Stránka 32 z 460

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 27.12.2020 16:27
od Karosák
Nejdříve obecně: Na tomto příkladu je krásně vidět, jak jsou požadavky (na řešení čehokoliv veřejného) protichůdné, protože každý prezentuje své potřeby. První tvrdí, že je zdržují ti druzí a naopak. Z toho lze nestranně vyvodit, že SSZ je nastaveno vcelku demokraticky - každý dostal svůj podíl a spokojen není nikdo :D
Věcně: "Dveřní" přihlašování je otázka aktivní preference, o které se toho namluvilo již mnoho, ale jdeme cestou kompromisu brnkaček, takže tuto variantu můžeme asi pustit z hlavy. Leda to vzít jako pilotní místo.
Osobně v tomto případě vidím jako nejlevnější a nejúčinnější řešení, zrušit povinnost kontroly 2. vozu. Byl bych pro to ale obecně v nácestných výstupních z více důvodů... Vlak, který od Stírky nezevluje, odstanicuje během kolizní fáze a je pryč.
Naopak ač jsem veskrze nakloněn nočním blikačkám, v tomto případě univerzální nadšení nesdílím - vlaky od Stírky mají mizerný výhled ke Kobyliskému náměstí přes pahorek podchodu a v případě MU by bylo dost dohadování a část pravdy by měli obě strany. Tady si myslím, že to oprávněně nedovolí dopravka :!:

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 27.12.2020 14:48
od demon
johndj píše:
27.12.2020 4:38
...upravit přihlašování od Stírky, aby se tramvaj přihlásila ideálně až po odstanicování a jen pro svůj směr?
Jelikož se přihlašuje detekcí po zablokování vexle v zastávce, tak tohle určitě ne...

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 27.12.2020 4:38
od johndj
Autobusům preference funguje jen mezi nástupní a výstupní zastávkou, v Kobylisích je to tedy u linek zde končících o náhodě. Žádnou preferenci v takovém případě nemáme, dost často nás světla zdrží i o 2 minuty oběma směry. Linky jedoucí z Kobylis dál preferenci mají, ale i ta je nám občas k prdu, protože tramvaj v přímém směru nás často přebije.

Největší problém vidím v tom, že preference drží volno pro tramvaje od Stírky, nejhorší to je u 3 +24, když řidič prochází ve výstupní zastávce tramvaj, tak všichni stojíme a koukáme, jak mu to jde. Klidně minutu. Přijde mi, že řadič ani neví, kam tramvaj jede a tak stojí komplet všechno, přitom by aspoň 10 dc i auto směrem do Bohnic mohla jet.
Pokud je přihlášená jenom tramvaj od Vozovny, většinou volno dostáváme poměrně rychle, nevím ale, proč i ve směru do Bohnic musíme čekat, než tramvaj celá přeskáče křižovatku, když náš směr je už volný.
U 10 dc se stojí i s 93 ve 2 ráno, když nikde nikdo není.
Přijde mi, že si čočky od Ďáblic neumí ukončit zelenou pro auta v kolizním směru a díky čočkám od Stírky, které drží volno do všech směrů čekají na vlastní volno. Obráceně, nelze tedy prosím prověřit a upravit přihlašování od Stírky, aby se tramvaj přihlásila ideálně až po odstanicování a jen pro svůj směr?

Nebylo by možné celý Kobylisy v 8 večer vypnout?

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 24.12.2020 14:03
od Grossák
Na SSZ Kobylisy se autobusy původně přihlašovaly až výjezdem ze zastávky, ovšem i kvůli nízké přesnosti lokalizace vozidel to moc nefungovalo a často se chybně přihlásily ještě před zastávkou, s čímž SSZ nepočítalo. Navíc se čekalo i na 2 TRAM v zastávce, která čekala opravdu dlouho, než ta první opustila dlouhou výhybku, přičemž vpravo se jezdilo jen 10 km/h. Pro autobusy to bylo špatné. Pak se obojí změnilo a poměr se poněkud otočil.

V roce 2015 se podařilo SSZ upravit aspoň tak, že TRAM zc vpravo si více volí volno před volnem přímo. To dost pomohlo. Určité úpravy by to ještě sneslo, i pro 10 dc. Ty se bohužel hlásí až kousek před SSZ. Ale jezdí zde páteřní BUSy, což je třeba respektovat. Situace, které uvádí Petr, se bohužel dějí. Upravit by se to dalo, dokonce aniž by se to často dotklo BUS, ale jde o větší úpravu. Nejsem si jistý, že BUSy do obratiště mají také preferenci.

Ano, Nádražní už není trať na PK a aby se nemuselo dlouho čekat na využití, použil se rychlostník. Je to fajn.

Svatoplukova by měla být ok. Dc tedy určitě. Zc jsem neviděl, ale tam je to kvůli sw jedno.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 24.12.2020 8:55
od Ústečák
Karosák píše:
23.12.2020 19:40


Jinak prý v úseku OKS Smíchov-Lihovar rychlostník 60. Je tak?
Je tam, zkoušel jsem si to již v neděli a sviští to tam parádně (pokud zrovna není auto ve svršku 8-) ).

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 24.12.2020 4:47
od OKN81
Takže jenom povzdech nám zbývá... :(

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 23.12.2020 19:40
od Karosák
10 od Ďáblic na Palmu je vůbec šílenství, pokud se něco vposledku nezměnilo. A samozřejmě neříkám, že není prostor pro zlepšení.

Jinak prý v úseku OKS Smíchov-Lihovar rychlostník 60. Je tak?

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 23.12.2020 19:10
od Petr
Karosák píše:
23.12.2020 18:38
Nejsem k tomu kompetentní, ale obecně vzato, tam těch busu oproti tram jezdí mraky (nejen průjezdné linky, ale je potřeba odbavit i to množství obratů) a obávám se, že tady taháme za kratší provaz.
A přitom obecně vzato je samozřejmě například pro linku 10 velmi špatně, že od Ďáíblic vystojí důlek, aby prázdný autobus jedoucí z výstupní zastávky do obratu využil preferenci. Občas úpím, když z 10 vidím, jak autobus teprve vjíždí do zastávky a odbavuje ve výstupní a já stojím. Za tu dobu bych odbočil 3x, ale prohrávám a prohrávám dál, protože to následně pustí přede mně linku od Březiněveské....

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 23.12.2020 18:38
od Karosák
Nejsem k tomu kompetentní, ale obecně vzato, tam těch busu oproti tram jezdí mraky (nejen průjezdné linky, ale je potřeba odbavit i to množství obratů) a obávám se, že tady taháme za kratší provaz.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 23.12.2020 9:57
od OKN81
Zeptám se jestli se neplánuje výhledově zlepšení preference v křižovatce u metra Kobylisy. Dlouhodobě tam mají tramvaje horší preferenci, než li autobusy.
Děkuji za odpověď.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 14.12.2020 21:58
od Grossák
Do centra přihlašovák nebere všechny TRAM. Z centra odhlašovák trvale sepnutý, skřípnutý. Předáno. TRAM zc jedou od přihlášení do odhlášení cca 25 s, takže výzva by obvykle stejně vidět nebyla a chodec je tedy víc než TRAM zc. Zkusím zjistit, jak to vypadá se zrušením SSZ. A když tak zkusíme požádat o úpravu.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 13.12.2020 11:36
od demon
Tak pokud by měla být preference do centra téměř absolutní, pak je tam zcela určitě závada, ale přiznám se že, několik posledních měsíců nebo i let jsem ten přechod považoval za opruz bez preference, jen teď poslední dobou mě překvapoval náhodně rozsvícenej stromeček a to i bez návaznosti na tramvaj. Např projel jsem ZC a svítil stromeček DC aniž by v okolí byla nějaká tramvaj a když jsem jel DC, tak nesvítilo nic. Ale jelikož jezdim v časech, kdy je poměrně mrtvo, stál jsem tam jen 3x z 10 průjezdů.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 13.12.2020 0:29
od Grossák
Preference do centra funguje velmi dobře. Téměř absolutní. Z centra je velice malá. Takový trest pro tramvaje, zřejmě ve vazbě na KB, vzniklý ve své době. Výzva se obvykle rozsvítí a prodlužování probíhá až 28 s po přihlášení, takže někdy výzvu ani nevidíte, tedy stůj od tlačítka před nos je reálné.

Může být i závada. Asi před týdnem kontrola přes ústřednu nešla. Prosím případně podrobnosti. Předám. Díky.

SSZ se má zrušit, není tedy snaha o úpravu. Bohužel akce se neblíží, asi bude třeba SSZ upravit.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 12.12.2020 20:50
od demon
Tak nějak to na mě taky působí, ale trochu mě mate ten občas svítící stromeček...

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 12.12.2020 20:39
od Bobik
Co jsem vypozoroval, tak tady žádná preference není, alébrž to reaguje jak si kdo zmáčne čudl na přechodu. A pak tě to zazdí bez ohledu na to, jak daleko od toho jsi. Alespoň v noci, přes den tam možná funguje cyklus, že když to usoudí, že silnice měla zelenou už moc dlouho, tak to pustí přechod.