Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Preference MHD

Příspěvek od Absolut » 13.5.2009 13:02

Pečené kaštany jsou dobré!

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference MHD

Příspěvek od Fořtík » 13.5.2009 12:33

MOp píše: - řidiči TRAM na mostě pouští cestující uprostřed mostu, a pak se diví, když se mají najednou rozjet.
Upřímně řečeno, já se jim nedivím. Kdybych tam takovou dobu stál, taky bych je pustil. Z pohledu cestujícího sám vím, jaké to je, když musím někde trčet. Zejména je lahůdka, když se stojí v horkém letním dni někde na sluníčku - to jsou pak kaštánci pěkně pečení. Takže bylo-li by to na mě a viděl bych, že se ani kolo nepohne, taky bych pustil...

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Preference MHD

Příspěvek od Absolut » 13.5.2009 9:38

Já jsem si tam včera s policisty pár minut povídal. Byli tam dobří lidé, sdílní, milí, znalí. Nikdo jim neřekl, jakými směry budou tramvaje jezdit, než je tam poslali. Křižovatku mají vesměs puštěnou automaticky a zasahují do ní jen v případech, když se z nějakého směru utvoří opravdu velká fronta, protože na rozdíl od řadiče před rekonstrukcí křižovatky teď manuální ovládání generuje značné ztráty času, má pomalou odezvu a dlouho trvá přepnutí z automatického řízení na manuální. Upřímně, moc o tom nevím, ale policajti, co tam včera byli, mě překvapili tím, že to byli rozumný lidi, ochotní vysvětlit mi proč tam stojí a co dělají atd. Fakt včera si u mě PČR šplhla.

Uživatelský avatar
dušan
Uživatel
Příspěvky: 655
Registrován: 03.4.2004 10:02
Bydliště: v roce 2015 u nové tramvajové trati, tedy dá-li Bůh,Bém a DP

Re: Preference MHD

Příspěvek od dušan » 13.5.2009 9:32

Grossák píše:Ahoj, díky za zajímavé postřehy z Palačáku. Je to tam opravdu kruté. Dnes jsem neměl na policisty štěstí. Jel jsem 17 od Jiráska, před námi TRAM vpravo. Cca 5 minut ji nepustili. Napadá mě, že snad zrovna přišli a vůbec netušili, jak ji zařadit fázi. Nebylo by to poprvé. :) Pak to zřejmě přepnuli na dynamiku a začali studovat ten katalog fází v ruční skříňce. Večer po sedmé už bez policistů. Taky kolona, ale od Moráně jsme to dali za cca 3 minuty.
taky jsem jedno kolo neměl štěstí na policisty, rozhodli se, že tu 7 na most od výtoně nepustí a nepustí, a když už dali potřetí volno na přímý směr pala-jira, tak jsem rozhodil rezignovaně ruce, za což jsem byl zjebán jedním dispečerem, že si to prý mám jít řídit sám a že je to zapeklité (měl vzít tram a mne tam pustit, protože pod jeho dohledem takto stála na mostě i linka 9!!! a pak klidně nechal pustit 3 vlaky z mostu na pala směr moráň,což zase seklo křižovatku,protože cestujících bylo tolik, že tram nestačili rychle odjíždět ze stanice), a když se mnou mluvil,tak mi polis pustil světla a já ho jemně přivřel do dveří,abych mohl odjet.

Uživatelský avatar
dušan
Uživatel
Příspěvky: 655
Registrován: 03.4.2004 10:02
Bydliště: v roce 2015 u nové tramvajové trati, tedy dá-li Bůh,Bém a DP

Re: Preference MHD

Příspěvek od dušan » 13.5.2009 9:26

MOp píše: - řidiči TRAM na mostě vjíždí do zablokovaných výhybek, a pak si musí jít hodit ručně (co na to Banánek? (neboj, nebyls jediný, za hodinu jich tam šlo asi 5. Našel se i expert s devítkou, který musel couvat, jelikož si postavil do jiného směru) :-).
dle mne banánek nevjel do zabloku, protože poctivě čekal v dost velké vzdálenosti na odblok, ale je možné že přeci jen ten velkej čumák byl nad přijímačem (hlídej auta, policajta,kontakt,a jednoho jedovatého fotografa na křižovatce :lol: ), ale odblok i tak nastal a již se nehodilo.

krom linky 12 tam neměla být ani 6, kotlářka-ipp je obsloužena linkami 6 a 10, což stačí

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4643
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference MHD

Příspěvek od MOp » 12.5.2009 22:25

ještě případné foto do preferencí...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 576
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference MHD

Příspěvek od Grossák » 12.5.2009 22:05

Ahoj, díky za zajímavé postřehy z Palačáku. Je to tam opravdu kruté. Dnes jsem neměl na policisty štěstí. Jel jsem 17 od Jiráska, před námi TRAM vpravo. Cca 5 minut ji nepustili. Napadá mě, že snad zrovna přišli a vůbec netušili, jak ji zařadit fázi. Nebylo by to poprvé. :) Pak to zřejmě přepnuli na dynamiku a začali studovat ten katalog fází v ruční skříňce. Večer po sedmé už bez policistů. Taky kolona, ale od Moráně jsme to dali za cca 3 minuty.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4643
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference MHD

Příspěvek od MOp » 12.5.2009 21:55

Měl jsem tu čest být dnes asi hodinu přítomen na příslušné křižovatce. Fronta tramvají byla nejhorší z Palackého mostu, ostatní směry se daly v pohodě docela vyklízet bez dlouhých zdržení. Ač to tak nevypadalo, přítomní policisté se snažili preferovat tramvaje jak jen to šlo. Občas bych osobně zařadil jiné pořadí fází, přesto když se povedlo správné pořadí vlaků, dalo se dělat divy - dokonce se několikrát povedla současná jízda kontra oblouky všemi směry, čili 4 soupravy projely křižovatkou naraz - fakt špica.

Problémy jsou následující:
- policisté nebyli pražští rodáci, chvíli jim trvalo, než se naučili, která linka do jakého směru jede - dle jejich slov jim to trvalo cca hodinu, než se to naučili - to považuji za zásadní problém - když řídit křižovatku, tak s lidmi, kteří již předem vědí, co kam jezdí. Možná právě přes poledne diskutéři narazili právě na takovou "učící se" dvojici.

- dlouho trvá, než se odblokují výhybky z mostu - druhý vlak nemůže projet rychle za předchozím, policista nadává, ale po mém vysvětlení se chytá za hlavu, říká, že už něco takového slyšel, ale že to nikdy neviděl a dělá, že chápe..Problém by možná vyřešila hodně atypická splítka, jenže to již nikdo dělat XX let nebude.

- řidiči IGK na mostě nerespektují průjezdní profil tram

- nelze současně pustit obloukové fáze jirasek-most + most-nabrezi + auta v primem smeru krizovatkou po nabrezi - tato faze by most vyklidila raz-dva.

- nelze vypustit v jedné fázi pouze most.

- směr od Jiráska má pro auta vždy plnou zelenou.

- Strakonicka x Zborovská má strašně dlouhou přímou fází pro auta, kolizní směr most x Strakonická nestíhá vyklízet a auta se hromadí na mostě, čehož následkem nelze jezdit Jirasek-most, resp. Moran-most.

- řidiči TRAM na mostě vjíždí do zablokovaných výhybek, a pak si musí jít hodit ručně (co na to Banánek? (neboj, nebyls jediný, za hodinu jich tam šlo asi 5. Našel se i expert s devítkou, který musel couvat, jelikož si postavil do jiného směru) :-).

- řidiči TRAM na mostě pouští cestující uprostřed mostu, a pak se diví, když se mají najednou rozjet.

- a samozrejme to nejdulezitejsi - pres most nemelo jezdit tolik linek! 12 tam nema co delat!
Naposledy upravil(a) MOp dne 12.5.2009 22:44, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9575
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Postřehy z terénu

Příspěvek od 9001 » 12.5.2009 20:36

Pánové umíte číst?? Psal jsem něco o tramvajácích? Narážel sem na zhovadilost DP když pošle do již takto problémového místa 3 slovy tři linky navíc. Ano od Moráně přibyli pouze 1,ale jaksi ty dvě linky vadí přímému směru od Moráně.

To Mr. Proti tramvajákům? Vím že tu kolují určité fámy,které si tu vykonstruovali někteří že Petře a Radku31. Ale asi nejvíc to jak se chovají, přesněji skučením já mám malý plat a pořád jim něco chybí něco se nelíbí atd. Já bych jim dal měsíc v mé pracovní pozici a pak by jsme si mohli povídat. Podle mě by se ještě s radostí za ten pult vrátili.

VareckaJ
Uživatel
Příspěvky: 359
Registrován: 22.8.2007 20:37
Kontaktovat uživatele:

Re: Postřehy z terénu

Příspěvek od VareckaJ » 12.5.2009 20:26

V poledne, asi 12:40 tam byli 2 policisté a jedna policajtka, viděl jsem jí, jak si na papírek sepisovala linky a směr kam jedou :D

Uživatelský avatar
Mr.Cross
Uživatel
Příspěvky: 117
Registrován: 05.11.2006 23:22

Re: Postřehy z terénu

Příspěvek od Mr.Cross » 12.5.2009 20:20

Tak tak souhlasím s Petrem a potvrzuji že dopolední směna PČR byla naprosto bez problémů,dokonce když viděla Kt8d5rn2p stát na mostě od Zborovské neváhala odběhnout a pohlídat vybočení konce tramvaje při odbočování k Jiráskovu nám. Odpolední směna to se zastavoval rozum nad tou hrůzou co předváděli! Jen jedna otázka pro 9001 kdo ti co osobního v životě provedl od tramvajáků,je to z tebe strašně moc cítit....

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 2871
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Postřehy z terénu

Příspěvek od trainzjohny » 12.5.2009 20:11

Ono vůbec řízení PČR bývá problémové, pamatuji ještě před pár lety když jsem jezdíval do školy devítkou přes ND, když stály auta a s nima i tramvaje přes celý most legií a na obou stranách nábřeží byli kolony tak se na 95% na křižovatce u ND angažoval u SSZ nějaký orgán :roll: hold to těm klukům a holkám moc nejde #-o

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 1936
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: Postřehy z terénu

Příspěvek od Petr » 12.5.2009 20:08

9001 píše:Tak si tam jdi stoupnout sám. Ty by si to určitě řídil na jedničku :roll: Na to se nic jiného napsat nedá. Ono dispečeři tam taky byly na okrasu. Kolona Tram až na Anděl to samé z druhé strany na Morán a z Výtoně cca 3 soupravy.
Problém není v PČR,ale ve zhovadilosti některých lidi v DP popř. Ropidu,kteří jsou schopný tohle stvořit. Máme 3 vozovny plné vozů s DIGI orientacemi, a další minimálně z půlky. Kdyby se udělala převíkací varianta 9/12/20 tak by se nemusel vůbec Palačák řešit.
Ano, klidně si tam stoupnu. A klidně budu řídit na jedničku. NA TO SE OPRAVDU NIC JINÉHO NAPSAT NEDÁ! Oni dispečeři mohou policajtovi maximálně něco doporučit, pokud je policajt tupej, vypadá to jak to vypadá. Proč ranní dvojice křižovatku zvládala? Milý Romane, než něco napíšeš, dej si nohy k ledu a pořádně se nadýchni. Opravdu se chováš, jak když.... Vůbec neznáš souvislosti, já tou křižovatkou projel dneska 8x. Vcelku bez problémů s ranní dvojicí, s kritickým problémem s tou polední. No nic. Je zvláštní, že největší kolony se těm skvělým policistům tvořily za zády od Moráně. A tam přibyla KRITICKÁ JEDNA LINKA. O má hrůzo. Oni se ti policisté totiž zapomínali otočit. Neustále studovali manuál a neuměli vkládat různé fáze křižovatky. Když chtěli pustit tramvaj od Moráně, neuměli to jinak, než jí nabídnout volno do všech třech směrů, tudíž blokovali zbytečně všechno a všechny ostatní. Takže zcela samolibě a povýšenecky říkám: Než ty dva, to tu křižovatku uřídím sám a o milión % líp. Opravdu nenechám stát tramvaj 6 minut na SSZ. Opravdu ne. I když je mi naprosto jasný, že teď vytáhneš, jak zase budu blokovat preferencí tramvají autíčka. Už to patří k tvému koloritu a nějak hledám, kdy se u tebe udála taková změna... Občas člověk zavzpomíná na toho motolského studentíka... No fakt nic. Nohy k ledu a DÝCHAT. ZHLUBOKA. Pak nebudeš naštvávat lidi.
trainzjohny píše:Ono vůbec řízení PČR bývá problémové, pamatuji ještě před pár lety když jsem jezdíval do školy devítkou přes ND, když stály auta a s nima i tramvaje přes celý most legií a na obou stranách nábřeží byli kolony tak se na 95% na křižovatce u ND angažoval u SSZ nějaký orgán :roll: hold to těm klukům a holkám moc nejde #-o
Ale no tak. 9001 nám to teďkonc přece vysvětlil. V nich to není. Kdyby tam ta 9 raději ve své základní trase nejezdila a raději digitálně převlíkala, bylo by všechno fajn. Policistou to NENÍ. Jasný?

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9575
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Postřehy z terénu

Příspěvek od 9001 » 12.5.2009 19:56

Petr píše:
pepe píše:bydlým u palackého náměstí a celé odpoledne trval dopravní kolaps ve všech směrech od této křižovatky i přesto že křižovatku řídila policie za dohledu dopraváků,nejhorší to je v ose Lidická ulice a ulice Na Moráni
Tvou informaci bych poopravil. PRÁVĚ PROTO, ŽE KŘIŽOVATKU ŘÍDILA POLICIE, TAK ZDE BYL DOPRAVNÍ KOLAPS. TY DVĚ POLICEJNÍ JELITA, CO TAM STÁLA OKOLO POLEDNÍHO BYCH NECHAL VYMÁCHAT V SUDU V LEDOVÉ VLTAVSKÉ VODĚ #-o
Tak si tam jdi stoupnout sám. Ty by si to určitě řídil na jedničku :roll: Na to se nic jiného napsat nedá. Ono dispečeři tam taky byly na okrasu. Kolona Tram až na Anděl to samé z druhé strany na Morán a z Výtoně cca 3 soupravy.
Problém není v PČR,ale ve zhovadilosti některých lidi v DP popř. Ropidu,kteří jsou schopný tohle stvořit. Máme 3 vozovny plné vozů s DIGI orientacemi, a další minimálně z půlky. Kdyby se udělala převíkací varianta 9/12/20 tak by se nemusel vůbec Palačák řešit.

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 1936
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: Postřehy z terénu

Příspěvek od Petr » 12.5.2009 19:35

pepe píše:bydlým u palackého náměstí a celé odpoledne trval dopravní kolaps ve všech směrech od této křižovatky i přesto že křižovatku řídila policie za dohledu dopraváků,nejhorší to je v ose Lidická ulice a ulice Na Moráni
Tvou informaci bych poopravil. PRÁVĚ PROTO, ŽE KŘIŽOVATKU ŘÍDILA POLICIE, TAK ZDE BYL DOPRAVNÍ KOLAPS. TY DVĚ POLICEJNÍ JELITA, CO TAM STÁLA OKOLO POLEDNÍHO BYCH NECHAL VYMÁCHAT V SUDU V LEDOVÉ VLTAVSKÉ VODĚ #-o

Odpovědět