MM-Mikulovsky píše:8750: Já jsem v Praze 3,5 roku - nevybavuji si "starou" křižovatku u zastávek Pražský hrad (což je pro mne "u hradu").
V tom bude asi ten problém
- ta křižovatka fungovala ve dvoufázovém řízení - 1. současně volno pro tramvaj i IAD v ulici Mariánské hradby, 2. volno pro ulici U Prašného mostu.
Tady je pár fotek.
MM-Mikulovsky píše:musíš si uvědomit, že tady není při řízení SSZ podstatný tvar té křižovatky (tak jako DZ na ní osazené) - je to vlastně SSZ řízená 6-ti ramenná křižovatka
Jaktože tedy byla ta starší křižovatka u Pražského hradu řízená jako 4-ramenná? Na
této fotce je přitom jasně vidět, že má volno jak tramvaj, tak auta, která mohou odbočovat. Jaktože to tedy mohlo fungovat tam a tady by to nešlo? Oproti dnešnímu stavu Brusnice je rozdíl akorát v tom, že na té Brusnici je navíc dodatková tabulka (která tam mimochodem nemá co dělat, protože je to jakýsi hybrid mezi vyznačováním přednosti a tvarem křížení silnice z dráhou), jež ale řidiče auta neinformuje o tom, zda má nebo nemá dávat přednost tramvaji při odbočování - koleje na dodatkové tabulce neznamenají vedlejší, a tedy 6-ramennou křižovatku. Další rozdíl pak je, že u Hradu byla dřív pro zdůraznění přednosti DZ Dej přednost v jízdě tramvaji - ta ale na Brusnici ani být nemůže, protože při vypnutém SSZ dává tram přednost všem. Třetí rozdíl je jiné vyznačení přednosti dopravními značkami, těmi se ale řidiči při zapnutém SSZ neřídí. Možná tě plete právě to, že při vypnuté signalizaci tramvaj přednost dává, ale při zapnuté je ta situace podobná jako na fotkách.
MM-Mikulovsky píše:Musíš před každým vjetím do SSZ řízené křižovatky na "čerstvý" signál volno umožnit dokončit průjezd vozidlům v ní najeté, protože jinak jí ani nemusíš projet! Co tady meleš "o dobré víře"? Takový termín jsem nikde v zákoně o provozu na PK určitě neviděl.
To určitě musíš, ale pokud by ta auta teprve dávala přednost protisměru a samotná TT byla volná, tak tam vjet můžeš, to ti zákon nezakazuje. Stejně to fungovalo na výše popsaném případě. V dobré víře bylo myšleno, že předpokládáš, že SSZ je seřízená správně a při tvém volnu nebude mít zelenou nikdo jiný nebo ti bude muset dát přednost v rámci dodržování pravidel při odbočování.
S Braníkem souhlas, že je 6-ramenná. K tomu odbočování náklaďáku - on odbočuje na zelenou doplňkovou šipku, která přikazuje dát přednost vozidlům ve volném směru, takže jestli při odbočování škrábne tramvaj, je to jeho vina, ale určitě je lepší tu situaci předvídat.
Senovážné náměstí - tam bych řekl, že příčinou vzniku "trojúhelníku" je to, že si všichni vzájemně dávají přednost, než že by nevěděli, kdo ji má.