Brejšín píše:co horozí u Vodárny.
Celkem nic, jen je trochu úchylný, že volno trvá 7 vteřin a 5 vteřin jej blokuje tramvaj. Jinak opravdu, ale opravdu nic.
Opravdu se divím, jaké voloviny jste schopni tady řešit. Stěžujte si. Pokud uspějete a něco se změní, bude to ke škodě všem, včetně těch odbočujících aut. Počítám, že fotka je pořízena v době 1. sekundy zelené. Pokud se v tento okamžik rozjedu autem, stačí, když pojedu zvolna. Krásně a plynule projedu za tramvají. Ano, jak někdo psal, pokud vystřelím s pocitem, že mám zelenou, tak je z toho rána. Stejně tak mohu přejet chodce, který je pomalejší, a tudíž nestihl přejít. Napálím to do auta, které uvízlo v křižovatce. Nebo třeba do auta, která zastavilo na zákazu zastavení. Skvělý přístup.
Anebo budu používat hlavu. Zamyslím se nad tím, jestli to takhle není lepší. Jak už jsem psal, mezičasy jsou počítány na tramvaj délky 15 m. Když jede sólo (nebo když i souprava vyklidí rychleji), nebo když je odhlašovák pár metrů za stopčárou), auta a chodci mohou projíždět hned za ním. Když nejede sólo, stačí když zvolní a projedou také. Z hlediska bezpečnosti je zásadní, že tam vyklizující strčil čumák. Pro auta se počítá 5 m a autobus můžu mít klidně 18 m. Stejný princip. Už jsem také psal, že v Německu, kde mají tramvaje přes 50 metrů, se také počítá s 15 metry délky vlaku. A je to o tom, že na sebe všichni vzájemně počkají. Semafor má hlavně pomáhat, nikoli se stát nástrojem moci toho, kdo má zrovna zelenou.
Pokud budete počítat s tramvají 30 metrů, tak všichni budou čekat déle, protože hlavně na křižovatkách s kolejovou konstrukcí to znatelně natáhne cyklus. A ještě k délce onoho signálu vlevo. Minimální je zde, pokud mám správné podklady, 5 sekund. Maximální, prodlužovaná dle vozidel, 13 sekund. Samozřejmě když je preferenční nárok tramvaje, může být tento signál krácen na minimum, ale neznamená to, i dle fotky, že neprojede nikdo.