Stránka 405 z 460

Re: křižovatky s antipreferencí

Napsal: 19.8.2011 10:21
od Martin Šubrt
vencavasek: Jenže když člověk mluví s Pražskými matkami, už i od nich slyší, že uznávají, že semafor není nutný vždy. Protože mají řadu referencí z ciziny a dívají se. Problém je jediný, úředníci na velkém odboru dopravy. Ale na druhou stranu lze pro ně mít pochopení, oni jediní ve městě bez odpovědnosti mají razítko a odpovědnost je v tomto případě tudíž dohledatelná. A normy a vyhláška jsou v krajním nepořádku, tudíž je to pparadox, ale špatná řešení se navrhují zcela v souladu s předpisy...jen bohužel škoda, že tam pak umírají lidé. A tím jsme u hlavního problému, praha jako velkoměsto zcela naprosto a totálně rezignovala na iniciaci, tvorbu a dle podmínek ve městě vhodné připomínkování legislativy. Prostě proto, že BNV přes úpornou snahu pár jedinců nepochopilo, že to je základ kvalitního dopravního prostředí...

Re: křižovatky s antipreferencí

Napsal: 19.8.2011 10:02
od Bobik
Nechci ti brát iluze, ale nevěřím na úspěch. Jak vidno, úředníkům je to úplně šumák, nějakej odbor co by se staral o koncepci chybí (původní byl rozprášen) a současný stav vlastně vyhovuje - budou z toho politický body? Fajn, SSZ postavíme. Mohlo by nám uškodit u občanů že tady a tady není? Postavíme! Atd., atd. Nad ne/smyslem ovšem už nikdo neuvažuje.
Takže při HODNĚ velkém počtu lidí, co by do toho šli, by to vyjít mohlo. Možná. I když jistější bude sehnat k tomu bohatého sponzora a úředníky trošku "popostrčit".

"Subjektů ukazujících na různé nepravosti" je dnes spousta a každej na ně kašle. Bohužel.

Mě napadla jiná možnost, ovšem toho bohatého sponzora to chce stejně. Když je dnes možné pořídit si soukromé SSZ - viz kauza s tím nejmenovaným supermarketem co kácí stromy a jinými - co si na těch problémových křižovatkách pořídit SSZ vlastní? 8-) Samozřejmě s cyklem kterej nám vyhovuje, případně ho vypnout úplně.... :lol:

Takže navrhuju založit společnost SoS PrT čili Soukromá signalizace Pražských tramvají :lol:

Re: křižovatky s antipreferencí

Napsal: 19.8.2011 9:16
od vencavasek
Tak mě teď v rychlosti napadla taková asi idealistická představa. Vzhledem k tomu, jaká je v Praze celková situace ohledně SSZ, nestálo by za to pokusit se založit nějaké sdružení (skupinu) PROTI NADUŽÍVÁNÍ SEMAFORŮ a zkusit vést boj přes mínění veřejnosti? Pokud vím, někde v zahraničí snad něco podobného běží. Spousta řidičů by na to jistě slyšela, že někdo chce méně SSZ, vytvořil by se protispolek Pražským matkám a podobným sdružením, od kterých pak v médiích vždy slyším pouze něco ve stylu: "Tady je to nebezpečné a ta zlá radnice nám tu ten signalizovaný přechod nechce postavit" a obecně by se prostě vytvořil subjekt, který by mohl poukazovat na nesmyslnost (případně podezřelé finanční praktiky) při zřizování signalizace.

Re: křižovatky s antipreferencí

Napsal: 19.8.2011 8:59
od 9001
Bobik píše:Mám vzít flexu, krumpáč a přijít taky? 8-) :lol:
Pro prokázání nesmyslnosti bych to viděl na štípačky a nebo aspon pytle od Eltoda :lol:

Re: křižovatky s antipreferencí

Napsal: 19.8.2011 8:56
od Bobik
Mám vzít flexu, krumpáč a přijít taky? 8-) :lol:

Re: křižovatky s antipreferencí

Napsal: 19.8.2011 8:46
od MOp
Martin Šubrt píše:Zítra mám volno, ale v pondělí s tím začnu něco dělat asi násilíM...mám teď ty podklady k počtu chození na červenou na kolejích na 35%, přes vozovku často i 50%. K tomu mám dokumentaci z ciziny, o víkendu dopíšu nějaké komentáře a to SSZ prostě musí zmizet...
Až tam půjdeš, dej vědět. Rozdělíme si přechody..

Re: křižovatky s antipreferencí

Napsal: 19.8.2011 8:43
od MOp
Hradčanská je zejména problém psychologický - viz mé soukromé šetření. Nejčastěji - "Kdykoliv tam jdu, vždy svítí červená a nikde žádný auto. Tak jsem přešla." nebo "Když tu budu stát, spadnou mi šraňky a budu tam stát znovu".

Re: křižovatky s antipreferencí

Napsal: 19.8.2011 8:32
od Martin Šubrt
gabuliatko, bobik: Ano, 35% lidí přes koleje přechází proto, že víc jich to kvůli jedoucí tramvaji nestihne a pak mají většinou zelenou. Jinak by chodilo na červenou lidí i víc. Proto u aut vedle a mimo špičku to leze přes 50%...

OMH: Lidi se tam chovají, jako by tam SSZ nebylo, protože tam nemá být. Proč funguje náměstí Republiky. Jezdím tam denně třetí rok a nikdy jsem nezaznamenal nějaké prudké brždění tramvaje (busu ano). Hradčanská je principu totéž ještě s výhodou, že lidi jsou koncentrováni na dvě místa a necourají 200 metrů kdekoliv. OR 30 km/h by nebyla žádná tragédie. To, co působé problém je prostý fakt, že semafor má sloužit k tomu, aby oddělil dopravní proudky, které bez jeho existence nemají šanci přejít. Pokud proud chodců může přejít zcela bez problémů, signalizaci začne naprosto ignorovat. Ale když se to srazí s faktem, že řidič tramvaje vidí čočky na volno, přijíždí, odjíždí z kontrolního bodu, čeká jako třetí na odbavení apod., prostě to vede k těm povalením. To je stejný jako signalizované přechody na zastávky od aut. Když jsou neřízené, řidič si dá bacha. Nehody jsou, ale ne tak závažné. Když má ale řidič zeleno, nekouká a nečeká, že mu do vozovky skočí ěnkdo, kdo zrovna honí tramvaj. Tyhle věci všude v cizině znají a snaží se je nedělat, protože plní statistiky nehod. Na signalizovaných přechoech je 2x větší nehodovost a Hradčanská už má smutný primát. Byť nehody chodců jsou obecně náhodné, tady už se dá po rekonstrukci mluvit o nehodovém místě, kde je prostě problém způsobený projektem...

Re: křižovatky s antipreferencí

Napsal: 19.8.2011 8:11
od OMH
Ano, SSZ na HR chodci nerespektují, ale samotné odstranění SSZ nic neřeší, leč chodci se chovají jako by tam SSZ nebylo. Proto to vidím na OR. Osobně jsem pro zrušení SSZ, protože blokuje provoz těch, kteří dávají pozor a rozhlíží se.

Re: křižovatky s antipreferencí

Napsal: 19.8.2011 5:44
od Bobik
Teda těch 35% přes koleje mě fascinuje. Nic ve zlém, ale to je statistika o ničem. Těch lidí tam chodí jak se jim zachce tak 95%, dle (nejen mých) pozorování. A většina jde na zelenou jenom proto, protože tam většinu času zelená svítí, nikoli proto že se to může. Denně tam zažívám situaci, kdy je tram v zastávce, čeká na čočky a lidi čekaj kdy už pojede, aby mohli jít. Že jim svítí zelenej panďulák, o tom většina nemá ani ánung, bo na to nečučej (pravda, čeká jen ta "lepší" část, zbytek tam prostě vleze, bez ohledu na cokoli).
Jestli někdo chce získat skutečná data o počtu chodců na červenou, dejte tam semafor s čudlíkem a trvalou červenou pro chodce (a čekací doba nemusí být vůbec dlouhá, ba žádná). Ale řeknu rovnou, že tak 95-99% lidí čekat nebude, maximálně se rozhlédne, možná....

Re: křižovatky s antipreferencí

Napsal: 19.8.2011 0:29
od gabuliatko
MM-Mikulovsky píše:
9001 píše:...Kdo se vsadí, že se tam dají OR?
Sázka nemá cenu - to je takřka 100% jistota. Po vzoru mnoha příkladů jako Slánská (tam platila "silniční" 30) či Poliklinika Barrandov...
osobně tipuji OR 25

Re: křižovatky s antipreferencí

Napsal: 19.8.2011 0:21
od chemik
aha, tak to já myslel, že to bylo na tom hornim. Ten dolní už jsem zvládnul pokřtít i já - dokonce myslím, že jsem byl první! Tam je to jak na běžícím pásu. Tupé stádo ovcí...

Re: křižovatky s antipreferencí

Napsal: 19.8.2011 0:15
od MM-Mikulovsky
chemik píše:takže jediný, co se ke mě doneslo je, že to bylo na tom hornim přechodě, tedy na tom blíž k PM. Tak se chcu optat - tramvaj jela od Prašňáku, či od Hradčanský? Podrobnosti někdo má? Osoba přežila, nebo odjela darovat orgány inteligentnějším jedincům?
Špatně - na tom před zastávkou ZC a TRAM musela jet ZC. Prvně byly totiž odklony jen ZC. Až po příjezdu a započetí zásahu ZZS teprve byly rozšířeny i na DC. Já byl akorát na Malé straně DC a těsně před mým doražením na PA bylo hlášeno uvolnění. Když jsem přijel následně "na místo činu" tak členové podnikového HZS vyčkávací prostor před zastávkou ZC u přechodu splachovali proudem vody z cisterny.

Re: křižovatky s antipreferencí

Napsal: 19.8.2011 0:10
od gabuliatko
Martin Šubrt píše:Zítra mám volno, ale v pondělí s tím začnu něco dělat asi násilíM...mám teď ty podklady k počtu chození na červenou na kolejích na 35%, přes vozovku často i 50%. K tomu mám dokumentaci z ciziny, o víkendu dopíšu nějaké komentáře a to SSZ prostě musí zmizet...
Těch 35% je jen proto, že zelená pro chodce svítí když nejede tramvaj, takže chodec při červené nemá kudy a musí stát. Přechod měl být (můj názor) hlavně kousek od zastávky aby se zamezilo přebíhání.

Re: křižovatky s antipreferencí

Napsal: 19.8.2011 0:06
od 9001
chemik píše:takže jediný, co se ke mě doneslo je, že to bylo na tom hornim přechodě, tedy na tom blíž k PM. Tak se chcu optat - tramvaj jela od Prašňáku, či od Hradčanský? Podrobnosti někdo má? Osoba přežila, nebo odjela darovat orgány inteligentnějším jedincům?
Když už jsme v tom cynismu. Podle mě to bude jako u motorkářů. Jestli to byl náraz co píše demon, tak to bylo akorát pro havrany a ještě po částech...

MM- Máš pravdu. To radši vsadím na Plzen že vyhraje i druhý zápas :lol: