Bezohlednost ševců? No tak to pardon pane kolego! Ano, nezastírám že část na to prostě kašle, nicméně mnohdy to prostě nejde, mnohdy si prostě nevšimneš a mnohdy na to nemáš čas. A mnohdy je to v "dobré víře" nepřekážet tomu za mnou, protože bůhví o kolik je pozdě. Ševci k tomu jsou spíš nuceni okolnostmi, než že by na to primárně kašlali.Brejšín píše: A bohužel bezohlednost šefců, že se nezajímají o to co je za nimi
Preference / antipreference MHD
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Preference / antipreference MHD
Re: Preference / antipreference MHD
Ne ne já myslím to myšlení "hele za mnou je další bambaj, tak tady nebudu zbytečně okounět a ten potah na sedačku si natáhnu na další stanici, tady trošku přidám ať ty světla stihnu a podobně. V tomto je právě úžasný Anděl, kde při pozorování kolegů co všechno najednou musejí udělat než odjedou s vystřídanou přestávkou je občas inspirativní.
Nebo ten zmiňovaný Synkáč, úplně mám radost když frajer s 11 přede mnou ze Synkáče DC odjede nášlap na 10 dojezd výběhem před právě uteklou SSZ a zamáznutí na KB - přičemnž stačilo našlápnout na 25 (klidně i prvním stupněm a zase prvním stupněm zpomalit na 15 a byl prostě v trapu). Takhle tam prostojí červenou, pak to protáhne jeho červenou kvůli odbočující 18 ZC, no a než odjede a uvolní vexli tak se se svou 18 ani nestihnu přihlásit pro dovýběr odbočení a čekám další cyklus (smutné je, že před REKO Synkáče se to stíhalo). A mezitím projíždí křižovatkou 7, která na Svatoplukově měla být dvě minuty za mnou.
Nebo ten zmiňovaný Synkáč, úplně mám radost když frajer s 11 přede mnou ze Synkáče DC odjede nášlap na 10 dojezd výběhem před právě uteklou SSZ a zamáznutí na KB - přičemnž stačilo našlápnout na 25 (klidně i prvním stupněm a zase prvním stupněm zpomalit na 15 a byl prostě v trapu). Takhle tam prostojí červenou, pak to protáhne jeho červenou kvůli odbočující 18 ZC, no a než odjede a uvolní vexli tak se se svou 18 ani nestihnu přihlásit pro dovýběr odbočení a čekám další cyklus (smutné je, že před REKO Synkáče se to stíhalo). A mezitím projíždí křižovatkou 7, která na Svatoplukově měla být dvě minuty za mnou.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
MM: Asi by si měli řidiči udělat povinně výlet do Ovy, kde řidiči dostávají flastry poměrně běžně. At už jednokolejka, řidič na přechodu srazil dítě, a řidička táhla nějakého seniora, protože zůstal v posledních dveří soupravy T3...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Brejšín: Nedá se na Barrandov dojet včas? Tak to jsi měl nedávno vidět náhled z Dorisu, jak s jednou "mou" TRAM jel na Barrandov svačinář - na KB Hlubočepy -60sec Ano, já vím, jediná možnost, jak toho dosáhl, je naprosté nerespektování OR (15km čelem vlaku kolem označníku zastávky na znamení - ČSAD Smíchov, 30km kousek za ní, 20km v oblouku za Lihovarem, 20 km "celým" Zlíchovem) (Taky jsem mu okamžitě při vracení TRAM řekl, ať počítá, že dělal ten den zadara - páč toho předjetí si na "mé" TRAM složky všimnou a hned si z ní ztáhnou tacho.)
No, zlepšení "přístupu" ševců by jsi asi mohl přispět - zejména tím, kdyby jsi (mimo jiných) zrovna ty je učil (možná nejlépe vedl ty co je učí)! Protože (ať mi promine Petr a ještě, jemu podobných, pár světlých vyjímek) jsou nyní/dosud mezi instruktory takoví "experti", kteří jsou schopni novým adeptům na řidiče TRAM říct cca "tebe zajímá jedině to co je před tebou, protože nemůžeš být vinnen nehodou, která se stane za tebou".
No naštěstí jiní to občas "vyváží" - např.:
1.) poznámkou, že se občas přistihnou při neopatrnosti, kterou způsobí falešná jistota o volném průjezdním profilu, jenž někdy zapomenou kontrolovat ve zpětném zrcátku a pak při náhlém pohledu do něj se někdy nestačí divit, jak těsně to vyšlo!
2.) kladením důrazu na opakovaný pohled do zpětného pravého zrcátka při odjezdu ze zastávky - lidi jsou totiž fakt schopní "nemožného"
Ovšem tuším, že však zejména narážíš na situace jako např. na nácestné zastávce NBS (ať ZC či DC) jedna TRAM tam přijela přesně "na čas" (či dokonce dříve a vyčkávala, aby se nepředjela) a za ní do zastávky dojíždí další TRAM (logicky to bude "druhá" tamní linka jedoucí jiným směrem - jen občas to může být služební jízda) a naprostá většina řidičů zavře dveře a mizí v dáli, aniž by umožnili přestup do své TRAM z té druhé!
No, zlepšení "přístupu" ševců by jsi asi mohl přispět - zejména tím, kdyby jsi (mimo jiných) zrovna ty je učil (možná nejlépe vedl ty co je učí)! Protože (ať mi promine Petr a ještě, jemu podobných, pár světlých vyjímek) jsou nyní/dosud mezi instruktory takoví "experti", kteří jsou schopni novým adeptům na řidiče TRAM říct cca "tebe zajímá jedině to co je před tebou, protože nemůžeš být vinnen nehodou, která se stane za tebou".
No naštěstí jiní to občas "vyváží" - např.:
1.) poznámkou, že se občas přistihnou při neopatrnosti, kterou způsobí falešná jistota o volném průjezdním profilu, jenž někdy zapomenou kontrolovat ve zpětném zrcátku a pak při náhlém pohledu do něj se někdy nestačí divit, jak těsně to vyšlo!
2.) kladením důrazu na opakovaný pohled do zpětného pravého zrcátka při odjezdu ze zastávky - lidi jsou totiž fakt schopní "nemožného"
Ovšem tuším, že však zejména narážíš na situace jako např. na nácestné zastávce NBS (ať ZC či DC) jedna TRAM tam přijela přesně "na čas" (či dokonce dříve a vyčkávala, aby se nepředjela) a za ní do zastávky dojíždí další TRAM (logicky to bude "druhá" tamní linka jedoucí jiným směrem - jen občas to může být služební jízda) a naprostá většina řidičů zavře dveře a mizí v dáli, aniž by umožnili přestup do své TRAM z té druhé!
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Pod tohle se klidně podepíšu.Brejšín píše: A bohužel bezohlednost šefců, že se nezajímají o to co je za nimi - tak to je taky bohužel naprosto přesný obrázek dnešní společnosti. Pro mě je dost skličující, neb vím, že do své smrti se nedožiji zlepšení.
Re: Preference / antipreference MHD
Ovšem největší "zadnice" je, že se i při odjezdu napřed od Anděla se dnes nedá dojet včas na Barrandov. Což musí být strašná "zadnice na druhou" pro lidi co jedou na Slivenec s přestupem na Chaplinově náměstí..................
A bohužel bezohlednost šefců, že se nezajímají o to co je za nimi - tak to je taky bohužel naprosto přesný obrázek dnešní společnosti. Pro mě je dost skličující, neb vím, že do své smrti se nedožiji zlepšení.
A bohužel bezohlednost šefců, že se nezajímají o to co je za nimi - tak to je taky bohužel naprosto přesný obrázek dnešní společnosti. Pro mě je dost skličující, neb vím, že do své smrti se nedožiji zlepšení.
Re: Preference / antipreference MHD
Jenže pro některé jedince by KB musel být na každé druhé zastávce. A na Jiráskově nám. přece není problém si spočítat, za jak dlouho budu na Andělu - 4-5min. dle provozu. A když někde střídám svačiny ( na Andělu naštěstí ne ), tak ze zastávky odjíždím na stanovený čas bez ohledu na to, jestli je za mnou fronta nebo ne.Brejšín píše:Právě proto by mělo být více KB, kdyby byl na Jiráskově náměstí, tak by mu to předjetí kleslo na polovinu - bo by čekal už tam.von Špilberk píše:S úpravami JŘ je právě ten problém, že máme i závodníky i šneky. Když se JŘ upraví pro šneky, tak závodníci budou stát 3 minuty na KB. A třeba závodník s l.14, který přijede na Anděl na svačinu o 2,5min. napřed, způsobí celkem slušnou kalamitu. Je to už dávno, co jsem dělal na Andělu svačiny na l.14 a jeden takový ŠůůMachr se přiřítil. Štěstí bylo, že už byl konec měsíce a já věděl, že nemám žádné předjetí. Tak jsem počkal až bude předjetí jen do 60s., kouknul jsem do zrcátka na tu frontu, zavřel dveře a vypálil pryč. No ale denně to dělat nemůžu.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
A já myslím, že tam je nejvhodnější hlavní Kamenická - Nábř. Kpt. Jaroše = pro svazek 5+26 obousměrně a m17 +l24 ZC, ale m17 + l24 DC by dávaly přednost TRAM od Kamenické (5 + 26 DC a 12 ZC a 1 + 25).Petrpes píše:Rešení pro Štross: Pokácet SSZ
A jako třešnička na dortu by mohla být změna přednosti v jízdě pro relaci Vltavská-Kamenická.
Ale i bez toho by šlo o pokrok...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Preference / antipreference MHD
Brejšín:
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Rešení pro Štross: Pokácet SSZ
A jako třešnička na dortu by mohla být změna přednosti v jízdě pro relaci Vltavská-Kamenická.
Ale i bez toho by šlo o pokrok...
A jako třešnička na dortu by mohla být změna přednosti v jízdě pro relaci Vltavská-Kamenická.
Ale i bez toho by šlo o pokrok...
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Preference / antipreference MHD
Malé doplnění Brejšínova výčtu "perfektně fungujícího" SSZ Štross : Cokoli vlevo odbočující z Letné či od nábřeží nestíhá nebo stíhá na hranici svoje volno, pokud potká protijedoucí vlak.
(ostatně zrovna tohle se tu před časem už řešilo a jestli jsem to pochopil správně, tak je to prý vlastně v pořádku, protože vyklizovací časy jsou správně a ostatní přece do tý odbočující tram nenajedou, když jim už padne volno. Tak nevím, asi jsem divnej, ale v pořádku to není.)
Ostatně má cenu to vůbec řešit? Zanadáváme si jak je to na pytel a život jde dál, protože ty co s tím můžou něco dělat to nezajímá a ty co to zajímá s tím zas nic nevedou.
(ostatně zrovna tohle se tu před časem už řešilo a jestli jsem to pochopil správně, tak je to prý vlastně v pořádku, protože vyklizovací časy jsou správně a ostatní přece do tý odbočující tram nenajedou, když jim už padne volno. Tak nevím, asi jsem divnej, ale v pořádku to není.)
Ostatně má cenu to vůbec řešit? Zanadáváme si jak je to na pytel a život jde dál, protože ty co s tím můžou něco dělat to nezajímá a ty co to zajímá s tím zas nic nevedou.
Rozumím, nicméně mám trošku rozpor mezi tímto přístupem a přístupem typu "proč si krátit přestávku kvůli neschopnosti někoho jinýho". A ono nejde o blbejch pár minut. Jestliže jsem se fakt snažil a přesto dokázal přijet na Buranov o šest pozdě, navíc v jedenáct v noci, nedokážu si představit o kolik bych byl pozdě pokud bych hrál tvojí hru. I když ať tak nebo tak, v konečným důsledku to stejně odnese řidič a ty (hodně sprosté slovo) v kancelářích, který tam vpodstatě jsou kvůli němu, budou dál úplně v pohodě.Brejšín píše:No a další fakt je, že utažené jízdní doby působí kontraproduktivně, už i já začínám hrát hru - schválně o kolik dokážu jet pozdě. Dřív jsem se snažil, ale teď fakt na stahování zpoždění dlabu.
Naposledy upravil(a) Bobik dne 30.12.2012 19:19, celkem upraveno 1 x.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Brejšín: Zrovna Stros je jasným kandidátem SSZ úplně vytěžit a odvést...
Re: Preference / antipreference MHD
Ano, uzel Strosmayerova náměstí je naprostou učebnicovou ukázkou jak zabít MHD.
1)SSZ a)od Letné kde víc vlaků jede do směrů o které musí tramvaj škemrat - dokáže vyrobit i 3 minutová zpoždění a seřadit vlaky přesně opačně než mají být dle JŘ
b) nesmyslené prodlužování volna ve směru Dukelských Hrdinů
c) vlaky od Letné nestíhají projet základní přímý cyklus, než odblokuje výhybka za odbočujícím vlakem
2)jízdní doby padlé na hlavu
a) od Letné se to dá vyjet, jen pokud celkové zdržení na všech Semaforech (5ks) nepřesáhne 15 vteřin - takže bych to tipnul na 70% zpožděných vlaků nad 1 minutu
b) od Nádr. Holu je naopak nadstandardní jízdní doba (tak 50% nadjeto)
c) od nám. Rep taktéž vše nadjeto
d) od Vltavské je tuším kromě špičky jen minuta
Takže pokud se všechny faktory promísí, takže ve finále dochází k opačnému řazení linek jedoucích k Náměstí Republiky a nahoru na Letnou. Což při základním svazkovém intervalu 4 minuty je poněkud problém. Nehledě k tomu, že 75% svazkového intervalu tvoří přípustný rozsah zpoždění, tedy právě hodnota jenž spolehlivě generuje SSZ Strosmayerovo náměstí.
A s ohledem na zaváděné návaznosti autobusů na tramvaje je kulva problém.
No a další fakt je, že utažené jízdní doby působí kontraproduktivně, už i já začínám hrát hru - schválně o kolik dokážu jet pozdě. Dřív jsem se snažil, ale teď fakt na stahování zpoždění dlabu.
1)SSZ a)od Letné kde víc vlaků jede do směrů o které musí tramvaj škemrat - dokáže vyrobit i 3 minutová zpoždění a seřadit vlaky přesně opačně než mají být dle JŘ
b) nesmyslené prodlužování volna ve směru Dukelských Hrdinů
c) vlaky od Letné nestíhají projet základní přímý cyklus, než odblokuje výhybka za odbočujícím vlakem
2)jízdní doby padlé na hlavu
a) od Letné se to dá vyjet, jen pokud celkové zdržení na všech Semaforech (5ks) nepřesáhne 15 vteřin - takže bych to tipnul na 70% zpožděných vlaků nad 1 minutu
b) od Nádr. Holu je naopak nadstandardní jízdní doba (tak 50% nadjeto)
c) od nám. Rep taktéž vše nadjeto
d) od Vltavské je tuším kromě špičky jen minuta
Takže pokud se všechny faktory promísí, takže ve finále dochází k opačnému řazení linek jedoucích k Náměstí Republiky a nahoru na Letnou. Což při základním svazkovém intervalu 4 minuty je poněkud problém. Nehledě k tomu, že 75% svazkového intervalu tvoří přípustný rozsah zpoždění, tedy právě hodnota jenž spolehlivě generuje SSZ Strosmayerovo náměstí.
A s ohledem na zaváděné návaznosti autobusů na tramvaje je kulva problém.
No a další fakt je, že utažené jízdní doby působí kontraproduktivně, už i já začínám hrát hru - schválně o kolik dokážu jet pozdě. Dřív jsem se snažil, ale teď fakt na stahování zpoždění dlabu.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Preference / antipreference MHD
Tak zrovna na l.14 byl problém vyřešen spojením s l.24. Najít tam teď předjetý vlak už není jen tak.
Víc KB by nějaký význam mělo, ale pořád je problém, že jízdní doby nesedí. Třeba na Štrosu DC jsem byl vždycky rád, když jsem zjistil, že jsem s l.17 předjetý (a jel jsem na předjetí), protože jsem věděl, že o ten čas cestou k Národnímu divadlu zase přijdu. Takže na Štrosu je čidlo, ale KB bych tam nechtěl.
Mimochodem: slyšel jsem, že právě postávání na KB bylo jedním z důvodů, proč se přešlo na koncepci záměrně zpožďovacích JŘ. Aby se nikde moc nestálo a pořád se jelo. Ale jestli je to pravda, nevím.
A taky: když se jízdní doby spíš utahují, jak přesvědčit zodpovědné, aby začali minuty přidávat
Víc KB by nějaký význam mělo, ale pořád je problém, že jízdní doby nesedí. Třeba na Štrosu DC jsem byl vždycky rád, když jsem zjistil, že jsem s l.17 předjetý (a jel jsem na předjetí), protože jsem věděl, že o ten čas cestou k Národnímu divadlu zase přijdu. Takže na Štrosu je čidlo, ale KB bych tam nechtěl.
Mimochodem: slyšel jsem, že právě postávání na KB bylo jedním z důvodů, proč se přešlo na koncepci záměrně zpožďovacích JŘ. Aby se nikde moc nestálo a pořád se jelo. Ale jestli je to pravda, nevím.
A taky: když se jízdní doby spíš utahují, jak přesvědčit zodpovědné, aby začali minuty přidávat
Re: Preference / antipreference MHD
Právě proto by mělo být více KB, kdyby byl na Jiráskově náměstí, tak by mu to předjetí kleslo na polovinu - bo by čekal už tam.von Špilberk píše:S úpravami JŘ je právě ten problém, že máme i závodníky i šneky. Když se JŘ upraví pro šneky, tak závodníci budou stát 3 minuty na KB. A třeba závodník s l.14, který přijede na Anděl na svačinu o 2,5min. napřed, způsobí celkem slušnou kalamitu. Je to už dávno, co jsem dělal na Andělu svačiny na l.14 a jeden takový ŠůůMachr se přiřítil. Štěstí bylo, že už byl konec měsíce a já věděl, že nemám žádné předjetí. Tak jsem počkal až bude předjetí jen do 60s., kouknul jsem do zrcátka na tu frontu, zavřel dveře a vypálil pryč. No ale denně to dělat nemůžu.