Stránka 363 z 460

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 24.4.2012 8:38
od gabuliatko
9001 píše:MŠ: Jak vidím metrolinka dostáva na zád čím dál více... Zbytečná zastávka Obora Hvězda, ted OC Hostivař. Jako kdyby nestačilo posunout Groš... Stejně v současném umístění není u zástavby a nová oblast co vyrostala okolo Lidlu může chodi na Hostivařskou...
Můžete mi vysvětlit co je na zastávce Obora Hvězda zbytečného? A zastávka OC Hostivař někoho zdržuje? Já myslel že přitáhne nějakou frekvenci. Rozhodně mi obě zastávky přijdou užitečnější, než ČSAD Smíchov a Krematorium Motol, kde to fakt zdržuje tisíce lidí z a do sídliště denně.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 23.4.2012 21:56
od Grossák
Nebudu se vměšovat do sporu, který inteligentní lidé mezi sebou vyřeší sami. Jen si myslím, že křižovatka nad Muzeem skutečně potřebuje zásadní změnu a požadavky na přechody jsou v pořádku. Zvlášť když předpokládám, že to křižovatce nebude polykat čas. Přiznám se, že mi tam ale chybí ještě jedna věc. Koleje k Václaváku. [-o<

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 23.4.2012 21:50
od Grossák
9001 píše:MŠ: Jak vidím metrolinka dostáva na zád čím dál více... Zbytečná zastávka Obora Hvězda, ted OC Hostivař. Jako kdyby nestačilo posunout Groš... Stejně v současném umístění není u zástavby a nová oblast co vyrostala okolo Lidlu může chodi na Hostivařskou...
Je to trochu otázka. Zastávky jsou v této oblasti daleko od sebe. Což je samozřejmě výhoda pro rychlost a nevýhoda pro docházku. A pravdou taky je, že stávající Na Groši je v asi nejméně vytíženém místě, takže tímto směrem se snad uvažovalo. Předpokládám, že se kreslily bubliny kolem zastávek, aby se objektivně došlo k řešení...

Jsou přitom daleko horší místa v Praze. Kumulace zastávek kolem Kobylis je fascinující. Pěšky je to kolikrát rychlejší... :(

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 23.4.2012 18:31
od JaHu
Martin Šubrt píše:JaHu: Já se nedivím. Já jen konstatuju, že můj pracovní úkol, a pracovní úkol původního ÚDI je dbát na to, aby řešení, včetně obnov, byla co nejvhodnější. Doplnění přechodu a přístupu na zastávky nebyl nápad náš, ale dlouhodobě se objevoval na straně Prahy 1 i Prahy 2, tudíž jsme požádali o zapracování. Vzhledem k tomu, že jde o požadavek dlouhodobý, domníváme se, že realizace běžné výměny železa by se v souhrnu výhledově prodražila, neboť by k další úpravě bylo přikročeno následně v brzké době. Za to, že jistý audit strčil do jednoho úseku oddělení, kterému je fuk, jak co bude vypadat, a oddělení, které má za úkol alespoň minimálně na elementární míru koordinace dbát, já opravdu nemohu. Jsou pouze dvě možnosti. Buď bude dopravně-inženýrská část TSK-ÚDI zrušena zcela a nebude obtěžovat nikoho, což je aktuálně pravděpodobné a nebo bude opět samostatná a bude kromě návrhů úprav v rámci svého vedení i odpovědná za vyjednávání peněz. Třeba ve styku s TSK apod.
Jinak samozřejmě. Tlak na nás je trvale ve smyslu, nestudujte výkresy, nepřipomínkujte je, neotvírejte je, piště na ně ok a posílejte je dále... Tak se to tu vždycky dělalo - jen všem přiděláváte práci. Ovšem k tomu tu být opravdu nemusíme, ostatně jako celé TSK...
Jistě, chápu. Ale investor by neměl vystupovat stylem: "Chceme to a to, ale nedáme Vám na to ani korunu, protože nemáme peníze." Každá soukromá firma udělá pouze to, za co dostane zaplaceno. Nic víc.
Nebráním se tomu, abyste psali připomínky. Každý dělá chyby, když na něco přijdete, tak to napište. Měly by to ale být připomínky INTELIGENTNÍ, ne blbosti. To, jak projektant očísluje fáze, logické podmínky nebo označí parametry, je čistě jeho věc (a odpovědnost, aby to nějak fungovalo). Do toho investorovi vůbec nic není, to je bezdůvodná buzerace. Že by to tak udělal Váš "hlavní ideolog", ještě neznamená, že je to jediné správné řešení a že to tak musí dělat všichni (žádný závazný předpis to neupravuje). O magistrátu a policii nemluvím, pro ty to platí dvojnásob. Další bezdůvodná buzerace je požadovat v kapacitních výpočtech rozlišení na vozidla celkem a z toho pomalá. Úkolem projektanta není dělat za TSK dopravní průzkumy, tato data by naopak investor měl projektantovi poskytnout, když si u něj objedná zpracování dopravního řešení.
Samostatnou kapitolou je požadavek posílat dokumentace nejdříve na TSK a až po vyjádření TSK na ostatní instituce a znovu TSK. Jak moc toto zdržuje, není třeba složitě dokazovat. Hotové DŘ s dymanikou na jednu nejmenovanou křižovatku bylo odesláno na TSK 5.4.2012. Doteď nedošla žádná odezva. Schválně můžeme tipovat, kdy dojde k nasazení dymamiky na tuto křižovatku.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 23.4.2012 14:46
od 9001
MŠ: Jak vidím metrolinka dostáva na zád čím dál více... Zbytečná zastávka Obora Hvězda, ted OC Hostivař. Jako kdyby nestačilo posunout Groš... Stejně v současném umístění není u zástavby a nová oblast co vyrostala okolo Lidlu může chodi na Hostivařskou...

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 23.4.2012 12:58
od Martin Šubrt
JaHu: Já se nedivím. Já jen konstatuju, že můj pracovní úkol, a pracovní úkol původního ÚDI je dbát na to, aby řešení, včetně obnov, byla co nejvhodnější. Doplnění přechodu a přístupu na zastávky nebyl nápad náš, ale dlouhodobě se objevoval na straně Prahy 1 i Prahy 2, tudíž jsme požádali o zapracování. Vzhledem k tomu, že jde o požadavek dlouhodobý, domníváme se, že realizace běžné výměny železa by se v souhrnu výhledově prodražila, neboť by k další úpravě bylo přikročeno následně v brzké době. Za to, že jistý audit strčil do jednoho úseku oddělení, kterému je fuk, jak co bude vypadat, a oddělení, které má za úkol alespoň minimálně na elementární míru koordinace dbát, já opravdu nemohu. Jsou pouze dvě možnosti. Buď bude dopravně-inženýrská část TSK-ÚDI zrušena zcela a nebude obtěžovat nikoho, což je aktuálně pravděpodobné a nebo bude opět samostatná a bude kromě návrhů úprav v rámci svého vedení i odpovědná za vyjednávání peněz. Třeba ve styku s TSK apod.

Jinak samozřejmě. Tlak na nás je trvale ve smyslu, nestudujte výkresy, nepřipomínkujte je, neotvírejte je, piště na ně ok a posílejte je dále... Tak se to tu vždycky dělalo - jen všem přiděláváte práci. Ovšem k tomu tu být opravdu nemusíme, ostatně jako celé TSK...

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 23.4.2012 12:25
od JaHu
Martin Šubrt píše:Obnova je bohužel ohrožena. Pokusili jsme se s obnovou zařídit bezbariérový přístup na zastávku a povrchový přechod k Muzeu, načež jsme po zkreslení na projednání všem oznámili, že na to nedáme peníze :-). ...
Tak se nediv, že je obnova ohrožena, pokud jako investor požadujete zpracovat projekt, do kterého si dodatečně něco vymyslíte, a potom oznámíte, že na to nedáte peníze. Kdo jiný než investor by to měl zaplatit? Stavební ani žádná jiná soukromá firma to ze svého platit nebude.
Takhle je to bohužel skoro se všemi projekty. Nejdřív mají všichni mraky požadavků, uskuteční se spousta jednání, něco se dohodne, udělá se odhad stavebních nákladů a potom nemá najednou nikdo na nic peníze, takže se nekonečná jednání opakují a řeší se, co se postaví a co ne.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 22.4.2012 21:19
od Martin Šubrt
Grossák píše:To je dobře. Přiznejme si však, že v tom byla i trocha štěstí. Zdržení nadále může být v pracovní den až minuta. Pořádné řešení by měla přinést obnova SSZ.
Obnova je bohužel ohrožena. Pokusili jsme se s obnovou zařídit bezbariérový přístup na zastávku a povrchový přechod k Muzeu, načež jsme po zkreslení na projednání všem oznámili, že na to nedáme peníze :-). Pro neznalé. Bývalé ÚDI se snaží navrhovat potřebná řešení, bohužel, neb je pod nové TSK-ÚDI začleněna i správa a údržba zařízení TSK, stejný úsek TSK, jen jiná kancelář, následně návrh zazdí. Z čehož vyplývá pro nás nepřímé doporučení, přestaňte cokoliv navrhovat a nechte vyhnít všecko...to se bezva pracuje...

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 22.4.2012 12:39
od Grossák
Karosák píše:Já bych měl k tomu vysvědčení a Divoké Šárce-bude s tím někdy někdo něco dělat? Vždyť tam je to šlendrián od chvíle, kdy bylo spuštěno nové SSZ. Místo vyřešení coby reklamace se čeká na co?? Jen mě to poíchlo, že jsem měl dneska d-26 a opět jsem si během směny musel jednou zavolat kvůli pozdnímu výjezdu. Letos jsem snad ještě neměl směnu na této lince, během níž by všechny odjezdy byly do 60 sec. :roll: U ostatních smyček, kde je to na krev (ČKS, Kubáň), se dá aspoň vysunout čumák a pípnout si ještě včas, ale tady se člověk nevejde...Jo ještě Spojovací umí vyjít přesně pitomě. Dřív ani o vteřinku a uteče to v X:58 a v dalším kole o vteřinku a už je Z<70 :?
Já předpokládám, že s tím někdo bude něco dělat. Musí. Těžko se ukončí zkušební provoz s touto vadou.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 22.4.2012 12:37
od Grossák
Brejšín píše:Dneska mě zase roštípala SSZ Podolská vodárna DC, člověk si přehodí výhybku navolí do světel a čeká, padne červená, pak zase zelená, pak zase červená, zase zelená a na konci 3 zelené od navolení ho to pustí do smyčky (dnes jsme tam jeli 4x a pokaždé to samé). [-o<
Další zhoršení sleduji na SSZ Otakarova pro linku 18 DC, před reko se stačilo navolit tak 3 vteřiny před koncem zelené po lince 11 a ještě ho to pustilo doleva. Dnes né, už si musí odčekat celý cyklus, i přestože v proti směru je navolená 18 také a tu to pustí, ale tudel ne, asi aby nezkolabovala doprava od Vršovic. #-o
Vodárnu předám. Otakarovu bych nechal raději v klidu dohnít, chystá se obnova.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 22.4.2012 12:35
od Grossák
Fořtík píše:Chválím vylepšené přihlašování u Muzea. Dnes jsem měl 11 a i přes pevný cyklus v křižovatce jsem nikdy nestál déle než 20 vteřin. Většinou jsem jel i dřív. Paráda! =D>
To je dobře. Přiznejme si však, že v tom byla i trocha štěstí. Zdržení nadále může být v pracovní den až minuta. Pořádné řešení by měla přinést obnova SSZ.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 22.4.2012 12:33
od Grossák
MM-Mikulovsky píše:scoffer: Velmi se omlouvám, já tam (přes Olšanské nám.) nejezdím (či jednou za uherský rok) - existenci SSZ v místě jsem opomenul, ale mnou popsané preferenční řešení (nejlépe s instalací podélných prahů) by šlo např. zde před Vyšehradským tunelem ZC, aby tam IAD nezávodila/nepodjížděla TRAM snažící se dodržet DZ přikázanou 30!

PS: V místě instalované SSZ - nejvhodnějším řešení je jistě pouštět TRAM preferovaně na její vlastní volno při zastavení veškeré konfliktní IAD.
Jo, řešení přes SSZ je nejčistější. To stejné třeba Plynární - Osadní směr Orteňák.

Prahy před tunelem zc by pomohly, ale závodit se bude stejně. Někde se tramvaje a auta sjet musí.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 20.4.2012 23:38
od Karosák
Já bych měl k tomu vysvědčení a Divoké Šárce-bude s tím někdy někdo něco dělat? Vždyť tam je to šlendrián od chvíle, kdy bylo spuštěno nové SSZ. Místo vyřešení coby reklamace se čeká na co?? Jen mě to poíchlo, že jsem měl dneska d-26 a opět jsem si během směny musel jednou zavolat kvůli pozdnímu výjezdu. Letos jsem snad ještě neměl směnu na této lince, během níž by všechny odjezdy byly do 60 sec. :roll: U ostatních smyček, kde je to na krev (ČKS, Kubáň), se dá aspoň vysunout čumák a pípnout si ještě včas, ale tady se člověk nevejde...Jo ještě Spojovací umí vyjít přesně pitomě. Dřív ani o vteřinku a uteče to v X:58 a v dalším kole o vteřinku a už je Z<70 :?

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 20.4.2012 18:31
od Brejšín
Dneska mě zase roštípala SSZ Podolská vodárna DC, člověk si přehodí výhybku navolí do světel a čeká, padne červená, pak zase zelená, pak zase červená, zase zelená a na konci 3 zelené od navolení ho to pustí do smyčky (dnes jsme tam jeli 4x a pokaždé to samé). [-o<
Další zhoršení sleduji na SSZ Otakarova pro linku 18 DC, před reko se stačilo navolit tak 3 vteřiny před koncem zelené po lince 11 a ještě ho to pustilo doleva. Dnes né, už si musí odčekat celý cyklus, i přestože v proti směru je navolená 18 také a tu to pustí, ale tudel ne, asi aby nezkolabovala doprava od Vršovic. #-o

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 20.4.2012 12:02
od 8750
MM-Mikulovsky píše:PS: V místě instalované SSZ - nejvhodnějším řešení je jistě pouštět TRAM preferovaně na její vlastní volno při zastavení veškeré konfliktní IAD.
Ona tam dokonce je instalovaná doplňková šipka pro směr rovně + vpravo, ale skoro se nepoužívá - asi jenom 3x jsem ji viděl. Dnes by byla potřeba spíš šipka pro směr pouze vpravo, protože mezitím došlo k vyznačení parkovací zóny za křižovatkou, takže vůči tramvaji je kolizní i směr rovně.