Stránka 49 z 419

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 30.3.2018 19:39
od Grossák
Kolem ÚMČ se sice předjet dalo, ale ke zúžení nedošlo v místě hrdla provozu, takže kapacita zůstala stejná. Došlo ke snížení průměrné rychlosti v období mimo plné saturace komunikace.

Ohledně Francouzské, ale také Moskevské máte naprostou pravdu. A zastávek rovněž. Celá oblast Vinice je chaos vzniklý salámovou metodou bez koncepce. Přezastávkováno je také třeba kolem Kobylis, na Průběžné, na Karlově náměstí.

To záleží, co chcete počítat. Já vnímám jako relevantní dopravní výkon ve vozokm.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 30.3.2018 17:27
od 9001
Grossák: Bohužel i tak to má vliv... Ty všemožné šikany snižují průměrnou rychlost, tak i přes "zachování" prostě aut projede méně. (Např. kolem ÚMČ rychlejší mohl přejdet auto jedoucí 40, dnes to nejde...)

O vlivech typu Francouzské asi netřeba mluvit...

Další opravdový problém jsou zastávky kam se člověk podívá... Jenom na M22 lze napočítat 6 NOVÝCH zastávek... Třeba úlety typu Vozovna Strašnice ve Starostrašnické jsou opravdu spíš k vzteku než pro kvalitu...

Pak je otázka, jak se auta počítají... Protože pak jsou paradoxy korporátů co mají celý vozový park registrovaný v Praze, ale auto Prahu v životě nevidělo...

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 30.3.2018 8:06
od von Špilberk
Počet aut roste dlouhodobě a aktuálně jde i o začátek nové sezóny. Intenzita IAD je v Praze nejnižší v lednu a únoru, pak do června roste.
V Praze je ale hlavní problém, že chybí jakákoliv koncepce a regulace IAD. Praha má zkrátka pořád stav divokého automobilismu,
kde:
1. na okrajích města chybí parkoviště P+R
2. po populistickém zavedení modrých zón se mimopražští snaží autem dojet ještě víc do centra než dřív, takže efekt modrých zón je spíš opačný než si páni politikové mysleli (jediný pozitivní efekt je finanční pro rozpočet)
3. v centru chybí parkovací místa pro rezidenty (nejlépe v podzemních garážích - ale rozhodně ne na Malostranském náměstí (-X #-o ), takže ulice musí fungovat jako parkoviště
4. naprostá rezignace na kontrolu dopravních přestupků hlavně v oblasti parkování (stání na zákazech), kromě kontroly modrých zón
5. diletantské řízení dopravy z Bojiště, kdy policie svými zásahy do semaforů ještě nikdy nic nevyřešila, ale spíš ještě opakovaně zhoršila
6. strach politiků zavést jakoukoliv regulaci vjezdu do centra města
7. velké množství výluk a oprav s dlouhými termíny realizace

Výsledek: setrvale rostoucí bordel. :wink:

A mohlo by se samozřejmě pokračovat:
- chybějící okruhy
- chybějící metro D (věřím, že metro může přivést část automobilistů do MHD, a naopak nevěřím, že do MHD lze automobilisty přivést pouhým posílením povrchové MHD)
- složitost řízení města, kde příprava každého prdu vyžaduje vyjádření 150 institucí
- vzájemný naschválismus MČ
- osobní neschopnost vedoucích činitelů města, kteří sami zřejmě nevědí, co vlastně chtějí, a dokážou hodit vidle do vlastně každé (už skoro) připravené akce tím, že si na poslední chvíli vzpomenou, že ještě něco... :prase

A vůbec největší problém je zpovykanost Pražáků, protože ve skutečnosti v Praze žádné problémy v dopravě nejsou a jenom se nám to zdá... :zadnice

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 29.3.2018 23:00
od Grossák
Spíše narůstá počet aut. Na Vršovické se kapacita nesnížila. Kritická hrdla zůstala ve stejném počtu pruhů. Úseky mezi křižovatkami, kde živelné zužování začalo už před lety v důsledku nároků na parkování v pravých pruzích, mají i se zbylým jedním pruhem vyšší kapacitu než křižovatky. Na Plzeňské se snížila intenzita provozu až o 19%, což je znatelné. Přibližně ve stejné době byla zprovozněna Blanka, která i odsud odvedla část vozidel a ta už se pak neměla kam vrátit. Na rozdíl od některých jiných míst, jako třeba Průmyslová po otevření Vysočanské radiály. Celková kapacita sítě se zvyšuje, tím roste počet aut a tím horší dopravní kolapsy budeme zažívat. Hlavní vlastností silniční sítě je, že nikdy není dokončená. Tím netvrdím, že nejsou silniční stavby, které jsou potřebné.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 29.3.2018 22:05
od trainzjohny
Grossák píše:Kapacita silniční sítě naopak narostla, hlavně díky Blance.
Ano, já jsem jen zpovykaný pražák, na co taková Plzeňská, Vršovická a tak dále potřebují dva pruhy, jeden bohatě stačí...
V poslední době se síť jen přiškrcuje, ubírají se pruhy, přidávají se zbytečná SSZ, rozhazuj se "zelené vlny", takže ten pár tunelů to nevytrhne, celková propustnost Prahy je stále horší a horší a je to vidět.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 29.3.2018 21:29
od 9001
Grossák píše:Kapacita silniční sítě naopak narostla, hlavně díky Blance.
Statisticky ;-). Kraviny, které omezují MHD, resp. jdou proti všem, rostou jak houby po dešti...

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 29.3.2018 21:27
od Grossák
Kapacita silniční sítě naopak narostla, hlavně díky Blance.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 29.3.2018 16:11
od trainzjohny
9001 píše:Co se to v poslední době děje? Tohle snad nebývalo tak hrozné ne????
Výsledky "zklidňování" dopravy se začínají dostavovat, tím že se spousta ulic kde se dříve dalo zklidnila debilníma zúženíma, třicítkama a podobnýma kravinama se tam projet nedá a jak se to v Praze kousne na jednom místě, stojí za hodinu-dvě půlka Prahy a za další ten zbytek...

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 29.3.2018 13:52
od 9001
mart337: Potom jsi ukázkovej angličan na pokutu...

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 29.3.2018 11:34
od mart337
petr03 píše:Ten blázinec můžu potvrdit. Včera po Praze hrůza, všichni pospíchaj, přesjíždí, brání provozu. Děs běs. A pak večer po páté jsem vyrazil na moravu, žel D1 včera nešla použít, tak jsem jel na Hradec a dál. Těch lidí, co odpoledne jedou z Prahy domů směr Poděbrady, Kolín, a pomalu, pravý pruh prázdný, oni jedou levým 110. Pak nemají vznikat kolizní situace. Je to jen o lidech a jejich hlavách
No, přiznám se, že pokud jedu takhle ve špičce ven, tak taky najedu jinak. Ono je sice hezký dodržovat pravej pruh, ale to se dá když je malý provoz, kdy není problém se v případě potřeby dostat z pravého do levého, abys předjel. Většinou pak zůstaneš za někým pomalejším pak viset a můžeš se učekat, než je pak vlevo volno nebo tě někdo pustí. A těch 110 a méně pak vzniká tím, že do té mezery vlevo se nacpe někdo pomalejší zprava, aby předjel toho ještě pomalejšího. A pak se zbrzdí ještě víc a trvá to dost dlouho než se celej chumel rozjede rychleji.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 29.3.2018 10:41
od petr03
Ten blázinec můžu potvrdit. Včera po Praze hrůza, všichni pospíchaj, přesjíždí, brání provozu. Děs běs. A pak večer po páté jsem vyrazil na moravu, žel D1 včera nešla použít, tak jsem jel na Hradec a dál. Těch lidí, co odpoledne jedou z Prahy domů směr Poděbrady, Kolín, a pomalu, pravý pruh prázdný, oni jedou levým 110. Pak nemají vznikat kolizní situace. Je to jen o lidech a jejich hlavách

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 28.3.2018 22:37
od mart337
Ono to asi bude těmi svátky. Jsou čtyři dny volna a tak je blázinec. Na autobus jsem taky čekal dobrejch dvacet minut.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 28.3.2018 22:20
od 9001
Co se to v poslední době děje? Tohle snad nebývalo tak hrozné ne????

Možná by se konečně někdo odpovědný měl zamyslet jestli má smysl honit tolik tramvají centrem a špičkový interval dát na 5/10 minut... Protože by to jezdilo plynuleji než tyhle kiksy...

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 28.3.2018 21:54
od kruťák
Dovolím si pro nefejsbůkáře obrázek, jak jsme si to naklikali. Stav v 19:40, průměrné zpoždění 15 minut, a to jsme zdaleka nepokryli všechny linky:
Obrázek

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 28.3.2018 21:00
od parrot
7001 píše:Maličko kolaps dopravy dneska. Doris bliká jak vánoční stromeček, ale koho to zajímá že.
Zakrnděná celá Praha...


Datum a čas vzniku: 28.03.2018 17:00

Rozsah dotčených zastávek:

Typ dotčených linek:
Tram


Dotčené linky: 2, 3, 5, 6, 8, 9, 11, 14, 15, 16, 17, 18, 22, 24, 26

Typ události:
Zpoždění spojů


Nepravidelnost vlivem silné individuální automobilové dopravy na trasách uvedených linek. V centrální části města doporučujeme využít linek metra. Z důvodu zlepšení dopravní obslužnosti je linka 13 prodloužena až do zastávky Ústřední dílny DP. Tramvajové linky 3, 5, 6, 9, 14 a 15 jezdí mimo jízdní řád se zachováním intervalu.

Předpokládané obnovení běžného provozu: Bude dále upřesněno.