No, ve valné většině případů to auto kam uhnout má, resp. téměř vždy to může stočit tak, aby ta tram mohla projet. V hodně případech, ač to vypadá beznadějně, se dá uhnout jedním , zpravidla volným směrem - dozadu. Jenže to se lidem nechce, protože přece nepustí svou vybojovanou pozici a nebudou opět čekat, že.
Co se týče hlavní z vytíženějšího směru - ano, ovšem pokud tam neprojíždí MHD. Pak hlavní vždy v trase MHD. I toto je totiž součástí preference. Navíc mnohde by ta MHD neměla šanci projet (tedy ona ji bohužel mnohde nemá ani když je na hlavní).
Ale zpět k tématu vlákna, už jsme odbočili dost za roh.
-----------------
Tedy, chci se zeptat, zdali by nešlo poštelovat SSZ na Nkpt Jaroše (plánovací komise) tak, aby alespoň v noci si tam tram nekradli předvolbu? Pro vysvětlení - jedou-li dvě tram ZC za sebou, což se díky společné trase a časům v úseku děje, tak díky přestupním vazbám dochází k tomu, že se v těch místech míjí s tram DC. A tedy 1. tram ZC se navolí, SSZ padne (preference funguje), 2. tram ZC se navolí, SSZ čeká, jenže projede tram DC a dojde k odhlášení, takže čočky padají většinou před nosem 2. tram ZC a dochází k delšímu čekaní na v té době poměrně velmi málo frekventované křožovatce. U linek 54/56 to vcelku až tak nevadí (když vypustíme to, že jsou dost okrájené JŘ a dochází ke zpoždění), ovšem linky 53/51 mají na Štrossu na sebe čekačku a dochází ke zbytečnému zpožďování (většinou 51, 53 je tam pokud se něco nesemele po trase vždy dřív).
Takže pokud by s tím šlo něco udělat, bylo by to fajn. Je to výsledek pozorování jak s 56, tak i 51.