Stránka 355 z 460

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 29.6.2012 21:54
od 9001
Petr: Tak ono polovina SSZ by zasloužila vykopat a odvézt. Pak 1/4 nechat běžet jenom ve špičce ...

MOp: Osobně si myslím, že by se i Palačák zvládnul bez světel. Pro ulehčení by šlo zakázat pro IAD Palackého most a už by to bylo jako na Palmovce, ale nebral bych to jako velkou překážku.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 29.6.2012 21:44
od MOp
Kdyby jen Zelva. Dnes Palacak obsypan ze vsech stran, hlavne d-17. Do 4 minut zadna nejela..

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 29.6.2012 21:40
od Petr
9001 píše:Jak už jsem zde jednou napsal, stojím si zatím, že bez světel je provoz prakticky bezpečnější... Řidiči se mezi sebou z 95% možná i více dohodnou...
Svatá pravda... Každopádně to, že tramvaj přijede ke křižovatce a SSZ pouští nejdřív odbočující auta v kolizních směrech, ač tam žádná nejsou umí i jiná SSZ... O "kus" dál např. Orionka....

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 29.6.2012 21:29
od 9001
Petr: Protože se při volbách řekne, že obnovilo tolik SSZ a zvýšila se bezpečnost...

Jinak ona i IAD. Zářným příkladem jest SSZ o blok níže... U OMW to včera blikalo jako na diskotéce i když tramvaj nebyla široko daleko...

Jinak zůstává "prasárna" na Nádraží Strašnice od Radošovické. Tramvaj vyjede ze smyčky a i když NESTOJÍ žádné auto na odbočení, stejně to nejdřív hodí volno pro IAD a až potom tramvaj.

Jak už jsem zde jednou napsal, stojím si zatím, že bez světel je provoz prakticky bezpečnější... Řidiči se mezi sebou z 95% možná i více dohodnou...

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 29.6.2012 21:15
od Petr
JaHu píše:Už to tu bylo psáno nekonečněkrát. Projektant si MŮŽE vymyslet, co chce (pokud neporuší příslušné předpisy), ale nakonec MUSÍ udělat to, co chce magistrát. Nevím o nikom z projektantů, kdo by dělal vysloveně naschvály. Navíc je potřeba si uvědomit, že DPP je pouze jeden ze subjektů, kdo se k projektům vyjadřuje. A protože požadavky těchto subjektů jsou zásadně protichůdné, nelze se nikdy zavděčit všem. Vždy někdo řve a kritizuje.
A proč naprostá většina OBNOVOVANÝCH SSZ funguje výrazně hůře, než původní podoba? PROČ? Proč např. na Želivského sice běží skoro pevný cyklus, ale já se do oblouku s tramvají musím včas přihlásit. PROČ ta světla nechodí jak chodila. Ano, občas to byl opruz, ale vždycky jsem věděl, jak se zachovat, abych projel. Teď se sice navolím, a třebas i včas, ale SSZ usoudí, že nee tak prostě nee a čekám celej cyklus dál... Takže ač máme všude plnou hubu keců o preferenci MHD, tak Želivského ve svém důsledku MHD antipreferuje, přestože IAD pouští pořád stejně....

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 29.6.2012 21:10
od willyjeff
JaHu píše:.... Ať si potom řidiči tramvají nestěžují, že musí běhat na kontaktní zámek při poruše trolejového kontaktu...
To je trochu blábol, není-liž pravda? :D Takže protože je (údajně) chyba na straně DPP, tak mám držet hubu a krok? :D Bravo - demagogie v praxi.

EDIT: takže konstruktéři vlastně dělají vše správně a je to jen o objednávce. Tedy máme vinit magistrát, že může za to o čem píše Petr pode mnou. Ale mě je u pr*ele kdo za to může. Já chci aby konečně fungovala MHD jako ve 21. století! Rekonstruujeme SSZ za několik milionů a ono to neumí ani základní preferenci (viz. Kapitán Jaroš) a neřikejte mi, že to stojí 3 MEGA aby se to tam nacvakalo.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 29.6.2012 21:03
od JaHu
willyjeff píše:....Zdá se mi to, nebo doopravdy konstruktéři dělají naschvály...
Už to tu bylo psáno nekonečněkrát. Projektant si MŮŽE vymyslet, co chce (pokud neporuší příslušné předpisy), ale nakonec MUSÍ udělat to, co chce magistrát. Nevím o nikom z projektantů, kdo by dělal vysloveně naschvály. Navíc je potřeba si uvědomit, že DPP je pouze jeden ze subjektů, kdo se k projektům vyjadřuje. A protože požadavky těchto subjektů jsou zásadně protichůdné, nelze se nikdy zavděčit všem. Vždy někdo řve a kritizuje.
willyjeff píše:O systému, kdy křižovatka zjistí, který spoj je víc zpožděný a ten pustí, ani radši nemluvím. To je doopravdy jen hudba utopické budoucnosti.....
Proč by křižovatka měla složitě zjišťovat něco, co "ví" každý autobus? Stačí tu informaci jen křižovatce včas předat, aby stihla zareagovat. Že má DPP nové drahé hi-tech tramvaje, ale v jiných ohledech používá technologie na úrovni mladší doby kamenné, je čistě problém DPP, nikoliv SSZ. Ať si potom řidiči tramvají nestěžují, že musí běhat na kontaktní zámek při poruše trolejového kontaktu...

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 29.6.2012 9:22
od willyjeff
Výtoň funguje fakt na 1 s *. Stejně je smutné, že se musí o každou každičkou preferenci svádět takový souboj. Tolik křižovatek by mohlo fungovat s absolutní preferencí a musíme čekat (kolikrát) i roky, než se něco pohne. Pak se SSZ zrekonstruuje a omylem se preference vypne a souboj začíná nanovo. Zdá se mi to, nebo doopravdy konstruktéři dělají naschvály, že MHD nedají ani vlásek navíc a musí existovat lidé jako zde dotyčný Grossák a furt do nich šít, co kde mají udělat. Zavzpomínal jsem si na souboje ohledně SSZ Hybernská nebo na Vltavská. Napadají mě desítky dalších SSZ, které by mohli běžet minimálně v preferenci*) aniž by se tvořili nějaké výrazné kolony a úspora jízdní doby by byla v řádech minut. Kdyby se doopravdy město začalo starat o svojí povrchovou MHD, asi by se do takových škrtů chodit vůbec nemuselo. Stačilo by zajistit průjezdnost přes město.

*) a to pozor, pro mě není preference, co je třeba teď na Želivského, kdy se musí MHD doprošovat vstupu do cyklu rozsvícením muří nožky a pak stejně proběhne normální pevný cyklus. Pro mě je jedině preference to, že to doopravdy preferuje = upřednostňuje MHD před IAD. A není to ani jako na Těšnově, kdy až po navolení se čeká na tu správnou chvíli, kdy se křižovatka uráčí vlak pustit. Upřednostnění je to, že místo IAD to pustí MHD.

O systému, kdy křižovatka zjistí, který spoj je víc zpožděný a ten pustí, ani radši nemluvím. To je doopravdy jen hudba utopické budoucnosti. Napadá mě třeba SSZ Nákl. Nádr. Žižkov, kde by to mohlo fungovat. Souboj 26 x 10+16 je občas na pěst.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 28.6.2012 0:33
od Fořtík
A přitom karlák je tak jednoduchý - když stojí dvoupantografová tramvaj u čoček a za ní něco k Národce, tak jdeš vždy. Když jednopantografová a za ní buď něco, nebo ty, nejdeš...

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 27.6.2012 6:49
od kasme
kasme píše:poslední cca týden sleduji nestandartní chování SSZ Jana Želivského x Olšanská
viz páteční video http://www.youtube.com/watch?v=Lv_rSjK5sYg

tento týden jsem to moc nesledoval, jal jsem tam jen jednou a červená rozhodně nebyla krátká

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 26.6.2012 22:46
od Karosák
Hmmmm :-k ...z tohoto úhlu jsem se na problém nějak při tom navolování do signalizace zapomněl podívat :lol: Vtipný je také Karlák od Štěpánské k Moráni. S tím navolením žádná sláva, důkazem budiž krásně odřený sloupek SSZ pod kontaktním zámkem od neustálého "kličkaření". Ještě je zámek tak dementně, že než sepne kontakt, klička se opře o sloupek a nejde dál. Dneska jsem s tím bojoval a prokoučoval 3 cykly. Bych se nejraději do země propadl. No to jentak pro zasmání. A jak u toho Hradu? Ví někdo něco? Klásek...neví nic? Z:idea:

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 26.6.2012 6:07
od Bobik
Si furt stěžuješ. :D Když odečteš odkloněnou částku, tak zjistíš že za ty zbylý prachy toho zas tak moc nepořídíš. Uvědom si, kolik X lidí to živí a kolik by jich umřelo hlady kdyby se muselo živit rukama. Takže jestli ono to odklánění není ve výsledku nakonec levnější než řešit vyšší nezaměstnanost a hladomor.... :lol:

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 25.6.2012 20:41
od Karosák
willyjeff píše:...a budeme i celé 21. století chodit s kličkou se doprošovat křižovatky, aby tramvaj se 150 cestujícíma pustila.
A to jsem s chtěl zeptat, co je to teď u Hradu :?: Včera jsem měl krásných 5 kol 22 a při cestě ZC jsem šel pokaždé s kličkou. Je to tam teď poměrně běžné, že člověk přijede, zastaví, rozbliká se výzva a jak se to začne sypat ven, padne :. A než to všechno vyleze, je to samozřejmě .. a výzva zhasne, takže nečekám, že mi to ještě přidělí 2. pokus. Nebo snad ano? Já na to čekat nehodlal a protože bylo hezky, rád jsem se z toho kostitřasu prošel, ale...Když už tam ty zbytečný trubky s žárovičkama musí být zapíchaný a pro urážku starostenský nohy musej pořád svítit (jako večer fakt klauniáda #-o ), proč ZC:
-nedává 1. volno po delší době zohledňující delší stanicování ?
-nedává 2. pokus pro případy hezkých letních dnů a návalu návštěvníků Hradu ?
-není stálé volno v hlavním směru (IAD Jelení + TT) a stůj pro tram se nedává jen při tlačítku chodců, nebo nároku odbočení/vyjetí z parkoviště (detekce?) ?
Je to tam taky k zblití...díky.

A přesně jak říká willy, mě u toho dojímá, že si můžu koupit za pár tisíc ledničku, co mi nahlásí, kdy mi projde jogurt, co bych si měl koupit a nebo mi snad ještě zjistí v kterém supermarketu to mají levnější, nebo nahlásí na i-tesko, ať mi docházející komodity přivezou, zatímco mi smártfoun žehlí uniformu. Jako SSZ spatřilo světlo světa už před nějakým pátkem a vývoj elektonických hraček frčí kupředu. Já vím, že to nemůže být všechno hned. Ale když se v roce 2011 předělává křižovatka za těžký prachy, čekám, že bude šlapat jak rolexky. Na Želvě fakt proletěly prachy komínem, totááálně vo hov* ě ](*,)

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 25.6.2012 17:10
od Brejšín
No jestli proběhne Želivského budu jedině rád. Prostě ze zdroje JPP jsem nabyl dojmu, že proběhne jen výměna BKV v režii vrchní stavby bez zastávky samotné.

Hmmm, mě to příjde, že pokud je zelená přímo Jana Želivského - Vojtická, tak to nějak extrémně dloho prodlužuje volno a vlastně až po přestavení výhybky, kdy to teda pozná že nechci do Strašnic do pustí další fáze.

To je škoda, že ten jakštakš preferenční cyklus nejde pustit, když už tam teda je.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 25.6.2012 9:36
od willyjeff
Vždycky, když přijedu k nějakému "dobře" fungujícímu SSZ, tak si vzpomenu na ty miliony, co to stálo a pak na to, že za ty miliony by už mohl fungovat ten systém, že SSZ už umí i pustit křižovatkou ten spoj MHD, který je víc zpožděn a ne ten, co je předjetý. Ale holt, to bude v případě Prahy zase několik miliard tenhle systém rozjet :( Jestli tedy vůbec kdy...a budeme i celé 21. století chodit s kličkou se doprošovat křižovatky, aby tramvaj se 150 cestujícíma pustila.