Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Afterman
Uživatel
Příspěvky: 141
Registrován: 14.9.2012 21:43

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Afterman » 27.12.2020 18:05

P_V píše:
27.12.2020 17:48
Co takhle na linky, končící v zastávkách, kde kontrola zdržuje, nevypravovat 2xT?
Jakože kvůli jedné zastávce kdesi na Vypichu přestanou například Strašnice vypravovat většinu svého vypravení na 22, nebo Kobylisy na 3? Na jednou stranu proč ne, budou rádi :D

OKN81
Uživatel
Příspěvky: 41
Registrován: 28.10.2010 20:25
Bydliště: Praha - Miškovice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od OKN81 » 27.12.2020 17:57

P_V píše:
27.12.2020 17:48
OKN81 píše:
27.12.2020 17:36
Zrušit povinnost kontroly druhého vozu nikdo neschválí.
Co takhle na linky, končící v zastávkách, kde kontrola zdržuje, nevypravovat 2xT?
Nemyslím si, že tohle nějak podnik trápí a bude to chtít nějak řešit i do budoucna.
Osobně kontroluji i když mám 14T, 15T nebo KTN tedy vozy s kamerami. Vždy se totiž najde možnost něco přehlédnout na kameře a pak ti nezaberou 100% vozu abys viděl úplně vše.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3802
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od P_V » 27.12.2020 17:48

OKN81 píše:
27.12.2020 17:36
Zrušit povinnost kontroly druhého vozu nikdo neschválí.
Co takhle na linky, končící v zastávkách, kde kontrola zdržuje, nevypravovat 2xT?

OKN81
Uživatel
Příspěvky: 41
Registrován: 28.10.2010 20:25
Bydliště: Praha - Miškovice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od OKN81 » 27.12.2020 17:36

Karosák píše:
27.12.2020 16:27
Nejdříve obecně: Na tomto příkladu je krásně vidět, jak jsou požadavky (na řešení čehokoliv veřejného) protichůdné, protože každý prezentuje své potřeby. První tvrdí, že je zdržují ti druzí a naopak. Z toho lze nestranně vyvodit, že SSZ je nastaveno vcelku demokraticky - každý dostal svůj podíl a spokojen není nikdo :D
Věcně: "Dveřní" přihlašování je otázka aktivní preference, o které se toho namluvilo již mnoho, ale jdeme cestou kompromisu brnkaček, takže tuto variantu můžeme asi pustit z hlavy. Leda to vzít jako pilotní místo.
Osobně v tomto případě vidím jako nejlevnější a nejúčinnější řešení, zrušit povinnost kontroly 2. vozu. Byl bych pro to ale obecně v nácestných výstupních z více důvodů... Vlak, který od Stírky nezevluje, odstanicuje během kolizní fáze a je pryč.
Naopak ač jsem veskrze nakloněn nočním blikačkám, v tomto případě univerzální nadšení nesdílím - vlaky od Stírky mají mizerný výhled ke Kobyliskému náměstí přes pahorek podchodu a v případě MU by bylo dost dohadování a část pravdy by měli obě strany. Tady si myslím, že to oprávněně nedovolí dopravka :!:
Zrušit povinnost kontroly druhého vozu nikdo neschválí.
Souhlasím s tebou, že tahle křižovatka je vypínání pro tramvaje kvůli výhledu je špatně. Zvláště 14T děs.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3644
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 27.12.2020 16:27

Nejdříve obecně: Na tomto příkladu je krásně vidět, jak jsou požadavky (na řešení čehokoliv veřejného) protichůdné, protože každý prezentuje své potřeby. První tvrdí, že je zdržují ti druzí a naopak. Z toho lze nestranně vyvodit, že SSZ je nastaveno vcelku demokraticky - každý dostal svůj podíl a spokojen není nikdo :D
Věcně: "Dveřní" přihlašování je otázka aktivní preference, o které se toho namluvilo již mnoho, ale jdeme cestou kompromisu brnkaček, takže tuto variantu můžeme asi pustit z hlavy. Leda to vzít jako pilotní místo.
Osobně v tomto případě vidím jako nejlevnější a nejúčinnější řešení, zrušit povinnost kontroly 2. vozu. Byl bych pro to ale obecně v nácestných výstupních z více důvodů... Vlak, který od Stírky nezevluje, odstanicuje během kolizní fáze a je pryč.
Naopak ač jsem veskrze nakloněn nočním blikačkám, v tomto případě univerzální nadšení nesdílím - vlaky od Stírky mají mizerný výhled ke Kobyliskému náměstí přes pahorek podchodu a v případě MU by bylo dost dohadování a část pravdy by měli obě strany. Tady si myslím, že to oprávněně nedovolí dopravka :!:

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6338
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od demon » 27.12.2020 14:48

johndj píše:
27.12.2020 4:38
...upravit přihlašování od Stírky, aby se tramvaj přihlásila ideálně až po odstanicování a jen pro svůj směr?
Jelikož se přihlašuje detekcí po zablokování vexle v zastávce, tak tohle určitě ne...

johndj
Uživatel
Příspěvky: 181
Registrován: 05.4.2009 21:17
Bydliště: Zličín
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od johndj » 27.12.2020 4:38

Autobusům preference funguje jen mezi nástupní a výstupní zastávkou, v Kobylisích je to tedy u linek zde končících o náhodě. Žádnou preferenci v takovém případě nemáme, dost často nás světla zdrží i o 2 minuty oběma směry. Linky jedoucí z Kobylis dál preferenci mají, ale i ta je nám občas k prdu, protože tramvaj v přímém směru nás často přebije.

Největší problém vidím v tom, že preference drží volno pro tramvaje od Stírky, nejhorší to je u 3 +24, když řidič prochází ve výstupní zastávce tramvaj, tak všichni stojíme a koukáme, jak mu to jde. Klidně minutu. Přijde mi, že řadič ani neví, kam tramvaj jede a tak stojí komplet všechno, přitom by aspoň 10 dc i auto směrem do Bohnic mohla jet.
Pokud je přihlášená jenom tramvaj od Vozovny, většinou volno dostáváme poměrně rychle, nevím ale, proč i ve směru do Bohnic musíme čekat, než tramvaj celá přeskáče křižovatku, když náš směr je už volný.
U 10 dc se stojí i s 93 ve 2 ráno, když nikde nikdo není.
Přijde mi, že si čočky od Ďáblic neumí ukončit zelenou pro auta v kolizním směru a díky čočkám od Stírky, které drží volno do všech směrů čekají na vlastní volno. Obráceně, nelze tedy prosím prověřit a upravit přihlašování od Stírky, aby se tramvaj přihlásila ideálně až po odstanicování a jen pro svůj směr?

Nebylo by možné celý Kobylisy v 8 večer vypnout?

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 634
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 24.12.2020 14:03

Na SSZ Kobylisy se autobusy původně přihlašovaly až výjezdem ze zastávky, ovšem i kvůli nízké přesnosti lokalizace vozidel to moc nefungovalo a často se chybně přihlásily ještě před zastávkou, s čímž SSZ nepočítalo. Navíc se čekalo i na 2 TRAM v zastávce, která čekala opravdu dlouho, než ta první opustila dlouhou výhybku, přičemž vpravo se jezdilo jen 10 km/h. Pro autobusy to bylo špatné. Pak se obojí změnilo a poměr se poněkud otočil.

V roce 2015 se podařilo SSZ upravit aspoň tak, že TRAM zc vpravo si více volí volno před volnem přímo. To dost pomohlo. Určité úpravy by to ještě sneslo, i pro 10 dc. Ty se bohužel hlásí až kousek před SSZ. Ale jezdí zde páteřní BUSy, což je třeba respektovat. Situace, které uvádí Petr, se bohužel dějí. Upravit by se to dalo, dokonce aniž by se to často dotklo BUS, ale jde o větší úpravu. Nejsem si jistý, že BUSy do obratiště mají také preferenci.

Ano, Nádražní už není trať na PK a aby se nemuselo dlouho čekat na využití, použil se rychlostník. Je to fajn.

Svatoplukova by měla být ok. Dc tedy určitě. Zc jsem neviděl, ale tam je to kvůli sw jedno.

Uživatelský avatar
Ústečák
Uživatel
Příspěvky: 94
Registrován: 04.8.2019 9:55

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Ústečák » 24.12.2020 8:55

Karosák píše:
23.12.2020 19:40


Jinak prý v úseku OKS Smíchov-Lihovar rychlostník 60. Je tak?
Je tam, zkoušel jsem si to již v neděli a sviští to tam parádně (pokud zrovna není auto ve svršku 8-) ).

OKN81
Uživatel
Příspěvky: 41
Registrován: 28.10.2010 20:25
Bydliště: Praha - Miškovice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od OKN81 » 24.12.2020 4:47

Takže jenom povzdech nám zbývá... :(

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3644
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 23.12.2020 19:40

10 od Ďáblic na Palmu je vůbec šílenství, pokud se něco vposledku nezměnilo. A samozřejmě neříkám, že není prostor pro zlepšení.

Jinak prý v úseku OKS Smíchov-Lihovar rychlostník 60. Je tak?

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 1971
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Petr » 23.12.2020 19:10

Karosák píše:
23.12.2020 18:38
Nejsem k tomu kompetentní, ale obecně vzato, tam těch busu oproti tram jezdí mraky (nejen průjezdné linky, ale je potřeba odbavit i to množství obratů) a obávám se, že tady taháme za kratší provaz.
A přitom obecně vzato je samozřejmě například pro linku 10 velmi špatně, že od Ďáíblic vystojí důlek, aby prázdný autobus jedoucí z výstupní zastávky do obratu využil preferenci. Občas úpím, když z 10 vidím, jak autobus teprve vjíždí do zastávky a odbavuje ve výstupní a já stojím. Za tu dobu bych odbočil 3x, ale prohrávám a prohrávám dál, protože to následně pustí přede mně linku od Březiněveské....

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3644
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 23.12.2020 18:38

Nejsem k tomu kompetentní, ale obecně vzato, tam těch busu oproti tram jezdí mraky (nejen průjezdné linky, ale je potřeba odbavit i to množství obratů) a obávám se, že tady taháme za kratší provaz.

OKN81
Uživatel
Příspěvky: 41
Registrován: 28.10.2010 20:25
Bydliště: Praha - Miškovice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od OKN81 » 23.12.2020 9:57

Zeptám se jestli se neplánuje výhledově zlepšení preference v křižovatce u metra Kobylisy. Dlouhodobě tam mají tramvaje horší preferenci, než li autobusy.
Děkuji za odpověď.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 634
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 14.12.2020 21:58

Do centra přihlašovák nebere všechny TRAM. Z centra odhlašovák trvale sepnutý, skřípnutý. Předáno. TRAM zc jedou od přihlášení do odhlášení cca 25 s, takže výzva by obvykle stejně vidět nebyla a chodec je tedy víc než TRAM zc. Zkusím zjistit, jak to vypadá se zrušením SSZ. A když tak zkusíme požádat o úpravu.

Odpovědět