Stránka 385 z 460

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 16.1.2012 0:09
od 8750
9001 píše:8750: Ale tady je to řízená křižovatka, takže semafory to tam napouští a pak by to i mělo projet...
Já vím, že je řízená, to s těmi značkami a dáváním si přednosti jsem psal jako doplnění k reakci na MM-M, že TT není součástí PK. Tady se ale bavíme o situaci, kdy přestože je řízená, tak je tam krátká vyklizovací doba a já tvrdím, že v tom případě má IAD při odbočování dát přednost tramvaji, protože pak je ve stejné situaci jako u Hradu před r. 2006.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 16.1.2012 0:01
od 9001
8750: Ale tady je to řízená křižovatka, takže semafory to tam napouští a pak by to i mělo projet...

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 15.1.2012 23:57
od 8750
MM-Mikulovsky píše:už v té křižovatce je dávno = musíš jej nechat dokončit průjezd křižovatkou! Či chceš říct, že když pojedeš na té Brusnici do centra po trase 91, tak ty samá auta nepustíš, protože ty jedeš na signál Volno?
Ne, v situaci s 91 ta auta pustím, ale v uvedeném případě mají dát přednost tramvaji, protože odbočují vlevo a tramvaj jede souběžně. Ta situace je analogická s jakoukoliv běžnou křižovatkou, kde je TT uprostřed, řidiči IAD si najedou do křižovatky vedle kolejí, dávají přednost protisměru a pak přijede zezadu tramvaj - taky jí přeci musí dát přednost a nemohou to před ní střihnout s tím, že tam byli dříve.
MM-Mikulovsky píše:Jinak se pleteš - TT v zastávkách Brusnice (stálých i občasných, tak jako zastávkách Pražský hrad a Královský letohrádek je mimo PK - jenže u zastávek Brusnice se přímá TT kříží s kolmou TT ve stejnojmené ulici, tak to rozhodně nemůže být označeno za železniční přejezd (jak by mělo, ale není, mezi protisměrnými zastávkami Pražský hrad)!
Právě, že u Hradu a na Brusnici je TT oficiálně součástí PK a DZ neodpovídá skutečnosti. Důkaz zde (cca v polovině stránky). Do roku 2006 totiž tramvaje měly na křižovatce volno společně se souběžnou, a tedy i odbočující IAD, a ta jí také musela dávat přednost. Poté došlo ke změně na dnešní stav, což je popsáno např. tady. Nejvíc se tomu věnovala OSPEA, bohužel ty články jsou už dnes nedostupné, jsou tam jenom náhledy. Byly tam ale právě podrobně rozebrány nešvary současného řešení, kdy při nefunkčnosti SSZ mají tramvaje dávat přednost veškeré IAD, protože od TT je tam DZ Dej přednost v jízdě, která tam ale nemá co dělat, právě proto, že TT je součástí PK. Dalším problémem je, že IAD ani neví o tom, že má před tramvají přednost, protože z bočních ulic je tam také Dej přednost v jízdě a z hlavní dávají přednost jako při odbočování.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 15.1.2012 22:44
od MM-Mikulovsky
8750 píše:...A v tomto případě je jedno, že je tramvajová trať vedena po straně pozemní komunikace, stále je totiž její součástí. ... jenže v této situaci vjíždí tramvaj na signál Volno a řidič IAD...
už v té křižovatce je dávno = musíš jej nechat dokončit průjezd křižovatkou! Či chceš říct, že když pojedeš na té Brusnici do centra po trase 91, tak ty samá auta nepustíš, protože ty jedeš na signál Volno? Jinak se pleteš - TT v zastávkách Brusnice (stálých i občasných, tak jako zastávkách Pražský hrad a Královský letohrádek je mimo PK - jenže u zastávek Brusnice se přímá TT kříží s kolmou TT ve stejnojmené ulici, tak to rozhodně nemůže být označeno za železniční přejezd (jak by mělo, ale není, mezi protisměrnými zastávkami Pražský hrad)!

PS:Ani tady v Braníku není TT součástí PK - o čemž svědčí přejezdové kříže na větvení do Modřan, jenže jak jsem již výše zmínil přejezdové kříže nejsou osazeny ani u Pr. hradu (potažmo Geologické a mezi Poliklinikou a Sídl. Barrandov či Sídl. Ďáblice a Třebenickou) a naopak je tam (všude) TRAM dle DZ na vedlejší a musí dávat při vyplé SSZ IAD přednost, takže na přejezdu skrz velkou křižovatku IAD v Braníku nebudou vyvěšeny přejezdové kříže nikdy tuplem.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 15.1.2012 21:30
od 8750
Podle mně by ta nehoda byla vina řidiče IAD, protože při odbočování vlevo nedal přednost souběžně jedoucí tramvaji. A v tomto případě je jedno, že je tramvajová trať vedena po straně pozemní komunikace, stále je totiž její součástí. Podobně tomu tak bylo před rekonstrukcí SSZ u Hradu. Tady je akorát jeden rozdíl - podle DZ má tramvaj dávat přednost všem vozidlům. To by ovšem platilo při vypnutém SSZ, jenže v této situaci vjíždí tramvaj na signál Volno a řidič IAD neví o tom, že záměr autora SSZ byl, aby nedocházelo k současnému volnu pro tramvaj a odbočující IAD.
Už dříve mě napadlo, že v rámci urychlení provozu tramvají přes křižovatky tohoto typu by tramvaj mohla mít volno, i pokud by souběžně jedoucí IAD měla plný zelený signál, a červená s doplňkovými šipkami by se rozsvítila jenom jako nadstandard po nastavené době stanicování. Když totiž dnes tramvaj nestihne volno (nástup invalidy, turistů), musé čekat několik desítek sekund, až ho opět dostane. Takhle by mohla jet kdykoli by měla zelenou souběžná IAD, jen by řidič tram musel dávat pozor na odbočující vozidla, ta by ovšem tramvaji musela dát přednost.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 15.1.2012 20:51
od Bobik
Dobrej dotaz, chtěl jsem se s tou Malovankou zeptat na to samý. Jo v noci tam pro tram preference funguje, jak je to přes den netuším, ale večer taková odbočující 25 preferenci určitě nemá.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 15.1.2012 15:32
od jannnn
MM-Mikulovsky píše:jannnn: SSZ Malovanka - nebude ještě přes ní nějaký krátký odklon IAD před zprovozňováním zbylého úseku Myslbekovy ul. = TT přes Hládkov? Ovšem, také nevím, proč by do té doby nemohly být ony SSZ vypnuty.
To bude, ale do té doby to může, přesně jak píšeš, být vypnuté. Osobně doufám, že pro zprovoznění komplet Patočkovy/resp. Blanky dojde k nějaké komplexní humanizaci celého tohoto úseku... Ten dnešní bulvár 2+TT+2 je šílený a teď již i značně nevyužitý...

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 15.1.2012 15:10
od MM-Mikulovsky
Karosák: Brusnice by šla na tramvajáka - avšak ne (jak uvádí Láďa), že podle PČR má jako profesionál předvídat, ale protože má povinnost (ovšem teď nemohu najít podle jakého §) umožnit dokončení průjezdu křižovatkou vozidlům v ní najetých!

jannnn: SSZ Malovanka - nebude ještě přes ní nějaký krátký odklon IAD před zprovozňováním zbylého úseku Myslbekovy ul. = TT přes Hládkov? Ovšem, také nevím, proč by do té doby nemohly být ony SSZ vypnuty.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 15.1.2012 14:34
od jannnn
Bude se něco dělat s novými SSZ v okolí Malovanky? Vzhledem k otevření Patočkovy a zaslepení Myslbekovy je tam minimální provoz a SSZ stále běží. Pro tram se mi zdá, že tam jakási preference funguje, ale pro busy a IAD je to porod, když několikrát stojí na naprosto prázdné křižovatce. Dynamika tam nějaká je, ale moc funkční neni... Jak krásně to tam přitom předtím bez SSZ fungovalo.. :(

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 15.1.2012 14:27
od Martin Šubrt
Jo jo, jeden z typických příkladů nevhodného použití SSZ. Přechod se má v tomto případě rozdělit středním vyčkávacím ostrůvkem a může být neřízený. Před ním se jízdní pruh trošku vystředí a tím se vozidla zpomalí, takže není nutné signalizovat ani křižovatku. Ani výjezd busu a kolmé přejezdy nahoru nejsou věci, které nejdou řešit vhodnou stavební úpravou a zejména zajištěním dostatečných rozhledů.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 15.1.2012 14:09
od Láďa
Martin Šubrt píše:Láďa: Zeptám se na místo toho nového SSZ, děláme srovnání nehod před a po, hodilo by se to do argumentace.
Ruská x Chorvatská x Norská.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 15.1.2012 14:05
od Martin Šubrt
Láďa: Zeptám se na místo toho nového SSZ, děláme srovnání nehod před a po, hodilo by se to do argumentace.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 15.1.2012 14:02
od Láďa
9001 píše:Karosák: S Brusnicí zkušenosti nemám, ale naprosto souhlasím s tvým tvrzením SSZ jsou skoro větši průser, než když je křižovatka bez SSZ. Když tam nejsou světla tak se většina lidí "bojí" a jede opatrně, ale takhle já mám zelenou, tak dám plnej kotel...
Viz Palmovka. Proudy aut tam jsou fakt silné a že by docházelo ke kolizním situacím a nebo drastickému zpoždění mi nepřijde, skoro mi přijde, že tramvaje projedou s menší ztrátou než když se čekalo na SSZ.
Přesně tak, když vidím zelenou tak jedu, když SSZ není, dávám si pozor. Mám kousek od sebe nové SSZ, dříve provoz bez problémů. A dnes po 2 letech? Kolony jsou celkem normální a už tam byly 2 nehody... Min. u 1 zásah RZS.
Ad Palmovka: Jo, je to tak. Průjezd křižovatkou se zrychlil jak pro tramvaje, tak i pro auta...

Karosák: IMHO by to šlo na tramvajáka. Dle policie má jako řidič z povolání více předvídat atp. Viz. Ostrava - Opavská x Martinovská. Ženská jela v odbočovacím pruhu, tramvaják tedy vjel do křižovatky, protože nebyl v kolizi a ženská to vzala rovně a v 70 km/h to narvala do tramvaje a skončila s autem na střeše. Vina u řidiče tram, protože jel z vedlejší na hlavní a nedal přednost. A to, že ženská jela v odbočovacím pruhu, ze kterého jela rovně a přes 70 km/h, nikoho nezajímalo...

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 15.1.2012 13:57
od Martin Šubrt
Karosák: Přesně tuhle situaci jsem tam viděl několikrát, když jsem se tam byl podívat po otevření. Jednoznačná chyba projektanta SSZ (tehdy to bylo ještě výraznější, bo byla zavřená Patočkova). Ono je to tam i geometricky špatně. Když jedou auta z centra a chtějí rovně, začnou předjíždět ta, co chtějí k Sirotčinci, ale pak jede ten přímý směr vlastně skoro přímo proti těm autům, co tam vyčkávají a vjela ti pod kola. Čekám tam velmi brzy čelní srážku aut a boční dle tvého popisu s tramvají. Mám to v seznamu věcí k řešení, ale musí se to zdokumentovat ve volném čase a ten v prac. dny za světla teď prostě nemám. Bude to pravděpodobně chyba toho, kdo dal na SSZ razítko...odbor dopravy MHMP+projektant.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 15.1.2012 13:53
od Karosák
Taky myslím, že je to absencí vyklizovacího času. Jenže když se tam teď přidá, tak tam budeme civět ještě déle, zvlášť, když nás to od Pohořelce nenavolí. Takže by se hodil i vzdálený přihlašovák od Pohořelce. A ještě by mě zajímalo, kdyby čistě teoreticky tam takhle někdo někoho sestřelil, kdo to odskáče. Myslím, že tram ne, protože jela na své volno, tam by jí mohlo přitížit, kdyby jela příliš rychle, ale IAD také nejelo na červenou, pouze dokončovalo odbočovací manévr...takže chyba na straně provozovatele SSZ?