Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
P_V
Uživatel
Příspěvky: 3535
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od P_V » 15.2.2019 12:35

V územním plánu je rozšíření komunikace zakresleno. Při územním řízení to tomu snad muselo vyhovět. Nový metropolitní plán, ve kterém úmyslně takové detaily nejsou, zatím ještě neplatí. Zatím to vypadá, že developr dodržel jen šířku prostoru, ale zaplácl ho stáním. Ovšem na té vizualizaci zas nově vedle kolejí přibylo místo ve směru dc. Takže je to takové zmatené.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9550
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 15.2.2019 12:22

Bohužel developer k tomu ani není nucený... Viz reakce pana Auto*mata Fillera na FB. Prý je dnes trend vše cpát na koleje, takže to je vlastně v pořádku...

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 2997
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od kruťák » 15.2.2019 12:01

To jako, že by si developer ukrojil kus svého pozemku, aby se mohly posunout blbý koleje? :twisted: Na obrázku jedou auta po kolejích, to je, myslím, odpověď na tvou otázku :cry:

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3535
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od P_V » 14.2.2019 13:00

Jak bude vypadat nová budova na rohu Partyzánské/Na zátorách. Co myslíte, bude víc prostoru vedle kolejí? Na vizualizacích je prt vidět.
http://www.earch.cz/cs/architektura/v-h ... a-hnilicky
https://www.hnilicka.cz/cs/architektura ... ovice/216/

Obrázek
zatory.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 575
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 07.2.2019 0:06

Zkus popátrat. Psal jsi zde pak příspěvek, třeba dohledáš šichtu a nějaké časy průjezdů. Pokud se to tedy zrovna tehdy stalo.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3299
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 06.2.2019 22:51

Jak si to hned nenapíšu, tak je to marný...

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 575
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 06.2.2019 22:14

Karosáku, vzpomeneš si, kdy se Ti na SSZ Ruská - Moskevská stalo, že by se TRAM DC samovolně odhlásila? Nejlépe přesný čas, ale pomohla by i přibližná hodina a třeba drobný popis. Tím se obracím na všechny. Datum a čas. Díky.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4230
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 31.1.2019 6:17

Sídliště ZM už funguje, v noci jsem tam žádný problém už neregistroval.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3299
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 31.1.2019 5:34

Včera jsem měl ranní a na Sídlišti Zahradním městě jsem běhal s kličkou - totálně potmě. Poprvé při výjezdu cca 6:30, pak asi v 8:30. DC přitom zcela OK. Další info neposkytnu, bo se tam asi týden nechystám :P Hlášeno PDT s tím, že už to hlásil někdo přede mnou Z:idea:

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 575
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 31.1.2019 0:08

Kdy naposledy to nefungovalo?

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3299
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 30.1.2019 12:59

Děkuji za zajímavé počtení, vskutku příběh na pokračování Z:idea:

Jinak umřela detekce na Sídlišti Zahradním městě ZC. Musí se běhat s kličkou. Hlášeno vícekrát, takže se na tom nejspíš pracuje.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 575
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 29.1.2019 17:19

Děkuji za postřehy k Vršovické. Asi je pravdou, že z centra je plynulost o trochu nižší než do centra. Důvodem je, že do centra má signalizace na Petrohradské větší předstih přihlášení díky zastávce a že Nádraží Vršovice díky děleným přechodům zase tak velký předstih nepotřebuje. Pokud bychom chtěli zlepšit plynulost ZC (na Petrohradské a Sportovní), lze zvážit přihlašování tramvaje „přes křižovatku“. Na několika místech v Praze se tak děje, dělá se to asi třemi různými způsoby. Vždy je však třeba ošetřit možnost, že tramvaj může být zastavena ještě první signalizací a pak je informace o tramvaji bezcenná, či dokonce škodlivá. Pokud provedeme nějaké ověření dle aktuálního stavu řízení SSZ Petrohradská (jede tramvaj a očekávám, že projede, protože má nebo bude mít volno), je možné vygenerovat nějaký signál, kterým lze získat cca 7 s předstihu navíc pro Sportovní ZC. Ke zlepšení průjezdu na Petrohradské ZC by asi podobná metoda nebyla vhodná, protože na Nádraží Vršovice jsou určité rozptyly pobytů. Ale snad by šlo více užívat vloženou fázi na Petrohradské. K tomu by bylo vhodné, aby s tramvají jela i auta ZC, protože současná vložená fáze není moc produktivní. Budeme to sledovat a případně oslovíme kompetentní.
Přiznám se, že už si do detailu nepamatuji, jak byla v minulosti Vršovická napevno zkoordinovaná. Také se to v průběhu času měnilo. Vím, že DC se začínalo na Koh-i-nooru. Pak se snad stíhal průběh volna na Sportovní, dále cca začátek volna na Petrohradské. A pak si pamatuji na jízdu rychlostí cca 25 km/h, aby to padlo do jízdy U Vršovického nádraží. Což celkem šlo, ale vše bylo vykoupeno častým čekáním na Koh-i-nooru, který uměl vygenerovat pěkný vláček tramvají. To dnes prakticky neznáme.
Z centra nevím vůbec. Ale obousměrně zkoordinovat 3 SSZ po cca 200 m v cyklu 80 s nejde, takže zcela plynule to taky být nemohlo. Navíc je třeba připomenout, že do roku 2010 bylo SSZ U Vršovického nádraží jen o dvou fázích, bez povoleného levého odbočení ZC, které je nyní řešeno směrovým signálem a zkracuje tak délku volna pro TRAM běžně o 15 – 20 s. A o stejnou dobu prodlužuje stůj. Také levé odbočení na Petrohradské se muselo posílit, navíc zde jezdí BUSy, které vypadly kvůli nové zastávce z koordinace a je třeba to aspoň částečně kompenzovat.
Zajímavý postřeh k SSZ Ruská - Moskevská. Ta křižovatka je nešťastná a zastávka DC v soutěsce tomu dala korunu. Blbé je, že auta z kolejí musí odtékat zespoda i zeshora, ale jsou vzájemně v kolizi a kolony se často tvoří v obou směrech. Pokud by opravdu pomohlo, kdyby od vzdáleného kontaktu na vjezdu do zastávky bylo trochu více váženo ve prospěch zelené shora, je to minimálně k zamyšlení. Co se týče samovolného odhlášení tramvaje, také jsem to už viděl. Nikdy nikdo nic nezjistil, takže ani nevíme, zda je to v elektrice, nebo v SW…
Maniny jsou v řešení. Probíhají nějaké úpravy. Dnes 15 z 19 OK, ale ještě to chce přidat. Rychlost není dle všeho jediný vliv. Uvítám další postřehy.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3299
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 27.1.2019 20:10

A jak to šlape, máme postřehy?

Jinak po pár šichtách, když se pokusím o nějaké hodnocení Vršovické. Tak DC opravdu úleva, drží, navazuje a až zmizí ten výkop, tak i busy si určitě polepší. ZC ale mám takové rozpačité pocity, jakoby ta 3 SSZ jela úplně izolovaně a vůbec si nepředávala info, že jede nějaké tramvaj. Samostatně vás zaregistrují a v nějaké rozumné době volno přidělí, ale čekal bych nějaké koo. Nechci moc kňourat, určitě je to lepší, než ta hrůza, co tam byla, ale spolehlivosti někdejší vlny to nedosahuje. Typicky: rozjezdu se z Nadr. Vršovice, na Petrohradské červená a předvolba, na Sportovní zelená a tma. Volným tempem mi to na Petrohradské padne, ale jen co se tam odhlásím a současně přihlásím do Sportovní, padne tam stůj a je potřeba se plazit, ne-li zastavit a to mi prostě přijde škoda, když se na to čekalo takových let. Ale asi bych měl mlčet a šoupat nohama, než to někdo zase rozšťourá [-o<

Moskevská x Francouzská je něco jinak. Především ZC to nečeká na tramvaj zuřivě už od Jana Masaryka, ale je normálně zelená přímo a auta mohou odtékat. Teprve po rozjezdu ze zast. Krymská ZC dojde k navolení a přidělení volna hezky do jízdy, což považuji za jednoznačně pozitivní úpravu!
DC tamtéž občas utíká volno, nebo svévolně odhlásí, ale to považuji už spíše za vlastnost.

Včera ROV od Manin mi pro 6 vpravo šlapalo, ale nad čidlem max 20, leč pro 14 vlevo přede mnou bohužel. Škoda, že se nepřipravila tehdy kabeláž, jež by počítala s posunem zastávky. Tak snad to půjde ještě vyladit na přijímači.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3550
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 27.1.2019 10:11

Vladimírka s preferencí...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3550
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 10.1.2019 9:56

Grossák píše:Uvítám postřehy z fungování ve slabším provozu. Noci, víkendy. Díky.
Tak já jezdil po Vršovické včera odpoledne, naposledy přesně o půlnoci a nemám námitek. @3644 Pokud se za námitku nepovažuje to, že kdyby se to večer vypínalo jako dřív, tak by to bylo úplně nejlepší. 8-)

Trvale zapnutá Vladimírka je totální vopruz. :prase

Odpovědět