Stránka 394 z 460

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 05.11.2011 15:03
od Grossák
pawel píše:G.: nechystá se někdo něco udělat se SSZ brusnice, aby se tramvaj zc přihlásila už těsně za pražským hradem a nemusela zbytečně čekat na čočkách? (mám ten pocit, že čeká vždy přesně stejnou dobu, tudíž by úprava měla být možná...)
jinak chválím fungování směrem dc, alespoň pro linku 22 funguje velmi dobře (u 25 to nemám vypozorované).
Nevím, jestli se něco chystá. V tuto chvíli by již měl fungovat vzdálený přihlašovák od Hradu, který je na konci oblouku a který by měl umět semafor připravit na blízké přihlášení dle EOV. Tím se situace zlepšila. I tak však není SSZ řízeno optimálně a tramvaje jsou nadále zbytečně zdržovány. Oslovil jsem projektanta, ale výsledek to nezaručuje. Pokud máte nějaké poznatky, doporučuji je poslat na odbor dopravy MHMP, klidně e-mailem, mělo by se to pak standardně řešit.

Směr dc funguje celkem na úrovni, byť jisté vylepšení si taky zaslouží. Doladit potřebuje směr od Milady Horákové.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 05.11.2011 13:25
od pawel
ach jo, škoda. mimochodem, historické tramky mě poslední dobou celkem štvou. ono chytit před sebe na 22 v ranní špíčce v úseku brusnice-MA vyjíždějící "starou tramvaj" je celkem peklo. zdržení v řádu minut, další pořadí na kufru. tohle se mi během měsíce ranního dojíždění do centra stalo už dvakrát. a o víkendu to v případě 91 také není med. skoro bych byl pro, dovolit v Pdš jen výjezd historických tramvají typu T, které tuto neplechu nedělají. je to zas o přístupu k tramvajové dopravě jako celku. bohužel ten současný je ve stylu "minuta sem, minuta tam, vždyť ono je to jedno". ale není. přesně tyhle minutky navíc vedou ke sjíždění a/nebo zbytečnému prodlužování jízdní doby.

ještě: falešné volno v přímém směru - a co? stejně se musí zastavit v případě jízdy 91 odbočování aut z jelení/keplerovy do u brusnice. pravda, vozy jedoucí jako 25 zc by pak stály zbytečně. ale vzhledem k tomu, že k této situaci dojde max. několikrát za den (91+zátahy 22 z centra - vs. 480x 22 směr BH), je to podle mě zanedbatelné.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 05.11.2011 12:49
od Brejšín
No obávám se, že u Brusnice ZC se stím nic neudělá. Neb přihlašovák musí být přece až za ovladačem EOV, aby náhodou linka 91 nevybírala falešné volno v přímém směru. I když asi vychází 480 čekajících spojů linky 22 na 1 nečekající do obočky linky 91 #-o .

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 05.11.2011 12:14
od pawel
G.: nechystá se někdo něco udělat se SSZ brusnice, aby se tramvaj zc přihlásila už těsně za pražským hradem a nemusela zbytečně čekat na čočkách? (mám ten pocit, že čeká vždy přesně stejnou dobu, tudíž by úprava měla být možná...)
jinak chválím fungování směrem dc, alespoň pro linku 22 funguje velmi dobře (u 25 to nemám vypozorované).

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 05.11.2011 10:34
od Grossák
9001 píše: Bohužel se kope i na Průběžné :( Bojím se a hodně...
Čeho? Na Strašnické probíhá obnova SSZ. Výkop k Průběžné bude, myslím, pro koordinační kabel. Přitom SSZ Průběžná - V Olšinách je pro tramvaje děsivé a obnova může přinést zlepšení.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 05.11.2011 9:56
od Grossák
Bobik píše: Tedy, chci se zeptat, zdali by nešlo poštelovat SSZ na Nkpt Jaroše (plánovací komise) tak, aby alespoň v noci si tam tram nekradli předvolbu? Pro vysvětlení - jedou-li dvě tram ZC za sebou, což se díky společné trase a časům v úseku děje, tak díky přestupním vazbám dochází k tomu, že se v těch místech míjí s tram DC. A tedy 1. tram ZC se navolí, SSZ padne (preference funguje), 2. tram ZC se navolí, SSZ čeká, jenže projede tram DC a dojde k odhlášení, takže čočky padají většinou před nosem 2. tram ZC a dochází k delšímu čekaní na v té době poměrně velmi málo frekventované křožovatce. U linek 54/56 to vcelku až tak nevadí (když vypustíme to, že jsou dost okrájené JŘ a dochází ke zpoždění), ovšem linky 53/51 mají na Štrossu na sebe čekačku a dochází ke zbytečnému zpožďování (většinou 51, 53 je tam pokud se něco nesemele po trase vždy dřív).
Takže pokud by s tím šlo něco udělat, bylo by to fajn. Je to výsledek pozorování jak s 56, tak i 51.
Tramvaje si určitě nekradou předvolbu. Všechny nároky na kontaktech se počítají a kolik tramvají se přihlásí, tolik se jich musí odhlásit. A jsou samozřejmě odlišené i vjezdy. U SPK zc je problém, že zde občas zcela nefunguje detekce a zhruba v období vašeho příspěvku tomu tak bylo. Roli občas hraje i to, že zc je omezená rychlost 30. Dá se to vždy stihnout, ale v určitých polohách řízení je třeba necourat se v místech, kde ta omezenka není.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 02.11.2011 19:16
od 9001
Karosák píše:Kope se na Strašnické :!: :twisted: Tak jsem zvědav...
Bohužel se kope i na Průběžné :( Bojím se a hodně...

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 02.11.2011 18:22
od Karosák
Kope se na Strašnické :!: :twisted: Tak jsem zvědav...

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 02.11.2011 9:11
od kasme
Možná to souvisí s výkopem a uzavřením pravého pruhu Na Františku u Čechova mostu, kde se tím značně zhoršila průjezdnost (že by "preference" 207...)

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 02.11.2011 1:33
od willyjeff
Vypadá to, že na křižovatce dole u Letenského tunelu se bude upravovat cyklus. Protože se objevil budník na šipku povolující odbočení ze Štefánikova mostu vlevo. Očekávám (jako obvykle) zhoršení průjezdnosti MHD a vůbec by mě nepřekvapilo, kdyby celkem fungující křižovatku úplně odrovnali...

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 21.10.2011 8:08
od Bobik
To je sice pravda, nicméně nebude docházet k dalšímu zpoždění, kdy tram nemůže projet a čeká další čočky. Už takhle je to tam pěknej guláš, probojovat se skrz souvislou kolonu v křižovatce z protisměru.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 20.10.2011 21:42
od Marek B.
Ad bumlíky na Újezdě: To je velice sporné řešení, protože o co aut ubude na čekání v nelegálním odbočovacím pruhu na semaforech, o to přibude aut stojících v koloně na kolejích před vjezdem do zastávky tram.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 19.10.2011 16:37
od Absolut
Kolem páté vyrážím z Modřan směr Olšanské Hřbitovy (mrknout na výluku) a Želivského (mrknout na SSZ). Přidá se někdo? Kdyžtak tradičně po SMS.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 18.10.2011 5:43
od Bobik
ADD 2) Zaplaťpánbůh, že by už konečně? Po havarijní opravě asi před třemi lety na Kostelní x Duk hrdinů (od té doby 30) se začíná rozpadat celý úsek BKV. Jen to slovo "prý" mě lehce znervózňuje.
Jinak preference tam funguje dobře i dnes a i čeká, jen ji nesmí "smazat" protijedoucí tram. To by se snad dalo poladit okamžitě.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 17.10.2011 20:49
od MM-Mikulovsky
Bobik píše:Tedy, chci se zeptat, zdali by nešlo poštelovat SSZ na Nkpt Jaroše (plánovací komise) tak, aby alespoň v noci si tam tram nekradli předvolbu? Pro vysvětlení - jedou-li dvě tram ZC za sebou, což se díky společné trase a časům v úseku děje, tak díky přestupním vazbám dochází k tomu, že se v těch místech míjí s tram DC. A tedy 1. tram ZC se navolí, SSZ padne (preference funguje), 2. tram ZC se navolí, SSZ čeká, jenže projede tram DC a dojde k odhlášení, takže čočky padají většinou před nosem 2. tram ZC a dochází k delšímu čekaní na v té době poměrně velmi málo frekventované křožovatce. U linek 54/56 to vcelku až tak nevadí (když vypustíme to, že jsou dost okrájené JŘ a dochází ke zpoždění), ovšem linky 53/51 mají na Štrossu na sebe čekačku a dochází ke zbytečnému zpožďování (většinou 51, 53 je tam pokud se něco nesemele po trase vždy dřív).
Takže pokud by s tím šlo něco udělat, bylo by to fajn. Je to výsledek pozorování jak s 56, tak i 51.
Človeče, tak jsem dnes zjistil:
1.) za zastávkou Karlovy lázně asi před týdnem bylo zpuštěno dálkové - předsazené přihlášení do SSZ u ND,
2.) prý se chystá REKO TT na Jaroše a taky bube po likvidaci BKV předsazené přihlášení.