Stránka 379 z 388

Re: SSZ Revoluční - Řásnovka

OdeslatNapsal: 06.9.2007 15:06
od MOp
1/ jeden převěs není zas až tak moc
2/ délka mostu je dostatečná na časovou rezervu pro přihlášení
3/ často na mostě stojí v levém pruhu busy, kolem kterých tram jede pomalu, protože je to občas o zrcátka.

Souhlasím se sw úpravou.

Ono je opravdu rozdíl, jede-li řidič skrze křižovatku 10 nebo 20s. Posun převěsu by toto eliminoval. Je to totiž oněch 10s, o které se volno na konci mostu dříve ukončí. Po mostě jezdí většina řidičů 40, ještě jsem tam nejel s žádným klasickým vočkovickým výkonem, nemám srovnání, ale ty žižkováci jsou obecně strašně líný.. :-(

SSZ Revoluční - Řásnovka

OdeslatNapsal: 06.9.2007 14:32
od Grossák
MOpe, rozhodně bych neposunoval kontakt blíž ke křižovatce, protože potřebujeme vědět o tramvajích včas. Ale jak naznačuješ, je to spíš na softwarovou úpravu, otázka změny třeba jednoho dvou čísel. Jinak absolutní preference by byla lepší asi všude :), ale ne všude to lze. Tady je mi ze sledování už jasné, že se jedná o podmíněnou preferenci. Pro absolutní preferenci nevyhovuje jediná poloha v cyklu a sice, když se tramvaj přihlásí při ukončování levého odbočení z mostu. Následuje výjezd z Lannovy a ten trvá docela dlouho = tramvaj na chvíli zastaví. Netroufnu si říct, zdali by se s tím dalo hnout, ale tipnu si, že ne.

4021, na Elsnicově náměstí by měla chodit absolutní preference, takže pokud to zastaví první tramvaj, tak je něco špatně. Pak dej vědět.

Řásnovka

OdeslatNapsal: 05.9.2007 16:48
od MOp
Tak dnes opět bum tramvaji 100m před čumákem na stůj. Ale řadič o nás věděl, jelikož již po 16s bylo vybráno volno pro tram a gumokola rovně. Před námi ani v protisměru žádná jiná tram.
Bohužel to bylo zmiňovaným problémem - řidič jel pomaleji přes křižovatku Letenský tunel, kdy čekal, až se srovná celá souprava hezky pěkně do rovinky. Navrhuji, aby byl přihlašovák posunut o jeden převěs dále za křižovatku, případně zvětšena "vata" před výběrem volna.

OdeslatNapsal: 05.9.2007 15:28
od 4021
Taky mám dojem že preference na Elsnicově náměstí nějak pokulhává (tj. mezi Stejskalovou a Divadlem p.P.). Co tamtudy chodim denně z/do školy od pondělka pěšky okolo, tak si všimnu.

Rasnovka

OdeslatNapsal: 04.9.2007 22:16
od MOp
zrovna na teto krizovatce by byla vhodnejsi absolutni preference..

stalo se mi to pouze jednou, prekvapilo mne to. vzhledem k tomu, ze tam jezdim ted kazdy den, budu nadale sledovat.

SSZ Revoluční - Řásnovka

OdeslatNapsal: 04.9.2007 21:08
od Grossák
MOpe, dneska jsem se na ní byl zase podívat. Běhala docela v pohodě. Má trochu nevýhodu, že když tramvaj jede blízko maximální délky svého volna, musí celkem spěchat, aby nedostala stůj před čumákem. To se občas stane. Ale jinak to chodilo celkem slušně, je to tak na hraně absolutní / podmíněné preference. Problém nastal v okamžiku, kdy zhasla do tmy sousední křižovatka pod tunelem, která pro Řásnovku nabírá impulsy od přihlašováku a předává jí je. Pak detekce nechodila vůbec a preference dc byla pryč. Navíc tam proběhla jedna strašně dlouhá zelená v hlavním směru, což ale mohl způsobit právě výpadek pod tunelem.

OdeslatNapsal: 04.9.2007 8:38
od MOp
Dnes bych vyloženě za antipreferenční křižovatku položil Prašný most. To co se tam dnes a včera dělo nemá obdoby. Strahovský tunel a stavební činnost tam probíhající zřejmě stojí za vzdutím táhnoucím se až ke stadionu Sparty. Kupodivu nebyla běžně průserová Svatovítská, ale za vším stojí neukáznění řidiči na Miladě Horákové, kteří ač vědí, že se prostě za křižovatku nevejdou, stejně do ní vjedou (a nejlépe náklaďáky). Takže jsme dnes křižovatku projížděli tři cykly.

Ještě postřehy ze včerejšího dne - Letenský tunel v 9:15 preferoval bez problémů, ale jakýmsi záhadným způsobem zafungovala signalizace Řásnovka. Místo ukončení levého odbočení to prostě nic nedělalo, jako by tam byl nastavený pevný program či spíše nefungovala detekce tramvají. Na SSZ svítilo volno doleva i rovne+doprava. Tram měla samozřejmě stůj. Po cca 20s padlo stůj i pro auta a následovala fáze pro tram. Předem podotýkám - řidič jel na mostě celkem svižně (řekl bych standardně porovnáním k minulým dnům) v protisměru a ani před námi nebyla žádná tram, signalizace tak nebyla jiným vozidlem ovlivněna. Dnes se situace neopakovala.

Letenské náměstí, včera v 17:30 - totální hrůza. Opět vypnutá preference a nahozen zvláštní program, který se tam čas od času vyskytuje, který má nedostatečné vyklizovací časy (resp. je snad vůbec nemá) a po ukončení jedné fáze okamžitě naskakuje volno v kolizním směru. Tudíž auta se v křižovatce přetlačovala mezi sebou, kdo koho pustí a tram překážející v křižovatce, jelikož nešlo ani zbla popojet..

OdeslatNapsal: 04.9.2007 8:03
od Absolut
Náčelníku, díky, že jsi se mě zastal 8-)

Palackého náměstí

OdeslatNapsal: 04.9.2007 0:38
od Grossák
Já si dovolím jen krátce reagovat. Nevím, jak bude SSZ Palackého náměstí fungovat. Vím, že má být vylepšena detekce tramvají a především v souvislosti s tím částečně vylepšena preference, a to jak pro plynulejší průjezd tramvají, tak také pro snížení vlivu preferenčních zásahu do řízení. Nebudu rozvíjet podrobnosti. Co se týče problému zahlcování ulic auty kvůli křižovatce Palackého náměstí: každý kdo přes křižovatku jezdí, se často setkává s tím, že auta ve směru do centra blokují tramvaje ve směru na a od Moráně stáním na kolejích, a to přesto že na SSZ funguje režim světelné závory, který tyto situace aspoň částečně eliminuje. Co to znamená? Že tato křižovatka ve směru do centra není až zase takovým hrdlem, jak si myslíme. Tím hrdlem je především Jiráskovo náměstí, kde ale tento jev způsobují pouze auta. Palackého náměstí má aspoň v tomto směru určitou rezervu.

Jinak, pokud by přes Palackého náměstí byly vedeny linky i v manipulačních obloucích (což, jak zde zaznělo, nemusí být potřebné) nepředpokládám, že by došlo k nárůstu počtu spojů, pouze ke změně směru jejich průjezdu. Takže při vhodném návrhu řídící logiky SSZ, která by například umožňovala skládat jednotlivá nekolizní tramvajová volna k sobě, by nemělo dojít k zásadnímu omezení kapacity křižovatky. Ale je to skutečně otázka řešení.

Jinak se velmi dá souhlasit s Absolutem, že lze zamezit zahlcování křižovatek. A nejen jich, ale i celých úseků komunikací, kde se například auta musejí pohybovat (postávat) na kolejích. Existují detektory vzdutí, které dokáží zjistit a předpovědět hrozící zahlcení zájmového místa a semafor může reagovat červeným signálem na SSZ (zmíněná světelná závora).

OdeslatNapsal: 03.9.2007 17:39
od DavidD
demon napsal:Řekl bych to jinak.
Je nucen porušit předpis kvůli tomu, že někdo jiný jej porušil a tím mu nedal možnost volby.
To už je moc velký slovíčkaření, to pak může říct řidič auta, že tam vjel, protože ten z druhého směru mu tam najel a on by se nikam nedostal, kdyby stál na začátku křižovatky než se tam udělá místo.Ale to už mi přijde jak v Americe...návod k mikrovlnce-nevkládat živé zvířata... [-o<

OdeslatNapsal: 03.9.2007 17:28
od demon
DavidD napsal:Já jsem nikoho nehledal :wink:
kde pak já jen tvrdím, že tím porušuje předpisy i tramvaják. Nehájím tím IAD!

Řekl bych to jinak.
Je nucen porušit předpis kvůli tomu, že někdo jiný jej porušil a tím mu nedal možnost volby.

OdeslatNapsal: 03.9.2007 16:44
od DavidD
demon napsal:9001 & DavidD: Vy jste se hledali, až jste se našli, co... :x

Rozdíl je v tom, že tramvaj najíždí do křižovatky zablokované IAD protože musí, jinak prostě neprojede a nepřekáží přitom ostatním účastníkům provozu, protože za křižovatkou většinou může pokračovat v jízdě, zatimco řidiči IAD najíždějí do zablokovaný křižovatky proto, aby je nedejbože někdo nepředjel a to bez ohledu na to, znemožní-li tím jízdu někomu ve volném směru... :(
Já jsem nikoho nehledal :wink:
kde pak já jen tvrdím, že tím porušuje předpisy i tramvaják. Nehájím tím IAD!

OdeslatNapsal: 03.9.2007 16:08
od demon
9001 & DavidD: Vy jste se hledali, až jste se našli, co... :x

Rozdíl je v tom, že tramvaj najíždí do křižovatky zablokované IAD protože musí, jinak prostě neprojede a nepřekáží přitom ostatním účastníkům provozu, protože za křižovatkou většinou může pokračovat v jízdě, zatimco řidiči IAD najíždějí do zablokovaný křižovatky proto, aby je nedejbože někdo nepředjel a to bez ohledu na to, znemožní-li tím jízdu někomu ve volném směru... :(

OdeslatNapsal: 03.9.2007 16:00
od Absolut
Proboha!

U železničního mostu žádná jízda po kolejích není!
Vyšehradský tunel je ošetřen preferenčním SSZ a funguje to.
Fronta ze Svobodovy je odhadnutelná a dá se taky regulovat.

Jezdím tam denně ...

OdeslatNapsal: 03.9.2007 15:35
od 9001
Absolut napsal:9001: Marně se Ti pokouším vysvětlit, že křižovatky mohou zůstat průjezdné i pokud zpomalíš IAD. Jde to zařídit. Holt se ta fronta gumokolů o kousek posune. Bohužel již jsi produktem degradace gumofilního myšlení.


Jenže tobě nedochází, že někdě je jízda aut po tramvajovém pásu a to je případ již zmíněné Svobodovy ulice a nebo u podjezdu železničního mostu a vlastně i Vyšehradského tunelu.