Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3040
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od kruťák » 14.7.2011 23:56

9001 píše:Dneska vyřešeno nejlepším možným způsobem. Okolo 9 vypnuto.
B r a v o !!!
Ví někdo zákulisní info, od koho to vzešlo, kdo se o to zasadil? Já jsem napsal pár mailů s určitým obsahem na dopravní odbor a další místa, tak by mě zajímalo, jestli na to mohl mít některý z nich vliv a má-li tedy smysl v tom pokračovat. Případně PM, dík.

Uživatelský avatar
Láďa
Uživatel
Příspěvky: 954
Registrován: 24.8.2009 22:07

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od Láďa » 14.7.2011 23:44

9001 píše:Dneska vyřešeno nejlepším možným způsobem. Okolo 9 vypnuto.
=D> =D> =D>

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9742
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od 9001 » 14.7.2011 23:37

Dneska vyřešeno nejlepším možným způsobem. Okolo 9 vypnuto.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 592
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od Grossák » 14.7.2011 23:26

chemik píše:
Bobek píše:Ze stálého repertoáru nového SSZ u NNŽ bych za mimořádně nedobrý nápad označil stav, kdy současně padá tramvajové stůj a už se rozsvěcí žlutá pro odbočení aut vlevo. Ano, na hřbitov je to kousek, ale proč to takhle provokovat...
Doovlil bych si připodotknout, že toto opravdu není dobrý nápad. Dnes se mi to podařilo dvakát, Já na tachu 50 a pár metrů před čumákem na stůj a současně auta žlutá a zelená...
No, toto je problém vložené fáze, která zde má délku max. pouze 5 s, což činí délku volna pro TRAM max. 10 s. Pokud jede první tramvaj a extrémně se necourá, neměl by být problém a SSZ počká. Pokud jedou dvě krátce za sebou, tak bohužel SSZ čeká i na tu druhou tramvaj, která volno nejspíše nemůže stihnout. Systémový problém. Řešením je jiný způsob tvorby algoritmu (v podstatě tzv. splítková logika), přidání kontaktu a prodlužovat jen od něj, nebo možnost výrazně prodloužit vloženou fázi (volno až na cca 25 s). Pak by ale bylo dobré, aby v ní jela i souběžná auta od Vinohradské. Je zkušební provoz, takže teď je možnost aspoň něco upravovat. Každopádně ve většině vložených fází a jejich těsném okolí jede jen 1 tramvaj, takže se jedná o problém minoritní.

Odsunout začátek žlutočervené pro levé odbočení po skončení volna pro tramvaj je jistě ke zvážení. Že je rozdíl 0 s, jsem si nevšiml.

Dnes jsem tam byl, a když jsem viděl, jak přijíždí skupiny vozidel, napadla mě i možnost izolovaného řízení, které obecně znamená pro preferenci větší prostor.

Na druhou stranu se podařilo, že semafor tramvaje skutečně preferuje, tedy prodlužuje, vkládá. A předvybírá kolizní fázi. To je třeba vidět. Obecně se nestává, že by HLAVNÍ fáze skončila tramvaji před čumákem.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od Martin Šubrt » 14.7.2011 9:32

JaHu píše:Ona ta chyba je i uvnitř samotné TSK. Mohl bych jmenovat případ(y), kdy projektant musel narychlo udělat změnu DŘ a tato dokumentace potom ležela skoro půl roku někde na podatelně TSK. Nehledě na to, že stále chybí z TSK zadání pro některé SSZ, které mají být realizovány ještě v letošním roce.
To, že by ing. J.A. z TSK udělal některé věci v DŘ jinak nebo že "nejsme schopni pochopit, co autor udělal...", ještě automaticky neznamená, že jde o chyby autora DŘ.
Samozřejmě, že je chyba především na straně samotné TSK a města, takovej čurbes jako tady není nikde jinde. Navíc ohledně nepochopení jsem měl na mysli spíše jiného autora DŘ ;-). Pokud vezmu tvé kolegy, s nimi je ještě luxusní spolupráce, přestože to mezi jistými šéfy maličko skřípalo, při níž se řeší konkrétní věci. A pochopitelně chyba není na vaší straně, chyba je na straně města, že postavilo smlouvu jak je a teď svůj chaos s chutí hází všude okolo. S podatelnou a zadáváním staveb SSZ asi těžko něco někdo udělá, neb to je součást staré TSK, kam se ze všech sil pořád snaží ÚDI nepatřit, a kam taky prostě nepatří. Ostatně opravdu velmi nerad bych kdykoliv komukoliv zadával stavbu SSZ, z nichž s 80% ÚDI nesouhlasí. Rád bych naopka zadal vykopání a odvezení cca 200 SSZ. Copak myslíš, můžu? :-) Jinak aby to nevyznělo, že tu kritizuju všechny okolo a zbytky ÚDI jsou svatý - tak to ani náhodou, v aktuální podobě jsme skutečně na zrušení, nepřinášíme městu vůbec nic a naprosto v klidu by se bez nás obešlo. Lidi, co něco uměli, odešli, nebo rezignovali, takže tu není nikdo, kdo by potřebné úkoly mohl kvalitně plnit. Možná za 3 až 5 let by se dalo znovu vybudovat to, co t bylo naposled někdy v roce 1995.

JaHu
Uživatel
Příspěvky: 223
Registrován: 17.5.2006 8:58

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od JaHu » 14.7.2011 8:06

Martin Šubrt píše:Pokud dostaneme něco k vyjádření dřív, než je to postaveno, což se dosud celkem často i stávalo :-), jsme schopni tam najít dvě tři nejkřiklavější chyby a tak u jedné z nich vybojovat nápravu. ... Ale popravdě, vzhledem k tomu, že vyjadřovačky děláme často ze dne na den, už ani tak nemíváme šanci ve vývojácích najít nějaké problémy. Dokonce jsou SSZ, kde již nejsme schopni pochopit, co autor vlastně udělal...
Ona ta chyba je i uvnitř samotné TSK. Mohl bych jmenovat případ(y), kdy projektant musel narychlo udělat změnu DŘ a tato dokumentace potom ležela skoro půl roku někde na podatelně TSK. Nehledě na to, že stále chybí z TSK zadání pro některé SSZ, které mají být realizovány ještě v letošním roce.
To, že by ing. J.A. z TSK udělal některé věci v DŘ jinak nebo že "nejsme schopni pochopit, co autor udělal...", ještě automaticky neznamená, že jde o chyby autora DŘ.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od Martin Šubrt » 13.7.2011 12:30

ElWapp píše:Martin Subrt: Muzu se zeptat, jak to tedy funguje, jaky organ ma dnes svetelne krizovatky opravdu na starosti? To pro pripad, ze bych si chtel postezovat pravym "vinikum"...
Většinu SSZ odrazítkuje a vlastně "vyprojektuje" (rozuměno dosáhne u projektanta to, co si přeje) odbor dopravy MHMP (dva pánové specialisté na dopravní telematiku). V některých případech odbory dopravy městských částí (na komunikacích v majetku těchto částí). Papírově pak SSZ spravuje TSK, ale město na to má smlouvu s Eltodem, takže město a TSK už více méně ztratilo přehled i kolik SSZ vlastně má a spoléhá se na Eltodo, které ale zas neudělá nic navíc a bez pokynu podloženého nějakou citací z té smlouvy na 15 let... Stížnosti proto směřovat na odbor dopravy MHMP. Koncepci, smysl a logiku SSZ už nemá na starosti nikdo.

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 472
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od ElWapp » 13.7.2011 9:08

Martin Subrt: Muzu se zeptat, jak to tedy funguje, jaky organ ma dnes svetelne krizovatky opravdu na starosti? To pro pripad, ze bych si chtel postezovat pravym "vinikum"...

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od chemik » 13.7.2011 3:01

Bobek píše:Ze stálého repertoáru nového SSZ u NNŽ bych za mimořádně nedobrý nápad označil stav, kdy současně padá tramvajové stůj a už se rozsvěcí žlutá pro odbočení aut vlevo. Ano, na hřbitov je to kousek, ale proč to takhle provokovat...
Doovlil bych si připodotknout, že toto opravdu není dobrý nápad. Dnes se mi to podařilo dvakát, Já na tachu 50 a pár metrů před čumákem na stůj a současně auta žlutá a zelená...

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od Martin Šubrt » 12.7.2011 22:37

9001 píše:MŠ: Uřímně a vy něco ještě zmůžete se SSZ? (Neber to špatně jenom takový dotaz)
Pokud dostaneme něco k vyjádření dřív, než je to postaveno, což se dosud celkem často i stávalo :-), jsme schopni tam najít dvě tři nejkřiklavější chyby a tak u jedné z nich vybojovat nápravu. Jinak pochopitelně náš úsek už je zcela na houby a kdyby byl zrušen zcela, určitě by se výstavby SSZ výrazně urychlily, neb by zmizli poslední zdržovači a nebyli by vznášeny dotazy... Ale popravdě, vzhledem k tomu, že vyjadřovačky děláme často ze dne na den, už ani tak nemíváme šanci ve vývojácích najít nějaké problémy. Dokonce jsou SSZ, kde již nejsme schopni pochopit, co autor vlastně udělal...

Žlutá hned po čočkách je blbý nešvar, ale projektant obvykle šetří každou vteřinu...takže mu to projde. Ještě před třemi na ÚDI byl roční úkol vyhledávat a monitorovat problémy na SSZ a navrhovat řešení. Už tři roky asi není potřeba. I když něco vyhledáme, nebo si vezmu něco odtud z diskuse, téměř nemám naději na zlepšení, bo faktickým projektantem SSZ v Praze je odbor dopravy a s ním máme vztahy tak napjaté, že bojovat o to jedno procento rozumu stojí nadlidské úsilí. A v TSK je ceněn ten, kdo nevyčnívá a hlavně pokud možno nepracuje... TSK je organizace, která jen spravuje a práci zadává, takže tam prostě s otázkami nepatříme... Gratulace BNV, povedlo se, dopravní inženýrství v Praze je mrtvý...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9742
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od 9001 » 12.7.2011 22:05

Bobek píše:Ze stálého repertoáru nového SSZ u NNŽ bych za mimořádně nedobrý nápad označil stav, kdy současně padá tramvajové stůj a už se rozsvěcí žlutá pro odbočení aut vlevo. Ano, na hřbitov je to kousek, ale proč to takhle provokovat...
Jo tohle je bezpečnost zajiště SSZ v praxi. Takhle to auto pošle a předpisy neporušil nikdo. By mě zajímalo komu by to pak přišili. (I když možná bych dal 99% tramvaji, známe tři sekundy :wink: )

MŠ: Uřímně a vy něco ještě zmůžete se SSZ? (Neber to špatně jenom takový dotaz)

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 931
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od Bobek » 12.7.2011 21:37

Ze stálého repertoáru nového SSZ u NNŽ bych za mimořádně nedobrý nápad označil stav, kdy současně padá tramvajové stůj a už se rozsvěcí žlutá pro odbočení aut vlevo. Ano, na hřbitov je to kousek, ale proč to takhle provokovat...

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od Martin Šubrt » 12.7.2011 21:28

Jen dodám, že tohle Penny SSZ už na vyjádření na dopravní úsek TSK ani nepřišlo. A nové SSZ na Jana Želivského jsme dostali k vyjádření v okamžiku spuštění zkušebního provozu. Možnost cokoliv ovlivnit, či držet nějakou koncepci, v Praze tímto asi definitivně padla...

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 592
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od Grossák » 12.7.2011 19:57

Předávám. Díky.

Uživatelský avatar
Pepa
Uživatel
Příspěvky: 2152
Registrován: 30.11.2003 9:45
Bydliště: vozovnu Strašnice znám jenom z vyprávění
Kontaktovat uživatele:

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od Pepa » 12.7.2011 12:55

Grossák píše:Popište. Také jsem si všiml, že se občas nesepne předvěst zc, ačkoli na hlavním návěstidle svítí dlouho volno. Viděl toto někdo? Díky.
Dneska jsem tam jel 2x a předvěst mi ZC nepadla, a sledoval jsem ten cyklus když jsem ke křižovatce přijížděl, co jsem popsal níže, pro auta červená, tramvaj stůj, volno na cca 10-20s poté opět stůj, pro odbočení to pustilo jedno auto a zase měla tramvaj volno a teď už i společně s autama...

Odpovědět