Stránka 420 z 460

Re: Preference MHD

Napsal: 18.6.2011 20:08
od Marek B.
Tohle téma je naprosto zdrcující. Ten 1 pruh směrem od Ohrady k Želivského se povedl. Takže komunikace nahrazující MO je teď jednoproudá. To mohl vymyslet jedině úplný *****. A semafor na Seifertce - dnes jsem to viděl a doufal jsem, že to není to, co jsem si myslel, že to bude, bohužel jsem neměl pravdu. ](*,) Kdy odpovědným místům v Praze dojde, že ne na všech křižovatkách musí být k dispozici kompletní směrová nabídka? Teď bych rád mluvil nejen o Jana Želivského, ale přeba o křižovatce Národní divadlo, kde za komunistů bylo k disposici méně směrů, než dnes? Nejhorší jsou ta levá odbočení, kde za cyklus projede 1 auto a zablokuje několik tramvají. =D>

Re: Preference MHD

Napsal: 18.6.2011 15:44
od Absolut
Špatně. Norma se upravila tak, aby byla pro novostavby na straně bezpečnosti. Ale tvůrce normy byl ***** a nenapadlo ho, že ve stávajícím stavu leckde normu nepůjde rozumně dodržet. K namaštění kapes existují mnohem lepší postupy, tady fakt hrála hlavní roli lidská blbost nebo nezkušenost.

Re: Preference MHD

Napsal: 18.6.2011 15:41
od 9001
Absolut píše:Milý 9001, iniciuje to potřeba dodržet ČSN 736110, zejména pak ustanovení o délce přechodů pro chodce. Reklamace přijímá MHMP, MD ČR, MMR ČR, Český normalizační institut apod., nejlépeobeslat všechny najednou, stejně Ti to bude prd platné.
Takže se elegatně upravila norma, tak aby si někdo namastil kapsu. Osobně v tomhle místo zlepšení bezpečnosti nevidím, ale to je čistě můj názor.

Jak to tam vypadá s preferenci? Ví někdo něco bližšího?

Re: Preference MHD

Napsal: 18.6.2011 15:33
od Absolut
Milý 9001, iniciuje to potřeba dodržet ČSN 736110, zejména pak ustanovení o délce přechodů pro chodce. Reklamace přijímá MHMP, MD ČR, MMR ČR, Český normalizační institut apod., nejlépeobeslat všechny najednou, stejně Ti to bude prd platné.

Re: Preference MHD

Napsal: 17.6.2011 23:18
od 9001
kasme píše:roste nám další SSZ, tentokráte
3.370 Seifertova - přechod u Sladkovského náměstí
http://mapy.cz/s/s0b

už jsou osazena i světýlka
To už si fakt dělají pr..????? Přes tohle místo jezdím od doby co mám řidičák a nestalo se mi, že by se tam cokoli stalo nebo to bylo nebezpečné. Horší jsou pitomci, to ze zastávky obchází tramvaj zezadu a řidič je naprosto nevidí, ale to tahle SSZ nevyřeší.

Ale fakt nechápu kdo tohle iniciuje. U Palmovky se krásně ukazuje, jak se můžou tramvaje i auta snést bez nějakého konfliktu nebo snad tam byla nějaká MÚ?

Skoro mě napadá. Co udělat anketu o nejnepotřebnější SSZ? Myslím, že kandidátů by se našlo nespočet.

Re: Preference MHD

Napsal: 17.6.2011 23:00
od kasme
roste nám další SSZ, tentokráte
3.370 Seifertova - přechod u Sladkovského náměstí
http://mapy.cz/s/s0b

už jsou osazena i světýlka

Re: Preference MHD

Napsal: 15.6.2011 1:21
od Grossák
demon píše:
Grossák píše:Také tam byl problém v detekci, který se přes časté zásahy prý poměrně často opakoval. Proto bylo provedeno další technické opatření v troleji a uvidíme, nakolik bude účinné.
Kdy bylo provedeno, protože to co jsem popsal, bylo pozorováno včera ?
Pravděpodobně jde o občas nefunkční čidlo už na Táborský, který má za úkol podržet volno tramvaji, aby plynule pokračovala na volno i na světlech na křižovatce Děkanská vinice x Na Pankráci.
Jenže občas průjezd tramvaje nezaznamená a na druhým čidle už na Náměstí Hrdinů, se tramvaj přihlásí už pozdě, takže jí jdou čočky pár metrů před čelem na stůj, skočí volno pro auta odbočující vlevo na magistrálu a až po nich se vybere volno pro tramvaj.
Tak to může být ještě jiný problém. Zapínání výzvového návěstidla je zde až na základě přihlášení do aktuálního cyklu. Je to složitější na vysvětlení. Někdy se tam zkusím podívat. Ono to SSZ není zrovna ideální... :(

Re: Preference MHD

Napsal: 13.6.2011 23:08
od MM-Mikulovsky
MM-Mikulovsky píše:
Grossák píše:Na SSZ Čk - Tuklatská (Zborov) byla zjištěna a odstraněna závada tramvajové detekce z centra. Nyní již SSZ dle sledování funguje pro tento směr bez problémů, tedy s preferencí. Stín sice může vyvolat nárok vozidla, ale ten je v logice potlačen za nárok tramvaje, takže není důvod nic zpožďovat.
Díky za skvělou zprávu - myslím, že ve středu budu jezdit 11.
Tak jsem tama neplánovaně (místo/ze zálohy) jezdil se 7 a spokojenost na 1000%.

Re: Preference MHD

Napsal: 13.6.2011 11:16
od kasme
výstavba nového SSZ Jana Želivského x U Nákladového nádraží jde do finále - už je i nalajnováno...

http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/smes/1106/nnz/

edit 14.30: a je po srandě, právě jsem projel na blikačku, ale červenou i kratičkou zelenou jsem viděl... :)
asi oživovací pokusy...

nejhorší je, že od Ohrady je rovně jen pravej pruh

Re: Preference MHD

Napsal: 12.6.2011 9:21
od demon
Grossák píše:Také tam byl problém v detekci, který se přes časté zásahy prý poměrně často opakoval. Proto bylo provedeno další technické opatření v troleji a uvidíme, nakolik bude účinné.
Kdy bylo provedeno, protože to co jsem popsal, bylo pozorováno včera ?
Pravděpodobně jde o občas nefunkční čidlo už na Táborský, který má za úkol podržet volno tramvaji, aby plynule pokračovala na volno i na světlech na křižovatce Děkanská vinice x Na Pankráci.
Jenže občas průjezd tramvaje nezaznamená a na druhým čidle už na Náměstí Hrdinů, se tramvaj přihlásí už pozdě, takže jí jdou čočky pár metrů před čelem na stůj, skočí volno pro auta odbočující vlevo na magistrálu a až po nich se vybere volno pro tramvaj.

Re: Preference MHD

Napsal: 11.6.2011 22:07
od Grossák
demon píše:
chemik píše:podobně dobrý to bylo i na Pražského povstání. Přijels od Paloučku na tu "novější" křižovatku a auta rovně a vlevo zelená, ty stůj...
Taky se mi to stalo, ale co jsem si všim, stává se to zcela nahodile a bude asi problém v detekci.
Pokud přijíždíš k už navoleným světlům (přihlašovací kontakt bude ještě někde na Táborské), tak na tebe volno počká, ale pokud přijíždíš k zhaslému "stromečku" a přihlásíš se až někde na urovni výstupu z vestibulu metra na Náměstí Hrdinů, tak ti do jízdy okamžitě padne stůj.
Také tam byl problém v detekci, který se přes časté zásahy prý poměrně často opakoval. Proto bylo provedeno další technické opatření v troleji a uvidíme, nakolik bude účinné.

Re: Preference MHD

Napsal: 11.6.2011 21:23
od demon
chemik píše:podobně dobrý to bylo i na Pražského povstání. Přijels od Paloučku na tu "novější" křižovatku a auta rovně a vlevo zelená, ty stůj...
Taky se mi to stalo, ale co jsem si všim, stává se to zcela nahodile a bude asi problém v detekci.
Pokud přijíždíš k už navoleným světlům (přihlašovací kontakt bude ještě někde na Táborské), tak na tebe volno počká, ale pokud přijíždíš k zhaslému "stromečku" a přihlásíš se až někde na urovni výstupu z vestibulu metra na Náměstí Hrdinů, tak ti do jízdy okamžitě padne stůj.

Re: Preference MHD

Napsal: 11.6.2011 12:35
od MM-Mikulovsky
Grossák píše:Na SSZ Čk - Tuklatská (Zborov) byla zjištěna a odstraněna závada tramvajové detekce z centra. Nyní již SSZ dle sledování funguje pro tento směr bez problémů, tedy s preferencí. Stín sice může vyvolat nárok vozidla, ale ten je v logice potlačen za nárok tramvaje, takže není důvod nic zpožďovat.
Díky za skvělou zprávu - myslím, že ve středu budu jezdit 11.

Re: Preference MHD

Napsal: 11.6.2011 12:27
od Grossák
Na SSZ Čk - Tuklatská (Zborov) byla zjištěna a odstraněna závada tramvajové detekce z centra. Nyní již SSZ dle sledování funguje pro tento směr bez problémů, tedy s preferencí. Stín sice může vyvolat nárok vozidla, ale ten je v logice potlačen za nárok tramvaje, takže není důvod nic zpožďovat.

Re: Preference MHD

Napsal: 08.6.2011 0:38
od MM-Mikulovsky
Grossák píše:
MM-Mikulovsky píše:MŠ: Viz. Grossákova citace - nebylo by možnou variantou řešení video detekce TRAM v souběžném pruhu IAD pro levé odbočení jen naprogramování řadiče, aby volno "zelená" vlevo přes TT "padala" se zpožděním? V případě správné detekce IAD si ta počká (chceme přeci preferovat MHD = TRAM) a v případě špatné detekce - stínu TRAM, tak ta při nastaveném zpoždění levého volna IAD stihne bezpečně projet na své řádné volno.
Zpoždění volna? Jedná se o směrový signál, takže v tomto případě by se muselo jednat o vložení TRAM fáze. Vypadalo by to asi takto: 1) volno TRAM + IAD po Průběžné přímo dc i zc, 2) volno IAD po Průběžné dc přímo a vlevo, 3) volno TRAM + IAD po Průběžné přímo dc i zc. Šlo by to, ale křižovatka je přetížená a tohle by ještě víc natáhlo cyklus, prodloužilo kolony z Koryt.
Nyní TRAM přijíždí (např. k Solidaritě ZC) v momentě svého volna (přímo) a volna "zelené" souběžné IAD rovně (případně ještě vpravo) a cca pár metrů před "čumákem" jí padne stůj a ihned nato volno "zelená" pro souběžnou IAD pokračující vlevo přes TT - toto by se mělo zpozdit, jeli to zpuštěno detekováním stínu TRAM v levém odbočovacím pruhu IAD!