Co píšeš, je v obecné rovině pravda. Ale zpět ke konkrétnímu případu - IPP. Dobře víš, že na IPP preference tramvají nikdy nebyla, není a při současném provozu na magistrále ani nebude. Těžko si někdo z magistrátu "vezme na triko", aby kvůli preferenci tram na IPP stála každé ráno D1 až do Průhonic (možná trochu přeháním). Zároveň na IPP přechází velké množství chodců. Doplnění odpočítávadel jim sice nezkrátí čekání na volno, ale alespoň jim dává informaci, za jak dlouho se volno rozsvítí a jak dlouho bude svítit. Takže to lze veřejnosti (voličům) "prodat" jako určité zlepšení podmínek pro přecházení.Grossák píše:Trochu mi to připomíná film Báječná léta pod psa, kde soudruh ředitel nutí Vetchého, aby hrál fotbal, ačkoli ví, že mu to nejde. Ale musí BÝT VIDĚT.
Ale vážně. Pro mě toto není měřítko důležitosti ani užitečnosti. Ponížíme věci, které jsou méně vidět? Preferenci tramvají, která zajišťuje "jen" to, že tam, kde se zavedla, roste cestovní rychlost a na jízdní řád je větší spolehnutí? Když člověk užívá něco, co funguje, většinou ho vůbec nenapadne zamyslet se nad tím, proč to tak je. Ale když opakovaně zažívá pozitivní zkušenost, rád se k ní znovu vrací. A když je naopak opakovaně zklamán, začne se jí vyhýbat. Neovlivňují nás jen věci, na které si lze sáhnout.
Jinak zdůrazňuji, že:
1.) nemám nic společného s DŘ a s odpočítávadly na IPP a ani jsem nevytipovával místa, kam se odpočítávadla instalují.
2.) nemám nic proti "rozumné" míře preference