Stránka 340 z 460

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 20.10.2012 2:47
od Grossák
Trochu mi to připomíná film Báječná léta pod psa, kde soudruh ředitel nutí Vetchého, aby hrál fotbal, ačkoli ví, že mu to nejde. Ale musí BÝT VIDĚT.

Ale vážně. Pro mě toto není měřítko důležitosti ani užitečnosti. Ponížíme věci, které jsou méně vidět? Preferenci tramvají, která zajišťuje "jen" to, že tam, kde se zavedla, roste cestovní rychlost a na jízdní řád je větší spolehnutí? Když člověk užívá něco, co funguje, většinou ho vůbec nenapadne zamyslet se nad tím, proč to tak je. Ale když opakovaně zažívá pozitivní zkušenost, rád se k ní znovu vrací. A když je naopak opakovaně zklamán, začne se jí vyhýbat. Neovlivňují nás jen věci, na které si lze sáhnout.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 19.10.2012 15:18
od gabuliatko
JaHu píše:Ale taky je pravda, že odpočítávací návěstidla jsou (narozdíl od nějakých softwarových úprav) věc, která JE VIDĚT.
Dovolím si tu větu pane autor poopravit.
Ale taky je pravda, že odpočítávací návěstidla jsou (narozdíl od nějakých softwarových úprav) věc, která JE NA NIC.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 19.10.2012 14:51
od 9001
Martin Šubrt píše:JaHu: Ano, odpočítávání je VIDĚT. Proto k jeho opravám a vylepšením startují čety ve dne v noci, zatímco na stejných dvou křižovatkách již od února dochází k rozpadu koordinace, která byla příčinou již několika dopravních nehod i zranění a kvůli tomu je to tam každý týden o život. Naposledy v úterý odpoledne a celou středu. Zde to bude VIDĚT, až někdo umře...
Ale já myslel, že se v téhle společnosti všechno dělá až dojde k průseru.
Stačí si pustit Vteřiny před katastrofou a nebo si podívat do českých měst. Všechny způsoby dopravy jsou tak bezpečné protože dost lidí zemřelo, než došlo k vychytání všech chyb.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 19.10.2012 13:12
od Martin Šubrt
JaHu: Ano, odpočítávání je VIDĚT. Proto k jeho opravám a vylepšením startují čety ve dne v noci, zatímco na stejných dvou křižovatkách již od února dochází k rozpadu koordinace, která byla příčinou již několika dopravních nehod i zranění a kvůli tomu je to tam každý týden o život. Naposledy v úterý odpoledne a celou středu. Zde to bude VIDĚT, až někdo umře...

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 19.10.2012 13:02
od JaHu
7001 píše:
JaHu píše:Já myslím, že ta "zbytečná světla s odpočtem času" ocení mhohem víc lidí, než jakoukoliv preferenci tram, o které neví ani všichni tramvajáci, natož cestující nebo "běžní" účastníci provozu. Koneckonců i tramvaják má na IPP možnost podle těchto světel odhadnout, za jak dlouho mu padne volno.
No já si zase myslím, že běžný účastník provozu nebo cestující nepotřebuje o preferenci vědět nebo jí nějak oceňovat, ale chce se co nejplynuleji a bezpečně dostat z bodu A do bodu B. Což se v tomto případě jaksi neděje.
Samozřejmě. Já nijak nepopírám, že SSZ na IPP nefungují tak, jak mají. Ale taky je pravda, že odpočítávací návěstidla jsou (narozdíl od nějakých softwarových úprav) věc, která JE VIDĚT.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 19.10.2012 12:57
od JaHu
Martin Šubrt píše:Což vede k tomu, že tramvajáci začali jezdit nejen na blikající výzvy, ale i na toto odpočítávání...
Tramvaják má jezdit pouze na svůj signál volno. Cokoliv jiného je na jeho vlastní riziko.
Nikde jsem nepsal, že mají jezdit podle odpočítávacích návěstidel, ale že údaj na nich mohou využít jako orientační informaci pro odhad předpokládané doby do začátku svého volna.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 19.10.2012 12:49
od 7001
JaHu píše:Já myslím, že ta "zbytečná světla s odpočtem času" ocení mhohem víc lidí, než jakoukoliv preferenci tram, o které neví ani všichni tramvajáci, natož cestující nebo "běžní" účastníci provozu. Koneckonců i tramvaják má na IPP možnost podle těchto světel odhadnout, za jak dlouho mu padne volno.
No já si zase myslím, že běžný účastník provozu nebo cestující nepotřebuje o preferenci vědět nebo jí nějak oceňovat, ale chce se co nejplynuleji a bezpečně dostat z bodu A do bodu B. Což se v tomto případě jaksi neděje.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 19.10.2012 11:16
od willyjeff
Martin Šubrt píše:Což vede k tomu, že tramvajáci začali jezdit nejen na blikající výzvy, ale i na toto odpočítávání... Ovšem, když vyjížděli hasiči, cyklus se nám změnil a tramvaják si to vesele rozjel do křižovatky na stůj. Což vedlo k tomu, že musely být odpočítávadla zapytlována, na školení řidičů se důrazně varuje před zvykáním si jezdit na tyhle pomocné věci a v softwaru muselo být ošetřeno, aby při hasičích odpočítávadla zhasla...
*tady sem trochu blábolil o pevných cyklech...*

Btw. bude senějak řešit to, že se "vzdálené přihlašování" dalo tam, kde se často tramvaj zasekne za nějakým IAD? Třeba na tý Dělnický šlo prostě počkat před rádiem až ta dodávka odjede a pak se v pohodě navolit a křižovatka ihned zareagovala, ale teď? Stačí se rozjet ze zastávky Maniny d.c. a křižovatka už zběsile čeká a čeká no ale já stojim za náklaďákem a ten mi prostě uhnout nemůže. Ta samá situace bude na Floře např. za autobusy MHD. Oni prostě ten autobus nemaj kam dát...Nestálo by třeba za zvážení dát vzdálené přihlašování třeba na Želivského? Třeba by se konečně stala ta křižovatka aspoň nějak funkční...
*blablablablablablablabla*

EDIT : zkráceno o mé bohapusté žvatlání.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 19.10.2012 11:03
od Martin Šubrt
JaHu píše:Já myslím, že ta "zbytečná světla s odpočtem času" ocení mhohem víc lidí, než jakoukoliv preferenci tram, o které neví ani všichni tramvajáci, natož cestující nebo "běžní" účastníci provozu. Koneckonců i tramvaják má na IPP možnost podle těchto světel odhadnout, za jak dlouho mu padne volno.
Což vede k tomu, že tramvajáci začali jezdit nejen na blikající výzvy, ale i na toto odpočítávání... Ovšem, když vyjížděli hasiči, cyklus se nám změnil a tramvaják si to vesele rozjel do křižovatky na stůj. Což vedlo k tomu, že musely být odpočítávadla zapytlována, na školení řidičů se důrazně varuje před zvykáním si jezdit na tyhle pomocné věci a v softwaru muselo být ošetřeno, aby při hasičích odpočítávadla zhasla...

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 19.10.2012 9:31
od JaHu
7001 píše:Tak dnes opět totálně rozhozená koordinace křižovatek na IPP. Nechápu proč už se s tím něco nedělá, stará křižovatka fungovala 20 let bez závad a tenhle moderní křáp si pořád dělá co chce. Hlavně že se tam namontovaly zbytečné světla s odpočtem času. Nejdřív ať zajistí aby si křižovatka nedělala co chce a pak si můžou hrát s kravinama.
Já myslím, že ta "zbytečná světla s odpočtem času" ocení mhohem víc lidí, než jakoukoliv preferenci tram, o které neví ani všichni tramvajáci, natož cestující nebo "běžní" účastníci provozu. Koneckonců i tramvaják má na IPP možnost podle těchto světel odhadnout, za jak dlouho mu padne volno.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 18.10.2012 14:34
od Karosák
Bobik píše:...což se bez Semaforů Svítích Zbytečně dá stihnout s kafem a prstem v nose.
To kafe v nose by mě možná spíš zdržovalo :smt016
Tu Malovanku lze unést, ale Dlabačov už je vopruz, ten bych vypnul okamžitě a Brusnici jsme tu řešili před více jak rokem a žádná hitparáda to pořád není, a přesně, večer je to nejhorší, protože se tam čumí do tmy :? (Jako leckde jinde, třeba o kus dál u Hradu)
Za Veletržní děkujeme =D>

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 18.10.2012 14:33
od Karosák
Bobik píše:...což se bez Semaforů Svítích Zbytečně dá stihnout s kafem a prstem v nose.
To kafe v nose by mě možná spíš zdržovalo :smt016
Tu Malovanku lze unést, ale Dlabačov už je vopruz, ten bych vypnul okamžitě a Brusnici jsme tu řešili před více jak rokem a žádná hitparáda to pořád není, a přesně, večer je to nejhorší, protože se tam čumí do tmy :? (Jako leckde jinde, třeba o kus dál u Hradu)

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 18.10.2012 7:57
od Martin Šubrt
7001 píše:Moje výtky samozřejmě nebyly adresovány MŠ, tomu naopak patří velký dík a za to jak se stará určitě jednou přijde do nebe. :D Spíš myslím že jsou určitě odpovědnější lidé a ti se nestarají.
Já si naopak myslím, že se stará celkem dost lidí, ale nějak ˇasi každej taháme za jinej provaz a tak se občas věci nedaří. Akorát já o tom kecám na diskusích, což není žádná zásluha ;-).

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 18.10.2012 6:53
od Bobik
Martin Šubrt píše: A pak se obě usadily v poloze, kdy po volnu od Ječné padá stůj přes Legerovu přesně po 12,5 sekundách, což je přesně ta nejstrašnější poloha, kdy padá tramvaji stůj uprostřed nám. v plné jízdě... Směrem dolů tato poloha nevadí, to projedou dva vlaky v pohodě.
Ano, potvrzuju, stále kvoká, stále kvoká. V noci jedno kolo rozhozený, druhý už naštěstí normálně.

Dále - já vím že chci naprosto nemožné, ale nedalo by se v noci něco dělat se SSZ Malovanka (všechny), Pohořelec, především pak Brusnice, Sirotčinec , Prašný most a Hradčanská? Odjezd KB Mariánka do 5s, odjezd KB Hradčanská -Z 4min :!:
A to prosím bylo všude pusto prázdno, jestli jsem v celém úseku potkal všehovšudy 10 aut tak je to moc (z toho v kolizním směru tak 2). Jízdní doba dle JŘ je 7 min, což se bez Semaforů Svítích Zbytečně dá stihnout s kafem a prstem v nose.
Ano, já vím, že tam skoro všude je nějaká jakási forma preference, nicméně preferuje prapodivně, není na to spolehnutí a když už nějak funguje a pustí, minimálně tě to donutí zastavit a až pak to padne (čest vyjímkám na Malovance, ale 100% to taky není).

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 17.10.2012 22:18
od 7001
Moje výtky samozřejmě nebyly adresovány MŠ, tomu naopak patří velký dík a za to jak se stará určitě jednou přijde do nebe. :D Spíš myslím že jsou určitě odpovědnější lidé a ti se nestarají.