Stránka 376 z 424

Re: křižovatky s antipreferencí

Napsal: 15.7.2011 6:22
od romanek763
často zlobí ssz najezd na chodovskou ,rozsvítej se červený ,auta zastavěj a nic nejede .Docela často

Re: křižovatky s antipreferencí

Napsal: 15.7.2011 1:02
od Láďa
kruťák píše:
9001 píše:Dneska vyřešeno nejlepším možným způsobem. Okolo 9 vypnuto.
B r a v o !!!
Ví někdo zákulisní info, od koho to vzešlo, kdo se o to zasadil? Já jsem napsal pár mailů s určitým obsahem na dopravní odbor a další místa, tak by mě zajímalo, jestli na to mohl mít některý z nich vliv a má-li tedy smysl v tom pokračovat. Případně PM, dík.
No, já jsem psal také, ale přímo na dopravní odbor jsem kontakt nenašel, tak jsem to poslal na nějaký všeobecný mail. :-( Mohl bych rovnou poprosit o mail na dopravní odbor? :-)

Re: křižovatky s antipreferencí

Napsal: 14.7.2011 23:56
od kruťák
9001 píše:Dneska vyřešeno nejlepším možným způsobem. Okolo 9 vypnuto.
B r a v o !!!
Ví někdo zákulisní info, od koho to vzešlo, kdo se o to zasadil? Já jsem napsal pár mailů s určitým obsahem na dopravní odbor a další místa, tak by mě zajímalo, jestli na to mohl mít některý z nich vliv a má-li tedy smysl v tom pokračovat. Případně PM, dík.

Re: křižovatky s antipreferencí

Napsal: 14.7.2011 23:44
od Láďa
9001 píše:Dneska vyřešeno nejlepším možným způsobem. Okolo 9 vypnuto.
=D> =D> =D>

Re: křižovatky s antipreferencí

Napsal: 14.7.2011 23:37
od 9001
Dneska vyřešeno nejlepším možným způsobem. Okolo 9 vypnuto.

Re: křižovatky s antipreferencí

Napsal: 14.7.2011 23:26
od Grossák
chemik píše:
Bobek píše:Ze stálého repertoáru nového SSZ u NNŽ bych za mimořádně nedobrý nápad označil stav, kdy současně padá tramvajové stůj a už se rozsvěcí žlutá pro odbočení aut vlevo. Ano, na hřbitov je to kousek, ale proč to takhle provokovat...
Doovlil bych si připodotknout, že toto opravdu není dobrý nápad. Dnes se mi to podařilo dvakát, Já na tachu 50 a pár metrů před čumákem na stůj a současně auta žlutá a zelená...
No, toto je problém vložené fáze, která zde má délku max. pouze 5 s, což činí délku volna pro TRAM max. 10 s. Pokud jede první tramvaj a extrémně se necourá, neměl by být problém a SSZ počká. Pokud jedou dvě krátce za sebou, tak bohužel SSZ čeká i na tu druhou tramvaj, která volno nejspíše nemůže stihnout. Systémový problém. Řešením je jiný způsob tvorby algoritmu (v podstatě tzv. splítková logika), přidání kontaktu a prodlužovat jen od něj, nebo možnost výrazně prodloužit vloženou fázi (volno až na cca 25 s). Pak by ale bylo dobré, aby v ní jela i souběžná auta od Vinohradské. Je zkušební provoz, takže teď je možnost aspoň něco upravovat. Každopádně ve většině vložených fází a jejich těsném okolí jede jen 1 tramvaj, takže se jedná o problém minoritní.

Odsunout začátek žlutočervené pro levé odbočení po skončení volna pro tramvaj je jistě ke zvážení. Že je rozdíl 0 s, jsem si nevšiml.

Dnes jsem tam byl, a když jsem viděl, jak přijíždí skupiny vozidel, napadla mě i možnost izolovaného řízení, které obecně znamená pro preferenci větší prostor.

Na druhou stranu se podařilo, že semafor tramvaje skutečně preferuje, tedy prodlužuje, vkládá. A předvybírá kolizní fázi. To je třeba vidět. Obecně se nestává, že by HLAVNÍ fáze skončila tramvaji před čumákem.

Re: křižovatky s antipreferencí

Napsal: 14.7.2011 9:32
od Martin Šubrt
JaHu píše:Ona ta chyba je i uvnitř samotné TSK. Mohl bych jmenovat případ(y), kdy projektant musel narychlo udělat změnu DŘ a tato dokumentace potom ležela skoro půl roku někde na podatelně TSK. Nehledě na to, že stále chybí z TSK zadání pro některé SSZ, které mají být realizovány ještě v letošním roce.
To, že by ing. J.A. z TSK udělal některé věci v DŘ jinak nebo že "nejsme schopni pochopit, co autor udělal...", ještě automaticky neznamená, že jde o chyby autora DŘ.
Samozřejmě, že je chyba především na straně samotné TSK a města, takovej čurbes jako tady není nikde jinde. Navíc ohledně nepochopení jsem měl na mysli spíše jiného autora DŘ ;-). Pokud vezmu tvé kolegy, s nimi je ještě luxusní spolupráce, přestože to mezi jistými šéfy maličko skřípalo, při níž se řeší konkrétní věci. A pochopitelně chyba není na vaší straně, chyba je na straně města, že postavilo smlouvu jak je a teď svůj chaos s chutí hází všude okolo. S podatelnou a zadáváním staveb SSZ asi těžko něco někdo udělá, neb to je součást staré TSK, kam se ze všech sil pořád snaží ÚDI nepatřit, a kam taky prostě nepatří. Ostatně opravdu velmi nerad bych kdykoliv komukoliv zadával stavbu SSZ, z nichž s 80% ÚDI nesouhlasí. Rád bych naopka zadal vykopání a odvezení cca 200 SSZ. Copak myslíš, můžu? :-) Jinak aby to nevyznělo, že tu kritizuju všechny okolo a zbytky ÚDI jsou svatý - tak to ani náhodou, v aktuální podobě jsme skutečně na zrušení, nepřinášíme městu vůbec nic a naprosto v klidu by se bez nás obešlo. Lidi, co něco uměli, odešli, nebo rezignovali, takže tu není nikdo, kdo by potřebné úkoly mohl kvalitně plnit. Možná za 3 až 5 let by se dalo znovu vybudovat to, co t bylo naposled někdy v roce 1995.

Re: křižovatky s antipreferencí

Napsal: 14.7.2011 8:06
od JaHu
Martin Šubrt píše:Pokud dostaneme něco k vyjádření dřív, než je to postaveno, což se dosud celkem často i stávalo :-), jsme schopni tam najít dvě tři nejkřiklavější chyby a tak u jedné z nich vybojovat nápravu. ... Ale popravdě, vzhledem k tomu, že vyjadřovačky děláme často ze dne na den, už ani tak nemíváme šanci ve vývojácích najít nějaké problémy. Dokonce jsou SSZ, kde již nejsme schopni pochopit, co autor vlastně udělal...
Ona ta chyba je i uvnitř samotné TSK. Mohl bych jmenovat případ(y), kdy projektant musel narychlo udělat změnu DŘ a tato dokumentace potom ležela skoro půl roku někde na podatelně TSK. Nehledě na to, že stále chybí z TSK zadání pro některé SSZ, které mají být realizovány ještě v letošním roce.
To, že by ing. J.A. z TSK udělal některé věci v DŘ jinak nebo že "nejsme schopni pochopit, co autor udělal...", ještě automaticky neznamená, že jde o chyby autora DŘ.

Re: křižovatky s antipreferencí

Napsal: 13.7.2011 12:30
od Martin Šubrt
ElWapp píše:Martin Subrt: Muzu se zeptat, jak to tedy funguje, jaky organ ma dnes svetelne krizovatky opravdu na starosti? To pro pripad, ze bych si chtel postezovat pravym "vinikum"...
Většinu SSZ odrazítkuje a vlastně "vyprojektuje" (rozuměno dosáhne u projektanta to, co si přeje) odbor dopravy MHMP (dva pánové specialisté na dopravní telematiku). V některých případech odbory dopravy městských částí (na komunikacích v majetku těchto částí). Papírově pak SSZ spravuje TSK, ale město na to má smlouvu s Eltodem, takže město a TSK už více méně ztratilo přehled i kolik SSZ vlastně má a spoléhá se na Eltodo, které ale zas neudělá nic navíc a bez pokynu podloženého nějakou citací z té smlouvy na 15 let... Stížnosti proto směřovat na odbor dopravy MHMP. Koncepci, smysl a logiku SSZ už nemá na starosti nikdo.

Re: křižovatky s antipreferencí

Napsal: 13.7.2011 9:08
od ElWapp
Martin Subrt: Muzu se zeptat, jak to tedy funguje, jaky organ ma dnes svetelne krizovatky opravdu na starosti? To pro pripad, ze bych si chtel postezovat pravym "vinikum"...

Re: křižovatky s antipreferencí

Napsal: 13.7.2011 3:01
od chemik
Bobek píše:Ze stálého repertoáru nového SSZ u NNŽ bych za mimořádně nedobrý nápad označil stav, kdy současně padá tramvajové stůj a už se rozsvěcí žlutá pro odbočení aut vlevo. Ano, na hřbitov je to kousek, ale proč to takhle provokovat...
Doovlil bych si připodotknout, že toto opravdu není dobrý nápad. Dnes se mi to podařilo dvakát, Já na tachu 50 a pár metrů před čumákem na stůj a současně auta žlutá a zelená...

Re: křižovatky s antipreferencí

Napsal: 12.7.2011 22:37
od Martin Šubrt
9001 píše:MŠ: Uřímně a vy něco ještě zmůžete se SSZ? (Neber to špatně jenom takový dotaz)
Pokud dostaneme něco k vyjádření dřív, než je to postaveno, což se dosud celkem často i stávalo :-), jsme schopni tam najít dvě tři nejkřiklavější chyby a tak u jedné z nich vybojovat nápravu. Jinak pochopitelně náš úsek už je zcela na houby a kdyby byl zrušen zcela, určitě by se výstavby SSZ výrazně urychlily, neb by zmizli poslední zdržovači a nebyli by vznášeny dotazy... Ale popravdě, vzhledem k tomu, že vyjadřovačky děláme často ze dne na den, už ani tak nemíváme šanci ve vývojácích najít nějaké problémy. Dokonce jsou SSZ, kde již nejsme schopni pochopit, co autor vlastně udělal...

Žlutá hned po čočkách je blbý nešvar, ale projektant obvykle šetří každou vteřinu...takže mu to projde. Ještě před třemi na ÚDI byl roční úkol vyhledávat a monitorovat problémy na SSZ a navrhovat řešení. Už tři roky asi není potřeba. I když něco vyhledáme, nebo si vezmu něco odtud z diskuse, téměř nemám naději na zlepšení, bo faktickým projektantem SSZ v Praze je odbor dopravy a s ním máme vztahy tak napjaté, že bojovat o to jedno procento rozumu stojí nadlidské úsilí. A v TSK je ceněn ten, kdo nevyčnívá a hlavně pokud možno nepracuje... TSK je organizace, která jen spravuje a práci zadává, takže tam prostě s otázkami nepatříme... Gratulace BNV, povedlo se, dopravní inženýrství v Praze je mrtvý...

Re: křižovatky s antipreferencí

Napsal: 12.7.2011 22:05
od 9001
Bobek píše:Ze stálého repertoáru nového SSZ u NNŽ bych za mimořádně nedobrý nápad označil stav, kdy současně padá tramvajové stůj a už se rozsvěcí žlutá pro odbočení aut vlevo. Ano, na hřbitov je to kousek, ale proč to takhle provokovat...
Jo tohle je bezpečnost zajiště SSZ v praxi. Takhle to auto pošle a předpisy neporušil nikdo. By mě zajímalo komu by to pak přišili. (I když možná bych dal 99% tramvaji, známe tři sekundy :wink: )

MŠ: Uřímně a vy něco ještě zmůžete se SSZ? (Neber to špatně jenom takový dotaz)

Re: křižovatky s antipreferencí

Napsal: 12.7.2011 21:37
od Bobek
Ze stálého repertoáru nového SSZ u NNŽ bych za mimořádně nedobrý nápad označil stav, kdy současně padá tramvajové stůj a už se rozsvěcí žlutá pro odbočení aut vlevo. Ano, na hřbitov je to kousek, ale proč to takhle provokovat...

Re: křižovatky s antipreferencí

Napsal: 12.7.2011 21:28
od Martin Šubrt
Jen dodám, že tohle Penny SSZ už na vyjádření na dopravní úsek TSK ani nepřišlo. A nové SSZ na Jana Želivského jsme dostali k vyjádření v okamžiku spuštění zkušebního provozu. Možnost cokoliv ovlivnit, či držet nějakou koncepci, v Praze tímto asi definitivně padla...