Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
vencavasek
Uživatel
Příspěvky: 263
Registrován: 07.1.2007 15:10

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od vencavasek » 21.3.2023 22:27

Bobik píše:
20.3.2023 19:46
Jestli to bude fungovat stejně "kvalitně", jako třeba u Botanický (kde to autům z vedlejší padá prakticky do jízdy, bez ohledu na to co a hlavně jak daleko od SSZ je na hlavní), tak to bude vadit docela silně.
Toho bych se v tomto případě nebál. Botanickou prověříme, je možné, že je tam nějaká chyba v řídicí logice.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 20.3.2023 19:46

vencavasek píše:
20.3.2023 15:22
Pokud jde o Palouček, ono samozřejmě až tam bude dynamika s preferencí, kdy bude v noci svítit na Táborské trvale zelená a přerušovaná bude pouze v případě nároku chodců nebo vozidel z Lounských/Petra Rezka, tak už asi moc vadit nebude, že SSZ svítí celou noc.
Jestli to bude fungovat stejně "kvalitně", jako třeba u Botanický (kde to autům z vedlejší padá prakticky do jízdy, bez ohledu na to co a hlavně jak daleko od SSZ je na hlavní), tak to bude vadit docela silně.

vencavasek
Uživatel
Příspěvky: 263
Registrován: 07.1.2007 15:10

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od vencavasek » 20.3.2023 15:22

ElWapp píše:
19.3.2023 22:02
Co musí SSZ splňovat, aby šlo na noc vypnout? Třeba Čimická x K Pazderkám se na noc vypíná často, a to tam je přechod přes tři pruhy v jednom směru jízdy - což taky s bezbariérovostí podle vyhlášky nemá nic společného...
Tak aby se dalo SSZ na noc vypnout, tak musí především splňovat rozhledové poměry (aby bylo z vedlejší dobře vidět, zda někdo jede po hlavní apod.). Pokud jde o tu délku přechodů, tak to se dá vyřešit tím, že je chodcům umožněno si stisknutím tlačítka SSZ na několik minut zapnout (tak to je např. na té Čimické - K Pazderkám). Nicméně toto řešení se zase nelíbí především DP, protože umožňuje situaci, kdy chodec spustí SSZ těsně před přijíždějící tramvají/autobusem, takže jim najednou padá stůj. V důsledku to znamená, že na takových SSZ je preference de facto jen přes den. Známe z Hradčanské a dalších míst...

Pokud jde o Palouček, ono samozřejmě až tam bude dynamika s preferencí, kdy bude v noci svítit na Táborské trvale zelená a přerušovaná bude pouze v případě nároku chodců nebo vozidel z Lounských/Petra Rezka, tak už asi moc vadit nebude, že SSZ svítí celou noc.

sajmon
Uživatel
Příspěvky: 60
Registrován: 28.9.2019 18:59

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od sajmon » 20.3.2023 11:42

Grossák píše:
18.3.2023 12:52
Na Kublov jsem požádal o prověření a opravu. Stále to blbne? Díky.
Dnes tam zase pořád čekám, takže závada přetrvává. Díky. =D>

EDIT: Vypadá to taky na nefunkční přihlašovák do Dukelských hrdinů x Kostelní při jízdě z Milady Horákové (pravý oblouk 8/26)
Naposledy upravil(a) sajmon dne 21.3.2023 9:29, celkem upraveno 1 x.

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 537
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od ElWapp » 19.3.2023 22:02

Co musí SSZ splňovat, aby šlo na noc vypnout? Třeba Čimická x K Pazderkám se na noc vypíná často, a to tam je přechod přes tři pruhy v jednom směru jízdy - což taky s bezbariérovostí podle vyhlášky nemá nic společného...

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 681
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 18.3.2023 12:52

kruťák: Na Paloučku zatím preferenci není možné zapnout, protože není v řadiči SSZ připravena. Preference jako součást dynamického řízení, se musí vždy naprojektovat, projednat, naprogramovat, odladit na zkušebním řadiči a po vydání stanovení odborem PKD MHMP s vyjádřením PČR nakonec nasadit = zapnout. Nyní jsme ve fázi, kdy se již více než rok projektuje a projednává. Domnívám se, že brzy by se mohlo začít programovat. Kdy bude preference nasazena, si netroufám odhadovat.

Vypnutí po 20. hodině možné není, protože délka a charakter přechodů pro chodce neodpovídá bezbariérové vyhlášce pro neřízený provoz a v Praze je přístup k věci poměrně rigorózní. To je ostatně záležitost všech nočních provozů SSZ.

sajmon: Na Kublov jsem požádal o prověření a opravu. Stále to blbne? Díky.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3165
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od kruťák » 15.3.2023 20:26

Nad Paloučkem se cosi kope v ulici Lounských, ulice je totálně uzavřena a zahrazena barikádou, přesto SSZ Táborská x Lounských vesele běží dál. Ať žije zdravý rozum.
Bude aspoň po dokončení prací konečně zapnuta ta preference? Nebo aspoň vypnutí SSZ po 20. hodině? Je to fakt k vzteku :(

sajmon
Uživatel
Příspěvky: 60
Registrován: 28.9.2019 18:59

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od sajmon » 14.3.2023 3:40

Poslední cca. dva týdny mám dojem, že přechod pro chodce na Kublově občas/vůbec nedetekuje tramvaje. Především ve směru ZC tam často vykysávám, protože si právě vystoupivší člověk zmáčkne čudlítko a okamžitě dostává zelenou.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 681
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 24.2.2023 16:58

Přátelé, tedy postupně:

1) Magistrála funguje přes den trvale ve stovkách.
2) Mírák: DIO zajišťuje ten, kdo tam něco dělá. Takže v tomto případě asi zhotovitel vodáren. Pevný program by nebyl lepší. Musel by mít podíl volna pro TRAM přes 50 %, což by však nezajistilo kapacitu pro auta a nastal by problém TRAM v Jugoslávské, jak psal Karosák. DIO je založeno na prodloužení cyklu z 60 na 80 s. Dle měření na místě je základní nezelená pro auta od Rumunské cca 20 s, prodlužovaná od aut 28, prodlužovaná od TRAM 56. Můžou být nějaké "odlišnosti", přišlo mi, že shora to na TRAM čeká nějak méně, kromě toho, že je přihlášení docela blízko. K tomu mohou tramvaje krátit auta o 10 s. Jako DIO nic hrozného. Hlavně doporučuji porovnat se momentem, kdy TRAM není. Pak je opravdu silná podpora Rumunské. Auta od Francouzské a chodci docela čekají. Průměrné zdržení TRAM narostlo, ale pevný program by byl horší. Jednosměrný výběr volna by chtěl poladit i v tom trvalém režimu. Nějaké doladění by někdy nastat mohlo.
3) Vladycká. Detekce funguje. Výzva se ale rozsvěcí při stůj asi vždy po přihlášení. Při volnu jen někdy. Na první pohled není důvod zřejmý. Bude prověřeno DŘ, případně i SW. Někdy. V pořadí.
4) Užocká předáno. Musíte na ty kontakty jemně. :)

MPL
Uživatel
Příspěvky: 226
Registrován: 06.1.2010 8:29

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MPL » 23.2.2023 10:08

Vypadá to, že zhoustl provoz na magistrále, tak jí byl rozšířen interval zelené.
Včera jsem jel kolem poledne z Anglické na JM a na všech 3 SSZ (Bělehradská, Legerova i Mezibranská) v tomto směru projela max. 3 auta a už zase byla červená. Jestli je to tak standardní, tak se omlouvám, dlouho jsem tam už nejel, ale tohle nepamatuju.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6700
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od demon » 22.2.2023 20:25

Karosák píše:
20.2.2023 15:15
Na IPP dnes podle mého pocitu zpět 80kový cyklus a docela to odtéká.
Tak jsme se namlsali a dnes už byla zpátky stovka a s ní kolony tramvají až do půlky Jugoslávské... :roll:

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6700
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od demon » 22.2.2023 11:22

Karosák píše:
20.2.2023 15:15
...do Rumunské jsou již k dispozici 2 odbočovací pruhy.
Do Rumunské je stále jen jeden, pravda přibyl druhý rovně, což ale na kolony nemá vliv.
Včera na horním Míráku nejkratší čekání 30 s, nejdelší 45 s, to tam určitě nebývalo.
Karosák píše:
20.2.2023 15:15
Na IPP dnes podle mého pocitu zpět 80kový cyklus a docela to odtéká.
Potvrzuji kratší cyklus, je to mnohem lepší.
Naopak Vršovickou x Užockou DC i Vladyckou ZC jsem přechválil, včera stále několikrát potmě.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 20.2.2023 15:15

Na IPP dnes podle mého pocitu zpět 80kový cyklus a docela to odtéká. Ale pravda, celkově je slabší provoz... 8-[

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6700
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od demon » 20.2.2023 6:22

Ale jo, tohle tam bylo vždycky, jen jsi tam nikdy nevykysal tak dlouho jako teď. Za mě je teda prodloužená doba volna od Rumunský.
Ještě to teda ověřim zítra, ale včera imho šlapala preference na přechodu Vršovická x Užocká DC i stromeček na Vladycký ZC, takže pokud to nebyla náhoda, díky. =D>

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 20.2.2023 0:01

Ale tohle tam bohužel bývalo vždycky :roll: Projel bys ještě 3x ale už nene (-X , hezky čekej a dívej se, jak to počká na tramvaj v protisměru ](*,)
Navíc tohle chování nikterak nezvyšuje propustnost od Rumunské, takže ani teoreticky nemůže souviset s nějakým DIO, protože místo aby projelo více vlaků v jedné fázi, musí se zařadit další kolizní fáze.
Dneska 3 kola na 10 a horní Mírák se choval "jako vždycky", za mně žádná změna. Naopak u úřadu byl vyklizen stavbou 1 pruh navíc, takže do Rumunské jsou již k dispozici 2 odbočovací pruhy. Fakt jsem tam ani dnes, ani v týdnu neměl problém O:)

Zato ten Pavlák :zadnice :smt019

Edit: A tímto koriguji předešlý příspěvek, ve kterém jsem o nějaké úpravě hovořil - skutečně nevím, jestli tam k nějaké úpravě došlo, ale dnešek mně utvrdil v tom, že nikoliv.

Odpovědět