Stránka 52 z 460

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 05.3.2020 17:33
od Karosák
Von Š byl vyslyšen vyššími silami a šipičky na KZ SSZ u Muzea svítí jako hvězdy jasné :wink:

Dále pak mám podezření, že na SSZ Černokostelecká x Limuzská byla snad po 2 letech potlačena absolutní preference bus a opět to tramvaje pouští tak nějak normálně. Nároky bus chápu, ale že místo držení volna ho to shodilo každé přijíždějící tram (ikdyž nenavolená by to třeba stihla), bylo docela zvěrstvo. Poslední cca měsíc jsem se tam s tím nesetkal Z:idea: =D>

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 12.2.2020 13:23
od Karosák
No já doufám, že se vyřádí během letošní 3 měsíční výluky a pak už půjde odbočovat normálně... :roll:
Teď se krásně ukazuje, o čem je preference. Stačí když ráno vyjíždí něco do vsi, podjede to 24 že Žižkova a mezi to 26 a na Kubáni jste +5 #-o

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 12.2.2020 10:15
od 7001
Karosák píše:
05.2.2020 23:50
Velká Průběžná pro výkopové práce a uzavřený odbočovací pruh od Strašnické v pevném cyklu :smt013 ](*,)
Vždyť tam budou kutat jen do dubna 2023. Tak to vydržíme to je za chvilku. =D>

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 06.2.2020 8:07
od von Špilberk
Mám prosbu a dotaz, jestli by nešlo něco udělat s krabičkou na SSZ Muzeum ZC. Při slunečném dni je svítící šipka v krabičce prakticky neviditelná a člověk neví, co bude. Svítí nebo nesvítí :?: Tuším, že semafor se asi blíží obnově, ale snad by se mohla dát nová krabička s lepší svítivostí šipky dřív. (svítivost šipky DC taky není žádná hitparáda) [-o<

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 05.2.2020 23:50
od Karosák
Velká Průběžná pro výkopové práce a uzavřený odbočovací pruh od Strašnické v pevném cyklu :smt013 ](*,)

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 04.2.2020 21:59
od 9001
MPL: Radar? ;-) Pokud to bude opravdu takový problém, tak se do měsíce zaplatí :devilsmokin

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 04.2.2020 18:01
od Bobik
MPL píše:
04.2.2020 16:09
A lidi se rychle přizpůsobí
No, právě. Přizpůsobí. Kontroly na místě zmizí a jsme tam, kde předtím. Chyba není místní, nýbrž systémová. Lidi se obecně musí bát cokoli provést. Kdekoli a kdykoli. Jenže nutnou podmínkou je, aby pravidla dávala alespoň trochu smysl. Pokud svítí semafor 24 hod denně i v kdejaký zapadlý uličce, těžko čekat ochotu se jím řídit a stát třeba ve tři ráno na pustý křižovatce, kdy kolem není živá duše. A čekat - na co vlastně? Na jaro?

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 04.2.2020 16:09
od MPL
vencavasek píše:
02.2.2020 21:30
Bobik:
Slyšel jsem o křižovatce, kde se to udělalo. A prý se tomu místní přizpůsobili a jezdí nejen na tmavěoranžovou, ale i v prvních vteřinách červené. Takže situace je tam teď vlastně stejná, jako před tím. A navíc už si to nikdo netroufne vrátit zpátky. 8-)
Na to je jediný recept: vrátit zpátky a prvních 14 dní hlídat dodržování na místě (denně), následující měsíc obden a následující 4 měsíce namátkově (ale relativně často). A lidi se rychle přizpůsobí

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 03.2.2020 17:42
od Bobik
V tom případě to potvrzuje akorát to, co tvrdím už dlouho - že semaforem policajta nenahradíš. 8-)

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 02.2.2020 21:30
od vencavasek
Bobik:
Slyšel jsem o křižovatce, kde se to udělalo. A prý se tomu místní přizpůsobili a jezdí nejen na tmavěoranžovou, ale i v prvních vteřinách červené. Takže situace je tam teď vlastně stejná, jako před tím. A navíc už si to nikdo netroufne vrátit zpátky. 8-)

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 02.2.2020 18:16
od Bobik
Nerozumím. Co ti přijde tak velmi nebezpečného na tom, když při projektování signalizace počítám s tím, že mi lidi prdí na předpisy a proto raději vyklizovací časy o pár vteřin prodloužím? Protože vím, že na tu "temně oranžovou" se stejně jezdí, tak volno v kolizním směru o pár vteřin pozdržím, aby právě tihleti střelci stihli vypadnout. Opravdu nevím, co je na tom velmi nebezpečného.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 02.2.2020 16:58
od Grossák
Považoval bych za velmi nebezpečné projektovat signalizace na porušování předpisů.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 02.2.2020 10:56
od Bobik
Grossák píše:
02.2.2020 0:45
Mezičas se počítá jako vyklizovací čas + bezpečnostní doba - najížděcí čas. Záleží tedy na dispozici křižovatky, jak dlouhé budou jednotlivé mezičasy, tedy odstupy mezi zelenými. Minimální mezičas je 0, u vyklizujících tramvají v KK je někdy i vyšší než 15. Je tedy možné i to, že svítí z jednoho směru žlutá a z kolizního již zelená, pokud má velmi daleko stopčáru. Je to stejně bezpečné, jako když se jinde žlutočervená zapíná až s koncem kolizní žluté.
Ano, všimnul jsem si, že "matematicky" to vychází. Jenže - a to je právě problém - se u těch řešení nepočítám s lidským faktorem. To o čem píšeš sice je bezpečné, ale pouze v situaci, kdy všichni dodržují předpisy. Ovšem když všude po městě nasázím světla, nechám je zapnutý 24 hod denně i na tý nejmarnější křižovatce v mokrý čtvrti, nemám je mezi sebou zkoordinovaný a navíc na vymáhání a kontrolu dodržování předpisů prakticky kašlu, tak výsledkem je chaos a s celou matematikou se můžu jít klouzat, protože mi v tu chvíli je k ničemu.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 02.2.2020 10:44
od demon
Grossák píše:
02.2.2020 0:53
SSZ Dělnická - Komunardů nemusí volno na konci cyklu již udělit, pokud v cyklu byl vyčerpán čas, a to tramvajemi.
A to má jako nějakej hlubší význam ? Tajně jsem doufal, že podstatou preference by mělo být upřednostnění MHD...
Prvně tam byla 25 předemnou, co využila volno na začátku cyklu. Pokud to nedokáže vložit nárok tramvaje do cyklu, tak proč se tomu říká preference ?
Grossák píše:
02.2.2020 0:53
Těsnov nevím, ale volno do oblouku by bez přihlášení nemělo padnout vůbec. Zkusím na místě.
Mě to přišlo jako kdyby tam byly prohozeny kontakty od vexle, protože první průjezd - uteklo mi těsně volno, vexle zablokovaná vlevo, za mnou autobus + 3 a vycukalo nás to celej cyklus - volno vlevo až po volnu rovně. Druhej průjezd pak 3 přede mnou, autobus za mnou, vexle zablokovaná rovně a zároveň s volnem rovně padlo i vlevo, takže 3 odjela, já stihl volno vlevo na konci cyklu (padlo podruhý za cyklus) a bus měl holt černýho Petra...
Zleva ani v jednom případě nic nebylo, z příma si nevybavuju.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 02.2.2020 8:01
od von Špilberk
demon píše:
01.2.2020 11:18
Na poříčí x Těšnov ZC taky zajímavost, mě se 14 to udělilo volno i při delším stání před změnou signálu až na konci cyklu volno rovně, zatímco když v dalším kole přede mnou stejně dlouho stála 3, dostala po změně signálu volno rovně i vlevo. Jakoby si SSZ pletla směry zablokování vexle - když je blokována vlevo, dá volno rovně, když je blokována rovně, dá volno vlevo (rovně současně).
Řekl bych, že normál. Volno vlevo (od Labutě ZC) se objevuje na začátku nebo na konci cyklu podle toho, jak se stihnu přihlásit.
Volno rovně a vlevo zároveň: nejelo něco od Těšnova DC :?: Pak se to volno objeví i v opačném směru.
Zvláštní stav nastává, když je výhybka od Těšnova DC trvale v bloku (bývá často), protože pak se preference "vypíná" a běží jakýsi pevný cyklus, který se od Labutě ZC projevuje tím, že volno vlevo padne jen na začátku cyklu a na konci se prostě nevloží.
Tak nějak takhle. :)