Re: Preference / antipreference MHD
Napsal: 29.1.2012 21:49
od Lanového mostu směrem ke Kauflandu, Je to dočasná stavba do roku 2032
větev od Lanového mostu směr Brno se rozšíří
větev od Lanového mostu směr Brno se rozšíří
Jediné fórum, které je v úpadku!
http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/
http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/viewtopic.php?f=16&t=434
Nové výjezdové rampy? V ÚP nic nevidím - nebo se bude překopávat některá z existujících?kasme píše:tak budou překopávat to krásné atypické SSZ u výjezdu ze smyčky SpořilovMHMP píše:Tato úprava je vyvolána stavbou nové výjezdové rampy z Jižní spojky na ulici Chodovskou.
MHMP píše:Předmětem objektu „SO 481 SSZ 4.040 Chodovská – rampa Jižní spojka“, stavby „Jižní spojka – rampa Spořilovská, úprava sjezdu 5. května, číslo akce 999329, II. etapa“, je obnova – úprava stávajícího provizorního světelného signalizačního zařízení „SSZ 4.040 Chodovská – výjezd tramvaje“, v ulici Chodovská, v Praze 4. Tato úprava je vyvolána stavbou nové výjezdové rampy z Jižní spojky na ulici Chodovskou.
Stávající provizorní SSZ bude zrušeno a demontováno včetně řadiče a kabeláže.
Řadič bude propojen ... se sousedními křižovatkami SSZ 4.046 Chodovská – Teplárna přechod a SSZ 4.444 Lešanská – Hlavní.
ano, chtelo by to zuzeni na 1+TT+1 a v puvodnim pruhu cyklopruh + podelna stani (teda ja bych se obesel i bez nich, ale jako ulitba IAD) + stromy. ovsem dokud bude nasi zemi ridit proautomobilova lobby a vetsina obyvatel ji bude v tomto ohledu naklonena, asi se toho nedockame. take podle teze o nutnosti mit trvale zalozni trasu pro pripad vypadku tunelu. ach jojannnn píše:To bude, ale do té doby to může, přesně jak píšeš, být vypnuté. Osobně doufám, že pro zprovoznění komplet Patočkovy/resp. Blanky dojde k nějaké komplexní humanizaci celého tohoto úseku... Ten dnešní bulvár 2+TT+2 je šílený a teď již i značně nevyužitý...MM-Mikulovsky píše:jannnn: SSZ Malovanka - nebude ještě přes ní nějaký krátký odklon IAD před zprovozňováním zbylého úseku Myslbekovy ul. = TT přes Hládkov? Ovšem, také nevím, proč by do té doby nemohly být ony SSZ vypnuty.
Tedy B je správněwillyjeff píše:Můžete mi nějak stručně říct, o co tady jde? Na Senovážném náměstí je špatně značení? Nebo si MMM vymyslel problém tam, kde není.
Když jedeš do/z U Brusnice, máš tam plné (tlusté) čáry přes koleje coby krajnici. Tedy vodorovné DZ, které odděluje prostor PK. To že jsou zastávky vydlážděný ničemu nebrání.Fořtík píše:... Podle provedeni povrchove upravy v zastavkach a celkoveho stavebniho usporadani lze klidne s klidnym svedomim povazovat za cast PK nejen vlastni koleje v krizovatce, ale i prostor obou zastavek.....
V tom bude asi ten problém - ta křižovatka fungovala ve dvoufázovém řízení - 1. současně volno pro tramvaj i IAD v ulici Mariánské hradby, 2. volno pro ulici U Prašného mostu. Tady je pár fotek.MM-Mikulovsky píše:8750: Já jsem v Praze 3,5 roku - nevybavuji si "starou" křižovatku u zastávek Pražský hrad (což je pro mne "u hradu").
Jaktože tedy byla ta starší křižovatka u Pražského hradu řízená jako 4-ramenná? Na této fotce je přitom jasně vidět, že má volno jak tramvaj, tak auta, která mohou odbočovat. Jaktože to tedy mohlo fungovat tam a tady by to nešlo? Oproti dnešnímu stavu Brusnice je rozdíl akorát v tom, že na té Brusnici je navíc dodatková tabulka (která tam mimochodem nemá co dělat, protože je to jakýsi hybrid mezi vyznačováním přednosti a tvarem křížení silnice z dráhou), jež ale řidiče auta neinformuje o tom, zda má nebo nemá dávat přednost tramvaji při odbočování - koleje na dodatkové tabulce neznamenají vedlejší, a tedy 6-ramennou křižovatku. Další rozdíl pak je, že u Hradu byla dřív pro zdůraznění přednosti DZ Dej přednost v jízdě tramvaji - ta ale na Brusnici ani být nemůže, protože při vypnutém SSZ dává tram přednost všem. Třetí rozdíl je jiné vyznačení přednosti dopravními značkami, těmi se ale řidiči při zapnutém SSZ neřídí. Možná tě plete právě to, že při vypnuté signalizaci tramvaj přednost dává, ale při zapnuté je ta situace podobná jako na fotkách.MM-Mikulovsky píše:musíš si uvědomit, že tady není při řízení SSZ podstatný tvar té křižovatky (tak jako DZ na ní osazené) - je to vlastně SSZ řízená 6-ti ramenná křižovatka
To určitě musíš, ale pokud by ta auta teprve dávala přednost protisměru a samotná TT byla volná, tak tam vjet můžeš, to ti zákon nezakazuje. Stejně to fungovalo na výše popsaném případě. V dobré víře bylo myšleno, že předpokládáš, že SSZ je seřízená správně a při tvém volnu nebude mít zelenou nikdo jiný nebo ti bude muset dát přednost v rámci dodržování pravidel při odbočování.MM-Mikulovsky píše:Musíš před každým vjetím do SSZ řízené křižovatky na "čerstvý" signál volno umožnit dokončit průjezd vozidlům v ní najeté, protože jinak jí ani nemusíš projet! Co tady meleš "o dobré víře"? Takový termín jsem nikde v zákoně o provozu na PK určitě neviděl.