Stránka 383 z 460

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 28.1.2012 23:04
od kasme
tak budou překopávat to krásné atypické SSZ u výjezdu ze smyčky Spořilov :(
MHMP píše:Předmětem objektu „SO 481 SSZ 4.040 Chodovská – rampa Jižní spojka“, stavby „Jižní spojka – rampa Spořilovská, úprava sjezdu 5. května, číslo akce 999329, II. etapa“, je obnova – úprava stávajícího provizorního světelného signalizačního zařízení „SSZ 4.040 Chodovská – výjezd tramvaje“, v ulici Chodovská, v Praze 4. Tato úprava je vyvolána stavbou nové výjezdové rampy z Jižní spojky na ulici Chodovskou.
Stávající provizorní SSZ bude zrušeno a demontováno včetně řadiče a kabeláže.
Řadič bude propojen ... se sousedními křižovatkami SSZ 4.046 Chodovská – Teplárna přechod a SSZ 4.444 Lešanská – Hlavní.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 19.1.2012 10:15
od pawel
jannnn píše:
MM-Mikulovsky píše:jannnn: SSZ Malovanka - nebude ještě přes ní nějaký krátký odklon IAD před zprovozňováním zbylého úseku Myslbekovy ul. = TT přes Hládkov? Ovšem, také nevím, proč by do té doby nemohly být ony SSZ vypnuty.
To bude, ale do té doby to může, přesně jak píšeš, být vypnuté. Osobně doufám, že pro zprovoznění komplet Patočkovy/resp. Blanky dojde k nějaké komplexní humanizaci celého tohoto úseku... Ten dnešní bulvár 2+TT+2 je šílený a teď již i značně nevyužitý...
ano, chtelo by to zuzeni na 1+TT+1 a v puvodnim pruhu cyklopruh + podelna stani (teda ja bych se obesel i bez nich, ale jako ulitba IAD) + stromy. ovsem dokud bude nasi zemi ridit proautomobilova lobby a vetsina obyvatel ji bude v tomto ohledu naklonena, asi se toho nedockame. take podle teze o nutnosti mit trvale zalozni trasu pro pripad vypadku tunelu. ach jo :(

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 18.1.2012 18:22
od Fořtík
Ano, B je správně. Jinak tvar křižovatky je naprosto v pořádku, to akorát ty, Milane, nám tu pořád vnucuješ, že značka tvar křižovatky musí být vyobrazena přesně podle vodorovného DZ, což je blbost. Na křižovatku vedou tři ramena, je naprosto nepodstatné jedno rameno rozdělovat. Kdo jezdí autem po republice ví, že je to naprosto standardně označené a že se různě dělící ostrůvky do šématu křižovatky nekreslí. To asi jen MMM jezdí po měsíci, kde to praktikujou asi jinak... :lol:

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 18.1.2012 14:32
od OMH
willyjeff píše:Můžete mi nějak stručně říct, o co tady jde? Na Senovážném náměstí je špatně značení? Nebo si MMM vymyslel problém tam, kde není.
Tedy B je správně :roll:

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 18.1.2012 13:40
od MM-Mikulovsky
wj: Dle předpisů, to současné značení tam špatně není (až na skutečnost, že případně osazené DZ E2b "Tvar křižovatky" neodpovídají vodorovnému značení), ale viditelně to neznamená, že je dostatečně výrazné/jasné - dle opakujících se situací:
- IAD najeté (a z toho většinou dále pokračující) obloukem l.3 (14, 24) k zastávce Jindřišská DC
- IAD parkující (vyjímečně tam obdržící i botičku) uvnitř kolejového trojúhelníku na vodorovném DZ 13a "Šikmé rovnoběžné čáry"
- asi nejčastějším "uzamčení" kolejového trojůhelníku TRAM

Zejména díky rychlému sledu dvou křižovatek od Masaryčky je řešením, jak situaci ujasnit pod DZ "hlavní PK" umístit sdružené DZ E2d "Tvar dvou křižovatek"

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 18.1.2012 13:10
od willyjeff
Můžete mi nějak stručně říct, o co tady jde? Na Senovážném náměstí je špatně značení? Nebo si MMM vymyslel problém tam, kde není.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 18.1.2012 12:57
od Martin Šubrt
Na sloupku může být se značkou STOP pouze kříž železničního přejezdu, se značkami dej přednost a hlavní silnice může být na sloupku též značka zákaz odbočení nebo přikázaný směr jízdy - viz TP65. K druhému řešení jen upozorním, že všechna parkující auta z východní části Senovážného nám. by se pak zpět k SJM vracela objezdem přes tu spojku u bývalé ČSOB a na TT odbočovala levým odbočením cca uprostřed prostoru mezi koncem trojúhelníku a zastávkou Jindřišská. Stejněby tudy musela projet veškerá obslužná doprava (jsou tam i nějaké garáže) pro jižní frontu domů Senovážného nám.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 18.1.2012 11:18
od MOp
to uz vypada lip. co tam ale dat misto zakazu odboceni prikazany smer jizdy?

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 18.1.2012 1:41
od MM-Mikulovsky
Bobik: =D> =D> =D> =D>
MŠ: Díky za připomenutí - já zapomněl, že od HL.N. IAD nyní po TT nesmí, když já tam jel za 3,5 roku od kurzu asi jen pětkrát (a na Googlu se tak daleko nepodíval).

Může být na sloupku s "HLAVNÍ PK" DZ "zákaz odbočení" či "přikázaný směr jízdy", když ty nesmí být na jednom sloupku se "STOP" ?

Předsunutí současné "zákaz vjezdu/jednosměrka" k zastávkám Jindřišská na sloupek nyní s 2. DZ "HLAVNÍ PK" od Masaryčky by konečně mohlo pomoci k jejímu neojedinělému přehlížení IAD a omezit její následný průjezd onou zastávkou, takže na té si trvám, ale ostatní by tedy mělo být správně dle přílohy (+ 2x v dodatkové v naznačené tabulce "MIMO MHD")

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 17.1.2012 19:31
od Bobik
Fořtík píše:... Podle provedeni povrchove upravy v zastavkach a celkoveho stavebniho usporadani lze klidne s klidnym svedomim povazovat za cast PK nejen vlastni koleje v krizovatce, ale i prostor obou zastavek.....
Když jedeš do/z U Brusnice, máš tam plné (tlusté) čáry přes koleje coby krajnici. Tedy vodorovné DZ, které odděluje prostor PK. To že jsou zastávky vydlážděný ničemu nebrání.
To že je trojúhelník na kolejích z Jelení a i z U Brusnice ničemu nevadí a není to chyba. U Brusnice je vedlejší, je tam dodatková tabulka s tvarem křiž. a koleje v Jelení jsou mimo PK. Takže pokud jedeš od Pohořelce a někdo s autem z U Brusnice stojí a kroutí hlavou že nejedeš, tak to znamená že on nezná předpisy. :lol:
Nicméně to, že se všichni všude učí jak má tram přednost a magistrátní odbor dopravy dělá vše pro to aby ji neměla vytváří kolizní situace. Jako řešení navrhuju postřílet odbor dopravy. 8-) :twisted:

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 17.1.2012 17:04
od Martin Šubrt
Vyznačení Senovážného nám. mi přijde v pořadku. Doplnění celé podoby křižovatky pod první hlavní od Masaryčky být klidně může taky, jen zákaz odbočení by musel jít v Dlážděné o sloup dříve. Nic dalšího bych tam ale nepodnikal.

Ve směru od Hlaváku na příjezdu aut je zákaz odbočení opravdu asi moc brzo, ale další sloup je stopka, tam se nedává, takže někdo ušetřil za sloupek, jem tomu rád, je jich všude moc. Navíc pro toho, kdo by přehlédl, nebo vyparkovával, je v Dlážděné snad dost jasně viditelný zákaz vjezdu z tohoto směru.

U předložené změny značení nerozumím snaze od Hlaváku povolit jízdu autům podél parku i po kolejích dc a z těch kolejí ten krkolomný manévr aut doprava doleva. Obsluha jižní fronty domů je zajištěna správným směrem, je tam dost jízd jen na Senovážné a zpět na SJM a je možné se tam dnes otočit v pohodě, nikoli jen před Jindřišskou přes koleje. Zákaz vjezdu od Dlážděné za křižovatkou s auty dál do trojúhelníku proto považuji spíše za komplikaci. Stejně jako obousměrně auta po koloejích od Hlaváku.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 17.1.2012 15:47
od 8750
MM-Mikulovsky píše:8750: Já jsem v Praze 3,5 roku - nevybavuji si "starou" křižovatku u zastávek Pražský hrad (což je pro mne "u hradu").
V tom bude asi ten problém :) - ta křižovatka fungovala ve dvoufázovém řízení - 1. současně volno pro tramvaj i IAD v ulici Mariánské hradby, 2. volno pro ulici U Prašného mostu. Tady je pár fotek.
MM-Mikulovsky píše:musíš si uvědomit, že tady není při řízení SSZ podstatný tvar té křižovatky (tak jako DZ na ní osazené) - je to vlastně SSZ řízená 6-ti ramenná křižovatka
Jaktože tedy byla ta starší křižovatka u Pražského hradu řízená jako 4-ramenná? Na této fotce je přitom jasně vidět, že má volno jak tramvaj, tak auta, která mohou odbočovat. Jaktože to tedy mohlo fungovat tam a tady by to nešlo? Oproti dnešnímu stavu Brusnice je rozdíl akorát v tom, že na té Brusnici je navíc dodatková tabulka (která tam mimochodem nemá co dělat, protože je to jakýsi hybrid mezi vyznačováním přednosti a tvarem křížení silnice z dráhou), jež ale řidiče auta neinformuje o tom, zda má nebo nemá dávat přednost tramvaji při odbočování - koleje na dodatkové tabulce neznamenají vedlejší, a tedy 6-ramennou křižovatku. Další rozdíl pak je, že u Hradu byla dřív pro zdůraznění přednosti DZ Dej přednost v jízdě tramvaji - ta ale na Brusnici ani být nemůže, protože při vypnutém SSZ dává tram přednost všem. Třetí rozdíl je jiné vyznačení přednosti dopravními značkami, těmi se ale řidiči při zapnutém SSZ neřídí. Možná tě plete právě to, že při vypnuté signalizaci tramvaj přednost dává, ale při zapnuté je ta situace podobná jako na fotkách.
MM-Mikulovsky píše:Musíš před každým vjetím do SSZ řízené křižovatky na "čerstvý" signál volno umožnit dokončit průjezd vozidlům v ní najeté, protože jinak jí ani nemusíš projet! Co tady meleš "o dobré víře"? Takový termín jsem nikde v zákoně o provozu na PK určitě neviděl.
To určitě musíš, ale pokud by ta auta teprve dávala přednost protisměru a samotná TT byla volná, tak tam vjet můžeš, to ti zákon nezakazuje. Stejně to fungovalo na výše popsaném případě. V dobré víře bylo myšleno, že předpokládáš, že SSZ je seřízená správně a při tvém volnu nebude mít zelenou nikdo jiný nebo ti bude muset dát přednost v rámci dodržování pravidel při odbočování.

S Braníkem souhlas, že je 6-ramenná. K tomu odbočování náklaďáku - on odbočuje na zelenou doplňkovou šipku, která přikazuje dát přednost vozidlům ve volném směru, takže jestli při odbočování škrábne tramvaj, je to jeho vina, ale určitě je lepší tu situaci předvídat.

Senovážné náměstí - tam bych řekl, že příčinou vzniku "trojúhelníku" je to, že si všichni vzájemně dávají přednost, než že by nevěděli, kdo ji má.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 17.1.2012 15:22
od Fořtík
Protože jsi nic neubral a naopak přidal. Ve směru od Masaryčky jsi přidal jedno šílené schéma. Tam prostě vedlejší silnice křižuje koleje a náměstí je samostatná křižovatka. Ideální stav. Krom toho, jestli se nepletu, na jedné tyči se STOPkou nemůže být jiná značka. Dále nechápu význam obou značek přikazujících odbočení nejprve vpravo a poté vlevo.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 17.1.2012 14:43
od 9001
MM: Ty vole. Nebude lepší tam značky vyhodit, udělat přednost zprava a bude klid? :lol:

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 17.1.2012 14:11
od MM-Mikulovsky
fořtík: Popiš sím, čím moje úprava (odpovídající naprosto současnému vodorovnému značení a praxi) by situaci znepřehladnila.