Stránka 378 z 460

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 05.3.2012 13:55
od Martin Šubrt
Vypadá to, že na Pavláku byl problém v koordinační vazbě (komunikaci s HDŘÚ), jakoby se křižovatky v čase rozcházely stále více. V neděli snad mělo být odstraněno.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 04.3.2012 16:07
od Karosák
Takže potvrdím Bobika postřehem z dneška, bylo to snad ještě rozhozenější než včera, SSZ šla přesně proti sobě! Dolů lze odparkovávat, nicméně nahoru je pomalu skutečně pomalu a to se mi bohužel se zrychlem na jeden nášlap nedařilo. Takže Pavlák je nyní skutečně za dva bludišťáky :roll: Jinak mne taky napadlo, jak by to vypadalo se Štěpánskou, nebýt té hluché 30. Ale jak říkám, ta je tak nějak uprostřed, její cyklus je čitelný, takže si lze odshora více či méně přibrzdit, aby člověk eliminoval nutnost zastavení, odspoda, to lze zase vyřešit flexibilní dobou stanicování. U Ignáce nevím, s čím to koordinovat odshora, protože tam je KB, ale odspoda určitě se SSZ na Karláku, protože tam podle mě proklouzne tak maximálně každá 10. myš a to se ještě nesmí nikdo dívat :evil:

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 04.3.2012 10:39
od Gregory
trainzjohny píše:Od kdy prosimtě ? I po úpravě celých SSZ stále bez problémů většina tramvají na obou křižovatkách projela najednou...
Jezdil jsem tam v pátek odpoledne a neměl šanci to projet najednou.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 04.3.2012 6:31
od Bobik
Dneska v noci IPP totálně rozhozená, nedalo se projet naráz nahoru ani dolu.
Při jízdě zespodu nejdřív utečou horní světla, pak padnou ty dolní. Pokud se jede dolů, musí se (ze zastávky) rychle projet horní (aby neutekly, svítí krátce) a pak plížit aby spodní padly do jízdy.

P.S. To se tam v noci nemůžou nechat ty světla svítit chvíli dýl? Při té frekvenci jaká tam panuje? Beztak tam projedou +/- naráz 2 vozy nahoru, 2 vozy dolů, pak se čtvrt hodiny nic neděje a situace se opakuje. A těch pár aut to taky nevytrhne.

Štěpánská - dolů skoro vždy stůj, tam se zřejmě nepočítá s tou dlouhou 30 u školy pro hluchoslepý (nemá dodat. tabulku, takže platí furt). Nahoru to bylo na 1/2 cyklu IPP, jednou navázalo, jednou ne (dalo se ale už z dálky odhadnou, do čeho ses trefil). Teď je to víceméně stejný, až na detail že při návaznosti buď mírně překročím noční 40 a projedu těsně na stůj na spodní IPP, nebo dodržím rychlost a uteče mi to.
Dřív dolů buď člověk ten 1/2cyklus trefil, nebo netrefil. Ale většinou (možná díky tý 30) jo.

Karlák - u kostela jsem to teď nepobral. Dřív to bylo tak, že pokud vyrazím ze Štepánský "načas" (do 5s), u kostela tipťop projedu, odstanicuju a padá Karlák do Lazarské, teď je to tak že u kostela buď nestihnu (už svítí stůj), nebo stihnu naprosto v pohodě ale utíká Karlák těsně se zastavením v zast.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 03.3.2012 19:14
od Karosák
Ano, při krátkém cyklu se mi to stalo dnes a možná ještě v týdnu při ranním výjezdu, kdy to ještě běží nakrátko. A ano, odspoda lze, ale pomalu. Toť můj postřeh.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 03.3.2012 19:08
od Martin Šubrt
Karosák: Takže pokud si totéž nezaznamenával v předchozích týdnech, znamená to, že do toho někdo hrábnul. Když jsem tam byl, běžel tam pevný cyklus, tj. od detekce se problémy odvíjet nemohly. Tj. problém bude v nasazeném programu délky 60 s, který se tedy pro vzájemnou koordinaci nějak nepovedl. Bude třeba vypátrat, kterej z nabídky programů tohle páchá. Jinak budou zase hasiči nebo cokoliv jiného brzo na boku vedle roháku Sokolský... Zdola by se mělo dát projet, ale tam se naopak musí projíždět náměstím pomalu...

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 03.3.2012 19:01
od Karosák
Bobik: přesně, dnes max. 1 a to to musíš túrovat na startovní čáře. Ale něco se tam pohnojilo, bo jsem si dneska nezávisle na vaší diskusi chtěl přijít poskuhrat. Směrem dolů byl na dolním SSZ červený paňáca už ve chvíli, kdy jsem nahoře našlapával, takže žádný sotva souprava, žádný tipťop, a už vůbec ne hasiči, ale zbytečnej hamtanec navíc. Pak bylo lepší a bezpečnější (jak říká Martin) nahoře jen odparkovávat a přes horní volno se skutálet k dolním a počkat si, bez šance to projet. Nahoru byl problém podobný, když mi to dole padlo do jízdy očekával jsem, že horní bude následovat a (-X . Musel jsem si notně přibrzdit. Že tam něco smrdí, mé domněnky ještě potvrdilo při posledním průjezdu, kdy jsem sice na obou dostal volno (nikoliv však synchronně), ale přes obě magistrály tekla toho času řeka aut, jimiž byl prostor zcela zaplaven, takže nějaké volno mi mohlo být volné, neboť nebylo kam, leda mít na přídi ten vysněný pancéřový pluh :twisted: U horního to mohla mít na svědomí blízká kolize IGK ve středním pruhu, ale dole nevím, proč bylo plno. Štěpánská je celkem krátká, ale koordinace by určitě bodla a Ignác je teda špatnej, tam už si ani nepamatuji, kdy jsem naposledy projel :evil: Většinou vidím ze Štěpánské DC projíždějící auta, takže vím, že bude stůj a opět to jen skutálím a jen co mi zpoza kmene vylezou čočky...je to na stůj :?

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 03.3.2012 18:52
od Martin Šubrt
K tomu Pavláku. Nevím, jak ve všední den, ale při víkendovém cyklu 60 sekund má Gregory pravdu. Byl jsem se tam hned podívat. Při odjezdu dolů do Ječné následuje stůj na dolních světlech přesně 8 sekund poté, co tramvaji padne volno na těch horních. Tj. to se prostě stihnout nedá. Někteří řidiči se proto rozjíždějí už na rozblikanou výzvu, pak to napálí přes náměstí a dokážou tak projet v první či druhé sekundě stůj na dolní křižovatce. Pokud se řidič rozjede až na čočky, padá mu stůj v polovině náměstí a následují dvě pochopitelné reakce. Šok a magnety, případně šok a průjezd ve 4. až 5. vteřině stůj. Nejlepší to mají řidiči, co se rozjíždí pomalu, ti se prostě docourají doprostřed nám. a tam si vyčekají další cyklus.

Přemýšlím, jestli je tam tato situace od obnovy SSZ, nebo je to něco nového, že si tam někdo hrál s krátkými programy. Mám pocit, že tam totiž o víkendu a v noci býval cyklus 50 a těch 60 se moc nepoužívalo. Ale to je jen pocit. Prosím další řidiče o zkušenosti z průjezdů dolů do Ječné. Už před rekonstrukcí tenhle průjezd při krátkém cyklu byl o fous, ale teď bych si tipnul, že je to o 3-4 sekundy horší a skutečně nebezpečné.

Hned v pondělí se podívám do dopravního řešení a pokusíme se iniciovat nápravu.

Jinak mě pořád štvou také následující dvě SSZ v Ječné. Štěpánská je pořád odshora v takové poloze, že se tam skoro vždy o víkendu stojí a Karlák po odstanicování ve Štěpánské to stopne taky. Většina tramvají tam udělá na prázdné víkendové ulici 2 minuty zdržení... karlák u Ignáce bych vypnul, Štěpánskou dal do jiné polohy v koordinaci, bo vypnutí tam kvůli dlouhým přechodům nikdo nepovolí.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 03.3.2012 17:11
od Bobik
Právě že dřív se daly naprosto v pohodě projet, a dokonce když byli lidi rychlí a mrskli sebou, tak dolů i dvě soupravy. Dneska sotva jedna s odřenejma ušima a musí na to šlapat. Navíc vyklizovací čas nulanulaprd, takže dole hned padá autům zelená.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 03.3.2012 16:59
od MM-Mikulovsky
Bobik: No, dříve se snad také v noci, kdy je kratší cyklus SSZ, nedaly na IPP přejet obě části magistrály zaráz.
Ovšem, když už to SSZ tam měnili a dali kontakty, tak by to vše bylo určitě zlepšením průjezdu TRAM alespoň v noci více odůvodnitelné.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 03.3.2012 16:55
od Láďa
Tak ono SSZ na IPP funguje od rekonstrukce celé nějak divně. Jednou jsme tam čekali 3 minuty na další volno, pak to zas pustilo jen 1 soupravu a hned stůj... Ale co mě překvapuje, je zúžení levého jízdního pruhu v Ječné od KN u ostrůvku pro chodce. 1 pruh o šířce 2, takže auta v něm jezdí ve 2 řadách a těsně u ostrůvku se musí pouštět apod. Čekám na to, až se tam stane bouračka...

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 03.3.2012 16:52
od Bobik
Zřejmě špatnej přihlašovací kontakt pro tram do SSZ na konci zast. Malý Břevnov DC (u školy), kdy se jede z centra. V noci tam svítí trvale červená/stůj a teprve přihlášením se přepne na zelenou/volno. Do centra funguje dobře, z centra mě vždycky muselo vysvobodit nějaký auto. Tipuju na špatnej přihlašovák, protože mi to i hodilo drze na stůj před očima, když auto bylo o trošku rychlejší (noční 40).

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 03.3.2012 16:47
od Bobik
Včera v noci se mi nepodařilo smělem dolů na IPP projet ani jednou naráz a nahoru to bylo tipťop. Taky jsem si říkal že projeli hasiči, ale (-X , to by to nezlobilo celou noc. Vůbec to pozoruju už delší dobu, že to je nějaký rozhozený, nicméně zatím se stále, byť s odřenejma ušima dalo.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 03.3.2012 15:20
od MM-Mikulovsky
Gregory: Neprojetí obou SSZ na IPP = jistě chvíli předtím byl proveden dálkový "ruční" (lidský) zásah do cyklu (kvůli výjezdu nedalekého HZS), který jej (tak jako dříve) na čas rozhodí.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 03.3.2012 13:59
od willyjeff
To by mě taky zajímalo. Ve středu s 10 jsem projel v pohodě jako druhej.