Stránka 404 z 460

Re: křižovatky s antipreferencí

Napsal: 05.9.2011 21:38
od Bobik
No ten nešvar s volnem co nestiheš kvůli nutnosti stanicovat jsem pozoroval na dost křižovatkách. Takže zřejmě chyba v systému, zde pouze dovedená k dokonalosti.

Re: křižovatky s antipreferencí

Napsal: 04.9.2011 23:26
od demon
Může mi někdo ze znalých vysvětlit logiku cyklu křižovatky nad zast. Kobylisy ?
Už v půlce zastávky se rozbliká stromeček, takže společně se zastavením dostane tram volno, které ovšem při nejlepší vůli nemůže stihnout vybrat (ledaže by řidič použil známou hlášku ze Slunce, sena,...), takže společně s dveřní výstrahou pozoruje změnu na stůj, nastává dlouhé volno pro souběžnou IAD, která se zde ale obvykle nenachází, takže stojí celá křižovatka a všichni se vzájemně pozorují, hypnotizujíc přitom svá světla, ať jsou právě ona na řadě.
Nastává volno pro chodce, následované velmi krátkým volnem pro kolizní IAD (+ BUS) do Střelničné, tak pro 3 auta a až pak konečně nastává vysněná chvíle odjezdu tram...
Další bonbónek představuje křižovatka Trojská x Klapkova, kde průjezd tram sám o sobě trvá poměrně dlouhou dobu, takže bych očekával, že v zájmu zrychlení provozu projedou dvě tram v nekolizním směru najednou, ale ouha, nejspíš ta později přihlášená si počká do dalšího cyklu... :roll:

Re: křižovatky s antipreferencí

Napsal: 29.8.2011 11:48
od 7080
MM-Mikulovsky píše:ElWapp: Druhý příklad je dle učení v kurzu a umístění kontrolních majáků o doržování rychlosti 30km/h (bez ukončení DZ) TRAM DC!
Vzpomínaný zákon platí i v uvedených případech, páč komunikace se tam spojují - jednosměrnost jedné z nich (či dokonce obou - v případě Ječné nepočítaje TRAM DC) je naprosto irelevantní! Kdyby nebylo, tak potřebuješ velmi kritizované nařízení - zákon na každé uprdnutí!
Byl prý v minulosti případ, kdy se snad přímo policie snažila vybírat pokuty od IAD i (zpětně přes DPP) řidičů TRAM na místě, kterému by odpovídalo např. toto, kde je TRAM na zvýšeném pásu a křížení komunikace jen typu "T" bez možnosti přejetí TT, čili pouze pro opačný směr IAD na přímé komunikaci, a rozhodně to neprošlo = musela toho zanechat (a vybrané pokuty snad i vrátit).
Jinak i první mnou uvedené místo je dle zákona křižovatkou tvaru "T" - páč na úhlu připojované komunikace k té přímé nezáleží!
chemik: Dle mne, tvému příkladu naprosto odpovídá ten můj druhý Ječná - Ke Karlovu, kde pro TRAM DC křižovatka není značena určitě vůbec a totéž očekávám i ZC pro IAD (a kdyby byla, tak z levého pruhu nemusí být vidět).
Ano, ano, tenhle případ byl na dvou místech, jedno je křižovatka s Melounovou a druhý případ, se zvýšeným pásem byl v Břevnově, mezi zastávkami Drinopol a U kaštanu, kde visela VPZ 30 a dále tam byla silniční 30. VPZ byla řádně ukončena, přesto za tímto úsekem jednoho dne stála dopravní kontrola s radarem a u Břevnovského kláštera stála dopravní kontrola společně s policií. Podle jejich mínění postižený řidič byl sesazen z vozu, vystřídán pracovníem dopravní kontroly a byla s ním na místě řešena pokuta. Po ohrazení se několika řidičů došlo až ke správnímu řízení. Tehdejší velitel dopravní policie Bambas tvrdil, že se nejedná o křižovatku, protože je tam tramvajový pás. Podle ČVUT, která na to dělala posudek, ale o křižovatku šlo, protože se tam dvě komunikace spojují(zákon o tramvajovém pásu ani směrově rozdělené křižovatce nemluví). Celé to pak bylo zahráno do autu.

Re: křižovatky s antipreferencí

Napsal: 28.8.2011 17:07
od MM-Mikulovsky
ElWapp: Druhý příklad je dle učení v kurzu a umístění kontrolních majáků o doržování rychlosti 30km/h (bez ukončení DZ) TRAM DC!
Vzpomínaný zákon platí i v uvedených případech, páč komunikace se tam spojují - jednosměrnost jedné z nich (či dokonce obou - v případě Ječné nepočítaje TRAM DC) je naprosto irelevantní! Kdyby nebylo, tak potřebuješ velmi kritizované nařízení - zákon na každé uprdnutí!
Byl prý v minulosti případ, kdy se snad přímo policie snažila vybírat pokuty od IAD i (zpětně přes DPP) řidičů TRAM na místě, kterému by odpovídalo např. toto, kde je TRAM na zvýšeném pásu a křížení komunikace jen typu "T" bez možnosti přejetí TT, čili pouze pro opačný směr IAD na přímé komunikaci, a rozhodně to neprošlo = musela toho zanechat (a vybrané pokuty snad i vrátit).
Jinak i první mnou uvedené místo je dle zákona křižovatkou tvaru "T" - páč na úhlu připojované komunikace k té přímé nezáleží!
chemik: Dle mne, tvému příkladu naprosto odpovídá ten můj druhý Ječná - Ke Karlovu, kde pro TRAM DC křižovatka není značena určitě vůbec a totéž očekávám i ZC pro IAD (a kdyby byla, tak z levého pruhu nemusí být vidět).

Re: křižovatky s antipreferencí

Napsal: 28.8.2011 16:58
od chemik
ElWapp píše:Zákon o silničním provozu definuje křižovatku jako místo, v němž se pozemní komunikace protínají nebo spojují, tedy nikoli kde se rozdělují. Uvedené příklady nejsou křižovatkami a proto neruší platnost značky omezující rychlost.
Počkej, počkej, počkej... Představ si křižovatku ve tvaru "T", kde nožička bude jednosměrná směrem dolu a místo nebude osazeno žádným DZ. To jako není křižovatka?

Re: křižovatky s antipreferencí

Napsal: 28.8.2011 16:38
od ElWapp
Zákon o silničním provozu definuje křižovatku jako místo, v němž se pozemní komunikace protínají nebo spojují, tedy nikoli kde se rozdělují. Uvedené příklady nejsou křižovatkami a proto neruší platnost značky omezující rychlost.

Re: křižovatky s antipreferencí

Napsal: 28.8.2011 15:54
od MM-Mikulovsky
Bobik píše:...Něco podobnýho bylo v protisměru o kus výše (když se vjíždí do podjezdu magistrály) - šťourali se tam v kanále, stavební zábor cca 10m, značka 30, ale ukončení té 30 už jaksi nebylo. A když se podíváte po JAKÉMKOLI dočasném značení, nikde to není úplně v pořádku.
Ještě jsem si na toto vzpoměl ve čtvrtek - samozřejmě ukončení "silniční" 30, tam být i dle mne mělo, ale v tomto případě defakto nemuselo - pod magistrálou by mi s OS tak mohli zkusit napařit pokutu za 50km/h. Vždyť před tím podjezdem je vlevo křížení/odbočka a je naprosto jedno, že jen pro protisměr - je to takřka stejná situace jako v Ječné, kdy TRAM DC musejí za křížením s ulicí Melounová jet 30km/h, ale za s. ul Ke Karlovu již nikoliv.

Re: křižovatky s antipreferencí

Napsal: 24.8.2011 14:12
od MM-Mikulovsky
Bobik píše:...Něco podobnýho bylo v protisměru o kus výše (když se vjíždí do podjezdu magistrály) - šťourali se tam v kanále, stavební zábor cca 10m, značka 30, ale ukončení té 30 už jaksi nebylo. A když se podíváte po JAKÉMKOLI dočasném značení, nikde to není úplně v pořádku.
To tam stále je.
Co se mnou uváděného záboru prostoru pro stavební techniku při vyměňování sloupu TV i mimo pracovní dobu týká, tak "fór" je, že od brzského jara se dělaly etapově výkopy pro nějaké kabely od Pankráce (Bauhausu) u vyústění ulice Na Veselí podešly vozovku na druhou stranu a asi před měsícem s těmi výkopy byli až skoro u Kongresového centra. No a vrámci těchto prací byl chvíli i výkop na konci ulice Táborské - za tebou uváděným podjezdem a IAD byla také svedena na TT, jenže přes většinu nocí byly DZ staženy ke straně a TRAM nebyly zbytečně omezovány když se na souběžné vozovce nevyskytovala stavební technika!

Re: křižovatky s antipreferencí

Napsal: 24.8.2011 11:17
od pawel
ví někdo, jak se věci mají se SSZ brusnice? stále je tam rozkopáno a vypadá to tam podobně jak před měsícem, když jsem tam byl naposledy.

Re: křižovatky s antipreferencí

Napsal: 24.8.2011 8:44
od Bobik
Ale to je v tomhle státě normální. Přes den se dělá, je tam 30, večer to zabalej a místo aby 30 změnili na 50 nebo zrušili úplně, nechaj to tam. Víkendy to samý. Pak se všichni diví, že se u nás nedodržujou rychlosti ( ai jiný značky) - bodejť by jo, když to DZ je většinou nesmyslný nebo neúplný.
Něco podobnýho bylo v protisměru o kus výše (když se vjíždí do podjezdu magistrály) - šťourali se tam v kanále, stavební zábor cca 10m, značka 30, ale ukončení té 30 už jaksi nebylo. A když se podíváte po JAKÉMKOLI dočasném značení, nikde to není úplně v pořádku.

Re: křižovatky s antipreferencí

Napsal: 23.8.2011 20:42
od MM-Mikulovsky
Počítám, že PD již ve čtvrtek moc dobře (na rozdíl ode mne) věděl důvod výkopových prací. No a odpověděl mi, že DZ tam zůstaly kvůli pokračování druhý den a jejich ponechání přes noc tam vadit nebude páč menší provoz.

Re: křižovatky s antipreferencí

Napsal: 23.8.2011 20:27
od 9001
Faktem, že je to je bylo hodně zákeřné. Za zatáčkou, bez nějakého předvoje. Za to by někdo zasloužil nakopat :!:

Jenom pro zajímavost co ti řekl PD? Osobně si myslím, že tě poslali do háje, protože tohle všechno řeší stavební odbor dané MČ...

Re: křižovatky s antipreferencí

Napsal: 23.8.2011 19:53
od MM-Mikulovsky
(No asi to dám sem)
Jak asi tak můžeme docílit preferencí TRAM, když i DPP je schopný zbytečně (dlouho) posílat IAD na TT!
1.) Ve čtvrtek 18.8. v odpoledních hodinách před zastávkou Palouček DC těsně za pravým obloukem v křižovatce ulice Táborské s ul. Petra Rezka prováděli dělníci v chodníku u rohu ulice Na Květnici výkop, kvůli čemuž jejich technika zabrala pruh IAD v Táborské a tu odklonily dopravní značky na TT.
2.) Ve večerních hodinách (před koncem směny) jsem "upozornil" se tázal PD, proč je IAD odkláněna na TT i během přerušení prací, kdy v pruhu IAD překáží jen ty DZ. S Dodatkem, že po směru jízdy je viditelné dosti pozdě a vyvolává tím kolizní situace IAD s TRAM.
3.) Ono DZ bylo v pruhu IAD ještě i v sobotu 20.8. po poledni - od rána jsem věděl důvod výkopu, jímž bylo umístění nového sloupu TV (viz. 1. příloha)!
4.) V neděli 21.8. po poledni bylo DZ staženo ze silnice na chodník (viz. 2. příloha). Kdo a jak toho docílil, když se staveniště jinak nezměnilo?

Re: křižovatky s antipreferencí

Napsal: 19.8.2011 11:09
od vencavasek
Bobik píše:budou z toho politický body? Fajn, SSZ postavíme. Mohlo by nám uškodit u občanů že tady a tady není? Postavíme!
No protože občané jsou stále mediálně masírováni tím, že SSZ=bezpečnost a elegantnější (a levnější) řešení známá např. z ciziny tak neznají. Věřím tomu, že obyčejní lidé jsou většinou spíš naštvaní, když nové SSZ vznikne, ale protože neznají jinou alternativu, považují to za nutné zlo života ve velkoměstě.

Re: křižovatky s antipreferencí

Napsal: 19.8.2011 10:21
od Martin Šubrt
vencavasek: Jenže když člověk mluví s Pražskými matkami, už i od nich slyší, že uznávají, že semafor není nutný vždy. Protože mají řadu referencí z ciziny a dívají se. Problém je jediný, úředníci na velkém odboru dopravy. Ale na druhou stranu lze pro ně mít pochopení, oni jediní ve městě bez odpovědnosti mají razítko a odpovědnost je v tomto případě tudíž dohledatelná. A normy a vyhláška jsou v krajním nepořádku, tudíž je to pparadox, ale špatná řešení se navrhují zcela v souladu s předpisy...jen bohužel škoda, že tam pak umírají lidé. A tím jsme u hlavního problému, praha jako velkoměsto zcela naprosto a totálně rezignovala na iniciaci, tvorbu a dle podmínek ve městě vhodné připomínkování legislativy. Prostě proto, že BNV přes úpornou snahu pár jedinců nepochopilo, že to je základ kvalitního dopravního prostředí...