Re: Preference / antipreference MHD
Napsal: 25.3.2012 23:20
Na úvod: řadič křižovatky nemůže využívat zařízení sdělovací povahy (detektor) na generování takového bezpečnostního prvku jako je mezičas. Ten musí být vždy jasně dodržen. Je to základní pevné pravidlo, podle kterého řadič jede. Má jasně zadáno, které volno může s jakým minimálním odstupem po každém jiném volnu začít.von Špilberk píše:Nebylo by lepší, kdyby ty časy nebyly pevné, ale kdyby křižovatka registrovala přítomnost a průjezd tramvaje? Jako při blokování výhybek: tramvaj na kontaktu = držím červenou, tramvaj za kontaktem = hodím zelenou.Grossák píše: Zda je v křižovatce tramvaj prakticky nehraje roli. Řadič musí dodržet mezičas tak jako tak.
Teoreticky je možné tento odstup vlastním programem v reálném čase prodloužit. Tak jo. Budeme tedy projektovat. Doplníme kontakt. Ale jak zjistíte podle kontaktu, jestli je tramvaj ještě v křižovatce? Kontakt přece nepozná, jestli má tramvaj 15 metrů, nebo 31,5. Ale dobře. Vymyslíme tedy kameru. Bude detekovat obsazení definované plochy. Když tramvaj sjede z detekční plochy, řadič na to do 1 s zareaguje (pokud to bude Siemens do 2-3 sekund), spustí pro auta žlutočervenou, a následně zelenou. Když to sečtu, křižovatka naprosto zbytečně ztratila nejméně 3 sekundy. Během této doby už auta mohla najíždět. Když bude najížděcí dráha delší, bude ztráta ještě horší. Pokud bude videodetekce fungovat chybně, a víme všichni, že je to běžné (stín, světlo apod.), můžeme počítat se zajímavými výsledky. A to nepočítám zvýšené náklady na technologii, kabeláž, software. Vedle toho je užití hlavy, abych nenaboural do zdi, tím nejmenším. Nehledejme prosím problémy, kde nejsou.