Stránka 419 z 460

Re: Preference MHD

Napsal: 19.6.2011 22:08
od 9001
Ve své podstatě by tohle mohlo být dobrým krokem.
Zmizí blokování vyklizovací šipky, protože stejně cca 70-80 % aut stojících na NNŽ vpravo taky doprava jede. Tohle právě dokázal zablokovat jeden, který stál vpravo a jel rovně.
Zrovna na tom Basilejském náměstí se už ted řidiči řadí všichni doprava a vlevo jsou tak z 90% odobočující vlevo.

Takže opravdu problém bych neviděl. Spíš bych se bál co vykoumají za program pro křižovatky.

A poslední dotaz, který jístí pravidelnost 133 v obou směrech. Jak by byl reálný provoz busu na kolejích?

Re: Preference MHD

Napsal: 19.6.2011 22:01
od Martin Šubrt
9001 píše:Proč by to měla zasahovat na 133? Ta je poměrně daleko a před NNŽ zůstavají dva pruhy jako doposud.
Ona se auta budou muset řadit do jednoho pruhu poměrně brzo za křižovatkou NNŽ. Pokud nebudou chtít blokovat křižovatku, při těch intenzitách, co tam jsou, ta kolona vyběhne za Basilejské nám poměrně rychle. Navíc teď vypadá dost pravděpodovně, že se půjde do jednoho pruhu i okolo zastávek NNŽ a dokonce ještě před Basilejským nám. SSZ na Basilejáku už je také nakreslené...

Re: Preference MHD

Napsal: 19.6.2011 20:51
od 9001
Proč by to měla zasahovat na 133? Ta je poměrně daleko a před NNŽ zůstavají dva pruhy jako doposud.

Re: Preference MHD

Napsal: 19.6.2011 19:58
od Martin Šubrt
Marek B. píše:Tohle téma je naprosto zdrcující. Ten 1 pruh směrem od Ohrady k Želivského se povedl. Takže komunikace nahrazující MO je teď jednoproudá. To mohl vymyslet jedině úplný *****. A semafor na Seifertce - dnes jsem to viděl a doufal jsem, že to není to, co jsem si myslel, že to bude, bohužel jsem neměl pravdu. ](*,) Kdy odpovědným místům v Praze dojde, že ne na všech křižovatkách musí být k dispozici kompletní směrová nabídka? Teď bych rád mluvil nejen o Jana Želivského, ale přeba o křižovatce Národní divadlo, kde za komunistů bylo k disposici méně směrů, než dnes? Nejhorší jsou ta levá odbočení, kde za cyklus projede 1 auto a zablokuje několik tramvají. =D>
Na té ulici Jana Želivského je velmi vtipné, že už 3 roky po nás chce někdo řešení přechodů přes dva jízdní pruhy tak, že dva jízdní pruhy musí být zachovány. NEEXISTOVAL ani náznak možnosti, že by se někde zužovalo do 1 pruhu. A hle, když se tam vrazila signalizace, nejednou to šlo samo... Bude to zajímavé, jak se to projeví na pravidelnosti 133 zc. Jinak se těš, kompletní směrová nabídka se chystá např. na pár nových SSZ na Kolbence. Prostě všude řaďáky a leváky...místo, aby se někdo občas zamyslel a dělal jen pravý odpojovák a připojovák....

Re: Preference MHD

Napsal: 19.6.2011 19:54
od Martin Šubrt
kasme píše:roste nám další SSZ, tentokráte
3.370 Seifertova - přechod u Sladkovského náměstí
http://mapy.cz/s/s0b

už jsou osazena i světýlka
To je (ne)veselý příběh o tom, jak někdo chtěl něco jiného jinde, ale okolnosti, které se mezitím změnily, způsobily, že světýlka jsou zde. Ovšem i jinde je po nich touha (150 m vedle) :-)

Re: Preference MHD

Napsal: 19.6.2011 14:03
od Bobek
Bělocerkevská 2010: 27716.

Odkazy jsou nějaké podivné, tak radši takhle: http://www.tsk-praha.cz/wps/portal/doprava/ > pro odborníky > intenzity dopravy

Re: Preference MHD

Napsal: 19.6.2011 12:57
od vlakoň
Bobek: Přesně to jsem chtěl napsat. Ještě osobní NIMBY připomínka: Ztížení téhle trasy tranzitu vítám, vést náhradu za MO rezidenčními čtvrtěmi... Ve Vršovicích to není k žití. Výzkum v roce 2003 odhadoval v Bělocerkevské cca 39 000 aut denně, kolik tu bude v současnosti už se radši ani nedá najít. Vždycky mě dostanou v televizních zprávách blokády ve vesnicích, kde jim díky nějaké uzavírce začne jezdit o 3000 aut víc.

Re: Preference MHD

Napsal: 19.6.2011 7:36
od Bobek
Já bych to neviděl tak tragicky. Ta trasa, která nahrazuje MO, má jeden pruh Pod Krejcárkem, v Soběslavské, v Bělocerkevské (buspruh)... Levý pruh už tak byl většinou "zabrán" auty, co čekala, než se nějak procpou doleva, tak se to snad nějak vejde. Ona i ta zelená bude asi delší, než na jiných křižovatkách v téže ulici. :)
Je fakt, že při troše odvahy by se to asi dalo řešit vyklizovací šipkou, ale ta zřejmě v normě či projekčních kancelářích nějak upadla v nemilost.

Re: Preference MHD

Napsal: 18.6.2011 23:15
od Grossák
Marek B. píše:Tohle téma je naprosto zdrcující. Ten 1 pruh směrem od Ohrady k Želivského se povedl. Takže komunikace nahrazující MO je teď jednoproudá. To mohl vymyslet jedině úplný *****. A semafor na Seifertce - dnes jsem to viděl a doufal jsem, že to není to, co jsem si myslel, že to bude, bohužel jsem neměl pravdu. ](*,) Kdy odpovědným místům v Praze dojde, že ne na všech křižovatkách musí být k dispozici kompletní směrová nabídka? Teď bych rád mluvil nejen o Jana Želivského, ale přeba o křižovatce Národní divadlo, kde za komunistů bylo k disposici méně směrů, než dnes? Nejhorší jsou ta levá odbočení, kde za cyklus projede 1 auto a zablokuje několik tramvají. =D>
No, ono je to těžké. Bylo tam místo přidat pruh? Nevím. Směrové signály jsou nutné. Nemáme dopravu na úrovni 60. let, kdy auto, které vjelo na koleje, je také mohlo hned opustit a neblokovat tramvaj. Mezi hřbitovy bude dokonce trochu problém, že až dodělají tu centrálu O2, bude poměrně silné odbočení vlevo i směrem od Vinohradské. Nicméně toto je poměrně nebezpečný přejezd, který je třeba zajistit a toto je dobrý krok. Byť to asi bude tvořit kolonu... Snad bude na úrovni i software SSZ, který je ze stejné kanceláře jako software na obnovených SSZ na Evropské.

Co se Jeseniovy týče, souhlas. Ale možné řešení je také ve zrušení toho levého odbočení. Není úplně nutné.

Re: Preference MHD

Napsal: 18.6.2011 23:07
od Grossák
9001 píše:
Absolut píše:Milý 9001, iniciuje to potřeba dodržet ČSN 736110, zejména pak ustanovení o délce přechodů pro chodce. Reklamace přijímá MHMP, MD ČR, MMR ČR, Český normalizační institut apod., nejlépeobeslat všechny najednou, stejně Ti to bude prd platné.
Takže se elegatně upravila norma, tak aby si někdo namastil kapsu. Osobně v tomhle místo zlepšení bezpečnosti nevidím, ale to je čistě můj názor.

Jak to tam vypadá s preferenci? Ví někdo něco bližšího?
Preference ano. Kontakty by měly být v celkem celkem dobrých vzdálenostech. Ale to SSZ je celkem zbytečné. Byť nám může pomoci, že v případě, kdy jede před tramvají auto, dává přednost chodci. To se světly s preferencí nebude.

Re: Preference MHD

Napsal: 18.6.2011 21:48
od 9001
kasme píše:doprava se dá přes benzínku...

a výjezd z areálu O2 taky bude dost vytížen... :)

čas ukáže, jsem na to zvědav :)
Tipuji že to je kvůli busu a celkově blbému odbočení vlevo.
Jinak u O2 staví poměrně velké garáže takže ...

Re: Preference MHD

Napsal: 18.6.2011 21:09
od 8750
Pokud kapacitně nebude vadit jeden pruh rovně, tak bych podobné řešení - tj. levý pruh pouze pro levé odbočení se směrovým signálem a druhý pruh rovně + vpravo zvolil i pro křižovatku Jana Želivského x Jeseniova ve směru k Ohradě. Tam taky často auta odbočující vlevo do Jeseniovy najíždějí na koleje a blokují tram. Tipuju, že délka volna pro hlavní směr by měla být na obou křižovatkách +- stejná, takže pokud se to osvědčí na Mezi Hřbitovy, použil bych to i u té Biskupcovy.

Re: Preference MHD

Napsal: 18.6.2011 20:51
od kasme
doprava se dá přes benzínku...

a výjezd z areálu O2 taky bude dost vytížen... :)

čas ukáže, jsem na to zvědav :)

Re: Preference MHD

Napsal: 18.6.2011 20:31
od nitro
9001 píše:Rovně může být prakticky pořád volno, dokud si ho nebude nárokovat někdo od Červeného dvora.
Což bude skoro pořád... Do toho nějaký ten chodec, to bude sranda.

Re: Preference MHD

Napsal: 18.6.2011 20:20
od 9001
Zrovna Jana Želivského vidím jako hezký krok k preferenci. Zmizí další nepříjemné a poměrně vytížení kolizní levé odbočení. Rovně může být prakticky pořád volno, dokud si ho nebude nárokovat někdo od Červeného dvora.