Stránka 383 z 399

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Napsal: 01.12.2008 11:12
od trainzjohny
MOp píše:To bylo to první, co mne napadlo, ale bylo mi vysvětleno, že to současný řadič ani zmíněný zvláštní program neumožňuje. Problem spočívá právě v indikaci zmíněného bodu, odkud se prodlužuje.
Ano, klasicky ne, ale proto jsem psal, že by ten stromek reagoval na oranžovou před zelenou na světlech z Mezibranské .... netrhejte mi to z kontextu :evil: :lol:

Re: Preference MHD

Napsal: 01.12.2008 11:09
od trainzjohny
ad Fořtík - ano, ano zrcadlo tam je, to bezesporu pomůže. Ale s tím výhledem už také dost záleží na tom co máš za auto, přes ten hřbitov je dolů z něčeho s delším čumákem vidět fakt slušný kulový. Navíc Plzeňská je dost frekventovaná a opravdu si někdy myslíš že už projedeš a ono to nestihneš. Je to určitě zbytečně nebezpečné místo a SSZ pokud bude na Plzeňské sladěná se zbytkem světel a bude mít preferencí tramvají nemůže být na škodu.

Re: Preference MHD

Napsal: 01.12.2008 8:25
od Fořtík
Damir Holas píše:Erbenova... To je taková ta hnusná jednosměrná ulice, co z ní gumokolista, když míří na Plzeňskou, nevidí na tramky jedoucí od Zvonu dolů na Smíchov a často se při čekání na průjezd nalepí až ke kolejím? Tak to je opravdu hodně dobrá zpráva :) =D>
Ale věř, že vidí. Já jsem tam jel autem asi dvakrát. V prvním případě krásně posloužil systém zrcadel naproti výjezdu z jednosměrky a v druhém případě, když byla zrcadla zamlžena jsem najel tak, že bach pohodlně viděl, aniž bych stál na kolejích. Je to jenom o pohodlnosti a lenosti motoristů. PAk tu také máme ten motoristický komplex "nejedu-li já, proč by měla jet tramvaj". No a nakonec k tomu připočti jakousi neměřitelnou mystickou sílu, která ke kolejím přitahuje vše z jejich okolí, zejména pak souběžně jedoucí autíčka, i když v tomto případě se jedná o kolmo jedoucí autíčka.

No nic, všimnul jsem si, že se tam něco kutá. Pro zlepšení bezpečnosti je to určitě velké plus.

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Napsal: 01.12.2008 8:15
od MOp
trainzjohny píše:...na Démonem zmiňované mezibranské tím, že by kupříkladu rozblikala běžně používaný "stromeček" v přímém směru ?
To bylo to první, co mne napadlo, ale bylo mi vysvětleno, že to současný řadič ani zmíněný zvláštní program neumožňuje. Problem spočívá právě v indikaci zmíněného bodu, odkud se prodlužuje.

Re: Preference MHD

Napsal: 01.12.2008 0:52
od Damir Holas
trainzjohny píše:Na křižovatce Plzeňská X Erbenova (první kolmá ulice na Plzeňskou po zastávce Bertramka směrem ZC) bude v brzké době evidentně naistalováno SSZ, snad s preferencí tramvají. Včera večer při návratu z práce se na místě pohybovala věžka a dnes již stojí sloupky pro přechod pro chodce přes Erbenovu.
Konečně tak ubude MU na Plzeňské =D> zde měla být světla, podle mě, už dávno.
Erbenova... To je taková ta hnusná jednosměrná ulice, co z ní gumokolista, když míří na Plzeňskou, nevidí na tramky jedoucí od Zvonu dolů na Smíchov a často se při čekání na průjezd nalepí až ke kolejím? Tak to je opravdu hodně dobrá zpráva :) =D>

Re: Preference MHD

Napsal: 30.11.2008 23:57
od trainzjohny
Na křižovatce Plzeňská X Erbenova (první kolmá ulice na Plzeňskou po zastávce Bertramka směrem ZC) bude v brzké době evidentně naistalováno SSZ, snad s preferencí tramvají. Včera večer při návratu z práce se na místě pohybovala věžka a dnes již stojí sloupky pro přechod pro chodce přes Erbenovu.
Konečně tak ubude MU na Plzeňské =D> zde měla být světla, podle mě, už dávno.

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Napsal: 30.11.2008 23:53
od trainzjohny
demon píše:Na druhou stranu řidič, který tam jezdí častěji už "příchod" volna pozná podle fáze semaforů v Mezibranské na které vidí (i když pouze ten v první soupravě).
P_V píše:... Co třeba jako bonus nějak indikovat, zda už onen bod rozhodnutí nastal? Neříkal bych tomu návěstidlo, informace jím podaná nemá vliv na provoz natož na jeho bezpečnost, takže může ukazovat v podstatě cokoli jakkoli, hlavně když to bude pochopitelné.
A co tohle spojit do kupy a dát tam něco jako je na železnici opakovací návěst, která by ve své podstatě opakovala oranžovou před zelenou na Démonem zmiňované mezibranské tím, že by kupříkladu rozblikala běžně používaný "stromeček" v přímém směru ?
Ano peníze a neochota světem vládne, ale teď se stejně bavíme teoreticky, že...

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Napsal: 30.11.2008 23:09
od P_V
MOp píše:Cyklus na IPP neni pevny, je tam nejaky specialni vynalez. Tez si jiz nepamatuji jak se presne jmenuje a funguje, ale v urcitem miste volne faze se vzdy na zaklade okolnosti vypocte pozadovana hodnota prodlouzeni dane faze. Zmenit a zjistit tento bod jde velice tezko, a to je take jeden z duvodu, proc nelze na IPP instalovat navestidla informujici, za jak dlouho padne signal volno..
Nelze... Předpověď, za jak dlouho přijede příští metro, se také během intervalu upřesňuje, a přitom ji LZE promítat na plátno.
Co třeba jako bonus nějak indikovat, zda už onen bod rozhodnutí nastal? Neříkal bych tomu návěstidlo, informace jím podaná nemá vliv na provoz natož na jeho bezpečnost, takže může ukazovat v podstatě cokoli jakkoli, hlavně když to bude pochopitelné.

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Napsal: 30.11.2008 22:21
od MOp
Cyklus na IPP neni pevny, je tam nejaky specialni vynalez. Tez si jiz nepamatuji jak se presne jmenuje a funguje, ale v urcitem miste volne faze se vzdy na zaklade okolnosti vypocte pozadovana hodnota prodlouzeni dane faze. Zmenit a zjistit tento bod jde velice tezko, a to je take jeden z duvodu, proc nelze na IPP instalovat navestidla informujici, za jak dlouho padne signal volno..

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Napsal: 30.11.2008 18:24
od Petr
demon píše:Jelikož jde o pevný cyklus, tak by bohatě stačil časový spínač s odpočtem spínaný zhasnutím volna a není potřeba ani součinnosti řadiče.
I s tím rizikem, že do programu řadiče zasáhnou hasiči a navolí si volno ve svém směru, by účinnost byla 99%.
Na druhou stranu řidič, který tam jezdí častěji už "příchod" volna pozná podle fáze semaforů v Mezibranské na které vidí (i když pouze ten v první soupravě).
Právě že ten cyklus není tak pevný a i hasiči ho umí secsakramentsky rozhodit. Ale já vlastně nic nevím...

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Napsal: 30.11.2008 18:21
od demon
Petr píše:Tenle nápad měl už svého času Martin Šubrt. Zjistilo se, že řadič použitý na IPP neumí informaci o tom, kdy padne signál volno dát. Technické podrobnosti si nepamatuji, ale Martin ví víc...
Jelikož jde o pevný cyklus, tak by bohatě stačil časový spínač s odpočtem spínaný zhasnutím volna a není potřeba ani součinnosti řadiče.
I s tím rizikem, že do programu řadiče zasáhnou hasiči a navolí si volno ve svém směru, by účinnost byla 99%.
Na druhou stranu řidič, který tam jezdí častěji už "příchod" volna pozná podle fáze semaforů v Mezibranské na které vidí (i když pouze ten v první soupravě).

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Napsal: 30.11.2008 18:11
od Petr
Tenle nápad měl už svého času Martin Šubrt. Zjistilo se, že řadič použitý na IPP neumí informaci o tom, kdy padne signál volno dát. Technické podrobnosti si nepamatuji, ale Martin ví víc...

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Napsal: 30.11.2008 17:57
od gabuliatko
na IPP by stacilo dodelat odpocet casu do signalu volno pro TRAM aby ridici vedeli kdy zavirat dvere
zkusim zmerit delku cyklu u SSZ a spocitat jaka je rezerva pri soucasnem poctu spoju
na upravu SSZ prosim zapomente

presun

Napsal: 29.11.2008 12:47
od 7080
gabuliatko píše:nabízí co otázka, jak to bude u 15T ?
jinak mé zkušenosti z exponovaných zastávek typu Karlovo náměstí a IPP odhadují pravděpodobnost zastavení druhého vlaku u slepce tak 50%, IPP z kopce tak 10%
IPP je vůbec nešikovné na druhé druhého vlaku. Když to jde, tak se člověk snaží odjet, aby sse zbytečně nezdržoval, jak sebe tak ty za sebou. Když nám prodlouží PČR signál volno, tak by se to procento mohlo zvýšit. Jenže to znamená předělat celou signalizaci na magorstrále a v přilehlých ulicích.

Re: Preference MHD

Napsal: 19.11.2008 21:28
od MOp
I na tom se pracuje, ale je otázka času než se tito lidé dostanou na patřičné pozice.. :-)