Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Martin Šubrt » 08.10.2011 16:03

Tak jsem si prošel Želivského a zničil si bundu a kalhoty :-). Neb tam nějaký dobrák v dnešním deštivém dni nabarvil části klndru, což nebylo jaksi nijak signalizováno a já si tam opírajíce se měřil délky volna apod.

K samotné křižovatce. Obnova SSZ většinou spočívá v tom, že se nedělají velké stavební zásahy. Maximálně lze doplnit nějaké ostrůvky. Obecně bývá požadavek, aby dlouhé přechody byly nějak rozděleny. Pokud jde o ten přechod přes Jana Želivského, tak ten logicky v původní poloze být rozdělen nemohl. Tedy mohl za předpokladu, že by výjezd do křižovatky od Edenu rovně byl jen jedním pruhem. Což by ovšem znamenalo zdržování busů ve směru od Edenu asi jako nyní na Jugoslávských partyzánech.

Jelikož obnova neznamená stavební zásahy a přechod se standardně už má dělit, byl přechod odsunut cca o 10 metrů od křižovatky až za vjezd busů do terminálu. Protože od Edenu musí vést do křižovatky dva pruhy (a tedy i z křižovatky), tam se dělící ostrůvek nevešel, je tam jen ten sloupek signalizace a dělící ostrůvek se sloupkem signalizace i pro chodce je jen u koleje ve směru od NNŽ.

A teď proč je tam ta signalizace na výjezdu z křižovatky. Vzhledem k tomu, že byl přechod odsunut, určitě se řešilo, že už není vlastně součástí křižovatky (když je tam už další křižovatka v podobě vjezdu do terminálu). Případně, že je prostě ten přechod tak daleko, že vozidla odbočující z Vinohradské vlevo i vpravo nebudou tento přechod vnímat jako souběžný, tj. na němž mají při odbočování dát přednost přecházejícícm chodcům. No a taková úvaha v Praze okamžitě vede k signalizaci.

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Brejšín » 08.10.2011 14:47

tak nám šlape SSZ Brusnice
fakt úlet, hlavně když to zasebou pošle 25 a 22 do zast. Brusnice, takže zazděj křižovatku a protijedoucí vlak tam stojí jak trubka a potom ho to pošle do těch nahromaděnejch aut.
Jinak ZC to zdržuje, neb přihlašovák je až u stopčáry. Což je trošku zbytečný když stejně 99% vlaků jede přímo.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 08.10.2011 1:39

Bobik,9001: Oba jste reagovali až na můj třetí bod, ale mnohem důležitější je bod druhý
MM-Mikulovsky píše:...2.) Odbory se pustí do toho co cítí, že jejich členy "pálí" - tlačí na ně někdo, aby ten nesmysl s přejezdy samostatných TT přes PK řešili pomocí svých právníků?...
Já klidně do stávky kvůli preferenci (či bezpečnosti sebe, cestujících a celého provozu) půjdu (tak jako vlastně již včera šli francouzští průvodčí po napadení jednoho z nich), ale kolik z dalších kolegů DPP se mnou?
Jak jsem snílek, tak tady jsem realista - velmi mizivé procento!
Přivádí mne k tomu rezignace většiny:
1.) na dění ve voze
2.) řešit věci, které řešit může i oficiální cestou
- viz. mnou založené nové vlákno Úřední korespondence a rady k ní, kde jsem citoval něco z vnitřních předpisů včetně možnosti podat SH na "obecné jevy"! Kdo to kdy udělal?
Vždyť 99% kolegů není ani ochotno zvednou vysílačku a požadovat policajty do Lidické na vyklizení kolony IAD ze zákazu vjezdu! A když zbylé 1% to udělá, tak PD na to prdí a volající je problémový jedinec nedržící s většinou!!!
No a jak tady letos bylo argumentováno - stávka má být poslední možností snahy prosazení požadavků (svých zájmů). Já navíc v těchto záležitostech věřím, že když se dostatečně silně (v hojném počtu) bude tlačit na první 3 právem dané možnosti (snahy prosadit přes OO, volat v konrétních situacích přes PD PČR či MP a psát SH), tak stávka není ani třeba! Jenže to požaduje osobní odvahu od jednotlivců, která jim chybí a raději jen obviňují jiné, že za ně nebojují. Jenže "ti jiní" (OO) bez jejich (jednotlivců) viditelné podpory jsou slabí a bez šancí na úspěch.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 07.10.2011 22:51

9001 píše:Poslední rýpavá. Když jde o stávku, tak znají i poslední paragraf daného zákona, ale když jde o primární věc, tak jsou chudáčci najednou neznalí :lol:
:lol: :lol: =D>
MM-M: nic ve zlém, ale neberu. Maj příspěvky od všeho možnýho, i od členů. Co jim brání za ty prachy zaplatit právníka? Mimo jiné.
Kvůli stravenkám, reformám a jánevímčemuvšemu se stávkuje hned. Proč se nestávkuje třeba kvůli tomu Pavláku? A jiným souvisejícím věcem - preference není jen o tom že mi hned padnou čočky. Ty mi sice padnou, ale je mi to k prdu, když kvůli autům na kolejích nemám kam jet.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 07.10.2011 22:41

MM- Sorry ale to není omluva. Já když přišel do banky, tak jsem taky o tom věděl kulový. Po roce neříkám, že vím všechno, ale podstatné vím a když nevím tak vím na koho se obrátit at je to zkušenější kolega nebo někdo na centrále, helpdesku.

Odbory ví kde je průser moc dobře. At už to je přejezd na Dvorcích, at to jsou zmíněné přejezdy, ale ono je lepší se hádat o to, kde je reálná šance na vítězství. Bohužel je to politika a na blbých košilích si honí body. Bohužel díky tomu utíkají průsery, kde jde o bezpečnost provozu a vlastně i o zdraví a životy zaměstnanců. Viz IPP a jízda na krev, aby jste tam nevykysli na světlech a nebo i na přejezdu, když T3/T6 potká cokoliv většího než osobák... (Upřímně i ve 14T a 15T nemusí být pusa s naloženým transitem a nebo nejhůře Tatrou žádná radost).

Poslední rýpavá. Když jde o stávku, tak znají i poslední paragraf daného zákona, ale když jde o primární věc, tak jsou chudáčci najednou neznalí :lol:

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 07.10.2011 22:24

Bobik píše:...Bohužel nejsem právník a v paragrafech se skvěle neorientuju, jinak bych už dávno právně napadl současnou úpravu, resp. doplnění D1/2, kde se konstatuje, že zrovna na těchto přejezdech se jedná o TT na PK, zatímco okolo jde o TT na sam. tělese. Což je samozřejmě zjevný nesmysl už od pohledu, navíc v rozporu s nadřazenou normou.
Zajímavé že odbory řeší zdali budem muset nosit kravaty, ale tohle prošlo nepovšimnuto.
Ono je to těžké - odbory jsou oslabeny:
1.) Jejich u DP mnoho a nejsou schopny se domluvit mezi sebou - DP to jistě vyhovuje, protože menšině přeci nemusí ustupovat)!
2.) Odbory se pustí do toho co cítí, že jejich členy "pálí" - tlačí na ně někdo, aby ten nesmysl s přejezdy samostatných TT přes PK řešili pomocí svých právníků?
3.) Odbory vedou obyčejní lidi, kteří někdy vzešli z běžného provozu a můžou tito mít skutečně sami 100% právní znalost? Ne a proto se nedivým, že ve složitých normách, které podnik předkládá jim někdy "uteče" i takový markantní nesmysl!

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 07.10.2011 22:03

Kupodivu zde do nejpříslušnějšího vlákna nikdo nic nenapsal o:
1.) nesmyslné SSZ na Želivského
- viewtopic.php?f=13&t=541#p156620 (TENTO A NAVAZUJÍCÍ PŘÍSPĚVEK/PŘÍSPĚVKY BY TO CHTĚLO PŘESUNOUT SEM)
-viewtopic.php?f=23&t=1559#p156611
2.) železničním zabezpečení křížení TT s IAD či chodci:
- v Liberci (poslední dvě foto)
-Ostravě (3. až 5. foto) + přechody přes TT jen s výstražnou oranžovou blikačkou prochodce, jenž neomezují TRAM (1. až. 2.)!

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 06.10.2011 17:47

9001, Bobik: To si neodporuje - MHD je komunální služba, ale ne každá komunální služba je MHD - tak jako každé město je obec, ale jen některé obce jsou městem a některé dokonce statutárním a jen jedno hlavním!
Čili, kde jednosměrku může v protisměru projet jen MHD, tak popeláři již ne - ti musí jediným správným směrem (nemají-li na dané vozidlo výjimku pro určitou oblast).
Např. v Karlíně je obecná výjimka daná DZ "MIMO MHD A POSYPOVÝCH VOZIDEL" - rozhodně jsem nikde neviděl (ani v Praze, s mnoha dopravními nesmysly, si nevybavuji) doplňokvou DZ ve smyslu "MIMO MHD A DOPRAVNÍ OBSLUHY". + OPAKUJI
MM-Mikulovsky píše: Plus, když už člověk nezná význam slova "komunální", tak ho mohlo trknout
willyjeff píše:„Dodatková tabulka č. E 12 s nápisem "JEN DOPRAVNÍ OBSLUHA" omezuje platnost značky, pod kterou je umístěna, na .... vozidla taxislužby .... pro tato vozidla neplatí značka, pod kterou je umístěna dodatková tabulka s nápisem "MIMO DOPRAVNÍ OBSLUHY".“
Nebyl by nesmysl, že MHD nemůže někam, kam může taxi???!!!! #-o #-o #-o #-o #-o
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 07.10.2011 22:06, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 06.10.2011 17:25

Já teda mám taky za to, že z pohledu zákona MHD a dopr. obsluha je rozdíl (byť češtinsky to co MM-M píše má jistou logiku). Proč by se jinak všude možně umisťovaly cedulky "mimo MHD a dopr. obsluhu", příp variace téhož?

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 06.10.2011 17:07

MM : Si mi připoměl pana Horníčka, když ho zastavil policista po průjezdu téhle cedule.
A on mu odpověděl. Ono MHD neznamená Miroslav Horniček Divadlo ? :lol:

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 06.10.2011 16:42

Absolut píše:Tramvaj není dopravní obsluha.
willyjeff píše:
MM-Mikulovsky píše:A nedá se tak náhodou MHD zařadit pod tuto "tvou vlastní" formulaci?
Lámu si hlavu nad tím, proč zdůrazňuješ mojí vlastní formulaci?
MM-Mikulovsky píše:
willyjeff píše:...komunální a podobné služby pro oblast za značkou...“
A nedá se tak náhodou MHD zařadit pod tuto "tvou vlastní" formulaci?
Oba si vemte slovník synonym komunální = obecní, okresní.
Čili, protože každé město je obcí (obráceně to neplatí), tak M(ěstská)H(romadná)D(odprava) je komunální služba (jedna z mnoha) = je dopravní obsluha!
PS: Je zarážející, jak tady na TF mnozí lpí na nepřeklepávání se a nepletení si y/i, ale všem je naprosto jedno, že někdo použije (cituje) slovo, jehož význam nezná - kdyby znal, tak nepíše blbosti:
willyjeff píše:
trainzjohny píše:A tramvaj není dopravní obsluha ? Podle mě doprava je 100% a obsluhuje, tedy by se jí to nemělo týkat.
No představ si to, že není :-D A tak nejen, že tam jezdí tramvaj, ale i autobus. Takže by tam mělo být "MIMO MHD", že... ;-) Mě to jen tak pobavilo, tak jsem se vám svěřil ;-)
Plus, když už člověk nezná význam slova "komunální", tak ho mohlo trknout
willyjeff píše:„Dodatková tabulka č. E 12 s nápisem "JEN DOPRAVNÍ OBSLUHA" omezuje platnost značky, pod kterou je umístěna, na .... vozidla taxislužby .... pro tato vozidla neplatí značka, pod kterou je umístěna dodatková tabulka s nápisem "MIMO DOPRAVNÍ OBSLUHY".“
Nebyl by nesmysl, že MHD nemůže někam, kam může taxi???!!!! #-o #-o #-o #-o #-o

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od willyjeff » 06.10.2011 14:52

7001 píše:Tak teď jsem tam na to koukal a nestačil se divit. Preference absolutně žádná, je tam ten samej cyklus co tam byl před rekonstrukcí. Navíc l. 19 a 26 pokud jedou nedejbože podle předpisů padnou čočky na přechodu na stůj těsně před čumákem. Tohle vymyslet to už chce pořádnýho fištróna. Ale co hlavně že se vyhodily miliony a volič je spokojen, že.
Ale jó dělá to ELTODO (nebo jiná firma) dobře. Zase bude mít co celý měsíce dělat (nebo spíš nedělat) a brát za to prachy...Tak dlouho se v tom budou štelovat, až to nařídí tak, že to bude padat před všemi linkami a pak to nechají být, protože už se v tom hrabali dost a musí dělat i jinde...Viz. různě nefunkční předzvěsti (Urxova, Geologická (ta první))...

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Fořtík » 06.10.2011 13:54

Syrda píše:Jak to vypadá s opravou SSZ u Masaryčky? Tedy s přihlášením od Dlážděné? O problému se tu psalo už v zimě a že se čeká na konec mrazů. Uběhlo léto, začíná se blížit další zima. A žádné změny jsem si nevšiml.
Že jsi si ničeho nevšiml jsi si všiml docela dobře, protože se tam vůbec nic nezměnilo...

Uživatelský avatar
Syrda
Uživatel
Příspěvky: 306
Registrován: 25.6.2005 16:04
Bydliště: Hradec Králové - Praha

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Syrda » 06.10.2011 11:51

Jak to vypadá s opravou SSZ u Masaryčky? Tedy s přihlášením od Dlážděné? O problému se tu psalo už v zimě a že se čeká na konec mrazů. Uběhlo léto, začíná se blížit další zima. A žádné změny jsem si nevšiml.

Uživatelský avatar
7001
Uživatel
Příspěvky: 204
Registrován: 30.8.2004 8:31
Bydliště: V bezpečné vzdálenosti od Prahy...

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 7001 » 06.10.2011 11:43

Tak teď jsem tam na to koukal a nestačil se divit. Preference absolutně žádná, je tam ten samej cyklus co tam byl před rekonstrukcí. Navíc l. 19 a 26 pokud jedou nedejbože podle předpisů padnou čočky na přechodu na stůj těsně před čumákem. Tohle vymyslet to už chce pořádnýho fištróna. Ale co hlavně že se vyhodily miliony a volič je spokojen, že.

Odpovědět