Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 20.4.2012 1:23

syverin píše:V hezkou debatu se to rozvinulo, ale všiml si vůbec někdo, že v původním příspěvku mluvil MM-Mikulovsky o zpomalovacích pruzích a nikoliv prazích?
Alespoň někdo si všiml omylu jiných - přesněji já jsem měl na mysli "optickou psychologickou brzdu"

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od syverin » 19.4.2012 19:50

V hezkou debatu se to rozvinulo, ale všiml si vůbec někdo, že v původním příspěvku mluvil MM-Mikulovsky o zpomalovacích pruzích a nikoliv prazích?

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Fořtík » 19.4.2012 19:41

Chválím vylepšené přihlašování u Muzea. Dnes jsem měl 11 a i přes pevný cyklus v křižovatce jsem nikdy nestál déle než 20 vteřin. Většinou jsem jel i dřív. Paráda! =D>

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 19.4.2012 17:55

9001 píše:MM: Prahy nic neřeší. Zvlášt ty ploché se dají přelítnout v 50 i s osobákem bez problémů...
No, to bych poznamenal k zastávce Čechovo nám. ZC kde ani po instalaci reflexního okraje značky IJ04d, ani po instalaci plochého příčného prahu u přechodu nedošlo ke snížení rizikového chování řidičů IAD :evil: Každý přehupsne práh a pak to stejně napálí podél tramvaje. Asi by to chtělo ještě práh u označníku a jeden nebo dva uprostřed-a ty drsný lichoběžníkový, nebo třeba ty bodce na propíchání kol z americkejch honiček, co by vyjížděly z vozovky při stanicující tramvaji :twisted: :D

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 19.4.2012 17:26

9001 píše:Navíc s prahy mám takový názor, že když už máme super krásnou novou silnici bez výmolů, tak je tam musíme uměle dodělat ...
:lol: Hezký.
Jenže jsem bohužel vypozoroval takovou věc - jakmile je někde krásná rovná silnice, většina to tam valí co to jde bez ohledu na cokoli (včetně těch prahů 8-) ).

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 19.4.2012 12:58

MM: Prahy nic neřeší. Zvlášt ty ploché se dají přelítnout v 50 i s osobákem bez problémů. Přesně jak píše Bobik: Kdo myslí, tak počká a dá přednost kdo nemyslí tak to tam pošle...

Navíc s prahy mám takový názor, že když už máme super krásnou novou silnici bez výmolů, tak je tam musíme uměle dodělat ...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 19.4.2012 12:03

scoffer: Velmi se omlouvám, já tam (přes Olšanské nám.) nejezdím (či jednou za uherský rok) - existenci SSZ v místě jsem opomenul, ale mnou popsané preferenční řešení (nejlépe s instalací podélných prahů) by šlo např. zde před Vyšehradským tunelem ZC, aby tam IAD nezávodila/nepodjížděla TRAM snažící se dodržet DZ přikázanou 30!

PS: V místě instalované SSZ - nejvhodnějším řešení je jistě pouštět TRAM preferovaně na její vlastní volno při zastavení veškeré konfliktní IAD.

scoffer
Uživatel
Příspěvky: 73
Registrován: 30.8.2005 9:54

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od scoffer » 19.4.2012 11:38

Větší kravinu než zpomalovací práh ve světelný křižovatce jsem neslyšel. Tam si mam hlídat tramvaj a ne si hlídat, když zpomalím před prahem jestli to stihnu. Mavíc by musel bejt i na kolejích, páč jinak bych ho logicky objížděl.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 19.4.2012 11:20

kasme píše:před pár týdny bylo vylepšeno jedno místo častých nehod tram x auto :)
Táboritská x Lupáčova

http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm ... 0.jpg.html
Tak to by bylo potřeba minimálně na desítkách míst, ale hlavně nějak výrazně barevně - něco jako opticky zúžený jízdní pruh či opticky zvednutý přechod pro chodce.
Vše uvedené má za cíl přimět řidiče zpomalit = více vnímat okolí = brát ohled na další účastníky provozu = dát jim přednost.

Před uvedeným místem určitě udělat příčné zpomalovací pruhy, aby značení mělo vliv nejen na první vozidlo v řadě, ale i na ty za ním a ty to do něj "nenapraly" v plné rychlosti.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 19.4.2012 11:15

Vylepšeno? #-o Nevím, nevím, malůvky na silnici nikoho moc nezastavěj. Tak jako tak všichni vědí že tram má přednost. Kdo to tam bude chtít poslat, tak to tam stejně pošle, kdo ne, beztak počká.

kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od kasme » 19.4.2012 9:58

před pár týdny bylo vylepšeno jedno místo častých nehod tram x auto :)
Táboritská x Lupáčova

http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm ... 0.jpg.html

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 19.4.2012 1:16

Připojuji se s díky ke Karosákovi.
Napadl mne při čtení podnět pro Vinohradskou - proč nejde zajistit oddělení kolon IAD od TT ve směru DC tím, že podélná parkovací stání ze severní strany ulice se přemístí k jižnímu kraji PK, kde by místo současných podélných stání byla vyznačena stání šikmá? Jednalo by se cca o úsek mezi ulicemi Balbínova a Sázavská v němž se ZC kolony většinou netvoří a jedoucí IAD se stejně mezi současná podélná stání a TT většinou také nevleze, byť trochu volného pásu tam je.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 18.4.2012 22:57

Děkuji za preferenční vysvědčení, hezky zpracováno =D> Doufám, že se něco podobného předkládá taky na magistrátu, aby kancelářské krysy trochu věděli, vo čem je řeč :roll:

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karotka » 18.4.2012 21:39

9001 píše:Tak aby ve výsledku se přes SJM nejezdilo lépe bez světel a řízení PČR :lol:
Tak to byla docela klika, že tamtudy v inkriminovanou dobu nejelo nejmenované individuum ze zelenožlutých krajů (nápověda: náhodné kazuistiky vydává za důkaz trvalého stavu) :D

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od willyjeff » 18.4.2012 18:02

9001 píše:Karotka: Tak aby ve výsledku se přes SJM nejezdilo lépe bez světel a řízení PČR :lol: Palmovka je zářným příkladem, že i ze silným provozem IAD se dá vypnout SSZ.
No ale na Palmovce autíčka jaksi jedou jen jedním směrem. Přecijen bych nechtěl vidět ten šrumec cpoucích se aut z Ječný ;-) Ale tím si ten krásný vtip nebudeme kazit 8-[

Odpovědět