Stránka 393 z 460

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 05.11.2011 23:41
od Grossák
Brejšín píše:O tom, že tam je vzdálenej přihlašovák jsem nevěděl. Jen jsem věděl, že u STOP čáry jsem zastavil v okamžik, kdy se jedna 22 rozjížděla DC a už mě to nepustilo. Po 26 vteřinách se mi rozblikala výzva a v tom se zpozarohu vyřítila 25. Tak si říkám, nebudu se tam cpát a počkám na další cyklus (i sohledem na podělanou skupinovou SSZ Malovanka) a ejhle jak to padlo tak zhaslo navolení, šup už jsem stál v křižovatce. :D
Tu 22 s 91 nepříjemně drbeš akorát "v rychlém úseku" Brusnice - Malostranská, bo potom už díky zpoždění je natolik natřískaná, že stanicování se protahuje k minutě a už jí ujedeš. Nehledě k nesmyslně letecké jízdní době 22 právě v tomto úseku.
Vzdálenej přihlašovák nefungoval. Nevím jak a kdy. Ale: 28. 10. nefungoval, což se poznalo, že výzva přímo se rozsvítila až na EOV. 4. 11. fungoval, což se poznalo, že výzva přímo se rozsvítila už po průjezdu tramvaje posledním obloukem od Hradu.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 05.11.2011 23:37
od Grossák
Bobik píše:Grossák Z:arrow: Díky za info. Jo, to by mohlo být špatným navolovacím kontaktem. S tím "necourat" :D - no to je těžký, když se snažím o nějakou štábní kulturu jízdy aby to nebylo přesypavání kaštanů doslova, většinou mi to uteče - před nosem. A nějaký kejkle brzda-jízda se mi tam porovádět nechce. Navíc vzhledem k tomu, že na začátku toho levého oblouku v křižovatce (u SSZ) je OR 20, tak se na nějaký hrdinství hrát nedá. Když už tam mám vypadnout, tak v rychlosti kterou tam mám jet, ať to nejde za mnou. 8-)
Tedy problém je/byl ve špatném kontaktu a v čase díky OR v úseku?
Jel jsem tam mnohokrát. Troufám si tvrdit, že nejezdím jako prase. Sice si za tou 30 zrychlím, ale plynule. Pak brzdím do 20. Uteklo mi to jen v momentě, kdy ten kontakt blbnul. Teď by mělo být vše v pořádku. Ale vím, že kontakt je v poruše častěji, než je obvyklé, takže je třeba to sledovat. A hlásit. Spolehlivost lze v tomto případě ověřit on-line přes dopravní ústřednu.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 05.11.2011 20:08
od 9001
Grossák píše:
9001 píše: Bohužel se kope i na Průběžné :( Bojím se a hodně...
Čeho? Na Strašnické probíhá obnova SSZ. Výkop k Průběžné bude, myslím, pro koordinační kabel. Přitom SSZ Průběžná - V Olšinách je pro tramvaje děsivé a obnova může přinést zlepšení.
1) Non stop provozu
2) Přechodu, kde ted není (V Olšinách směrem k Bille)
Jenom pro linky 19 a 26 bez úpravy Průběžné moc nezmění...
Další věc. To nejde upravit současná SSZ bez stavebních zásahů a tedy jenom zkrátit volno pro busy? Ptám se nevím jestli to je reálné.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 05.11.2011 19:06
od OMH
Brejšín píše:On je problém v tom, že 9 i 22 jsou o víkendu na hraně své kapacity ...
To souhlas, natřískané to jezdí dost.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 05.11.2011 18:41
od Martin Šubrt
Brejšín píše:On je problém v tom, že 9 i 22 jsou o víkendu na hraně své kapacity (9 možná už i za) a jakákoli nepravidelnost ............................... Jezdil jsem 22 3x v poslední době a děkuji už nechci.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 05.11.2011 18:17
od MM-Mikulovsky
OMH píše:MMM: to jsou zase starosti, tak to jednou vydržíte za 91. Žádného dramatického sjíždění za 91 jsem si nevšiml. Zase hledáte problémy kde nejsou !
....
Hele, já 22 jezdím vyjímečně a o víkendu vůbec, mne osobně 91 nevadí (a to nejen, protože sem se seznámil s jedním ze Střešovických řidičů), ale rozhodně bych netvrdil, že to žádný problém není - už jsem viděl opakovaně přesně toto:
Brejšín píše:....Tu 22 s 91 nepříjemně drbeš akorát "v rychlém úseku" Brusnice - Malostranská, bo potom už díky zpoždění je natolik natřískaná, že stanicování se protahuje k minutě a už jí ujedeš. Nehledě k nesmyslně letecké jízdní době 22 právě v tomto úseku.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 05.11.2011 18:14
od Brejšín
On je problém v tom, že 9 i 22 jsou o víkendu na hraně své kapacity (9 možná už i za) a jakákoli nepravidelnost ............................... Jezdil jsem 22 3x v poslední době a děkuji už nechci.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 05.11.2011 18:07
od OMH
MMM: to jsou zase starosti, tak to jednou vydržíte za 91. Žádného dramatického sjíždění za 91 jsem si nevšiml. Zase hledáte problémy kde nejsou !

Jo, to když jsme si nechali na dvojku vypravit historickou tramvaj a jeli ráno z Petřin, to jsem trochu šňůru udělali ;)

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 05.11.2011 18:05
od Brejšín
O tom, že tam je vzdálenej přihlašovák jsem nevěděl. Jen jsem věděl, že u STOP čáry jsem zastavil v okamžik, kdy se jedna 22 rozjížděla DC a už mě to nepustilo. Po 26 vteřinách se mi rozblikala výzva a v tom se zpozarohu vyřítila 25. Tak si říkám, nebudu se tam cpát a počkám na další cyklus (i sohledem na podělanou skupinovou SSZ Malovanka) a ejhle jak to padlo tak zhaslo navolení, šup už jsem stál v křižovatce. :D
Tu 22 s 91 nepříjemně drbeš akorát "v rychlém úseku" Brusnice - Malostranská, bo potom už díky zpoždění je natolik natřískaná, že stanicování se protahuje k minutě a už jí ujedeš. Nehledě k nesmyslně letecké jízdní době 22 právě v tomto úseku.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 05.11.2011 17:58
od MM-Mikulovsky
gabuliatko píše:
Grossák píše:Ano. 91 se možná někomu líbí, ale hlavně na zatížených úsecích likvidují účel, pro který tramvaje v Praze historicky jezdí.
Pokud mne paměť neklame, 91 jezdí jen o víkendu. To v tuto dobu jsou nějaké extrémně zatíížené úseky?
Dovoluji si reagovat - bylo to první co mne napadlo, ale zamyslel jsem se a dospěl k názoru prezentovanému v předešlém mém příspěvku zde, protože:
1.) Přeci jenom dvounápravové historické TRAM mají reálnou nižší průměrnou přepravní rychlost než nynější provozní vozy = je-li nepřerušený souběh dlouhý (a to v obou směrech úseku Brusnice - Lazarská určitě je), tak skutečně i o víkendu dokáže výrazně přispět/způsobit tzv. sjíždění tramvají.
2.) Ono už i stanicování 91 v Brusnici občasné, která pro 22 neexistuje, zplodí nepříjemné zdržení - počítám, že dnes "podržením" na SSZ signálu "stůj".

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 05.11.2011 17:41
od gabuliatko
Grossák píše:Ano. 91 se možná někomu líbí, ale hlavně na zatížených úsecích likvidují účel, pro který tramvaje v Praze historicky jezdí.
Pokud mne paměť neklame, 91 jezdí jen o víkendu. To v tuto dobu jsou nějaké extrémně zatíížené úseky?

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 05.11.2011 17:24
od Bobik
Grossák Z:arrow: Díky za info. Jo, to by mohlo být špatným navolovacím kontaktem. S tím "necourat" :D - no to je těžký, když se snažím o nějakou štábní kulturu jízdy aby to nebylo přesypavání kaštanů doslova, většinou mi to uteče - před nosem. A nějaký kejkle brzda-jízda se mi tam porovádět nechce. Navíc vzhledem k tomu, že na začátku toho levého oblouku v křižovatce (u SSZ) je OR 20, tak se na nějaký hrdinství hrát nedá. Když už tam mám vypadnout, tak v rychlosti kterou tam mám jet, ať to nejde za mnou. 8-)
Tedy problém je/byl ve špatném kontaktu a v čase díky OR v úseku?

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 05.11.2011 17:06
od MM-Mikulovsky
Grossák píše:Ano. 91 se možná někomu líbí, ale hlavně na zatížených úsecích likvidují účel, pro který tramvaje v Praze historicky jezdí.
A proto osobně bych byl pro kompromisní řešení jejího provozování:
1.) co nejvíce vést po TT s nevytíženou kapacitou pravidelnými linkami
2.) co nejkratší souběhy s "metrolinkami"
3.) jen polokružní trasa - když se někdo chce svézt, musí mu stačit, že většinou míst jede jen jedním směrem
4.) rozhodně bez stanicování v zastávkách pro pravidelné linky "neexistujících" = občasných

Takže, já navrhuji trasu:

a) Voz. Střešovice - Pr. hrad DC - Král. letohrádek DC - Právnická fakulta DC (čímž 1. "uhne" l.22 a 2. "podívá se" co nejblíže Staroměstskému náměstí) - Malostranské nám. - Helichova - Újezd - ND - NT - Lazarská - Vodičkova - Václavské nám. - Jindřišská - Masarykovo nádr. - Nám. republiky - Dlouhá třída - Čechův most - Král. letohrádek ZC - Praž. hrad ZC - Voz. Střešovice

b) Voz. Střešovice - Pr. hrad DC - Král. letohrádek DC - Právnická fakulta DC (čímž 1. "uhne" l.22 a 2. "podívá se" co nejblíže Staroměstskému náměstí) - Malostranské nám. - Helichova - Újezd - ND - NT - Lazarská - Vodičkova - Václavské nám. - Jindřišská - Masarykovo nádr. - Nám. republiky - Dlouhá třída - Čechův most - Právnická fakulta DC (nevýhodou je, že 2x vede přes naprosto totožnou zastávku) - Malostranská ZC (je otázka zda stanicování na cestě ke konečné přes Praž. hrad v totožné zastávce jako pravidelná linka pro tento směr je výhoda či nevýhoda) - Král. letohrádek ZC - Praž. hrad ZC - Voz. Střešovice

c) Voz. Střešovice - Pr. hrad DC - Král. letohrádek DC - Právnická fakulta DC (čímž 1. "uhne" l.22 a 2. "podívá se" co nejblíže Staroměstskému náměstí) - Malostranské nám. - Helichova - Újezd - ND - NT - Lazarská - Vodičkova - Václavské nám. - Jindřišská - Masarykovo nádr. - Nám. republiky - Dlouhá třída - Čechův most - Malostranská DC - Právnická fakulta ZC - Král. letohrádek ZC - Praž. hrad ZC - Voz. Střešovice

A další rok by mohla třeba vést opačně (čímž by byl zážitek z lichého a sudého roku odlišný):
a) Voz. Střešovice - Pr. hrad DC - Král. letohrádek DC - Čechův most - Dlouhá třída - Nám. republiky - Masarykovo nádr. - Jindřišská - Václavské nám. - Vodičkova - Lazarská - NT - ND - Újezd - Helichova - Malostranské nám. - Právnická fakulta ZC (čímž 1. "uhne" l.22 a 2. "podívá se" co nejblíže Staroměstskému náměstí) - Král. letohrádek ZC - Praž. hrad ZC - Voz. Střešovice

b) Voz. Střešovice - Pr. hrad DC - Král. letohrádek DC - Malostranská DC - Právnická fakulta ZC (čímž "se podívá" co nejblíže Staroměstskému náměstí) - Čechův most - Dlouhá třída - Nám. republiky - Masarykovo nádr. - Jindřišská - Václavské nám. - Vodičkova - Lazarská - NT - ND - Újezd - Helichova - Malostranské nám. - Právnická fakulta ZC (čímž "uhne" l.22, ale jede podruhé přes totožnou zastávku) - Král. letohrádek ZC - Praž. hrad ZC - Voz. Střešovice

c) Voz. Střešovice - Pr. hrad DC - Král. letohrádek DC - Právnická fakulta DC - Malostranská ZC - Čechův most - Dlouhá třída - Nám. republiky - Masarykovo nádr. - Jindřišská - Václavské nám. - Vodičkova - Lazarská - NT - ND - Újezd - Helichova - Malostranské nám. - Právnická fakulta ZC (čímž 1. "uhne" l.22 a 2. "podívá se" co nejblíže Staroměstskému náměstí) - Král. letohrádek ZC - Praž. hrad ZC - Voz. Střešovice

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 05.11.2011 15:06
od Grossák
pawel píše:ach jo, škoda. mimochodem, historické tramky mě poslední dobou celkem štvou. ono chytit před sebe na 22 v ranní špíčce v úseku brusnice-MA vyjíždějící "starou tramvaj" je celkem peklo. zdržení v řádu minut, další pořadí na kufru. tohle se mi během měsíce ranního dojíždění do centra stalo už dvakrát. a o víkendu to v případě 91 také není med. skoro bych byl pro, dovolit v Pdš jen výjezd historických tramvají typu T, které tuto neplechu nedělají. je to zas o přístupu k tramvajové dopravě jako celku. bohužel ten současný je ve stylu "minuta sem, minuta tam, vždyť ono je to jedno". ale není. přesně tyhle minutky navíc vedou ke sjíždění a/nebo zbytečnému prodlužování jízdní doby.

ještě: falešné volno v přímém směru - a co? stejně se musí zastavit v případě jízdy 91 odbočování aut z jelení/keplerovy do u brusnice. pravda, vozy jedoucí jako 25 zc by pak stály zbytečně. ale vzhledem k tomu, že k této situaci dojde max. několikrát za den (91+zátahy 22 z centra - vs. 480x 22 směr BH), je to podle mě zanedbatelné.
Ano. 91 se možná někomu líbí, ale hlavně na zatížených úsecích likvidují účel, pro který tramvaje v Praze historicky jezdí.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 05.11.2011 15:05
od Grossák
Brejšín píše:No obávám se, že u Brusnice ZC se stím nic neudělá. Neb přihlašovák musí být přece až za ovladačem EOV, aby náhodou linka 91 nevybírala falešné volno v přímém směru. I když asi vychází 480 čekajících spojů linky 22 na 1 nečekající do obočky linky 91 #-o .
Toho se není třeba bát. Od vzdáleného přihlašováku se signalizace připraví (především se vypnou chodci přes koleje). Dle EOV se pak provede jen poslední úkon a dovybere se volno tramvaje do příslušného směru.