Stránka 36 z 460

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 27.8.2020 19:08
od Bobik
Myslím, že už to chápu. Vlastně něco, jako bylo doteď jenom od Karláku rovně na Moráň, kdy se nejdřív rozsvítily první čočky nad vexlí na přímo, dojelo se ke druhejm u semaforu a ty se na volno rozsvítily o něco později - a tohle bylo právě kvůli oné nemožnosti současného svícení kolizních skupin. Dobře, tady, v tomhle směru bych to ještě chápal. Jenže smysl druhejch čoček od Karláku vlevo nahoru ke Štěpánský mi unikal vždycky. To je proto, aby tě ty první čočky nad vexlí mohly pustit, protože v opačném směru ještě svítí (bude svítit) volno vlevo od Štěpánský k Moráni?

Hu, přijde mi to děsně a zbytečně složitý (čím větší složitost, tím větší šance, že se to podělá). Ale chápu, že při současné neschopnosti města nějak řešit dopravu jako celek (odlehčující trať přes Václavák nebude asi nikdy), to nejspíš jinak ani nejde, to by se to množství tramvají, co tam jezdí, křižovatkou nedalo procpat.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 27.8.2020 19:08
od von Špilberk
To se bude muset udělat tramvajákům nějaké superškolení, protože se bojím, že spousta řidičů se bude bát rozjet od prvních čoček, když na druhých bude vidět ještě stůj v obavě, že ty druhé čočky nepadnou. Případně se už teď bojím opaku, že někdo odjede od prvních čoček, druhé utečou a on to tam zamázne.
To mi už několik borců a borkyň na Karláku udělalo, když jsem jel od Moráně rovně a oni odbočili od Lazarské, pak si všimli stůj na těch druhých čočkách a místo toho, aby vypadli (od Štěpánské nic v zastávce), tak tam iniciativně zastavili. Já musel zůstat u čoček od Moráně. Naštěstí se mi to stalo za ty roky jen párkrát, ale stalo se. #-o #-o #-o

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 27.8.2020 18:55
od Grossák
Teď zase já nějak nerozumím. Není třeba za tím hledat nic jiného, než co jsem opravdu napsal.
Mezičas mezi Resslova vyklizuje a Ječná vlevo najíždí vychází tak minus 2 až minus 3. To znamená, že když končí zelená z Resslovy a začíná volno TRAM od Ječné vlevo, mohly by oba signály svítit 2 - 3 s společně. Jenže společné svícení volna kolizních signálních skupin je v principu vyloučeno. Takže volno TRAM by začalo zbytečně o tyto 2 - 3 sekundy později. Řešení: vloží se druhé čočky. Rázem může na prvních čočkách svítit volno vlevo společně s auty z Resslovy, protože kolizní s Resslovkou jsou až ty druhé čočky.
Je to opatření, které umožní zvýšit plynulost provozu. V původním řešení by bylo zbytečné, protože tento sled fází v původním pevném řízení nebyl.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 27.8.2020 17:57
od Bobik
Hele, já jsem jenom obyčejnej trouba, mohl bys to prosím napsat nějak česky? :lol:
Chápu správně, že se (opět) jedná o neschopnost řešit dopravu ve městě jako celek, takže se (opět) přikračuje k místnímu "cpeme tlustý do tenkýho", tedy snažíme se toho protlačit křižovatkou co nejvíc za co nejkratší čas, aby se nám netvořily (takový) kolony, nevypadalo to blbě a my, zodpovědní magistratus jako neschopní?

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 27.8.2020 17:49
od Grossák
Druhé čočky se obvykle používají pro eliminaci záporných mezičasů v křižovatce. Záporný mezičas by totiž teoreticky umožňoval svícení některých signálů společně po krátkou dobu, ale reálně není možné svítit vzájemně kolizní skupiny. Proto se vloží další čočky, které už nemají záporný mezičas a současně ty původní zůstanou, ale již nejsou kolizní. V případně Karláku vidím záporný mezičas mezi Resslova vyklizuje a tramvaj od Ječné vlevo najíždí. Takže až bude jednou dynamika, která se bohužel opět nestihla, bude se to velmi hodit.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 27.8.2020 16:43
od Bobik
Ghounu. Jenom trotl postaví světla doprostřed křižovatky.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 27.8.2020 15:13
od von Špilberk
Na Karláku jsem nepochopil ty druhé čočky uvnitř trojúhelníku. Dřív byly druhé čočky při jízdě z Karláku (od Lazarské) do Štěpánské. Teď jsou druhé čočky na Karláku od Štěpánské k Moráni. K čemu to je :?: :-k

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 27.8.2020 6:41
od Radek
9001 píše:
26.8.2020 19:41
A výsledky? Nebo možná právě proto pan radní zachoval prázdninový provoz i od září? :D
Odpoledne už bylo zase potmě, ale kolem poledního pohoda, žádné kolony, vše odsejpalo.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 27.8.2020 5:53
od Bobik
Radek píše:
26.8.2020 13:34
Nová SSZ na Karláku svítí :)
V noci zaplaťbůh ne! (doufám, že to zůstane i trvale)

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 26.8.2020 19:41
od 9001
A výsledky? Nebo možná právě proto pan radní zachoval prázdninový provoz i od září? :D

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 26.8.2020 13:34
od Radek
Nová SSZ na Karláku svítí :)

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 23.8.2020 9:19
od von Špilberk
Už zase nefunguje přihlášení do Vladimírky od Horek při zátazích. Výhybka se přehodí vlevo, ale stromeček se buď rozsvítí a hned zhasne nebo se nerozsvítí vůbec, a volno vlevo prostě nepadne. Takže cesta k kličkou.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 21.8.2020 18:20
od Petrpes
Ve středu byl rychlejší i průjezd Radlickou, zvláště X s Ostrovského. A odbočení za Ženskými domovy na blikače taky paráda, občas se i čekalo do času 🤪🥰
S Vlatavskou blikající stromeček, pohoda...

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 21.8.2020 16:36
od kruťák
Karosák: na knize ksichtů PrTky píšou:
Preference tramvají byla doplněna na další pražskou signalizaci. SSZ 5.505 Nádražní – Vltavská, která prošla v roce 2019 obnovou, dostala zcela nový software, který upřednostňuje tramvajovou dopravu. Preference je zajištěna předvýběrem a prodlužováním vlastní fáze a prodlužováním kolizní fáze. Současně dochází k odložení zelené pro auta do centra při jízdě tramvaje do centra. Křižovatka Nádražní – Vltavská převádí tramvaje přes Malý smíchovský okruh, který byl zřízen v roce 2001. Přinesl novou organizaci silniční dopravy v centrálním Smíchově, včetně plošné koordinace, a odstranil preferenci tramvají, která už v té době na některých křižovatkách fungovala. Systém MOTION, který měl generovat signální plány pro celou oblast dle aktuální dopravy, se nakonec velmi přiblížil pevným programům, které se jen velmi obtížně upravovaly. V roce 2017 došlo k jeho vypnutí. Preference tramvají se začala na Smíchov vracet v roce 2018, kdy byla trvale zprovozněna na SSZ 5.503 Štefánikova - Kartouzská. V současné době se připravuje preference také na SSZ 5.068 Lidická - Zborovská. Nadále zůstává pro tramvaje velmi problematický průjezd Radlickou ulicí.
https://www.facebook.com/prazsketramvaj ... 1301286918

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 20.8.2020 22:20
od Karosák
Na křižovatce Nádražní x Vltavská mám podezření na preferenční úpravy. Zaprvé jsem tam při všech 4 průjezdech s l. 12 vyfasoval volno, zadruhé stromeček fungoval jako při preferenci, tzn. navolení, blikání před volném a svícení při držení volna a třetí a asi největší pecka byla, že od Knížecí vždy padlo volno tram, ale IAD ještě držela červená, tudíž krásně volný průjezd úzkou částí Nádražní směrem k Andělu. Snad to nebyl jen výlukový přelud [-o< :-$