Stránka 45 z 428

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 25.6.2018 2:11
od mart337
Bobik píše:Ne, obecně. Podle zákona má chodec na PK přednost (mimo tram) akorát na tom přechodu. Jinde přecházet sice může (za podmínek daných zákonem), ale přednost nemá (před ničím). Mimo PK, tedy v místech, kde je TT na samostatným tělese (čili dle zákona dráha) smí chodec přecházet jen na určených místech (a přednost též nemá), jinak má na dráhu obecně vstup zakázán. A tramvaj má jako drážní vozidlo obecně přednost "před vším", vyjma "specifických" (nebo jak to nazvat) situací (vyjíždí z vedlejší na hlavní, atd.)
No ono aby to bylo ještě trochu složitější je další problém v tom, zda ono zvýšené "samostatné" těleso je a nebo není součástí pozemní komunikace.
Neb pokud se dobře pamatuju, tak se na tomto tělese v místech kde jsi na pozemní komunikaci (ať už je mezi vozovkami či vedle vozovky) řídíš dopravním značením jako na pozemní komunikaci (pokud si dobře vzpomínám tak jsem slyšel o dost pokutách za překročení omezení rychlosti dopravním značením). A je tedy otazník, jaký je právní stav tohoto tělesa - je to drážní těleso ve vozovce? Nebo je to vozovka typu drážního tělesa? A nebo ???
Nikdo mi za ta léta neřekl, jak to vlastně je - pokud to někdo vlastně ví ... A ani není pořádně přehled, kde tedy můžeš jet těch 60 na opravdu samostatném drážním tělese (snad jen KOMOKO, most na Barrandov, ...???).
Jinak ať už jsi na drážním tělese nebo na vozovce, jako chodec, pokud tam vůbec smíš, tak musíš dávat tram přednost. A platí ještě stále, že pokud máš v blízkosti přechod (50 m ?) tak jej musíš použít a ne jít mimo něj?
A jak je přesně zákony dáno značení či vybavení přechodu pro chodce? Musí tam být zebra? Nestačí značka nebo semafor?

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 24.6.2018 22:43
od parrot
Bobik píše:jenže chodci se pajďulákem vlastně řídit nemusí.
Jsou situace, kdy se panďuláky řídit musí, jinak smůla :D

http://www.fototuristika.cz/tips/detail/388

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 24.6.2018 19:38
od Bobik
Ne, obecně. Podle zákona má chodec na PK přednost (mimo tram) akorát na tom přechodu. Jinde přecházet sice může (za podmínek daných zákonem), ale přednost nemá (před ničím). Mimo PK, tedy v místech, kde je TT na samostatným tělese (čili dle zákona dráha) smí chodec přecházet jen na určených místech (a přednost též nemá), jinak má na dráhu obecně vstup zakázán. A tramvaj má jako drážní vozidlo obecně přednost "před vším", vyjma "specifických" (nebo jak to nazvat) situací (vyjíždí z vedlejší na hlavní, atd.)

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 24.6.2018 19:18
od 9001
Bobik: Ovšem pouze na přechodu ne? Na panáčcích přece zebra není...

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 24.6.2018 19:14
od Bobik
Zas tak moc ne. Naštěstí stále platí přednost drážního vozidla.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 24.6.2018 19:12
od 9001
Ono teprve bude sranda, až se ozve nějaký sražený... :roll:

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 24.6.2018 19:01
od Bobik
Ano, je to průser. Ono se spoléhá na to, že to lidi neví a je obecná zvyklost řídit se paňáčky a signály vůbec. Jenže v reálu jde o paskvil, kdy tramvaj to zdržuje (ta se čočkami řídit musí), jenže chodci se pajďulákem vlastně řídit nemusí.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 24.6.2018 18:58
od 9001
Bobik: Což je docela průser, protože pak to není jenom Hradčanská, ale třeba Náměstí Míru, Průběžná a mraky dalších SSZ...

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 24.6.2018 18:50
od Bobik
9001 píše:Jinak povinnosti pro chodce plynou ze zákona o provozu na pozemních komunikacích ne? Nebo snad Hradčanská je vedená oficiálně jako TT na samostnatném tělese?
Hradčanská sice JE trať na PK, nicméně - viz citace z Wikipedie, kde je to popsáno docela dobře: „Signál pro chodce se znamením Stůj!“ (č. S 9a podle vyhlášky č. 30/2001 Sb.) znamená, že chodec nesmí vstupovat na vozovku (s použitím signálu pro přechod přes tramvajový pás nebo samostatnou tramvajovou dráhu znění zákona nepočítá). Pravidla silničního provozu výslovně nestanoví, že místo vybavené světelnými signály pro chodce musí být zároveň přechodem pro chodce, tedy místem označeným dopravní značkou přechod pro chodce. Nedodržením nepsaných standardů ze strany zřizovatelů zařízení a správy komunikací k nesouladu místy dochází. Význam a závislost signálů pro chodce z právního hlediska není závislá na tom, zda jsou signály umístěny v místě přechodu pro chodce.
Takže chodecký semafory sice nemusí být jen na přechodu, nicméně výslovně se hovoří o vozovce (Signál pro chodce se znamením Stůj! znamená, že chodec nesmí vstupovat na vozovku). Jenže tram. trať není vozovka, čili nějakými paňáčky přes koleje se chodci vlastně nemusí vůbec řídit.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 24.6.2018 17:25
od 9001
Grossák: Problém bude asi v mačkálistech.... Zmáčknu bez ohledu na situaci a jdu si na červenou a pak tam řidič kouká jak puk na prázdnou křižovatku a to zná jak řidič tram, busu i auta...

Jinak povinnosti pro chodce plynou ze zákona o provozu na pozemních komunikacích ne? Nebo snad Hradčanská je vedená oficiálně jako TT na samostnatném tělese?

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 24.6.2018 16:45
od Grossák
Prosím o info, jestli závada na Pražského povstání trvá, popřípadě i s časem. Ideálně předat i přímo na PDT. Díky. SSZ Lidická - Zborovská předáno. Může to být způsobeno dopravními opatřeními pro opravu vozovky, nebo co se tam dělo. Úpravu SSZ Otakarova - Bělehradská potvrzuji. Delší volno pro Bělehradskou. Pokud by tam nebyla, stojí auta až k Nuselským schodům a tramvaje s tím. Pokud by auta zůstala ofiko na kolejích od Fidlovačky, bude naprostý kolaps.

Chodce přecházející na červenou na Hradčanské vidím jako problém v momentě, kdy omezují tramvaj. Žádné SSZ tam podle mého názoru být nemá. Ostatně neznám zákon, ze kterého by plynula nějaká povinnost chodce při signálu stůj přes tramvajový pás.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 22.6.2018 21:21
od Karosák
Souhlasí, porucha detektoru. Mám stejné zprávy, že by mělo být opraveno.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 22.6.2018 19:23
od vencavasek
Karosák píše: Rovněž na Prašném mostě podle mě dochází k zásahům ústředny a přepínání na něco jako pevný cyklus (možná je to vypouštění tunelu), ale v zásadě nefunguje preference v relaci Dejvická - Hradčanská a děje se tam velmi dlouhé pevné volno po Milady Horákové, na čemž vydělává 1, 2 a 25. Jinak ale docela hrůza. Děje se tak cca poslední měsíc, stál jsem již od Dejvické jako 3 a vystál tak 5 minut, bo ani 2 vlaky to někdy nedají. Dneska opět v tomto režimu min. od 15 hodin dosud (18:15).
Na Prašném mostě byla porucha detektoru. Podle toho, co jsem dnes viděl na místě, je již opraveno.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 22.6.2018 17:25
od mart337
No s parkováním se neudělá nic, neb obdobně velký kulový se už leta dělá ve Zborovský a v Jindřišský a na dalších místech.
Jinak na Otakarce je asi něco přednastaveno - připraveno. Teď když jedeš od Nuselských schodů, tak svítí na stromečku oba směry - rovně i vlevo a stále, i když přijedeš až na vexle,

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 22.6.2018 14:54
od von Špilberk
mart337 píše:No a co se týká parkování, to je přece marginální, když Ti auta vesele jezdí jednosměrkou v protisměru - Křesomyslova.
No jo, jenže to je dočasný problém, který za pár dní odezní, takže se řešit nebude, protože si zodpovědní ještě ani nevšimli, že tam nějaký problém vznikl. Případně si všimli, ale stejně se počká, až to za 14 dní vyšumí. 8-)
Parkování před Synkáčem je problém letitý.

Ovšem co se stihlo, tak rozvrtat SSZ Otakarova. Patrně kvůli více IAD od Nuselských schodů (oficiální objížďka Křesomyslovy). Je překvapující, jak rychle lze upravit cyklus na SSZ, když někdo opravdu chce. :prase