ pustí odbočující auta vlevo přes koleje k nemocnici Motol. Opatrnost je určitě na místě :)

Ale objevila se teď závada i na těch světlech DC, které jsou jako první když přijíždíš od krematoria Motol, tedy těch světlech ještě před mostem. Podobně jako na Spartě DC přihlašují až nějakým druhým kontaktem za předvěstí. Alespoň tak jsem to teď pozoroval na l. 9, že se stromeček rozsvítí když už jsi blízko čoček a předvěst svítí o proti předchozímu stavu trvale na stůj. Stejná závada je jak píši na Spartě DC. V obou případech ale kontakty ulámané nejsou a tak asi je závada v samotném zařízení ssz...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 14.10.2013 19:05

MŠ: Jenže to referendum je postavené jako ROPIDí dotazník...
Chceme zelen, přechody, ale auta budou stát až k D1, ale pod tím narvané C k prasknutí, nedostačné P+R...

Jinak naivita o vyjímkách mě taky docela pobavila :lol:

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 14.10.2013 17:20

MŠ:
referendum - prima, souhlas. Ale co nabídneš lidem jako alternativu? Přeplněný a nedostatečný P+R pro dojíždějící a Roprdem domrvenou MHD pro všechny? No tak schválně jak asi budou lidi hlasovat. :D Já sám vím, jakej kolaps způsobilo zavřený nábřeží u nás na Letný, že jsem odpůrcem IAD je o mě všeobecně známo, ale přesto bych díky výše uvedeným věcem asi hlasoval raději pro ty auta, byť se značným odporem.

kamery - nápad výbornej, jenže - neber to osobně, ale hahaha (hlavně k těm vyjímkám).

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od P_V » 14.10.2013 12:20

Martin Šubrt píše: Pokud je někdo má zájem omezit, je otevření Blanky jediným dnem, kdy je to možné udělat právě proto, aby se doprava pak usadila již ve stavu s tou novou alternativou.
Njn, musí se na to jít i politicky, příležitost která se těžko bude opakovat :)
I když je to takové nevědecké, chceme-li zkoumat blackbox, tak nic nezjistíme, když nebudeme měnit jen jeden parametr najednou...

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od willyjeff » 14.10.2013 11:57

Martin Šubrt píše:willyjef: Ano, viděli jsme výsledek, kdy se z nábřeží udělala pěší zóna a nikdo neřešíl Malou Stranu. V článku se ilustruje, že pěší zóna po 5 sobot způsobuje tramvajím cca stejná zdržení jako auta 25 let každý pracovní den. Z článku se vyvozuje, že pěší zóna tramvajím škodí. Souhlas. Já ale z článku též vyvozuju, že i auta tramvajím škodí. Pěší zónu nikdo na nábřeží neplánuje, právě z důvodů popsaných v článku. Pokud by se tam někdy ještě objevila, tak výjimečně, při nějakých podobných akcích třeba 5x ročně. Ovšem nestrašila by tam 250x ročně..
Přiznám se, že o tom, že by byly nějaké jiné plány než pěší zóna slyším prvně. Asi tu bude stejná informovanost, jako o proběhlých akcích, protože téměř v žádném sluníčkovém článku o krásně volném nábřeží se nemluvilo o totálním kolapsu na Malé Straně. A jinak referendum nebrat. Protože obyč lidi (a já k nim patřim) se informují jen ze závislých zdrojů a proto třeba lze třeba ilustrovat i na mě naprostou neinformovanost o stavu věci. Kdybych nebyl řidič tramvaje, tak bych o problémech na Malé straně vůbec netušil a fakt bych si myslel, že ty uzavřené soboty byly to nejlepší, co se s danou lokalitou dalo dělat...

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Martin Šubrt » 14.10.2013 11:43

P_V: Zcela objektivně Blanka nemá k cestám v centru žádný vztah. Pokud budou možné, budou cesty centrem zcela tvrdě pokračovat dál. Pokud je někdo má zájem omezit, je otevření Blanky jediným dnem, kdy je to možné udělat právě proto, aby se doprava pak usadila již ve stavu s tou novou alternativou. Tj. ve smyslu, něco zavíráme, ale nabízíme jinou možnost. Kterou by ale zdaleka tolik řisičů nevyužila, kdyby měla možnost jet cestami původními.

Bobik: Odborná diskuse probíhá cca 5 let, modelů a výpočtů a průzkumů jsme dělali desítky, intenzívně se diskuse rozvinula poslední tři až pět měsíců. Výsledek je jednoduchý, není to o dopravních číslech. Buď chce někdo město s méně auty a nařídí to zavřít, nebo chce město v původním stavu a nenařídí to. Osobně doporučuju udělat na téma omezení průjezdu celopražské místní referendum se třemi otázkami. 1. Jste pro trvalé zamezení průjezdu automobilové dopravy přes Malou Stranu (neprůjezdná Karmelitská ul. v úseku Tržiště - Mostecká) se současným zachováním možnosti dopravní obsluhy a zásobování s dostupností pro místní obyvatele a firmy (příjezdy podle lokality obsluhy od severu či od jihu a následný návrat stejným směrem). 2. Jste pro trvalé zamezení průjezdu automobilové dopravy přes Smetanovo nábřeží a Křižovnickou ulici (neprůjezdné Smetanovo nábř. v úseku Anenská - Karlova) se současným zachováním možnosti dopravní obsluhy a zásobování s dostupností pro místní obyvatele a firmy (příjezdy podle lokality obsluhy od severu či od jihu a následný návrat stejným směrem). 3. Jste pro snížení počtu průbežných jízdních pruhů na Severojižní magistrále (SJM) (ul. 5. května, Legerova, Sokolská, Wilsonova) ze 3 na 2, pro doplnění parkovacích stání, zeleně a růst pěších propojení překonávajících SJM?

willyjef: Ano, viděli jsme výsledek, kdy se z nábřeží udělala pěší zóna a nikdo neřešíl Malou Stranu. V článku se ilustruje, že pěší zóna po 5 sobot způsobuje tramvajím cca stejná zdržení jako auta 25 let každý pracovní den. Z článku se vyvozuje, že pěší zóna tramvajím škodí. Souhlas. Já ale z článku též vyvozuju, že i auta tramvajím škodí. Pěší zónu nikdo na nábřeží neplánuje, právě z důvodů popsaných v článku. Pokud by se tam někdy ještě objevila, tak výjimečně, při nějakých podobných akcích třeba 5x ročně. Ovšem nestrašila by tam 250x ročně...

Bobik: Ještě k tomu hlídání průjezdu. Kamera s rozpoznáváním RZ na vjezdu a odjezdu, brzy dorazí obálka s pokutou... Výjimky pouze pro IZS, modrý majáky a služební vozidla DPP. Žádný výjimky pro poslance, zastupitele, radní apod.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od P_V » 14.10.2013 10:42

Zastávám názor, že několik měsíců po otevření další části MO by se žádná návazná dopravní omezení, kromě těch v bezprostřední blízkosti tunelu, neměla dělat. Vzniknou tak tvrdá data o rozložení dopravy, a od nich se pak dá zcela objektivně něco vyvodit.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 14.10.2013 10:31

Nereálné. Kdo to bude hlídat, aby tam nevjíždělo nic co nemá? Jak často? Co Malá strana? Pokud se se zneprůjezdní, opět, kdo to bude hlídat? Kam se ty auta přesunou? Magistrála, Letná. Je to řešení? Hlavně nechci nic slyšet jak všichni budou jezdit Blankou. Nebudou. Kam taky? Nejdál na Špejcharu se to vybleje ven a via Letná. Veletržní forever...
Co takhle začít od základu a komplexně. Nabídnout lidem alternativu, aby ta auta někde nechala. Záchytná parkoviště, kvalitní MHD. Atd, atd.
Jenže tohodle ty ekoteroristi z automatu nejsou schopni - viz jejich "argument" že když o tom lidi budou vědět dopředu tak tam nepojedou a Malá strana se nezaseká. Už z toho je vidět, že o dopravě ve skutečnosti ví prd.
Takže tu budeme mít opět polovičaté "typicky české" řešení, kdy se někde něco zavře a všichni na to budou kašlat, nebo si obstarají vyjímku. Navíc ta uzávěra způsobí mnohem větší problémy jinde, bo se to opět udělá nekoncepčně.

Osobně se mi ta myšlenka líbí, nicméně očekávám nejdřív odbornou diskusi na úrovni o tom co a jak by šlo a nešlo. Pak teprve nějaký experimenty.

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od willyjeff » 14.10.2013 10:25

MŠ: Návrh? Ale praxe byla jiná...Někdo může navrhovat očividně co chce, ale výsledek jsem viděli.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Martin Šubrt » 14.10.2013 9:51

Článek beru jako zajímavý podnět, nicméně z hlediska dopadů poměrně neobjektivní. Aktuální soboty byly extrémní z hlediska účasti lidí a počtu konaných akcí, běžný stav by byl z hlediska lidí daleko nižší a po kolejích by běhat nemuseli. Ostatně navrhovaný stav neobsahuje návrh pěší zóny, ale návrh přerušení průjezdu, tj. vozidla místní obsluhy by jezdila nádále tam co dnes a chodci by byli na chodnících, případně postupně jen rozšířených. Tj. očekávaný dopad na průjezdnost tramvají by byl trvale na úrovni víkendu, při vypnutých světlech ještě níže, někde na 100 sekundách...

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od willyjeff » 14.10.2013 2:01

Láďa píše:Nevím, co je tam za DZ, ale jestli pěší zóna, tak max. 20 km/h a to tomu nepřidá... Kdyby se tam dal zákaz vjezdu vyjma MHD, zásobování a třeba kol, bylo by to o něčem jiném.
A dovedeš si představit v takovémhle množství neukázněných sebevrahů, že by tam ta tramvaj jela 50? A vážně existují borci, kteří by tam tou 50 fakt jeli...A ano, platila tam Pěšnozóní dvacítka.

Uživatelský avatar
Láďa
Uživatel
Příspěvky: 954
Registrován: 24.8.2009 22:07

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Láďa » 13.10.2013 23:16

Nevím, co je tam za DZ, ale jestli pěší zóna, tak max. 20 km/h a to tomu nepřidá... Kdyby se tam dal zákaz vjezdu vyjma MHD, zásobování a třeba kol, bylo by to o něčem jiném.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od P_V » 13.10.2013 22:45

Měření doby průjezdu tramvají na Smetanově nábřeží s a bez "dne bez aut".
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2013101307

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 11.10.2013 12:51

To, že Bertramka DC dusí, je olrajt dokud funguje následná zelená vlna. Mě tam spíš v posledku točí, že jsem vyrušen a následně přibíjím na bačkory Tomáškovu, která má na všechno dost času a díky tomu mi uteče i Radlická...

Odpovědět