Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9850
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 22.5.2018 21:18

mart337 píše:No možná se asi mýlím, ale myslím si, že to je jen výmluva, jinak by nebyla blokovaná 7 a 21 - ty podle mne IAD vůbec nevadí. Už dost často se stalo, že zablokované výhybky zcela ochromí průjezd příčným směrem. Proto odkloněné linky od Moráně.
7+21 drbaly právě ty linky co nemohly projet přímo... A ML16+4 na to bohatě stačí... To máš 3 soupravy za 8 minut

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 938
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od mart337 » 22.5.2018 21:14

No možná se asi mýlím, ale myslím si, že to je jen výmluva, jinak by nebyla blokovaná 7 a 21 - ty podle mne IAD vůbec nevadí. Už dost často se stalo, že zablokované výhybky zcela ochromí průjezd příčným směrem. Proto odkloněné linky od Moráně.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9850
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 22.5.2018 20:55

mart337 píše:Neznám přímo dotyčnou situaci, ale vzhledem k tomu, že přímý směr po nábřeží není zmiňován, nebyla zase v poruše blokace výhybky a tudíž v pytli preference od mostu a od Moráně? Občas se to stává.
Protože ten nemůže IAD blokovat :wink: A proto linka 2 jela přes Jiráskovo náměstí a 3 rovnou přes Botanickou a Výton...

Zkrátka to zase všichni zvorali od A do Z...

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 938
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od mart337 » 22.5.2018 20:51

Neznám přímo dotyčnou situaci, ale vzhledem k tomu, že přímý směr po nábřeží není zmiňován, nebyla zase v poruše blokace výhybky a tudíž v pytli preference od mostu a od Moráně? Občas se to stává.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9850
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 22.5.2018 20:07

Spíš nafackovat všem odpovědným... To opravdu je takový problém, aby DP zavolal MP, která tam bude hlídat průjezd? :evil:

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4005
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 22.5.2018 19:57

http://www.dpp.cz/mimoradne-udalosti/1_4021/
Důvodem je přetížená křižovatka Palackého náměstí individuální dopravou, která znemožňuje TRAM dopravu.
Tak volejte Dolínkovi... :roll: #-o

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9850
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 22.5.2018 19:33

Bobik: Ted si trefil hřebíček na hlavičku... Jak dlouho trvalo než ROPID vyřešil navýšení metra o víkendu? Jak dlouho ROPID řeší jiné problémy? Jak se řeší preference MHD?

Výmluvy na IAD už jsou mnohdy opravdu mimo, protože tramvají je tolik, že se blokují navzájem a nebo stačí sebemenší průser v centru a nic nejede nikde...

Jak dlouho jste nadávali na Palačák? Jak dlouho se tu řeší zelené vlny? Jak dlouho trvá preference na obnovených SSZ?

A to radši nemluvím o akceschopnosti ROPIDu řešít výpadky soukromníků... Jaká je motivace lidí z trasy linky 302 jezdit MHD? Řeknu ti to rovnou nulová, protože spolehát jestli bus přijede nebo ne? Tak radši pojedu autem... Nebo řešení výlukových tras...

Ano vím, že ROPID za to "nemůže". Elaboráty na FB jsem si přečetl, že za to můžou všichni jiní od dopravců po Radu HMP... Ale to obyčejnému občanovi co potřebuje do bodu A,B a pak i C a zpět do A je u :zadnice

Třeba po sídlišti jedu 3 km autem, protože autobus jede po 30 minutách, jede tam 5 kočárků a dva důchodci s chodítky a je to prý naprosto v pořádku... A pak už v autě jsem, tak zařídim i zbytek..

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4517
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 22.5.2018 19:30

von Špilberk píše:Opak taky nefunguje: zúžit ulici, nebo ji nechat úzkou a zrušit pár parkovacích míst nezpůsobí, že lidi začnou prodávat auta a houfně se přesouvat do MHD.
Jistě, v tom nejsme ve sporu. Samo pouhé zúžení, bez dalších alternativ je k ničemu, to si taky uvědomuju.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4005
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 22.5.2018 19:09

Opak taky nefunguje: zúžit ulici, nebo ji nechat úzkou a zrušit pár parkovacích míst nezpůsobí, že lidi začnou prodávat auta a houfně se přesouvat do MHD. Někdo autem pojede vždycky a ten poměr mezi uživateli MHD a IAD je v Praze pořád vynikající.
Problém je, že na západě většina měst ten komunikační systém opravdu postavila a dneska už ho mají a stavět nemusí. V Praze ho komunisti jen nakreslili, ale většinu nepostavili. Proto musíme stavět komunikace, které se na západě už nestaví, protože oni je mají a my ne. Navíc ze ZAKOSU ty opravdu velká zvěrstva byla dávno vypuštěna (Nuselská radiála, Žižkovská radiála), ale něco se postavit musí, protože komunikační síť je někde prostě nedodělaná. A Libeň nebo Holešovice jsou dobrý příklad téhle nedokončenosti.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4517
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 22.5.2018 18:52

von Špilberk píše:a zahlcení: no právě Z:arrow: je potřeba víc komunikací, aby se doprava rozložila a necpalo se všechno do jedné ulice.
Jenže takhle to bohužel právě nefunguje, to už je zjištěný. Další silnice neuleví, jen přitáhnou další auta a za chvíli jsme tam, co předtím (zahlceno, zácpy), akorát s tím rozdílem, že aut bude víc.
von Špilberk píše:Jenže když nenecháš auta z Rohanského nábřeží dojet na Balabenku tunelem pod Palmovkou, tak ti tam stejně dojedou po Sokolovské, která je od Švábek po Balabenku fujky, i když je 1+1 a nedá se s tím nic udělat.
Ale dá se udělat, jenže "nechce". Počítám, že půlka těch lidí by klidně zvolila jinou alternativu, kdyby tu možnost měla. A dokud to autem skrz Prahu bude jednodušší než MHD (nebo jediné možné, bo auto není kde na kraji města nechat), auta budou přibývat. A čím to bude jednodušší (další nové dálnice) tím víc jich bude a tím hůř se z nich lidi budou dostávat.
Mám to vyzkoušené sám na sobě, už jsem to uváděl několikrát - když jsme byli v Hloubětíně, tak zejména o víkendech jsem do/z práce jezdil zásadně autem, bo MHD nepoužitelná a autem snadné.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4005
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 22.5.2018 18:33

Jenže když nenecháš auta z Rohanského nábřeží dojet na Balabenku tunelem pod Palmovkou, tak ti tam stejně dojedou po Sokolovské, která je od Švábek po Balabenku fujky, i když je 1+1 a nedá se s tím nic udělat.
A když se bude Rohanský ostrov dál zastavovat (a to bude), tak auta budou přibývat. A že Rohanské nábřeží končí myší dírou, to prostě nemůže zůstat. Nebo může, ale Sokolovská bude ještě víc fujky a na horní Palmovce se budou muset zapnout světla.
Navíc kdybys neměl Rohanské nábřeží, tak bys měl ty auta ve starém Karlíně (prostě něco za něco).

a zahlcení: no právě Z:arrow: je potřeba víc komunikací, aby se doprava rozložila a necpalo se všechno do jedné ulice.
Vršovická je prázdnější proto, že v relaci V - Z je v okolí víc komunikací. Na větší dálku se jede po Jižní spojce, na kratší vzdálenost je dá jet Michlí (U Plynárny), nad Vršovickou je rovnoběžně Ruská, Korunní, Vinohradská.
Naopak v relaci S -J je komunikací míň, proto to mezi Bohdalcem - Slávií - Želvou obvykle stojí.

Navíc bych řekl, že Legerova bude dálnice ještě dlouho a bulvár z toho neuděláš. I kdyby se o pruh zúžila a vysadily stromy, tak to bulvár nebude. Bulvár nedělá jen vzhled ulice, ale i lidi. A lidi sem nedostaneš, protože jsou to všechno obyčejné činžáky, kde se jen bydlí. Nikdo jiný nemá důvod po té ulici chodit. Dnes se sice říká, že tam lidi nechodí, protože je ta ulice hnusná, ale i když hnusná nebude, tak lidi tam stejně chodit nebudou, protože tam stejně nic není a nebude. To by tam museli být nějaké úřady, obchody, kultura atd., pak by vznikl bulvár. Jenže to tam není a nebude, pořád tam budou jen ty činžáky.
To je problém našich předků, kteří pozemky po hradbách chtěli ekonomicky využít, protože je armáda nedala, ale prodala. A zatímco Brno i Vídeň si místo hradeb udělali bulvár (ve Vídni lépe, v Brně trochu nedodělaný), tak Praha na pomezí Nového Města a Vinohrad namlátila jen obytné baráky a hotovo. Z toho bulvár prostě nebude.
Naposledy upravil(a) von Špilberk dne 22.5.2018 19:00, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4517
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 22.5.2018 18:16

von Špilberk píše:Jen v Praze jsme se rozhodli říkat širokým ulicím dálnice, protože se někdo rozhodl, že široká ulice je ve velkém městě fujky....
Široká ulice sama o sobě fujky není. Fujky je zahltit ji auty. To potom je dálnice. Legerova u Pavláku má od baráku k baráku šířku cca 20m a dálnice skrz město to bezesporu je, Vršovická u Slávie má od baráku k baráku šířku cca 30m a dálnice to není. A Rohanské nábřeží se nestavělo za účelem široký městský bulvár, nýbrž dálnice. Místo, aby se vymýšlelo řešení, jak udělat, aby tam takové množství (mnohdy zbytečně jedoucích) aut nemuselo zajíždět, tak se postaví kapacitní komunikace, která ještě další (zbytečná) auta přitáhne. Proto dálnice. Už chápeš?
XSC píše:Popravdě řečeno bych rád věděl, jak chtěli zkombinovat tram křižovatku dolní Palmovka s čtyřproudovkou, aby to bylo pro všechny průjezdné.
Jestli si dobře pamatuju (kdysi dávno jsem měl možnost vidět ty starý plány a výhledy, ale momentálně k nim přístup nemám), tak přes Žertvy tram jezdit neměly, tam měly být auta. Dolní Palma měla být pouhá T-křižovatka a tram po Sokolovské.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9850
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 22.5.2018 18:07

Možná proto, že komunistický projektant dodržoval pravidla projektování dopravních staveb? = stavět stavby na intenzity za x let.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1544
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od XSC » 22.5.2018 17:54

mart337 píše:No ono plány se asi vyvíjejí. Vemte si, že před rokem 89 měla každá rodina tak max 1 auto, dneska má dvě i tři a nemluvim o firemních. Takže kam dospěla doprava.
Plány se mění tak, že zatímco za komančů při jejich intenzitách dopravy byl MO plánován a stavěn jako 3+3 (viz Jižní spojka nebo rezerva pro třetí tubus Strahovského tunelu), dneska ho stavíme 2+2...

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1544
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od XSC » 22.5.2018 17:53

Samozřejmě že byly. Ale tím se zároveň vytvořila úplná křižovatka na dolní Palmovce a tím se zkomplikovala ta čtyřproudovka povrchově. Přitom to muselo být rozhodnuto už koncem 80. let, kdy se o žádném tunelu severně od Palmovky neuvažovalo. Proto mi přijde, že ani komanči moc nevěděli, co s tím.

Odpovědět